וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעוררות

אנדרו כהן

25.9.2007 / 15:37

אז נכון שכולנו רוצים לצמוח רוחנית, אבל האם אנחנו באמת מוכנים להשתנות בשביל זה? אנדרו כהן מציע שתבדקו עם עצמכם

כולם רוצים להתעורר, להיות מוארים, אך איש אינו רוצה להשתנות. זו האמת הפשוטה, הקשה, שנשקפת אלי מעיניהם של אינספור מחפשים רוחניים מזה שנים. "אני באמת רוצה להתעורר", הם מתעקשים. "אבל האם אתה מוכן להשתנות עכשיו?", אני שואל.

"מה?" היא התשובה הבלתי נמנעת, המופתעת ואפילו ההמומה משהו. ואני חוזר: "האם אתה מוכן להשתנות עכשיו?". מה שתמיד מגיע אחרי השאלה הזו הוא רגע מוזר של חוסר ודאות, בלבול ונסיגה לאחור. "אבל חשבתי שאתה רוצה להתעורר..."

זהו רגע נדיר שדחף האבולוציה – אותו דחף מסתורי לעבר חופש בלתי מוגבל ולעבר הפוטנציאל שלנו לשינוי רדיקלי בחיים האלה - מופיע בתודעתנו, חף מאינסוף הפחדים והתשוקות של האגו הנפרד. אך נדיר בהרבה הוא למצוא תגובה אמיצה וחסרת פחד להופעתו של הדחף הזה, תגובה שאומרת כן וכן וכן ורק כן, עכשיו ולנצח.

לשלם את המחיר

המחיר של שינוי רדיקלי הוא תמיד אחד: עלינו להרפות מאחיזתנו בפחדים ובתשוקות ובכך לגלות פרספקטיבה שונה לגמרי על משמעות היותנו בחיים. אך ההתעלות מעבר לפחדים ולתשוקות והנכונות לאמץ דרך ראיה שונה, הן שתי משימות שרוב המחפשים הרוחניים מתקשים מאוד להתמודד איתן.

כשהחוויה הרוחנית סוחפת את כל הווייתנו - כשהיא מרוקנת אותנו, ספונטנית, מפחדים ומתשוקות ופותחת את העין הפנימית שלנו לרמות גבוהות יותר של קליטה - אז, זמנית, אין דבר שעלינו להרפות ממנו. זמנית, אנו מתעלים מעבר לחוסר התודעה שלנו והאופן שבו אנו תופשים את המציאות ואת מקומנו בה משתנה דרמטית.

כתוצאה מכך, נדמה לנו שחל שינוי מהותי - נראה, שבאמת השתנינו. אך כשמצב התודעה הגבוה מתחיל לסגת, כשעוצמת החוויה הרוחנית הופכת שוב לפשטות החיים, כשאנחנו מגלים שלא השתנינו במידה שחשבנו - כמה עמוק אז העניין שיש לנו בנס ובמסתורין של החוויה שזה עתה התברכנו בה? עד כמה אנחנו באמת רוצים להשתנות, אפילו עכשיו, כשכבר ראינו את הגדה שמנגד? האם אנחנו מוכנים לשלם את המחיר של שינוי יסודי ובר-קיימא גם כשהוא דורש מאיתנו את הכל?

להשתחרר מהפחד

ברוב המקרים, החוויה הרוחנית, הטעימה של תודעה מוארת, מאפשרת לנו רק הצצה חטופה על מה שאפשרי. במלים אחרות, רק לעתים רחוקות מהווה החוויה הרוחנית את סופו של המסלול.
אך אם שאיפתנו להשתנות מן היסוד כנה, זו יכולה להיות התחלה אמיתית, התחלה של חיים שונים לגמרי - חיים משוחררים מפחדים ומתשוקות, חיים שמקור הידע שלהם הוא התגלות והשראה הבאים ממקור לא נודע, מעבר לשכל.

אך כדי שזה אכן יהיה המצב, עלינו לרצות להשתנות עכשיו. מתי? עכשיו ועכשיו ועכשיו. למה? כי הנכונות האמיתית להשתנות עכשיו היא כשלעצמה שחרור מאחיזתנו בפחדים ובתשוקות, המאפשר את התגלותה של פרספקטיבה שונה לחלוטין - עכשיו ועכשיו ועכשיו.

לא זו בלבד שתודעה ערה מבוססת על שאיפה לשינוי, אלא שהיא המקום האחד והיחידי בתוך כולנו ששינוי הוא נשמת חייו. וזהו החופש עצמו. החופש של תודעה מוארת הוא יחס לתהליך החיים שאינו נצמד לדבר ובדיוק משום כך נראה כאילו הוא משתנה ללא הרף. כמובן שאין זה כך. אדם נאור באמת אינו זז לעולם, שכן הוא שוכן דרך קבע מעבר לעולם הזה, עולם הזמן וההתהוות.

אך בגלל העמדה המוצקה הזו הוא יכול לשמש, בעולם הזמן וההתהוות, התגלמות מובהקת של יצירתיות בלתי מרוסנת ומלאת להט, כוח רב-עוצמה של אבולוציה מודעת, בפעולה. ברור, אם כך, שהרצון להשתנות עכשיו, ללא פחד ועם כל הלב, באמת לרצות בכך עכשיו, איננו רק השער לחופש של תודעה מוארת אלא, בו בזמן, גם ביטוי לתודעה כזו.

אם כך... האם אתה מוכן להשתנות עכשיו? אבל חשבתי שאתה רוצה להתעורר...

מתוך גליון 22 של ?What Is Enlightenment, שנושאו המרכזי הוא "האם אתה מוכן להשתנות עכשיו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully