וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור ויהי חושך

אהד אזולאי

18.9.2007 / 13:15

למרות האנרגיה המתעצמת והשינוי שמבשר עליו יום השוויון שיתקיים השבוע, כל דבר מכווץ ושאינו מדויק וגמיש, מתחיל לקרוס מבפנים

המונח האסטרונומי לנקודת השוויון (Equinox) מתייחס למיקום כדור הארץ ביחס לשמש, כשהיא נמצאת בצהרי היום בזווית ישרה מעל קו המשווה. ביום השוויון סך שעות האור שווה לסך שעות החושך ומסתכם ב- 12 שעות בדיוק.

ישנם שני ימי שוויון. האחד מתקיים ב-21 במרץ, ראש השנה של האביב והשני מתקיים ב-21 בספטמבר, ראש השנה של הסתיו. בחצי הכדור הדרומי המצב הפוך משום שהעונות הפוכות.

תרבויות רבות מציינות את ימי השוויון בטקסים ובחגיגות, מקדשים כמו הסטונהנג' נבנו כדי לציין את נקודות הזמן האלו, פירמידות ומבנים נוספים נבנו במשך דורות ובדיוק אסטרולוגי בכדי שבנקודות זמן אלו השמש תגיע ותאיר בקרן אור ולו לרגע אחד, חלקים מיוחדים במקדשים שהאור כמעט ואינו מגיע אליהם.

אמנות הציד

שאמאניזם מעשי, אמנות הציד, היא תפישת עולם העוסקת בציד של אנרגיה, ביכולת להסיר את האשליה את הצורה שהדברים לובשים ולראות את השדות האנרגטיים המקיימים כל דבר. תפישה שאמאנית זו משקפת את הכוחות הפועלים ביקום והאופן שבו הם באים לידי ביטוי בטבע.

ימי השוויון והיום הארוך והקצר בשנה מסמלים את התחלפות העונות. לקראת כל עונה בעלי החיים והצמחים מתכוננים לשינוי המתקרב. הם משירים פרווה, מצמיחים עלווה חדשה, מכינים קינים, אוספים מזון ומתכוננים לשנת חורף או לנדידה למקום ההולדת. הטבע מתארגן בהתאם לשינוי המתקרב ונע בתנועה מתמדת עם האנרגיה המשתנה.

בני האדם בעולם המערבי המתקדם התרחקו מהטבע. היכולת לחיות בהרמוניה עם העונות נפגעה ולעתים נעלמה כליל. יש כאלו שבלי מזגן אינם יכולים לנשום ויש כאלו שרוב שעות האור נמצאים במשרדים בתאורה מלאכותית. רבים אינם מודעים כלל לשינויים המתרחשים בסביבה ובגופם בחילופי העונות ולעתים נוטים לחלות או להיחלש.

אבל נקודות זמן אלו הן עוצמתיות. יש המכנים ימים אלו כימי שער, שניתן להתקדם ולצמוח בהם במהירות גדולה יותר מהרגיל. זהו שער קוסמי שדרכו נכנסת אנרגיה חדשה ותופסת את מקומה.

השינויים שבטבע, שינויי האקלים, הם ביטוי פיזי לשינויים האנרגטיים. כל דבר, כל תופעה, כל מצב הוא קודם כל מצב אנרגטי, שבדחיסות ובקצב מסוים אנרגיה זו לובשת צורה ומתגלמת בחומר. כל דבר שאנו מסוגלים לתפוס בחושים שלנו עשוי מאטומים, שמורכבים מאותו החומר, אנרגיה אחת בלבד שמרכיבה את הכל. גם העונות המשתנות הן ביטוי למזג האוויר האנרגטי שמשתנה. כל עונה מביאה איתה התפתחות ותנועה לטבעת הבאה בספירלה האינסופית.

להשתנות עם השינוי

מאחר והמערך האנרגטי משתנה ללא הרף ובמחזוריות, אפשר להתייחס לראשי השנה של כל עונה כנקודות ציון משמעותיות. בכל יום קיימת לרשותנו כל האנרגיה האפשרית, אין יום או שעה, מרחב הזמן מתקיים רק בתפישה שלנו. אך בזמנים מסוימים כמו בחגים וימי שער, חלק מהאנרגיה מודגש באופן מיוחד. תוכלו לדמיין ים כשמידי פעם אחד הגלים או זרם מסוים שבו בולטים באופן משמעותי.

בדומה לתחזית אסטרולוגית לקראת העונה המתחלפת, כך ניתן ללמוד מהתחזית האנרגטית שמראה את האופן שבו מתבטאת האנרגיה המתחדשת והיכולת שלנו לנוע איתה ולהשתנות.

השינויים האנרגטיים משפיעים על כל ארגון וצורת חיים, ההשפעות ניכרות בקנה מידה גלובלי ועד לרמות האישיות ביותר. גם אנחנו כמו בעלי החיים צריכים להתאים את התנועה שלנו לשינוי האנרגטי - במחשבות, רגשות, תחושות ופעולות, וכן בעבודה ובבית. הכל מושפע מהאנרגיה המשתנה. כשננוע באופן מדויק עם השינוי, נשמור על מצב בריאותי גבוה ונחיה בתואם עם המציאות, כך שיופחת המאמץ מהפעולות שלנו ויקל על התקדמותנו האישית.

המעברים הקסומים

אמנות התנועה השאמאנית, המעברים הקסומים, מאפשרת לאסוף אנרגיה ולשנות את המבנה האנרגטי שלנו בהתאם לאנרגיה הכללית. המעברים הקסומים מלמדים אותנו לנוע באופן מדויק עם התנועה המשתנה כדי להיות אחד עם השינוי האנרגטי. השפעת התרגול היא ביכולת להכיל את השינויים בשלום. בדומה לרפואה מונעת, זוהי הכנה של המערכת העצבית-פיזית, המערכת הרגשית והמבנה האנרגטי כולו.

בתקופה האחרונה, קצב האירועים, מהירות הנתונים, הרטט והתדר גבוהים ביותר. מערכות ישנות שאינן מתאימות לתדר מהיר ועוצמתי זה מתפרקות. לא ניתן יותר לקיים מבנים אנרגטיים שלא מסוגלים להכיל ולנוע בגמישות עם האנרגיה החדשה.

החל מרמות הפרט ועד לכדור כולו, כל דבר שאינו מדויק, כל דבר מכווץ, כל דבר שאינו גמיש דיו, מתחיל לקרוס מבפנים. באופן טבעי לבני האדם, מתגלה גם התנגדות – התמדה בישן שממשיך את מסלולו, הרצון לשמר מצבים "בטוחים" ודחוסים מתגבר. אך כמו במימד שלנו, זהו רק עניין של זמן.

בכל שלושה חודשים מתרחש שינוי אנרגטי. החודשים שקדמו לתקופה זו הביאו אנשים רבים לדייק את דרכם, בנוחות או בחוסר נוחות, להבין את פשר הליכתם בנתיבים המוכרים ולהביא את עצמם לביטוי באופן שונה, מחייב יותר, מבין יותר, כזה שאינו מתפשר, שאינו מעוניין להמשיך ולקיים מהלכי חיים שאינם תורמים באופן ישיר ומדויק לדרך האמיתית להם. אירועי החודשים האחרונים הביאו רבים להתנהגות ותפישה חדשים שכעת ניתן לעבור דרכם ולחבור עם אנרגיה אחרת, עם מצב תפישה חדש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אהד אזולאי הוא מורה לשאמאניזם מעשי, אמנות הציד ומעברים קסומים. ביום חמישי, 20 בספטמבר, יתקיים מפגש תרגול, שיעסוק בהרחבה יתרה בשינוי הנוכחי ויכלול תרגול מעברים קסומים שמטרתם לעורר את התפקוד המשני של החושים בכדי לזהות ולחבור לתנועה המתאחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully