וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע - לספור עד עשר

יאיר טריבלסקי

19.8.2007 / 13:30

השבוע יאיר טריבלסקי מציע לכם להבליג, לא להיכנע להתפרצויות הזעם ולקחת את המעורבות הרגשית למחוזות מעשיים

בגדול, נראה שהחיים הופכים השבוע (שבין 19 ל-26 באוגוסט) למעשיים יותר ואפשר להתמיר את הרגשות הסוערים לעובדות של כאן ועכשיו. כן, הגיע הזמן לפרוט את כל הדרמות והסערות של השבועות האחרונים, לשרשרת של מעשים קטנים ומועילים, יוזמות וסידורים, החלטות פרקטיות בנושאי עבודה, לימודים ואפילו יחסים, והתמודדות עם הקרקע שמתחת לרגליים באופן ישים יותר. מעבר השמש ומרקורי למזל בתולה, מסיט חלק מהמעורבות הרגשית הגבוהה שלנו למחוזות מעשיים וטוב שכך.

אבל זו רק המגמה הכללית. מתחת לפני השטח, הרוחות עדיין סוערות פה ושם ויש עוד לא מעט גיצים מהגחלים שלחשו כאן. המלים שלנו הופכות משמעותיות יותר ועלולות להפוך גם לנשק ביחסים שלנו ומול העולם בכלל. סוף משפט במחשבה תחילה – נראה שהשבוע, בעיקר לקראת סופו, זו אינה פראפרזה.

הזוית הקשה של השבוע

צמידות בין השמש לסטורן. הזווית הזו התחילה בעצם בסוף השבוע הקודם, אבל השבוע מגיעה לדיוקה ולמעשה משפיעה כעת באופן מקסימלי. השמש מסמלת את מיקוד הדברים. סטורן הוא כוכב נוקשה וביקורתי שמביא איתו איכות דורשנית ושיפוטית לכל סיטואציה, מעין שופט זקן ונוקשה שרוצה לראות את מבחן התוצאה ולא מתחשב בתירוצים. לא, לא, לרגש העדין אין מקום כאן ואולי טוב שכך: כעת מתבוננים בעובדות בלבד בשפתיים קפוצות ובמצח מקומט. עובר או לא עובר? זו התחושה. הצמידות של השניים האלה יוצרת ימים לא קלים, שבהם המציאות דורשת מאיתנו להראות קבלות על מה ומי שאנחנו, הן לעצמנו והן לעולם.

זהו זמן לנסות לעזוב לרגע את כל הרגשות המבלבלים בצד ולא לתת להם להפעיל את האגו שלנו. התרופות הטובות ביותר לכך הן זמן – ועובדות. כעת הזמן להסתכל למציאות בעיניים, לקבוע גבולות לנו ולאחרים ולשים דגש על הצד המעשי של החיים. הצמידות הזו עוזרת להתארגן מחדש מבחינה כספית, בעיקר בגלל היכולת לראות דברים כפי שהם. המצוקה הכספית עשויה להיות עכשיו בולטת במיוחד וזה הזמן לצעדי ייעול, לניסיון לסגירת אוברדראפט, להידוק החגורה ואפילו למשטר חמור במיוחד של דיאטה, שאפעס לא ממש צלחה בשבועות האחרונים.

גם חברתית ורגשית אנו עלולים להרגיש עכשיו קצת לבד, כשכל האחריות עלינו ואין מי שבאמת מקשיב, מבין, משתפך, או נותן מלה טובה. תחושת הקורבן הפולני עלולה להיות קשה במיוחד, כשאנו מגלים שבעצם אנו לבד במערכה ואולי גם הציפיות שלנו מעצמנו לא ממש נשאו פירות. אז מה נשאר? לחשוק שפתיים, להרים טלפון או שניים לאנשים שבכל זאת חשובים לנו ולזכור שעובדות הן הנושא המרכזי של השבוע ולא שום דבר אחר. אף תירוץ לא יתקבל בברכה. מי בעיקר יושפע מהצמידות הזו? מזלות גדי, סרטן, אריה ודלי.

התקשורת שלנו – בעייתית במיוחד

כוכב מרקורי יוצר השבוע זווית פעולה עם מרס, אלמנט שלא עושה לתקשורת שלנו חיים קלים, בלשון המעטה. מרקורי הוא כוכב התקשורת ומרס הערס הוא אותו כוכב שאחראי על כיבוש טריטוריה, על יוזמה ופעולה ולמעשה מייצג את האגו שלנו. זווית הפעולה בין השניים האלה עלולה להביא איתה את התחושה שהמלים שלנו הופכות להיות אנחנו, כלומר – המעורבות הרגשית במה שאנחנו אומרים ובשיחות שלנו, הופכת להיות גבוהה במיוחד.

נראה שהזדהות עם מה שאנחנו אומרים עלולה בקלות להפוך כל שיחה ובעיקר כל ויכוח למלחמת עולם ומכאן לעימותים מילוליים ופה ושם אפילו ליותר, הדרך אינה ארוכה. זה אומר שכדאי לקחת בעירבון מוגבל מלים קשות שאנו שומעים, להתאפק עד כמה שאפשר, לא להגיב מהבטן אלא להיצמד לעובדות ולא להיסחף לויכוחים עקרוניים, שבהם הצורך להיות צודק ולומר את המלה האחרונה הוא העניין. יש מצבים שברור לנו שהצדק איתנו, אבל המשך הויכוח עלול להביא איתו להסלמה אמיתית: במקרה כזה כדאי לחשוב אם העניין שווה את זה.

כלומר, האם כשהויכוח ייגמר עדיין נמשיך לדבר, להיות ידידים או קרובים, או שאולי כדאי להפסיק כבר עכשיו, לתת לדברים להתפוגג בהדרגה, לנסות ולהבין גם את עמדת הצד השני ופה ושם אולי גם לקחת פסק זמן זעיר ולתת חיבוק? במקרים כאלה, מלים כמו 'אני מבין את הצדק שבדבריך' או 'אני יכול לראות למה אתה חושב כך', עשויות להיות מבורכות ממש ובלבד שתוכלו לדמיין איך יהיו היחסים עם האיש שממול אחרי שיסתיים הויכוח.

כל נושא הסכינים והאלימות בזוית כזו עשוי להיות קטלני מהרגיל, שכן הפתיל עכשיו הוא ממש קצרצר ומכיוון שאנו לוקחים בויכוחים כאלה כל דבר באופן אישי לוחץ, גם התגובות לא באות מהראש ועלולות להיות קטלניות. אז... לספור עד עשר לפני שמתפרצים, לזכור שיש יחסים בצד השני שכדאי לשמור עליהם ולא לשכוח לחייך שלוש פעמים בממוצע בכל עשר דקות, כדי שאפשר יהיה גם אחרי הויכוח ללכת לסרט. מי בעיקר יושפע מהזוית הזו? מזלות תאומים, בתולה, טלה ומאזניים.

המעברים המשמעותיים השבוע

מרקורי כוכב התקשורת שלנו עובר למזל בתולה ולקראת סוף השבוע עוברת לשם גם השמש. שני אלה מסמנים את הצורך להוריד ווליום, הן בשיחות והן באזור הלב ולתת לפרטים הקטנים שקצת נשכחו לאחרונה בעת הויכוחים הגדולים, את המקום הראוי להם בחיינו. הפרטים הקטנים יעשו השבוע את ההבדל וכדאי להתמקד דווקא בהם ופתאום, מוזר, אפשר יהיה לראות מהצד את התמונה הגדולה ובעיקר את המיקום שלכם בה.

למרות הטלטלות של השבועות האחרונים ואולי בגללם, נוכל לגלות השבוע משהו מרגיע בעיסוק בפרטים הקטנים, שמשאיר את השאלות הפילוסופיות וההחלטות הגדולות פתוחות, אבל העיסוק ביומיום ובפרטים איכשהו מצליח לענות עליהן בדרכו: כוח החיים שלנו, יכול להתגבר על כל מצב, כולל ניתוקים, פרידות, מחלות, או שינויי כיוון, אם נהרוג טורקי טורקי ולא נסתכל על הדברים באופן גדול וכולל, שכן אז הם נראים כמו חומה סינית אימתנית ובלתי ניתנת למעבר.

מעבר לזה, מעברם של השמש ומרקורי למזל בתולה, מסמל גם את הצורך לעסוק קצת בדברים שהזנחנו עד עכשיו בחיינו, כמו הבריאות שלנו, למשל. זהו זמן מצויין לקבל החלטות משמעותיות לקראת סופו של הקיץ והשנה הבאה שבפתח. מעבר לדיאטה אמיתית שגם תצליח - אכילה נכונה, פעילות פיזית והקשבה גדולה יותר לגוף.

זה בהחלט עשוי להיות חלק מהשיפור ההדרגתי שיתחיל עכשיו ואולי גם אבן דרך ראשונה בדרך לבניית קרקע יציבה ועמידה לאורך זמן, שעליה נוכל לעמוד וממנה לפעול, גם בזמן של משברים קשים באמת. מי בעיקר יושפע מהמעבר הזה? מזלות תאומים, בתולה, אריה, ודגים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הרגשות שלנו

עולם הרגש שלנו ממשיך להוביל אותנו גם השבוע להמשך המסע שהחל לפני בערך שלושה שבועות. ונוס הרגשית והבלונדית, שיש כאלה שמוכנים להישבע שהיא ברונטית, ממשיכה בהילוכה האחורי במזל אריה, תוך שהיא חולפת על סטורן מרקורי והשמש וממשיכה הלאה, בתהליך סגירת המעגלים שאנו חווים כעת. זה מעין מסע פנימה, חציו נוסטלגי וחציו כואב, שמכריח אותנו להתבונן לעומק בעולם הרגשי של כל אחד מאיתנו, לשאול שאלות כמו מי באמת אוהב אותנו ואת מי אנחנו אוהבים ומה זאת באמת אהבה, אך עדיין לא לענות על כך. עצם השאלות הוא זה שחשוב עכשיו בתהליך הזה, שכן הן מעוררות בנו מחדש את אותו כוח חיים שנלחם על הדברים שחשובים לו והפעם – מבחינה רגשית.

האם אנו משקרים לעצמנו במערכות היחסים שבנינו? האם אנו מתפשרים יותר מידי? ואולי זה הזמן להלחם על אותו רגש שאנו מאמינים בו באמת, למרות הקשיים, וללכת על האמיתי ולא על מה שמזדמן וקל? זהו זמן לבחון את הדברים לעומק ובעיקר – לחוות אותם, לבד או עם פרטנר. מעבר לזה, זהו גם זמן לזוגות הקיימים לשאול שאלות שעד עכשיו פחדתם או לא רציתם לשאול, לפתור בעיות שהתעוררו לאחרונה ואולי להגדיר מחדש את מה שבאמת חשוב לכם בקשר. לא חייבים, האמת, אבל אם פעם רציתם – זה הזמן. מי בעיקר מושפע מהילוכה זה של ונוס? מזלות שור, מאזניים, אריה ודלי.

מבט כולל על כל המזלות

טלה – כוכב מרס שליט המזל שלכם נכנס לזווית אמביציוזית עם יופיטר. זמן טוב לתכנן נסיעה, אבל להיזהר מאוד מהחלטות פזיזות.

שור – המסע שלכם ממשיך פנימה. ונוס במזל אריה ממשיכה להדגיש את הצורך להשקיע בבית, לשנות אוירה או להחליף מקום.

תאומים – מרס ששוהה במזל שלכם ממשיך להזרים אנרגיה חדשה. מעבר מרקורי והשמש למזל בתולה ישים דגש מיוחד על נושאי בית ומשפחה.

סרטן – התקשורת שלכם משתפרת עם מעבר השמש ומרקורי למזל בתולה. הגיע הזמן לדבר על הדברים החשובים.

אריה – שבוע קשה, שמצריך היערכות מחודשת בכל התחומים, בעיקר בנושאי עבודה וכסף. אל תיקחו על עצמכם יותר ממה שאתם יכולים.

בתולה – נוספת לכם אנרגיה חדשה השבוע, עם מעבר השמש ומרקורי למזל שלכם. נסו לנצל אותה בדרך מיטבית, מעבר ליום ההולדת...

מאזניים – דברים מצטברים להם מתחת לפני השטח, עם מעבר הכוכבים למזל בתולה והילוכה האחורי של ונוס. הגיע הזמן לנקות משקעים.

עקרב – הגיע הזמן להפסיק לפעול לבד, אלא לשתף מוסדות וארגונים ובכלל את הצד הקולקטיבי שלכם, בכל הפעילויות.

קשת – הגיע הזמן לתת לאמביציה שלכם עדיפות גבוהה ולהעביר הילוך. אל תפחדו להעז יותר.

גדי – שבוע לחוץ במיוחד, שמצריך חשיבה זהירה ואולי גיבוש מחודש של תוכניות שחוזרות לשולחן העבודה.

דלי – זמן להיערך מחדש בכל מה שקשור לחומר וכספים. זמן טוב למקורות הכנסה נוספים ולחשיבה משופרת בנושאים כלכליים.

דגים – זוגיות ומערכות יחסים הם הנושאים החמים. זמן טוב לשפץ ולשפר ובמקביל גם לשפר את הדיאלוג עם העולם שממול ולדבר על הכל.

ועד שכל הפאזל הענקי הזה יתחבר לו בסופו של דבר לאותה מערכת מורכבת ובלתי אפשרית, שיש שקוראים לה 'חיים' –

שבוע טוף!
יאיר טריבלסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully