וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע - זמן לחשבון נפש

יאיר טריבלסקי

12.8.2007 / 12:48

תחושה של חוסר יציבות ומצבי רוח משתנים הם רק חלק ממה שצפוי לנו השבוע, שעומד בסימן רגש - יאיר טריבלסקי מנתח את מפת הכוכבים

השבוע (שבין 12 ל-19 באוגוסט) אין ספק שהרגשות וכל מה שמופעל עליהם, משחקים תפקיד מרכזי בשמים ובלב. אולי משום כך חשוב להבין היטב מה באמת פועל שם, למעלה, לקחת לתשומת ליבנו ולעשות חושבים לפני שמגיעים למסקנות רגשיות: בכל מקרה, הן ישתנו, ואפילו בקרוב.

שתי זוויות קשות הנוגעות ברגש לפנינו וקשה להחליט מי מהן בעייתית יותר, כי שתיהן הופכות אותנו לפגיעים, לזקוקים להבנה ולחמלה ובעיקר – נוגעים באותו רגש מסתורי ומוזר, שיש שקוראים לו אהבה. הזוית שבין השמש לנפטון מביאה איתה דיאלוג עם עולם הרגש ללא גבולות, בעוד שהצמידות בין ונוס לסטורן מביאה איתה צורך להגדיר את הרגשות, לקטלג אותם, לבקר אותם ולהפוך אותם למשהו ישים, מעשי ואמיתי, שבו אפשר להשתמש גם בשטחים אחרים בחיינו.

הזוית הרגשנית של השבוע

זווית של עימות בין השמש, מיקוד הדברים, לבין נפטון המטשטש והמערפל הגדול. אין ספק שזו אחת הזויות הבעייתיות שקיימות בסביבה. הבעייתיות העיקרית שלה היא בהתגנבות שלה פנימה, אל תוך המערכת. לכאורה, הכל נראה אותו הדבר, אבל המנעד הרגשי משתנה פלאים.

למשך יומיים בערך אנו עלולים לאבד את הצלילות בקבלת ההחלטות שלנו, המעורבות הרגשית שלנו בכל פעולה עולה פלאים ואנו עלולים לקחת כל דבר באופן אישי מידי ולעשות שגיאות בשיפוט. מצבי הרוח משתנים במהירות, תחושות של חוסר יציבות, גלים של דיכי קליל ומעין הרגשה של אובדן דרך – כל אלה עלולים להופיע עכשיו, כשהרגש שולט בסולם ולא העובדות. אולי משום כך כדאי לדחות החלטות חשובות באמת לסוף השבוע או לתחילת השבוע הבא. מי בעיקר יושפע מהזוית הזו? מזלות אריה, דגים ודלי.

הזוית הקשה של השבוע

צמידות בין ונוס הרגשית שנעה בהילוך אחורי במזל אריה, לבין כוכב סטורן הנוקשה. כן, ונוס הבלונדית שלנו, אותה אישה שופעת עם הלב הגדול והידיים החמות, נעצרת על ידי סבא סטורן הקשיש, הנוקשה והביקורתי, שמתעקש ללמד אותה עכשיו לקח או שניים.
השפעת הזווית הזו עלינו היא בהפוך על הפוך מהזוית הקודמת. כאן, הרגש, אותו רגש עמוק, עדין וענוג שלנו, נמצא תחת המכבש הסטורני, מיקום שאינו קל כלל וכלל, שכן הוא מכריח אותנו לעשות חשבון נפש רגשי, אמיתי ולעומק, כשהנושא הבסיסי שלו הוא ביקורתיות.

ביקורתיות מצד בן הזוג, ביקורתיות מצד החברה וביקורת עצמית, כמכשיר ששם גבולות לרגש, אך גם מנתב אותו לפעילות מבוקרת, יעילה ובעיקר מעשית. הפלרטוט הזה בין ונוס לסטורן יימשך עד השבוע הראשון של ספטמבר, אבל השבוע אנו פוגשים את אחד מקודקודיו של התהליך, שמאפשר לנו לשים את האצבע בצורה מדויקת יותר על עולם הרגשות האישי שלנו. מהם גבולות היחסים? למה אני מרגיש לבד אם יש לי קשר קרוב? מהם גבולותיי שלי מול גבולותיו של האחר ומי קובע אותם ביחסים? ושאלת השאלות, שחלק לא קטן מאיתנו ישאל השבוע את עצמו - מי באמת אוהב אותי?

דיאלוג עם עולם הרגש

הצמידות הזו היא מעין מראה פנימית לסופר אגו שלנו, זה שמעביר עלינו ביקורת כשאנו במערכות יחסים. הצמידות הזו משקפת לנו דרכה את עצמנו ואם אנו באמת פתוחים ללמוד ולהבין, נוכל גם ללמוד ממנה באותו פתח קוסמי זמני, שנפתח עבורנו עכשיו, הרבה מאוד על היחסים שלנו, על הדרך שבה בן או בת הזוג רואים אותנו ואם אנו לבד – על הצרכים הרגשיים האמיתיים שלנו ועל הביקורת שלנו עליהם.

זהו זמן לא קל, שבו אפשר להציץ פנימה מאחורי המראה אל אותו מקום עמוק בתוכנו שנקרא 'הצל', שבו נגלה מה באמת מניע אותנו בתוך מערכות היחסים שלנו והדיאלוג עם עולם הרגש הפנימי.
זהו מקום לא קל שעלול להביא איתו מצוקות ובדידות זמנית, אך גם תובנות שקשה להשיג במצבים אחרים, בעיקר למי שפתוח לקלוט ומוכן להשקיע חלק מהכאב שהוא חווה עכשיו בשאלות נוקבות שהוא מפנה לעצמו או לאלה שסביבו, בנסיון להבין.

אם בסופו של התהליך הקשה הזה תצליחו, תדעו שהפעם הרווחתם בגדול, למרות הקושי. הידיעה הסופית תגיע כאמור בתחילת ספטמבר, אבל עד אז יגיעו כמובן עוד כוכבים לעזרה.

מה עושים? לומדים לנשוך שפתיים, לחכות בסבלנות ובין לבין מקשיבים היטב ללקחים הנלמדים עכשיו, לשיחות החכמות שאיכשהו נראות פתאום חכמות יותר ולומדים להתיידד עם הקושי, כי בסופו של דבר – זה בית הספר שלנו וסטורן הוא באמת המורה הגדול, עם כל הקשיים שהוא מביא איתו. להקשיב, להפנים, ללמוד את הלקח וליישם. עד אז – הרבה סבלנות ואורך רוח, לאחרים, ובעיקר לעצמנו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ונוס נצמדת לסטורן

אולם ונוס עוסקת לא רק ביחסים, אלא גם בכספים ובחומר. זהו זמן שבו כדאי לפעול באופן חכם וסבלני יותר גם בעולמות האלה ולמרות שלעתים נראה שהדברים קשים ומרגיזים, אם נחכה באותה סבלנות עד הסוף ולא נתפתה לפעול במהירות ובפזיזות, ייתכן והשיעור גם בתחומים האלה יהיה משתלם.

ולסיום, חשוב לזכור שונוס לא סתם נצמדת עכשיו לסטורן: היא עושה זאת תוך כדי הילוך אחורי. כלומר, כל התהליך הונוסיאני הקשור לרגשות עכשיו הוא של לימוד מתוך מעשי העבר, תובנות שצצות ממצבים שהיו או מצבים עכשויים ועדיין לא מצב של פעולה ועשייה. אם יש לכם באמת את האומץ לפגוש את הפחדים שלכם, לעמוד מולם בלב פתוח ובעיניים כואבות לומר "אני מוכן ללמוד את השיעור", כי אז השיעור אכן יגיע. אחרי ספטמבר, תקבלו גם שיעורי בית: להפנים, לשנן ולפעול בשטח. מוכנים? מי בעיקר יושפע מהצמידות הזו? מזלות אריה, דלי, שור, מאזניים וגדי.

מה עובר על שאר המזלות השבוע?

הטלאים מתווכחים והרבה. חמודים. נסו לומר את שתי המלים שהכי קשה לכם לומר - 'אתה צודק', וראו איך כל ויכוח מסתיים במהירות.

השוורים פוגשים את הצורך להתארגן מחדש מבחינה כספית וחומרית, בצמידות של ונוס ומרס במזל תאומים. אל תבזבזו?

לתאומים - מרס במזל שלכם עושה שמות במערכות היחסים הקרובות שלכם, עם תקשורת אגרסיבית. כדאי להיזהר ממלים חדות מידי.

לסרטנים כדאי להיזהר מכעסים שהצטברו להם יותר מידי: מרס במזל תאומים עלול להביא איתו התפרצויות קשות. סעו באיזי!

לאריות – שבוע עם הרבה מאוד אקשן ופה ושם גם צורך להיזהר מרמאויות, נוכלויות ומצבי רוח לא יציבים.

לבתולות – זמן לרוץ קדימה, לעשות הרבה ולא לחכות בצד.

למאזניים – להגדיר מחדש את הצרכים הרגשיים שלכם ביחסים ואולי גם לחפש יחסים מסוג אחר.

לעקרבים – אגו היא מלת המפתח עכשיו: היזהרו ממה שהיא עלולה להביא איתה.

לקשתים – להיזהר ביחסים הקרובים, אבל בהחלט לשאוף לאתגרים גדולים.

לגדיים – לא להיות נוקשים מידי בדיאלוג הזוגי ועם עצמכם: נסו לפתוח קצת יותר את הלב.

לדליים – השקיעו קצת יותר במי שנמצא ממול ותנו מקום גדול יותר למי שאוהב אתכם.

לדגיגים – להשקיע יותר בבית ובמשפחה ולארגן את הבית וסביבתו טוב יותר.

ועד שנבין שכל הקשיים והמבחנים האלה, שאנו פוגשים בכוכבים ובמה שהם מזמנים לנו, הם למעשה מראה פנימית שלנו –
שבוע טוף!

יאיר טריבלסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully