וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם שמעבר

אהד אזולאי

26.7.2007 / 15:16

הוא נשמר בסוד אלפי שנים והסופר קרלוס קסטנדה גילה אותו אצל מכשפים אינדיאניים - אז איך השמאניזם המעשי ישפיע על התודעה והנפש שלנו?

הכל נמצא בתנועה והאנרגיה המרכיבה את המציאות נעה ומשתנה במהותה. מעברים קסומים, אמנות התנועה השמאנית, עוסקת באיסוף האנרגיה וסידור מחודש של המערך האנרגטי, באופן שאפשר יהיה ליישם את התפישה השמאנית בחיי היום יום. שאמאניזם מעשי הוא דרך חיים, מתוך עוצמה ובנוכחות מלאה.

מעברים קסומים תורגלה במספר מקומות בעולם בתקופות שונות. לפני כעשר שנים, חשף האנתרופולוג והסופר קרלוס קסטנדה את השיטה שנשמרה בסוד על ידי המכשפים האינדיאנים במקסיקו. תרגול התנועות הביא לתוצאות משמעותיות ביותר בכל הנוגע ליכולת המנטלית והפיזית של האדם ורענון הכוחות הפנימיים. השפעתן הייתה כה חזקה ודרמטית שהן כונו "מעברים קסומים".

מדובר במעברי תודעה: מרגע ביצוע התנועות, נוצר שינוי מיידי במצב ההכרה, בדרך שבה מתורגמת המציאות לכדי תפישה. השקט הפנימי מתעצם, הבהירות גדלה, שמחה ואושר חבויים עולים והרגשת האחד השלם מביאה לתחושה של עוצמה והתרחבות. דרך תרגול המעברים הקסומים הצליחו המכשפים האינדיאנים לצבור אנרגיה עצומה, שאפשרה להם להרחיב את גבולות התפישה והיכולות הנורמליות ובכך לגלות אפשרויות נוספות ומצבי חיים אחרים מאלו שרואה האדם הממוצע.

הפילוסופיה השמאנית

השמאנים היו המרפאים, הנביאים, אלו שאנשי השבט נעזרו בהם כדי להתמודד טוב יותר עם נסיבות החיים. השמאנים גילו שהמציאות אותה אנו תופשים היא חלק מדבר גדול יותר והיא בהכרח פירוש אישי ושונה מאדם לאדם. השמאנים הגיעו למצב הנקרא מודעות מוגברת של יכולת תפישתית גבוהה מהממוצע, המאפשרת חיבור לידע לא רגיל.

במצב זה, נחשפו המכשפים לתנועות הפיזיות שתרגולן מביא לתחושה של אושר פנימי, כוח גדול ושקט שעולה וממלא את הקיים. ישנם סוגים רבים של שמאניזם, שעוסקים דרך טקסים בהתקשרות עם כוחות מעולמות מקבילים על מנת לקבל ידע ותשובות.

התפישה השמאנית המובאת כאן, באה מתוך עבודה ישירה עם האנרגיה שמרכיבה את העולם, ללא טקסים וללא שימוש באמצעים חיצוניים. בין עיקריה: אמנות החלימה ואמנות הציד. החלימה היא היכולת לשמור על המודעות גם לאחר שנרדמים ולפעול באופן מודע עם הגוף האנרגטי במציאויות מקבילות ובמציאות זו. אמנות הציד עוסקת בציד של אנרגיה ובדרך לשמור על האנרגיה האישית שלנו, שתביא לבהירות ויכולת לצעוד בנחישות ובמאמץ מזערי.

המעברים הקסומים מסדרים מחדש את המבנה האנרגטי ומשלימים למעשה את הנעשה באמנות הציד. כך שמצד אחד אנו אוספים אנרגיה ומתעצמים, אך בנוסף לומדים איך לא לאבד אנרגיה ולשמור על מה שנאסף.

תפישת המציאות והכישוף השמאני

בתהליך תפישת המציאות נפרש את נתוני האנרגיה ונבנה את תמונת המציאות. כל בעל חיים תופס את המציאות דרך מערכת החושים שלו. פיל יראה אחרת עציץ עם פרח אדום מדבורה – שתראה כתמים זוהרים או כריש - שבמידה והעציץ היה מתחת למים, היה רואה את השדה האלקטרומגנטי של הפרח.

למעשה, הכל קיים, כל הפרשנויות הן צורת הסתכלות אחת מיני רבות והפרח מכיל את כל מה שניתן לתפוס שם בו זמנית. אבל מתחת לכל זה, ישנה אנרגיה אחת שמרכיבה את הפרח. השמאנים הרחיבו את גבולות התפישה האנושית, דרך עצירת מערכת הפירוש החושית הרגילה. הם הצליחו לראות את האנרגיה כפי שהיא זורמת ביקום - לצאת מהמטריקס ולראות את האנרגיה שמרכיבה את הפרח.

הכישוף השמאני הוא האפשרות לראות עולמות נוספים ומצבי חיים אחרים, שעבורנו נחשבים בדרך כלל לדמיוניים ובנוסף להצליח להשפיע על המציאות הסובבת דרך מגע ישיר עם האנרגיה המרכיבה אותה. לא מדובר בקדירות צפרדעים ולחשים, אלא ביכולת לגעת ולעבוד עם הכוח המודע שמרכיב כל דבר. כוח זה מקבל ביטויים שונים במציאות, אבל עדיין, כל האטומים המרכיבים כל דבר בעולמנו, עשויים מאותו החומר, מאותה האנרגיה, מאותו כוח מודע שאיתו ניתן לתקשר. אחת הדרכים לפגוש את הכוח הזה, שמרכיב גם אותנו, היא דרך תרגול המעברים הקסומים. שינוי מצב ההכרה והחיבור לכוח המקיים אותנו, מביא את הקסם לחיינו באופן מודע.

למנוע אובדן אנרגיה

האדם הוא למעשה סך פעולותיו ואילו מסתמכות על כמות האנרגיה הזמינה לו. אנו נולדים עם כמות אנרגיה, שיש באפשרותנו להגדיל או להקטין. הדרך לחיות חיים מלאים ועוצמתיים היא לשמור על האנרגיה האישית דרך מניעת "אובדן" אנרגיה במצבי חיים קשים ומלאי פחד, מתח ודאגה ולהחזיר לשימוש אנרגיה שעזבה את המרכזים האנרגטיים.

מעברים הקסומים הם תרגילים פיזיים, שבעזרתם נאספת חזרה האנרגיה שיצאה מכלל שימוש למרכזים האנרגטיים בגוף. התנועות יוצרות שינוי במבנה האנרגטי, שלפיו נקבע אופן פירוש המציאות והדרך שלנו לראות את החיים משתנה. על פי רוב, מספיק בשינוי קטן בכדי להביא לתחושה טובה יותר, שתספק לנו את הפתרונות למצבי החיים הלא נכונים ולהמשיך לנוע בכיוון המדויק לנו.

תרגול ה"מעברים הקסומים" בנוי מסדרות תרגילים, שעובדות בין השאר על השבחת יכולות הדיוק, הגמישות, היציבה, הריכוז, השליטה עצמית ועוד. התוצאה מביאה לכושר גופני גבוה, גמישות, חידוש מרכזי האנרגיה, עוצמה, חיות ונעורים. דרך התנועות מתחדש קשר עתיק ועוצמתי עם כוח החיים שמחזיק אותנו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

התקופה החדשה

המעברים הקסומים נשמרו בסוד אלפי שנים. בתקופה הנוכחית, שבה השינויים מהירים והאנרגיה שמגיעה לעולמנו היא חדה ולא מתפשרת, ניתן לחוש בשינויים המתגברים, בקצב החיים הגבוה, בקריסת מערכות ותפישות ישנות. בזמן הזה, שיש המגדירים אותו כאחרית הימים (לא במובן האפוקליפטי, כי אם כסיום של עידן הכרה מסוים ותחילתו של עידן תודעתי אחר) , שינויים גדולים פוקדים את רוב האנשים. מהלכי חיים משמעותיים משתנים ועלינו לדייק בהליכה בנתיב הנכון לנו. אחרת נחווה סבל, פשרה והיעדר שביעות רצון.

אמנות הציד היא אחת הדרכים לחיות בנוכחות מלאה כאן ועכשיו. היא מקנה את האפשרות לקבל את הרגע כמו שהוא ואת היכולת לשנות את שדורש דיוק בדרך קסומה. אין זה משנה באיזו דרך יבחר אדם להתחבר לעצמי הפנימי, שמעבר לזהות המיידית עם עולם הצורות, כל עוד האדם נמצא במרכז עצמו, בחיבור נכון לאנרגיה המקיימת אותו, הרוח מובילה בדרכה הקסומה ומביאה לחיים מרגשים הרבה יותר.

לימוד השמאניזם המעשי דרך אמנות הציד והמעברים הקסומים, מאפשר גישה ישירה למקום הזה, שאליו מכוונים הקול הפנימי והרצון האמיתי לפגוש את החיים. כל אחד יכול, אין מגבלות, אין חוקים, אין תנאים, הכל אפשרי והכל נמצא בתנועה.

אהד אזולאי הוא מורה לשמאניזם מעשי, אמנות הציד ומעברים קסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully