וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה לצורך עלייה

מזל אהרוני

24.7.2007 / 13:21

מהצום הארוך ועד חג האהבה - חודש אב מסמל חורבן ויגון, אבל טומן בחובו גם התחדשות וגאולה

אב הוא החמישי במניין החודשים מיציאת מצרים - חודש ניסן. מזל אריה מייצג את חודש אב ומשמש רמז לעם ישראל, שעליו נאמר "עם כלביא יקום וכארי יתנשא". גם משמעות שמו הערבי של חודש אב, "סאבע", הוא אריה. הכוכב השולט על מזל אריה הוא השמש, שמעניקה מזוהרה הזהוב ומקרינה על כתר מלכותו של מלך החיות. מזל אריה מייצג תכונות של מנהיג, אינדיבידואליסט, עצמאי, מוביל ומי שמסמל מטרות ומגשים אותן.

כל אלו הם ניגוד מוחלט למורכבות, לקשיים ולחולשות, שמסמל אב, חודש עצוב של חורבן ויגון בצד התחדשות וגאולה. ראש חודש אב הוא תענית צדיקים, יום מותו של אהרון הכהן, משנכנס אב ממעטים בשמחה. עם זאת, סמלו האסטרולוגי של החודש הוא האריה וכוכב השמש השולט עליו מסמל את הגאולה, האור, האנרגיה והתקווה.

אב הוא שמו הבבלי של החודש. במסורת היהודית נוהגים לכנותו גם "מנחם אב" על שם הנחמה, שמייחלים לה לאחר החורבן, שאירע בחודש הזה. יש האומרים שזהו רמז: "מנחם אב, כלומר, עתיד הקדוש ברוך הוא לנחם. האותיות א"ב שמגילת איכה נאמרה בהן". אחרים סבורים, שבמלה "מנחם" מוצפנות אותיות שמו של המשיח, שעתיד לגאול את עם ישראל.

בין המצרים

יש הרואים בשם אב סמל לחורבן, כמו אב שקיבל על עצמו תפקיד להעניש את בניו, בני ישראל שחטאו. לטובתם הוא צריך לחנכם ללכת בדרך הישר, שנאמר "חושך שבטו שונא בנו". על מנת "לפצותו" ניחמו אותו והבטיחו לו שהמשיח, ששמו "מנחם", ייוולד ביום החורבן ושהיום הזה ישמש לעתיד כיום מועד.

משום כך נקרא גם החודש בשם מנחם-אב. בחודש אב נשרף בית המקדש, בראש חודש אב חל יום ההילולה לזכר אהרון הכהן ובנו אלעזר. מהיום הזה מתחילים תשעה ימים מיוחדים, הימים האחרונים של תקופת בין המצרים. הם מאופיינים בדין קשה יותר משאר ימי בין המצרים. מאז שהחריבו את בית המקדש, נוהגים יהודים לקשר את התקופה הזו עם החורבן ולכן מקובל להתאבל עליו ולהרהר בתשובה.

מבחינת הקבלה, חודש אב מתקשר עם ספירת החוכמה הנקראת אב, שממנה נוצר כל השפע לעולם. למרות כל החורבן והקושי שמסמל החודש, יש לראות באותו חורבן כמי שמבטא ירידה לצורך עלייה, להתחיל מחדש ולהסתער על מטרות ויעדים כמו אריה שואג ומנהיג ששועט קדימה. השפע שמציעה ספירת החוכמה היא להתחיל מ- א' ולהתקדם ל- ב' ומשם השמים הם הגבול.

חורבן בית המקדש

בחודש אב עומדים לרשותנו אמצעים רבי עוצמה לשליטה בגורל וסילוק הכאוס, על ידי חיבור חזק לכוח אור הבורא. בתשעת הימים מראש חודש אב ועד תשעה באב, נוהגים היהודים לא לשתות יין, לא לאכול בשר בימי חול, לא להתרחץ, לא לכבס בגדים וממעטים בכל דבר המביא שמחה. היום העצוב ביותר הוא תשעה באב, האסון הגדול והנורא ביותר בתולדות עם ישראל, שבו נחרב בית המקדש.

תשעה באב הוא יום צום. בליל תשעה באב מדליקים נרות, בבית הכנסת הופכים את הספסלים ויושבים על הארץ ומתפללים תפילת ערבית במנגינה עצובה ואחריה קוראים את מגילת "איכה". הנביא ירמיהו הוא זה שכתב את מגילת "איכה" בזמן החורבן בירושלים. ירמיהו ראה את האסון הגדול שעומד להתרחש - עוד לפני החורבן, וניסה לשכנע ירמיהו את היהודים לחזור בתשובה, אך הם לא שמעו בקולו. היהודים יצאו לגלות וסבלו מצרות צרורות.

ישב ירמיהו ובכה וצערו היה גדול. בעודו מקונן, כתב את מגילת איכה, בה הוא מתאר את הצער והייסורים שבאו על היהודים בזמן החורבן. לזכר החורבן וקינתו של העם, בוכים ומקוננים על חורבן בית המקדש ומעודדים עשיית מצוות, שלפי האמונה הרווחת מוסיפה לבנה בבניין בית המקדש, שיבנה במהרה. גם מצוות בין אדם לחברו, מצוות כיבוד הורים, גמילות חסדים, ביקור חולים, מלה טובה, עזרה לחבר ולנזקקים, מומלצות בכדי לעשות טוב ולקבל טוב.

משבת "נחמו" ועד ט"ו באב

בחודש זה חלים מספר אירועים נוספים: שבת "נחמו" היא השבת שאחרי תשעה באב, המכונה על שם ההפטרה שקוראים בבית הכנסת בשבת הזו - "נחמו, נחמו עמי...".

אירוע נוסף המתרחש בחודש הזה הוא ט"ו באב, יום של שמחה. חודש זה ניזון מהאור הרוחני הבוקע מהשמש, שמשפיע על כל האירועים המתרחשים במהלך החודש, לאחר שעבר את המסנן הקרוי מזל אריה. כל זה, נמצא בספר היצירה פרי עטו של אברהם אבינו, שם נכתב (עמוד 10): "המליך אות כ' וקשר לו כתר וצר בו אריה בעולם ואב בשנה וכולא ימין בנפש". החמה, הגוף השמימי הגדול העומד במרכז מערכת השמש, נבראה מתוך האנרגיה הגלומה באות כ'. קבוצת כוכבי השבת, הקרויה בשם מזל אריה, נבראה מהאנרגיה הגלומה באות ט'. מזל אריה וחודש אב נבראו על בסיס DNA שמימי העשוי מצירוף אותיות החודש כ' ו- ט'.

אברהם אבינו מגלה לנו שרק באמצעות אותיות החודש, נוכל לממש את זכותנו הטבעית לשליטה בגורל, זכות שקיבלנו מיום לידתנו. אחת התכונות של אריה היא המנהיגות, שמוקרנת על כולנו במשך חודש אב ומסייעת לנו להשיג שליטה בפעילויות היומיומיות בחיינו. קודם עלינו להכיר את עובדות החיים, ללמוד את כללי המשחק ולהבין את סביבת חיינו ביסודיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הייעוד של מזל אריה

הגיע לעולם ללמוד בדרך הקשה כיצד לרכוש מוניטין, להיות מנהיג עצמאי מוביל, בעל ערכים נעלים וביטוי אישיותו הייחודית כיוצר, חלוץ או חוקר. הוא נועד להמציא את עצמו ולהאמין שהשמש זורחת בכל בוקר מחדש. עליו ללמוד מהי אצילות נפש, יצירתיות ורוחב לב. לפתח ייחודיות ולאפשר ביטוי אינדיבידואלי, עליו להוביל את הזולת לדרך שבה נועדו להיות. חשוב שימשיך במאמץ קדימה, מבלי להפנות מבטו לאחור ולעבוד בכוחות עצמו.

מזל אריה הוא שמרן, מסור, עקשן ויציב. הוא מתאפיין במזג חם, אופי מלכותי, אומץ, גבורה, רומנטיות, כבוד עצמי, כריזמה, שאפתנות, מסירות, אחריות והחלטיות. נדיבות ורוחב לב, אצילות ומנהיגות. האריה האמיץ, המוחצן והאנרגטי, שואף תמיד להיות במרכז העניינים והבמה. מזל אריה דרמתי מאוד וכל פעולה שלו תיאטרלית. האריה נולד לעמוד במרכז, למשוך תשומת לב, להיות גולת הכותרת של כל אירוע. ככזה, הוא זקוק לקהל. לכן ניתן למצוא אותו מככב באירועים חברתיים ובמסיבות, מפזר מחמאות לכל עבר, אבל בעיקר סוחט מחמאות. כשמחמיאים לו, פניו קורנים מאושר. מזל זה נוטה להשתעמם בקלות וזקוק לגירויים ולחוויות חדשות לבקרים.

השמש - שליטת מזל אריה

השמש כל הזמן בתנועה והיא מקיפה את גלגל המזלות במשך שנה ושוהה בכל אחד מ-12 המזלות כחודש ימים. השמש מאירה קודם את עצמה ורק אז את כל הגופים השמימיים והארציים. היא מסמלת את גרעין האישיות הפנימי. העיגול מגלם את השלמות ואת העיקרון היצירתי והמנטלי. לפי יונג, המעגל מסמל את האינסוף. השמש מגלמת תפקיד ראשי ביקום: את הניצוץ האלוהי שיצר הכל.

המעגל הפנימי, גרעין האישיות, מורכב מצרכים, נטיות ורצונות. שמש מגלה את הערכים הבסיסיים של האדם, את כוח הרצון והשאיפה להגיע להגשמה עצמית. השמש היא מוקד האור, החום והחיים בעולם והיא מסמלת את אור המודעות האקטיבית, העוצמה, החיוניות והנתינה. מבחינה פיזיולוגית, מסמלת השמש את לב מערכת גרמי השמים, כמו הלב בגוף האדם. השמש משתקפת בכל דבר יציב ובעל עוצמה. השמש מסמלת את הכוח הקוסמי העליון, את הישות הרואה הכל ואת כוחה של תבונת העולם, ההארה והבלתי מנוצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully