וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות מעבר לעצמנו

אנדרו כהן

30.6.2007 / 0:37

כל עוד המניע שלנו הוא אנוכי, לא נגיע לשחרור המיוחל. הגיע הזמן לחשוב על הכלל - העיקר החמישי בדרך להארה של אנדרו כהן

לא רק שחרור אישי

בתחילת דרכנו הרוחנית מעוניינים רובנו, באופן טבעי, בחופש או בהארה עבור עצמנו. לכן אנו מתחילים עם העיקר הראשון, האומר – ברצוני יותר מכל להיות חופשי. אך אם אנו מתמידים בכנות בשאיפה הממוקדת הזו ובאמת מתפתחים ומתבגרים, אנו מגלים שבסופו של דבר מתחיל המניע שלנו להשתנות.

ככל שמתרחבות הבנתנו וחווייתנו, אנו מכירים בכך שמשאלתנו להיות חופשיים אינה עניין אישי. אמנם למחפש שהופך למוצא מתברר יותר ויותר שכולנו חלק מתהליך אבולוציוני עצום וששאיפתנו לחופש היא לא פחות מאשר ביטויו של הדחף האבולוציוני עצמו בליבם ובשכלם של בני האדם.

כך מתבהר לנו שהחיפוש אחר ההארה, לעולם לא יוכל להיות מיועד עבור שחרורנו בלבד. תנועתה של ההתעוררות הרוחנית היא חלק בלתי נפרד מתהליך התפתחותו של היקום ומטרתה הסופית של ההארה היא להביא לכך שאורה של התודעה המתעוררת יאיר את התהליך הזה.

לפני ארבעה עשר מיליארד שנה פרץ משהו מתוך הלא-כלום. הביטוי הנשגב ביותר של ההתפרצות המופלאה הזו של התהוות, הוא התעוררותה של היכולת האנושית לתודעה גבוהה יותר. התודעה אינה רכושו של אדם זה או אחר, אך היא יכולה להתפתח רק באמצעות בני האדם. כך שמטרת ההארה האבולוציונית היא שחרורו של היחיד מפחדיו ומתשוקותיו של האגו, כדי שהוא יהפוך לערוץ פתוח שבאמצעותו תוכל התודעה להתפתח בחופשיות ולהתבטא בעולם.

מותו של האגו

העיקר החמישי אומר: ברצוני להיות חופשי לא למעני, כי אם למען הכלל. כאשר זו הופכת להיות התגובה הספונטנית שלנו לכמיהה לחופש, פירוש הדבר שמשהו משמעותי מאוד התרחש. מה שהתחיל כבחירה חופשית הפך למחויבות חסרת ברירה. המניע הבסיסי שלנו התפתח ממניע אנוכי לכזה שאינו נפרד מהמניע שעומד מאחורי היקום המתרחב – הלהט הטהור של המפץ הגדול, הדחף האלוהי, שהוא האני האותנטי שלנו.

כשהלהט הטהור הזה הופך להיות הלהט שלנו, מקבלים חיינו איכות אצילית – הם הופכים לחיים קדושים, לחיים רוחניים, לחיים בעלי ערך ומשמעות. נגלה שהגענו הביתה ומצאנו את מקומנו בתבנית היקום. אנו יודעים מי אנחנו ולשם מה אנחנו כאן.

כל עוד המניע הבסיסי שלנו הוא אישי ואנוכי, לא יתגלה בפנינו ההיגיון העמוק שבחיים. אך כשנאמץ מניע שמתעלה לחלוטין מעבר לעצמנו, מקבל כל רגע תחושת תכלית רבת עוצמה. זהו מותו של האגו. הדאגה-העצמית הקטנונית שלנו נעקרת אז מהשורש, כי חדלנו לחיות רק למען עצמנו ואנו חיים למען הכלל – בוערים בתשוקה להיות חופשיים לגמרי, כדי שדבר לא ימנע בעדנו מלהשתתף בתהליך האבולוציה בלב שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully