וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק בעיניים

שלומי סנדק

16.6.2007 / 14:56

הם אוהבים את הטבע, קשה להם עם שינויים ותנו להם רק לדבר על עצמם – בעלי ההילה הירוקה

הירוקים הם אנשים פתוחים וחברותיים: אין להם כל קושי לפתח שיחה אישית, מלב אל לב, עם כל אדם (לא פעם, גם עם בעלי חיים), ללא קשר למעמדו הכלכלי או החברתי וגם אם הם הכירו אותו לפני דקות ספורות. השאיפה שלהם היא לחיות חיים שלווים, רגועים והרמונים. הם אוהבים את החיים הטובים, אך לא יטרחו לעבוד קשה מידי כדי להשיגם.

כשהאנרגיות שלהם מאוזנות, יהיו הירוקים מאושרים: בכל הקשור להישגיות ולחומרניות, שאפתנות לא תהיה התכונה הבולטת שלהם. רק כשהם ירגישו שהביטחון שלהם מתערער, הם יתחברו לכוחות הפנימיים שלהם וייצאו להילחם. אחרת, יעדיפו לשכב על הערסל בגינה וליהנות מהרוח הנעימה של הערב. הירוקים מתקשרים עם העולם דרך הלב ובודקים את הצלחתם בחיים לפי מידת הקירבה לחברים, למשפחה ולטבע. זו הסיבה לכך שאם הם לא גרים בבית קרקע עם גינה, הם בוודאי ישאפו לכך. השהות בטבע על בסיס יומי היא ממש חיונית עבורם בכדי לשמור על מצב של איזון.

לפרוק את המחשבות והרגשות

הירוקים אוהבים לדבר: זו דרכם לפרוק את עודפי האנרגיה שלהם. קשה להם לשמור לעצמם את מחשבותיהם ואת תחושותיהם. יש להם נטייה לומר בדיוק את מה שהם חושבים. כשהם לא באיזון, נטייה זו יכולה לסבך אותם עם הסביבה, שלא תמיד יודעת כיצד להגיב לגילוי הלב המוחלט של הירוקים.

הירוקים יכולים לדבר במשך שעות ולא רק שלא ירגישו מותשים, אלא להפך הם ירגישו אנרגטיים יותר. יש להם צורך פנימי לדבר על עצמם ועל הסיטואציות העומדות בפניהם, משום שזה מסייע להם להבין את עצמם טוב יותר ולקבל החלטות עתידיות. אם הירוקים שומרים לעצמם את מחשבותיהם ובעיקר את רגשותיהם לפרק זמן ממושך מידי, האנרגיות הכלליות שלהם עלולות ממש לצאת מאיזון.
בעוד שלצבעים מנטליים (כתום וצהוב) יש נטייה לחשוב על הרגשות, לירוקים יש נטייה לבטא אותם מבלי לחשוב. כשהם לא באיזון, הנטייה שלהם תהיה לשחרר את התסכול בצורה מילולית. במצב הזה, לא מומלץ לעמוד בסמוך אליהם.

לירוקים יש אינטואיציה חזקה במיוחד לגבי אנשים בעלי כוונות שליליות. יש להם אנטנות מיוחדות הקולטות את אותם תדרים המוקרנים החוצה כשעומד מולם אדם עם כוונה שלילית. מומלץ להם להיות מודעים ליכולת המיוחדת הזו ולהקשיב לחוש הפנימי שלהם, גם כשהוא משדר אותות המנוגדים ללוגיקה ולשכל הישר.

מבחינה חברתית

הירוקים אוהבים לבלות בחברת המשפחה והחברים. השהות במחיצת אנשים קרובים מחזקת את הביטחון העצמי שלהם. חשוב להם להיות מובנים כראוי ושיקבלו אותם כפי שהם. לירוקים רבים קשה לקבל בהבנה ביקורת: חשוב שהם יבינו, כי ביקורת יכולה להוות כלי, או לפחות תמרור, המורה את הדרך אל הצמיחה וההתרחבות. ההמלצה שלי לירוקים היא לזכור, שלפעמים הצורך שלהם לדבר יכול להיות גדול יותר מהצורך של בן הזוג להקשיב. חוסר הרגישות לרצון בן הזוג עשוי לגרום למתחים מיותרים, שאותם ניתן בקלות למנוע על ידי חיזוק יכולת ההאזנה וההקשבה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

זוגיות ואינטימיות

הירוקים מתפקדים טוב יותר בחיים כשיש להם קשר אינטימי יציב ובטוח. לא פעם קשה לבן זוגם עם הנטייה שלהם לומר בדיוק את מה שהם מרגישים, אבל חשוב לזכור שכאלה הם הירוקים: כשהם שמחים הם צוחקים, כשהם עצובים הם בוכים וכשהם כועסים הם משחררים את תסכולם בצורה מילולית. כשהירוקים מרגישים בטוחים בתוך המערכת הזוגית שלהם, הם עשויים לשקוע לתוך שיגרה - אין להם את אותו צורך עז בריגושים שיש לצבעים החמים יותר.

עבור הירוקים, סקס ואהבה הם מושגים זהים: הם מתקשים להבין כיצד ניתן לעשות אהבה מבלי להיות מאוהב. לכן הירוקים נוטים 'להעניש' את בן הזוג בהימנעות מסקס, כשהם מרגישים פגועים או בלתי אהובים. כדאי לזכור שהירוקים אינם נוהגים לשמור טינה לזמן ממושך ולכן קל לפייס אותם.

עבודה, קריירה ולימודים

הירוקים מרגישים במיטבם כשהם עובדים עם בני אדם. יש להם יכולת גבוהה לשמש כיועצים, מורים או מנחים. במידה ויש נוכחות של גווני תכלת-כחול בהילה, יש להם יכולות גבוהות להיות מרפאים. הירוקים לא אוהבים לעבוד קשה מידי בשביל הכסף. הם מעדיפים שהוא יזרום אליהם בקלות וללא מאמץ. הם לא יהיו מוכנים להקריב את עקרונותיהם בעבור כסף.

הירוקים לא מתביישים לבקש עזרה כשהם זקוקים לה, בדיוק כפי שהם בעצמם לא מהססים לעזור לאחרים. יש להם יכולת ארגון גבוהה ובמידה והם קשובים לקול הפנימי שלהם, יוכלו למצוא את הפתרונות האידיאלים לכל מצב. הם ישמחו לסייע לאחרים להוציא את תוכניותיהם לפועל, אבל השיעור שלהם הוא למעשה ללמוד לעזור קודם כל לעצמם במימוש התוכניות שלהם.

איזון מול חוסר איזון

הירוקים עשויים לצאת מאיזון במידה ולא יקבלו את "מנת הטבע" היומית שלהם לפרק זמן ממושך מידי ואם הם לא יבטאו מספיק את מחשבותיהם ואת רגשותיהם.
כשהירוקים נמצאים בחוסר איזון:
- הם עשויים להיות תקועים במקום.
- הם יירתעו משינויים, גם כשמדובר על חיוביים או הכרחיים.
- הם עשויים לנהוג בצורה בלתי אחראית ולשחרר 'יריות מילוליות' בתדירות גבוהה.
- הם יתקשו להתנסח בקצרה ועשויים לגלוש ל'פטפטנות' מוגזמת.

כשהם באיזון, הירוקים יודעים כיצד להיות גמישים ולהתאים את עצמם לשינויים, בדיוק כפי שהטבע מתאים את עצמו לחילופי העונות. הם מבינים, כי שינויים הם למעשה צמיחה ולכן אין לחשוש מהם.

בכדי להימנע מיציאה מאיזון, עליהם להקפיד על שהות של לפחות חצי שעה ביום בטבע (שפת הים, פארק או גינה) ולהקפיד על מתן ביטוי מילולי לתחושותיהם ולרגשותיהם. ריצה קלה יומית בפארק, תוך כדי ניהול שיחה מלב אל לב עם חבר, יבטיחו לירוקים מצב אנרגטי מאוזן טוב יותר.

המלצות

מעבר לשהות היומית בטבע, מומלץ לירוקים ללמוד להתגבר על הצורך הגדול שלהם בביטחון (כלכלי ורגשי), משום שפעמים רבות הוא עלול לעכב את צמיחתם הרוחנית והכלכלית. חשוב לזכור, כי הירוקים מתקשים לשמור לעצמם את מחשבותיהם ואת תחושותיהם ולכן עליהם להקפיד לפרוק את המטענים המילוליים לעתים קרובות. אם הירוקים יפנימו את העובדה, שאין צורך לחשוש משינויים, משום שרק באמצעותם ניתן לגדול ולצמוח, הדרך תהיה עבורם ללא ספק קלה הרבה יותר.

הכותב עוסק מזה כעשר שנים באבחון והכוונה על פי מיפוי ממוחשב של צבעי ההילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully