וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך הגביעים

13.5.2007 / 12:13

הוא מיוצג על ידי האנרגיה של מזל דגים והמסר העיקרי שלו לשואל הוא לבטא את רגשותיו ולאהוב את עצמו - שגיא מנדלבוים על הנסיך של הטארוט

כמו כל קלף חצר, קלף נסיך הגביעים לא ייתן לנו תשובה ישירה לשאלה, אלא יציג את הלך הרוח שבו נמצא השואל, את הדברים אליהם הוא נמשך יותר ואת הדברים שפחות אהובים עליו.

נסיך הגביעים מיוצג על ידי האנרגיה של מזל דגים, אחד מארבעת המזלות העוסקים בארבעה שיעורים רוחניים המאפשרים לנו לצמוח ולהתפתח. מזל דגים מפותח מבחינה רוחנית ועולמו הפנימי עשיר מזה של שאר המזלות. אבל ברמה המעשית, בחיי היומיום, מזל דגים מוצא את עצמו מתקשה בעולם החומר.
עולמו הפנימי העשיר הופך במהירות למכשול, שבגללו בני המזל מתפזרים ומתקשים להתמודד עם חומריות.
לעיתים תכופות, הוא אינו עם הרגליים על הקרקע ולא יודע מה זה בנק או מה מחירו של לחם. יש לו קושי לבטא את עולמו הפנימי ולעיתים הוא מבלבל בין עולמו הפנימי למציאות. כפי שבני מזל דגים נוטים להתפזר, כך גם השואל.

קווים לדמותו של השואל

לשואל שלנו יש בעיה. הוא חושב שכולם יודעים מה הוא מרגיש ומהי כוונתו, אבל במציאות ההיפך הוא הנכון. הוא אמנם אמפטי ויכול להזדהות עם כל אחד, אבל את עצמו הוא לא יודע להביע ולכן אף אחד אינו מבין אותו. השואל חייב ללמוד להביע את עצמו. לדבר ולבטא את עולמו הפנימי. יש לו הרבה מה להגיד, הוא חייב להוציא את זה החוצה.

לשואל יש מזג נוח, הוא רגיש מאוד, אופטימי ונותן אמון באנשים. גם בתקופות קשות יותר, הוא מאמין בטוב ובכך שאנשים בסופו של דבר שואפים לטוב. פעמים רבות השואל מתקשה עם עולם החומר (זוגיות, עבודה ועוד) והפתרון, עד כמה שזה נשמע מוזר, הוא בדרך כלל לעסוק ביצירה. לשואל מאד יעזור לעורר את כשרונותיו הרדומים בתחומים כמו אמנות פלסטית, כתיבה, משחק ואפילו ריקוד. בעזרת עיסוק ביצירה ימצא השואל דרך לבטא את עצמו וכך יוכל לתקשר טוב יותר עם אחרים.

לפעמים יש לו נטייה לברוח מהמציאות. בריחה זו יכולה להיעשות בצורה מאוזנת ואף יעילה, כמו במקרים של קריאת ספר או הסתגרות בחדר העבודה. אולם עליו להיזהר שלא לברוח למקומות כמו סמים, אלכוהול או אפילו לשינה מרובה, כיוון שזה ינתק אותו יותר מהמציאות ויגרום לנזק פיסי.

בזוגיות זהו קלף בעייתי, כיוון שהשואל לא מדבר. הוא חושב שהצד השני יודע מה הוא מרגיש ונראה לו מיותר לבטא את רגשותיו, אבל בפועל ההיפך הוא הנכון. כשהוא ילמד לבטא את עצמו ולהביע את הרגשות שלו, הוא יחווה זוגיות נפלאה.

הזיקה של הקלף

לקלף נסיך הגביעים יש זיקה לתחומים העוסקים בביטוי עולמנו הפנימי, כמו יצירה (אמנות, ציור וכדומה), מיסטיקה וטיפול. פעמים רבות נפגוש את הקלף בשאלות של זוגיות, אבל בגלל שבדרך כלל השואל במקרים אלו נמצא במקום פגיע, הוא מתקשה להביע את עצמו ויהיה לא מובן.

מימוש בעולם החומר

כמו כל קלפי החצר, גם לקלף נסיך הגביעים חסר הכוח "לרדת לקרקע". הקלף מייצג הזדמנות, אולם חשוב שהשואל יידע מה עליו לעשות בכדי שההזדמנות תתממש. בקלף זה השואל צריך למצוא דרך להביע את עצמו ואת עולמו הפנימי. כשהוא יעשה זאת, הכל יתחיל להסתדר. הקלף בעייתי במיוחד במקרים שבהם נשאלת שאלה בתחום הקריירה, משום שלשואל קשה להיות מעשי, עסקי או שיווקי. הוא יכול להיות אמן בתחומו, אבל מומלץ שייתן לאחרים לנהל את ענייני הכספים עבורו.

הקלף מראה כי לא משנה איזו שאלה נשאלה, כשהשואל ילמד להביע את הצד היצירתי שלו (דרך ציור, כתיבה יצירתית, בישול, ריקוד וכדומה), הכול יסתדר. כשהשואל ימצא את הגשר בין עולמו הפנימי לעולמו החיצוני הוא יוכל להביע את עצמו טוב יותר בכל התחומים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הכיוון שאליו הולך השואל (הקלף הראשון בקריאה הקלטית)

פרט למקרים בהם עוסקת השאלה בתחומי היצירה והיצירתיות, זה אינו קלף של כיוון, אלא של מסר. במקרים בהם נשאלת שאלה על תחומים כמו אמנות, ציור, טיפול, מיסטיקה וכדומה, הקלף מראה כי בתקופה שהוגדרה השואל צריך לממש את עצמו. אנחנו צריכים לצפות שהוא יתעורר ויזכה לפרץ של יצירה ויצירתיות ויצליח לשבור את המחסומים והקשיים שהיו לו בעבר.

מסר לשואל בקלף הזה

בדרך כלל, הקלף יהיה מסר הקורא להבין כי בתקופה שהוגדרה, יש לשואל קושי בהבעה עצמית ואחרים לא ממש יודעים מה הוא מרגיש וחושב. פעמים רבות הקלף יכול לייצג תקופה, שבה השואל צריך להתחיל לטפל בעצמו וללמוד לאהוב ולקבל את עצמו כפי שהוא. כשהוא ילמד לחיות בשלום עם עצמו הוא יצליח.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (מספר 3 בקלטית):
הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום שבו השואל רואה את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך איזה "משקפיים" שליליים הוא רואה את הנושא שעליו נשאלה השאלה. קלף נסיך הגביעים מראה, כי השואל מפחד להיפגע ולכן הוא יהסס, לא יפעל ויחשוש להביע את הרגשות שלו.

הצדדים השליליים של קלף נסיך המטבעות, שמתחזקים כשהקלף מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו: קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה שקיימת אצל השואל ואותה מייצג הקלף היא העובדה שאינו מביע את עצמו, בייחוד בזוגיות. השואל אולי יהיה מופתע מכך, שהקלף מראה כי בצד השני כלל לא יודעים מה הוא מרגיש. הקלף במיקום הזה יכול להראות כי השואל סובל מבעיות רגשיות. הקלף יכול לייצג פחדים וחרדות, דיכאון וחוסר בטחון עצמי ולא יזיק לו לחפש עזרה מקצועית.

עוד תכונה בעייתית שיכולה להתחזק במיקומים אלו, היא הנטייה של השואל להתפזר, להאמין שהכול יסתדר ולא לבדוק את הפרטים הקטנים. יש לו קושי להתמקד ולעשות עבודה מונוטונית ולכן כשהקלף נמצא במיקום שלילי נפגוש שואל שיש לו קושי להסתדר עם כסף ועם עולם העסקים.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר לשואל בקלף זה הוא להעז להביע את עצמו. עליו לצאת מתוך נקודת הנחה, כי הוא אינו מובן לזולת ולהתעלם מהפחדים והחששות שלו. ככל שהוא יבטא את הצדדים הרגשיים והאמנותיים הקיימים בו, כך הוא יתקדם מהר יותר למקום שאליו הוא שואף להגיע.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברה (החברים, בני הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים או כל מי שרלוונטי לנושא הקריאה) רואה בשואל אדם רגיש וקשוב לבעיותיהם של אחרים. פעמים רבות הם מוצאים אצלו אוזן קשבת והוא נחשב לחבר טוב. עם זאת, פעמים רבות השואל הוא תעלומה. למרות שהוא אמפטי, חבר טוב ואוהב לעזור, אף אחד לא ממש יודע מה קורה אצלו והוא נוטה שלא לשתף אחרים בקשיים וברגשות שלו.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

קלף המופיע במיקום זה יכול להראות הרבה פחדים ובלבול הקיימים אצל השואל. השואל חושש שהוא לא יצליח, שלא יאהבו אותו ושלא יבינו אותו. הוא מפחד להתאכזב ובעיקר מפחד מדחייה או כישלון. עם זאת, השואל רוצה להצליח לפרוץ את המחסום הרגשי.


הכותב עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 12 שנות לימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, שאותם הוא מעביר בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully