וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייט בבית העלמין

9.5.2007 / 15:44

ליונתן בן עוזיאל לא היו ילדים ובכל זאת המונים פוקדים את קברו בעמוקה ומבקשים פריון. מה אתם יודעים על תופעת קברי הצדיקים?

מדוע קברי הצדיקים הפזורים ברחבי ישראל מושכים אליהם המונים מידי יום? איך זה שפוקדים אותם בקביעות דורשי תרופה, אהבה, פרנסה וכל סיוע אחר באחד מתחומי החיים? זה כבר ידוע: כל המבקש זוגיות מוצלחת מגיע לקברו של יונתן בן עוזיאל בעמוקה וכל אלו השואפים לפרנסה טובה יבקרו במערת אליהו הנביא.

האמונה הרווחת היא, שביקור בקברי הצדיקים מעניק לנו הזדמנות לשנות את חיינו לטובה. סיפורי הניסים שהתחוללו הם רבים: נשים שילדו אחרי שנות עקרות ארוכות, חולים שנרפאו ממחלות קשות, רווקים שמצאו שידוך ואנשים שמצאו מחדש מקור פרנסה. עליה לקברי הקדושים היא מנהג נפוץ בתרבויות שונות בעולם. ביהדות, שורשיו של המנהג נעוצים בתנ"ך. בשעה ש-12 המרגלים באו לתור את הארץ, עלה כלב בן יפונה לקברי האבות לבקש את עזרתם.

אתר עליה לרגל

הצדיקים הם אנשי מופת ורוח, שסגולותיהם בחייהם הפכו את קברם לאתר עליה לרגל. הצדיק משמש צינור המחבר בין העולם הזה לבין העולמות העליונים ומתווך בין האדם לאלוהים. יש לצדיק יכולת להשפיע על העולמות האחרים ולעזור לבני האדם לתקן את חייהם. לפי התלמוד, גם לאחר מותם, הם נחשבים לחיים. מכיוון שהקדישו את חייהם לתורה הנצחית, הם זוכים להתקשרות עם הנצח ועלינו להמשיך את מורשתם הרוחנית.

כל אחד יכול לבקש את עזרתו של הצדיק על ידי עליה לקברו. שם, לפי האמונה, נמצאת נשמתו. בנוסף, העליה לקבר גורמת לאדם להתבונן פנימה לתוך עצמו. הוא מתחבר לדמות הצדיק ונפשו נפתחת ועוברת טיהור. בעת הביקור, נהוג ליטול מספר אבנים ממתחם הקבר. המנהג הזה החל עוד בימי הביניים, כששליחים מיהדות אירופה נהגו לעלות לקברי הצדיקים ולאסוף אדמה ואבנים, שאותם הביאו לבני הקהילה כסגולה להצלה. האמונה היתה, כי די לאדם להביט באבן, בכדי שזכר הצדיק יעלה לנגד עיניו ומיד יגן עליו.

הכר את הצדיק

את אתרי הקבורה של הצדיקים אפשר לסווג לפי תחומי החיים שבהם יש להם יכולת השפעה, כמו בריאות, פרנסה, זוגיות ופריון. לקברו של יונתן בן עוזיאל בעמוקה נוהגים לעלות כל אלה המבקשים זיווג ופריון. דווקא העובדה שליונתן לא היו ילדים וייתכן שהיה רווק מיוחסת לסגולתו בנושא, משום שהוא "שילם" בחיים ללא ילדים עבור כל הרווקים והעקרים.

עוד אתר עליה לרגל הוא קברו של יוסי דפקיעין, המשמש סגולה ללידת בנים. הסיבה לכך נמצאת בסיפור הבא: עם פטירתו הלכו חבריו לטפל בקבורתו. כשהגיעו לביתו, בנו של הרב דפקיעין לא הניח להם להתקרב למיטה והתחנן לאלוהים שייקח את נשמתו במקום את של אביו. אלוהים נענה לבקשתו והחזיר אותו לחיים כדי שילמד תורה את בנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully