וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למקומות, היכון, צא

הוא מייצג את האנרגיה הזכרית ויודע להשיג את מטרותיו, אלא שהן ממוקדות אך ורק בקריירה שלו. שגיא מנדלבוים על קלף מלך המטבעות

כמו כל קלפי החצר, קלף מלך המטבעות לא ייתן לנו תשובה ישירה לשאלה, אלא יציג את הלך הרוח שבו נמצא השואל, את הדברים אליהם הוא נמשך יותר ואת הדברים שפחות אהובים עליו. זו טעות נפוצה לחפש תשובה של "כן" ו"לא" כאשר יוצא קלף חצר.

מלך המטבעות מיוצג על ידי האנרגיה של מזל גדי, שהוא אחד מארבעת המזלות המייצגים את האנרגיה הזכרית. האנרגיה הזכרית היא דואלית. מצד אחד, הזכר הוא זה שמביא את הזרע, הוא הבורא, היוצר יש מאין. מצד שני, מטרתו בחיים היא להיות במקום שבו הוא לא צריך לעשות דבר. זהו סיפורו העצוב של הזכר.
מצד אחד הוא יוצר, יוזם ועובד קשה, וכל זאת בכדי שיום אחד הוא יוכל להרשות לעצמו לממש את שאיפתו הגדולה - לשבת בנינוחות רגל על רגל. אבל כשמגיע היום הזה, יציפו אותו רגשות אשם על כך.

את המלכים נפגוש כפסיביים והם ימשיכו להתנהג כך, אלא אם קורה משהו ומתעורר לחץ. את הלחץ בקריאה נוכל לראות כשיופיעו קלפים של "לחץ", או במקרים בהם נוצרת התאמה בין נושא השאלה לסוג המלך שיצא בקריאה.

קלפים המייצגים לחץ בחיי השואל יהיו ארבעת האבירים, קלף גלגל המזל, קלף המוות, קלף המגדל וקלף יום הדין. לכל מלך יש את הגורם שמניע אותו. אם נושא השאלה מתאים לבעיה שאותה מייצג המלך, לגורם המניע אותו, המלך יתעורר ויהפוך לאקטיבי. למלך המטבעות חשובה קריירה ועצמאות. לכן שאלה בנושא הזה תהפוך אותו לאקטיבי. אבל אם תשאל שאלה בנושא זוגיות, משום שאין כאן זיקה לגורם המניע את המלך, הוא ימשיך להיות פסיבי. כלומר, הוא יהיה עקשן ולא ירצה לשנות דבר בחייו.

קווים לדמותו של השואל

השואל הוא אדם השואף להיות עצמאי ובלתי תלוי, וזה הדבר הראשון שבולט אצלו. לכן הוא פונה לרוב לענייני הקריירה, ורואה בה כלי לביטוי הצורך הזה בעצמאות. השואל שלנו הוא איש ניהול היודע לבצע את התוכניות שלו, לסחוט את כולם עד הסוף ולהשיג את המטרה שלו. אין ספק כי כל דירקטוריון ישמח לקבל מנכ"ל כזה. השואל הוא אמביציוזי ותחרותי, הוא תמיד רוצה להיות במקום הראשון ובמקומות העבודה הוא ירצה להיות המנכ"ל.

השואל שלנו זקוק למסגרות ואוהב שהכול נעשה לפי הספר. אם כל החברים שלו מתחתנים עד גיל 30, הוא כבר ישלח הזמנות לחתונה שלו בגיל 29. אם במקום העבודה שלו כולם כבר נשואים עם ילד, תוך תשעה חודשים (במיוחד אם הבוס כבר העיר לו על כך) הוא יזמין את כולם לברית של הילד שלו. לפעמים, גם הבית יכול להיות עבורו פונקציה שצריך לעשות עליה וי. הוא יהיה בעל נאמן ויביא פרנסה הביתה, אבל הוא מתחתן בעיקר כדי שיהיה לו שקט בתחום הזה. השואל לא מאמין במנוחה. הוא תמיד עובד, מתכנן תוכניות ומבצע אותן. לא היה מזיק לו לבדוק כיצד הוא יכול למצוא בסדר היום העמוס שלו גם זמן למנוחה, חוש הומור ורגישות לאחרים.

הזיקה של הקלף

לקלף מלך המטבעות יש זיקה למצבים או שאלות בנוגע לקריירה, עבודה וכסף. ברוב המקרים, כשנפגוש את הקלף בקריאה, הוא יראה שבשלב הזה השואל מקדיש את חייו לתחום הקריירה ומקריב את התחומים האחרים בחייו, כולל חיי הזוגיות .

מימושו של מלך המטבעות בעולם החומר

כמו כל קלפי החצר, גם לקלף מלך המטבעות אין את הכוח "לרדת לקרקע". הקלף מייצג הזדמנות, אבל חשוב שהשואל יידע מה עליו לעשות בכדי שההזדמנות תתממש. זהו קלף מאד מעשי בנושאי עבודה, אך על השואל להיות ער לכך שהוא נוטה להזניח תחומים אחרים בחייו, כמו זוגיות והתפתחות אישית.

הקלף מראה, כי השואל צריך להשקיע את כולו בתחום השאלה, וכשיעשה זאת, הוא ישיג את התוצאות וכפי שהוא יודע להציב לעצמו מטרות ולהצליח בתחומים של הקריירה, כך כדאי שיעשה גם בתחומים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הכיוון אליו הולך השואל בקלף הזה (הראשון בקריאה הקלטית)

בתקופה שהוגדרה, השואל צריך לנסח את המטרות שלו ולהגשים אותן. יש לצפות שהוא יהיה מעשי, יעיל וישקיע בכל הקשור לנושא הקריאה, כי הוא יעבוד קשה ואף יקריב מעצמו, מהמשפחה שלו ומהנוחות שלו כדי שהמטרה תושג.

מסר לשואל

עם זאת, השואל צריך לבדוק אם המטרות שאותם הוא הציב לעצמו הן אכן שלו, או שהוא מושפע מהחברה ומהנורמות החברתיות והולך אחר מטרות שאינן שלו. קלף מלך המטבעות הוא מסר לשואל: להבין כי בתקופה שהוגדרה, יש לו שאיפה להצליח בעולם החומר ובמיוחד בקריירה ובלימודים. אבל חשוב שנטיה זו לא תבוא על חשבון תחומים אחרים ובמיוחד לא על חשבון הזוגיות.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (קלף מספר 3 בקלטית):

הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום, שבו השואל רואה את הדברים בצורה לא נכונה. כאן אפשר להבין דרך אלו "משקפיים" שליליים הוא רואה את הנושא שעליו נשאלה השאלה. קלף מלך המטבעות מראה כי השואל פועל מתוך צורך להתאים את עצמו לחברה. לשואל יש נטיה לרצות את המסגרות החברתית שבהן הוא נמצא ולחשוב מה מצפים ממנו במקום לפעול מהלב.

התוצאה היא שהשואל לא עושה את מה שנכון עבורו, אלא מנסה להתאים את עצמו לציפיותיהם של אחרים. כך למשל, השואל עשוי להכניס שיקולים חברתיים בכל הנוגע לזוגיות, להקריב את האהבה לטובת המעמד חברתי ולהיות מושפע מדעותיהם של אחרים, בייחוד הורים (השואל רגיש במיוחד לדעה של אביו).

הצדדים השליליים של קלף מלך המטבעות, שמתחזקים כשהקלף מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):

הבעיה הגדולה שקיימת אצל השואל, שאותה מייצג הקלף, היא היותו איש קריירה שעובד קשה ונוטה להזניח את הזוגיות ואת התחומים האחרים בחייו. פעמים רבות נפגוש במיקום זה שואל תחרותי היכול "לדרוך על גופות" כדי להשיג את המטרה שלו, בלי התחשבות ברגשותיהם וצרכיהם של הקרובים אליו.
מלך המטבעות יכול להצביע על נטיה מוגזמת לעקשנות, שאפתנות ותחרותיות הקיימת אצל השואל. על השואל להיות מודע לנטיה הזו, מכיוון שהתכונות האלו יכולות להוות מכשול עבורו מבחינה חברתית וזוגית.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר לשואל בקלף הזה תלוי בשאלה שנשאלה. בתחומים הקשורים לקריירה הקלף קורא לשואל לצאת ולהגשים את השאיפות שלו, אבל בנושאים אחרים ובמיוחד בזוגיות, הקלף קורא לשואל שלא להזניח את נושא השאלה ומזכיר לו שיתחיל לפעול כדי להצליח גם בתחומים אחרים, כפי שהוא יודע לעשות היטב בתחום הקרייריסטי.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקריאה הקלטית)

החברים, בני הזוג, הקולגות לעבודה, המעסיקים וכל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בשואל אדם מצליחן, רציני ונאמן. אלו שמכירים אותו טוב יודעים, כי הוא איש סוד שיודע לעזור כשצריך. עם זאת, החברה היתה רוצה שהוא יהיה קצת פחות מרוחק ומבודד. הוא רציני מאוד, חסר חוש הומור ופעמים רבות עקשן.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

השואל יודע שהוא יצליח להשיג את המטרות שלו. הוא מבין שזמן והתמדה יובילו אותו לתוצאות הרצויות. עם זאת, הוא מפחד להיכשל, אבל הפחד הזה פועל עליו באופן חיובי, כיוון שהוא מדרבן אותו להשתדל יותר ולהשקיע.

הכותב עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 12 שנות לימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully