וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו אוויר

ארוויק בגרמיאן

4.5.2007 / 9:08

איך באמצעות נשימה מודעת אפשר להשתחרר ממחסומים אנרגטיים, רגשות מודחקים וטראומות מהעבר. רק אל תשכחו לנשום

טכניקת הנשימה המודעת משמשת לתהליך של צמיחה אישית על ידי הרחבת המודעות וניקוי מחסומים ומתחים ברמה הפיסית, הרגשית והמנטלית, במיוחד כאלו שנוצרו במהלך הלידה ובתקופת הילדות המוקדמת. זו שיטה עדינה יותר מהריברסינג המסורתי, שמכוונת לשחרור מדפוסים שנרכשו והדחקות, ומאפשרת לאדם לחוות שמחה ולאהוב את עצמו.

הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי טכניקת הנשימה המודעת הוא התחברות לאני האמיתי שלנו, בעזרת מודעות לכך שאנו קשורים לאשליות שונות, בהן פחדים, אמונות מגבילות והתניות מהילדות. באמצעות תהליך של נשימה מחוברת, מודעת ועמוקה אפשר לנקות מחסומים אנרגטיים הנמצאים בגופנו, רגשות מודחקים, טראומות ודפוסים שאינם משרתים אותנו יותר.

תהליך כזה יכול להיות התנסות עמוקה בריפוי גוף, נפש ורוח, תוך התחברות עמוקה לאמת וליופי שבפנים. כשנצליח לשלב את תהליכי החשיבה, הרגשות והתחושות, נמצא את עצמנו מסוגלים להגיע להבנה אינטואיטיבית של המציאות, כזו הנמצאת מעבר לתפישות אינטלקטואליות, רגשיות וגופניות.

מקורה של הנשימה המודעת הוא במספר טכניקות שונות, בהן ריברסינג, טאואיזם, עבודתו של גורודייף, מבחר תיאוריות מהפסיכולוגיה המודרנית והרבה עקרונות מיסטיים עתיקים. המיקוד בטכניקה זו, הוא על פתרונות עדינים ולא על שחזור דרמתי של טראומות מהעבר. מעבר לכל, הנשימה המודעת מבוססת על תפישת העולם, כי המחשבה היא כוח יוצר ואנחנו יוצרים את חיינו בהתאם לאמונות שלנו, גם לאלו החבויות עמוק בתת-מודע.

אמונות מגבילות

מערכת האמונות המגבילות, הנמצאת בדרך כלל בתת-מודע, שאנשים מאמצים במהלך חייהם ובעיקר בתקופת הילדות המוקדמת, יכולה להיות:

אני חלש.
אני לא מספיק טוב.
עלי להיאבק כדי לשרוד.
אף אחד לא מבין אותי.
זהו עולם מסוכן.
איני ראוי לאהבה.
וכן הלאה...

חשוב להבין, שאמונות כאלו עלולות להוביל אותנו לחוש כקורבן, לסבול בקביעות ממתח ולאמץ התנהגות התמכרותית. אמונות לא מודעות מהסוג הזה לא בהכרח נגישות לנו מבחינה שכלית, אבל מאוחסנות היטב בזכרון הגוף הפיסי. בעזרת הנשימה המודעת נוכל לגעת ברגשות ובאמונות האלו, להבין אותם באופן העמוק ביותר ואז להרפות מהם.

עם זאת, עבודת הנשימה המודעת אינה ממוקדת בחזרה למאורעות העבר, אלא מתמקדת בעבודה עם מה שקורה כאן ועכשיו. הגישה המרכזית אינה לשנות, לתקן או לשפר אנשים.
נפש האדם היא מערכת שנמצאת בשאיפה מתמדת לאיזון. בכל פעם שמצב טראומתי מהעבר זוכה למודעות מלאה בהווה, הוא עובר טרנספורמציה באופן טבעי וללא מאמץ.

הנשימה המודעת לא רק מנקה את הזבל הרגשי שלנו, אלא גם מגבירה את זרימת החמצן לגוף ובכך מסייעת לשחרור רעלים המאוחסנים בתאי הגוף, מגבירה את בריאותנו הפיסית ומחזקת את מערכת החיסון שלנו.

הכותבת היא פסיכותרפיסטית ושמאנית, מנחת סדנאות רייקי, שמאניזם, נשימה מודעת ועמוד הטוטם להעצמה אישית ברחבי העולם. מייסדת ומנהלת מרכז Freedom Within להעצמה אישית באנגליה, ספרד וישראל. מחברת הספר "The Magic of Shamanism" ומפתחת המשחק הטיפולי "תגליות".

בגרמיאן תעביר סדנאות בסגול, הפסטיבל הרוחני הראשון בישראל , שיתקיים בפעם ה-14 בכפר הנופש חוף דור בין ה-3 ועד ה-5 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully