וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוהנת הגדולה - ללכת אחר המסתורין

21.3.2007 / 11:07

ציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת, כשלמעשה אין מתחתיה שום תהום - המשמעויות של קלף הכוהנת הגדולה וסיפור פרספונה

לאחר שהכרנו את סיפורה של פרספונה, בכתבה הקודמת, אנו יכולים סוף סוף להבין את דמותה המורכבת. הצעד הראשון שאנו צריכים לעשות הוא לשאול את עצמנו: מה באמת קרה שם? האם פרספונה היא באמת קורבן? .

לכאורה, פרספונה היא דמות מסכנה: בת אהובה שנחטפה כנגד רצונה, אשר הופרדה מאימה וממלכת החיים והגיעה בעל-כורחה לממלכת המתים. במבט ראשון נראה שהיה לה כל כך טוב למעלה, ופתאום היא נחטפה ונכלאה בשאול, אולם אם נבחן את העובדות, נגלה אמת קצת אחרת:

בעולם שלמעלה לפרספונה לא היה תפקיד או חשיבות. היא הייתה בת צעירה, בעלת תפקיד שולי של עוזרת אלה, לא דמות מוכרת או חשובה. לעומת זאת למטה, היא הפכה להיות אלת השאול - דמות חזקה יותר מכל הדמויות הנשיות במיתולוגיה, כיוון שהשאול היא הממלכה הגדולה והחזקה ביותר. לשאול מגיע כל מה שקיים על פני הארץ, ובעוד שהארץ מוגבלת, השאול אינו מוגבל והוא גדל ומתפתח כל הזמן. לא רק זאת – כשהיא עולה מהשאול היא מתקבלת בברכה כאלת האביב הנותנת אור, שמחה ופריחה לכל.

פרספונה ידעה להיזהר מהשאול, היא ידעה שאסור לה לאכול ממאכלי השאול ואף ידעה אילו צמחים יכולים לשמש את הדס. היא עסקה כל חייה בצמחים והכירה אותם היטב, ולכן ידעה בוודאי לזהות את צמח הנרקיס (ובגרסה אחרת את צמח הדטורה).

כלומר, חלק מפרספונה רצה ללכת אחר המיסתורין. פרספונה נמשכה אל השאול והיא הונחתה ע"י כוח פנימי בלתי מוסבר, שגרם לה לתת לדברים לקרות בדרך שבה הם קרו.

הכוח אשר משך את פרספונה, הוא נושאו של קלף הכוהנת הגדולה. אנו מכירים את אותו כוח מיסתורי ופוגשים בו פעמים רבות: זו לא בדיוק אינטואיציה או תחושת בטן וזה גם לא כוח שאנו נכנעים לו מתוך חולשה. אנו מתחברים אל הכוח הפנימי והמיסטי הזה ונותנים לו להנחות אותנו בנקודות בחיינו. לכאורה הוא מנחה אותנו לעשות משהו שאינו ברור לגמרי, הגיוני ואף מפחיד, אולם חלק מאתנו יודע, כי אנו צריכים לעשות את הצעד למרות החששות. לאותו כוח מנחה התחברה פרספונה.

החלק המואר והפינה האפלה

הכוהנת הגדולה היא דמות חצויה, החיה בשני עולמות בו זמנית: עולמה הנסתר, האפל והלא מוכר, לצד עולמה המואר והמוכר. כשדמות זו תהיה לא מאוזנת היא תהיה אומללה, כיוון שהיא תיצמד לחלקים המוארים והמוכרים שבה וכמו אדם העומד על קצה צוק, היא תפסע לאט ובאימה צעד אחר צעד בחייה, כשציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת על מנת להבטיח את אחיזתה. אולם מתחתיה אין תהום, והיא כלל אינה עומדת על קצה של צוק. אם היא רק תבטח בעצמה ובכוח המסתורי, שקורא לה להבין את שאר החלקים הלא מוארים שבה, ותעשה את הצעד הנועז - חייה ישתנו מבלי היכר. היא כבר לא תחשוש, תהיה מחוברת לכוחה הפנימי, לאינטואיציות שלה, תדע מה נכון לה ואיך להוציא לפועל את רצונותיה.

המחפש לומד כאן את אחד השעורים החשובים בקלפים: הוא לומד על הצורך להכיר את החלקים האפלים והלא מוארים בחיינו. ללא הכרת חלקים אלו, חיינו ידמו לאדם הנכנס לחדר חשוך. אותו אדם ילך לאט ובחוסר ביטחון, כיוון שהוא מפחד למעוד או לגרום נזק. כל שעליו לעשות הוא להדליק את האור. וכשידליק את האור יוכל לראות טוב יותר לאן הוא הולך ולצעוד בבטחה.

אצל קראולי נקרא קלף זה איזיס - אלת הירח, שתפקידה להאיר את החלקים האפלים שלנו, לא החלקים השליליים והרעים שבנו, אלא את אלו שאנו חוששים מפניהם ולא רוצים לגעת בהם. אנו חוששים מפניהם, כיוון שאנו פוחדים מהבלתי ידוע, מהלא מוכר והנטייה הטבעית היא לא להתמודד או להתעמת אתם. אולם עד שלא ניגע בהם לא נהיה שלמים אף פעם.

תחושתם הטבעית של "אנשי הכוהנת הגדולה" - אותם אנשים, שואלים, שקלף זה מייצג בקריאה, היא שהם הולכים על קצה של תהום. פעמים רבות אנו יכולים להרגיש כך, אולם בפועל המצב הוא הפוך - עולם חדש מחכה לנו ואם נאיר את כל החלקים שבנו, הכל יהיה ברור - וזה התפקיד האמיתי של הקלף. כשאנו מסיטים את הווילון, אז מתגלה העולם השלם שלנו. הכל יהיה ברור ופשוט בעולמנו, וכיוון שהדברים כבר עולים על פני השטח ולא חבויים במקומות חשוכים, עולמנו הופך פשוט ואמיתי, ומכאן ניתן להתפתח יותר בקלות.

בקלף זה המחפש עושה צעד מאד גדול לקראת השוטה - הוא פותח בפניו את הידיעה כי עליו להכיר את כל חלקיו, לחקור ולהבין גם את המקומות שהוא איננו מכיר או מפחד מהם. לבסוף, כשהכל יהיה ברור וכשכל המסתורין בחיינו יהיה תחת שליטה, הדרך תהיה קלה יותר.

הכוהנת הגדולה מחזיקה את המפתח לסוד היקום, שיינתן לנו כאשר נהיה מוכנים. אנו נהיה מוכנים לאחר שנכיר את החלקים האפלים שבנו, שנדע מי אנחנו, שלא נפחד לחוות את כל הצדדים הקיימים בנו, גם את אלו הפחות הגיוניים והבלתי מוגנים שבנו, הצדדים האינטואיטיביים, הלא צפויים והמסתוריים. אז נקבל את המפתח. באותה נקודה גם נבין כי אין אנו זקוקים למפתח, כיוון שבפועל כבר רכשנו את כל הכלים שאפשרו לנו לפתוח את הצוהר לסודות היקום ולעולם הרוח, וכי המפתח היה כל הזמן בידינו.

הכוהנת הגדולה היא ה"סגניפיקטור" - הקלף המאפיין של הקלפים, והיא מייצגת את המסר של הקלפים. את המטרה לשמה באו הקלפים אלינו - לעזור לנו להכיר את כל החלקים שבו, ולעזור לנו להאיר את החלקים האפלים שבנו, ולבסוף לעזור לנו להתפתח בעולם הרוח.

ואם במקרה הכוהנת הגדולה נבחרה להיות הקלף המאפיין שלכם, דעו כי היא מייצגת את הזמן הטוב ביותר עבור התלמיד, ללמוד ולהכיר את כל הצדדים שבו ואת החלקים האפלים שבו. זה הזמן להבין, כי חוסר הוודאות והמסתורין האופפת את חייו, ייעלמו ככל שהוא ייפתח יותר לעולמו הפנימי. לבסוף הוא יהפוך לאדם שלם, יציב וחזק יותר.

הכוהנת הגדולה יוצרת ביאור ובריאה מחודשת של כל מה שהיה נסתר ולא ברור. ללא הקלף יש חוסר שלמות, מושגים כמו טוב טרע מתערבבים ונוצרים תהומות בחיינו. עצם כניסת האנרגיה הזו לחיים יוצרת מימד חדש בחיינו.

הכוהנת הגדולה בקריאה

פעמים רבות ייצא קלף זה בקריאה ופעמים רבות נהיה מתוסכלים, מהתשובה שהוא יביא עמו. זאת מכיוון שכמו בקלף השוטה, קלף הכוהנת הגדולה לא יכול לתת תשובה, ועל אחת כמה וכמה - תשובה סופית. הקלף אינו יכול לתת תשובה כיוון, שכל עוד השואל לא מכיר את כל הצדדים הנוגעים לבעיה, איש לא יוכל לדעת מה יקרה.

הכוהנת הגדולה אינה נותנת תשובה, כי אם מסר. המסר אותו נושא הקלף אינו קשור לשאלה, כי אם לשואל עצמו והקלף קורא לשואל לבאר את הנסתר שבו, ללמוד ולהכיר את כל החלקים מהם הוא חושש. כשזה ייעשה, ישתנה עולמו ואז ייתכן שהשאלה לא תהיה אקטואלית.

זהו קלף של חוסר וודאות. השואל חצוי ודברים רבים לא ברורים. ישנם הרבה גורמים שפועלים מתחת לפני השטח, שהשואל מרגיש כי אין לו שליטה עליהם, אולם השואל צריך להבין כי עד שהוא לא ייכנס אל עובי הקורה, עד שהוא לא ילמד ויכיר את הצדדים מהם הוא פוחד, עד שהוא לא יחשוף את הגורמים הבלתי מוכרים בחייו, ייתכנו בחייו הרבה דברים בלתי צפויים בחייו.

כשהקלף מופיע בקריאה, הוא מדבר על חוסר וודאות ומסתורין. דברים רבים לא ברורים בחיי השואל וישנם דברים רבים שפועלים מתחת לפני השטח. תחושתו של השואל היא שהוא הולך על קצה של תהום, שדבר לא בטוח, אולם בחיים, לא צריכים תמיד "ללכת על בטוח" ולעשות רק את מה שאנו כבר מכירים. בחיים יש גם מסתורין וחוסר וודאות ולמרות שאולי השואל לא רואה את זה, אם הוא ייתן לחיים להוביל אותו אל הלא ידוע, אם הוא ירשה לעצמו להיכנס אל המסתורין, הוא ילמד את השיעור אותו הוא צריך לעבור, שיעור שיעזור לו לצמוח ולגדול, שיעור שבסופו הכול יהיה ברור.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully