וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת המילים

בשונה מקריאת ה-sos, בקריאת המילים יש משמעות לכל מילה ולמיקום שלה, כיוון שכל מילה תיוצג על ידי קלף. שגיא מנדלבוים מערבב ופורס

קריאת המילים היא קריאה פשוטה של "כן" ו"לא". אולם, למרות היותה פשוטה ולכאורה מוגדרת בצורה חד צדדית, היא מאפשרת לנו, הקוראים, להבין את כל הצדדים של הבעיה, את הפוטנציאל ואת כל הנפשות הפועלות. בסופו של דבר, הרי כבר ידוע לנו כי אין באמת תשובות של "כן" או "לא".

הגדרת השאלה

את השאלה מגדירים בצורה של "כן ו-לא", אולם הפעם, בשונה מקריאת ה-sos, יש משמעות לכל מילה ולמיקום שלה, כיוון שכל מילה תיוצג על ידי קלף.

בפעמים הראשונות אני ממליץ ממש לרשום את השאלה על דף, לפני שלב ערבוב הקלפים, כך שיהיה ברור לנו כמה קלפים עלינו לפתוח ומה כל קלף מייצג.

כך לדוגמה, אם יבוא אלינו בחור בשם דני הרוצה לדעת האם הוא ויעל שאתה הוא כבר יוצא שנה, בסופו של דבר יתחתנו, הרי שניסוח השאלה צריך להיות כזה:
קלף ראשון: האם
קלף שני: אלי
קלף שלישי: ויעל
קלף רביעי: יתחתנו
קלף חמישי: בשלוש השנים הקרובות
קלף שישי: תשובה

מצד אחד, חשוב להגדיר כמה שיותר מילים וזאת כדי שנוכל לקבל תמונה כמה שיותר רחבה. חשוב להכניס את השואל, הצד השני ואולי עוד גורמים שונים הקיימים בחיי השואל. אולם, לפעמים, מומלץ במקרים של קריאות מורכבות מידי לחלק את השאלה לשני חלקים.

מצד שני חשוב לצמצם כמה שאפשר את המילים בקריאה. יש בהחלט מילים מיותרות, שאפשר לא להשתמש בהן כגון מילות חיבור (כמו "עם", "או" וכדומה) וכן פעמים רבות עלינו לייצג כמה מילים שיש להן משמעות אחת על ידי קלף אחד.

כך למשל גורם הזמן: "בשלוש השנים הקרובות" יוצג על ידי קלף אחד ולא על ידי שלושה קלפים.

שלב הערבוב והפריסה

עכשיו לאחר שהקריאה מנוסחת היטב וכתובה. לאחר שאנו יודעים היכן ממוקם כל קלף ומה הוא מייצג, אנו יכולים לעבור לשלב הערבוב. שלב הערבוב מתנהל באותו האופן אותו הצגתי בשבוע שעבר, אלא שבסוף הערבוב, לאחר שהשואל סיים לערבב את הקלפים ומחזיר לנו אותם, הקריאה מוכנה. אין צורך לחצות את הקלפים או לעשות דבר נוסף. עכשיו עלינו לקחת את הקלפים אחד אחד ולשים אותם על השולחן בשתי שורות.

בשורה העליונה נשים את הקלפים המייצגים את השאלה מימין לשמאל כאשר כל מילה או רעיון מיוצגים על ידי קלף אחד, ובשורה התחתונה נשים קלף בודד – את קלף התשובה.

כמה כללים חשובים בניסוח השאלה והבנת התשובה

המילה "האם"
כל שאלה של "כן" או "לא" מתחילה במילה "האם". מיקום זה בקריאה חשוב מאוד, כיוון שהוא מראה לנו את עמדתו הסובייקטיבית של השואל. כאן נוכן לראות מה השואל רוצה שיקרה, האם הוא אופטימי או פסימי.

הערה חשובה: גישתו של השואל, אינה קשורה לתוצאה, כך שקלף "שלילי" כמו 3 חרבות מעיד על פסימיות, אולם הוא לא יקבע אם התוצאה תהיה שלילית.

המילה "כדאי"
המילה כדאי היא מילה קצת בעייתית. חשוב להבין כי מיקום זה אינו מייצג את כדאיות נושא, בשביל זה יש את התשובה הסופית ואת שאר הקלפים, המילה "כדאי" תראה לנו את ערך המשנה של הפעולה אותה השואל שוקל לעשות. כך למשל, ייתכן והשואל יפסיד כסף בעסק שהוא שוקל להשקיע בו, אולם בכל זאת זה כדאי יהיה כדאי כיוון שהשיעור במקרה זה, למרות ההפסד, והערך המשנה חשובים יותר.

הקלף המייצג את השואל
לדעתי, חייבים לייצג את השואל בקריאה על ידי קלף. הקלף המייצג את השואל יראה לנו את עמדתו האובייקטיבית של השואל. כאן נראה מה השואל עושה בפועל, מה הוא נותן וכיצד הוא פועל.

צד ב'
פעמים רבות בקריאה נרצה לבדוק מה קורה עם הצד השני. הגדרת המיקום של הקלף המייצג את צד ב' היא זהה לקלף המייצג את השואל וכך, לדוגמה, בשאלה העוסקת בזוגיות, נוכל לראות בקלף זה מה מרגיש בן הזוג כלפי השואלת, איך הוא פועל ומה הוא נותן.

צד ג'
לפעמים בקריאה נרצה לבדוק את עמדתו של הצד השלישי המעורב גם הוא באיזו שהיא צורה. בזוגיות, לדוגמה, זה יכול להיות אחד ההורים, בקידום בעבודה, זה יכול להיות עוד מנהל שקובע האם השואל יקבל קידום וכן הלאה. כאן, כמו בקלף המייצג את השואל נראה את עמדת הצד השלישי, מה הוא חושב ומה הוא עושה.

נושא השאלה
לכל שאלה יש נושא מרכזי בה היא עוסקת ואותו נרצה לייצג בקלף. כך למשל בשאלה: האם אלי ויעל יתחתנו בשלוש השנים הקרובות" המילה "יתחתנו" תייצג את נושא השאלה. חשיבות הקלף המייצג את נושא השאלה היא רבה כיוון שהיא תראה לנו את הפוטנציאל. פוטנציאל חיובי או שלילי לא יראה לנו אם הנושא יתממש או לא, אלא יראה לנו מבחינה אובייקטיבית מהו הפוטנציאל של השואל להגיע למקום אליו הוא שואף.

גורם הזמן
הקלף המייצג את גורם הזמן בקריאה מראה לנו האם הזמן פועל לטובת השואל או לרעתו. ככל שעובר הזמן כך השואל מתקרב לפרוש אותו מייצג הקלף. כך למשך, אם השואל שואל על נושא קידום בעבודה והקלף המייצג את השנה הקרוב יוצא 10 מטבעות, זה מראה לנו כי הזמן פועל לטובת השואל ושככל שיעבור יותר זמן, כך לשואל יהיה יותר קל להשיג את הקידום.

הערה חשובה: גורם הזמן לא מראה לנו אם האירוע לו אנו מצפים יתרחש או לא, כך שגם אם בקריאה הקודמת ייצא לשואל קלף 3 חרבות, אין זה אומר שהוא לא יקבל את הקידום, אלא הקלף יראהלנו שככל שיעבור יותר זמן, כך יהיה לו קשה יותר להשיג את הקידום. בפועל, זה אומר לנו שאם השואל מתלבט אם לפעול כדי להשיג את הקידום, הרי שככל שהוא יפעל מהר יותר, כך יגדלו הסיכויים שלו להצליח.

קלף התשובה
את קלף התשובה אנו שמים מתחת לשורת הפוטנציאל וקלף זה מסכם את התשובה ב"כן" ו"לא". הוא זה ש"חורץ" את דין התשובה לכאן או לכאן, אולם כמובן שפעמים רבות אנו נקבל קלף של מסר שאינו "כן" או "לא" כי אם מסר לשואל המראה לו מה הוא צריך לעשות (או לא לעשות) כדי להצליח.

פעמים רבות קלף תשובה "שלילי", אמנם מעיד על כך שאם השואל לא יעשה דבר, הוא ייכשל, אולם מצד שני אם השואל יתקן את דרכיו הוא בהחלט יכול להצליח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קלף התשובה ושורת הפוטנציאל

לא תמיד שורת הפוטנציאל וקלף התשובה תואמים. פעמים רבות נמצא "חוסר התאמה" בין שניהם וחוסר התאמה זו יכול ללמד אותנו כמה דברים חשובים על השואל ועל מורכבות הבעיה.

כאשר שורת הפוטנציאל תהיה "חיובית" אבל קלף התשובה "שלילי":
במקרה זה הפוטנציאל אמנם חיובי, אולם התוצאה הסופית לא. בפועל זה אומר שהשואל לא יצליח להוציא לפועל את הפוטנציאל הקיים. כאן עלינו לחזור לשורת הפוטנציאל ולבדוק היכן הנקודות החלשות, היכן הוא מתקשה לממש את הפוטנציאל, ומה עליו לעשות כדי להתגבר על המכשולים הקיימים.

כאשר שורת הפוטנציאל תהיה "שלילית" אבל קלף התשובה "חיובי":
במקרה זה השואל אמנם ישיג את מה שהוא רוצה, אולם הבסיס רעוע. במקרה כזה יש סיכוי טוב שלאחר שהשואל ישיג את המטרה אליה הוא חותר, הוא יאבד אותה. זה לא חכמה להתחתן, לדוגמא, כאשר בסיס המערכת היחסים בין שני הצדדים אינו יציב. החתונה לא תשנה דבר ואם בני הזוג לא יעשו דבר כדי לתקן את הזוגיות הקיימת ביניהם, הם עלולים גם להתגרש. לכן, השואל במקרה זה צריך להיות זהיר ולתקן את הפוטנציאל וכך יוכל ליהנות מההישג אליו הוא יגיע לטווח ארוך.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully