וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת ה- s.o.s

28.2.2007 / 10:00

שיטת קריאה שמתאימה מאוד למתחילים ומעניקה תשובות פשוטות של "כן" ו"לא"

זוהי קריאה פשוטה של "כן ולא", שאני קורא לה S.O.S. זוהי קריאת הקלפים הראשונה שלמדתי והיא מצוינת לתרגול. היא עוסקת בשאלות של "כן" ו"לא" ובשל כך היא מאד ברורה. היא מאפשרת להציג שאלות פתוחות כמו "מדוע אני...", "מה המסר עבור...", "מה אני צריך ללמוד...".

לפני שמתחילים כדאי לבחור מקום שקט, בו לא יפריעו לכם ולהגדיר היטב את השאלה - חשבו היטב מה אתם רוצים לשאול וכיצד לנסח את השאלה. עדיף להתמקד בקריאות של "כן" או "לא" בלבד. בקריאה זו משתתפים 3 קלפים.

ערבבו את הקלפים לפי ראות עיניכם ולאורך כל הערבוב חשבו על השאלה. הפסיקו לערבב מתי שנראה לכם. ערבוב הקלפים הוא בעצם סידור חבילת הקלפים והתאמתה למהלך חיי השואל, כאשר תסיימו לערבב הם יהיו מסודרים בדיוק כפי שחיי השואל מסודרים.

חצו את החבילה לשניים והוציאו 3 קלפים (מלמעלה). את הקלפים פרסו על שולחן מימין לשמאל, כאשר פניהם לשולחן (התמונות מוסתרות). הקלף האמצעי הוא התשובה, או הכיוון אליו השואל הולך. שני הקלפים האחרים מראים את הגורמים התומכים או החוסמים את השואל בדרכו אל הפתרון (בעד ונגד), בהתאם לקלפים שיצאו.

הקלף האמצעי הוא הקלף המרכזי, החשוב המסכם את התשובה בדרך של "כן" או "לא". יחד עם זאת, למיקום הקלף האמצעי יש משמעות נוספת, רחבה ועמוקה יותר הדומה למשמעות הקלף הראשון בקריאה הקלטית: הוא מייצג את הכיוון אליו הולך השואל שעמו הוא צריך להשלים לטוב או לרע, הוא מראה לנו לאן השואל צריך להגיע ומה אמור להתרחש בחייו. בזמן ההסבר לשואל כדאי להשתמש במונחים הבאים כדי להסביר את הכיוון: "...בתקופה הקרובה (שהוגדרה) אתה הולך לכיוון של..."

קריאה של מסר

פעמים רבות הקריאה הופכת להיות קריאה של מסר ולא קריאת כן ולא וכן אולי כדאי לשנות את הניסוח ולהגיד מהו כמו: "...אני רואה שהקלפים רוצים להעביר לך מסר שהנו כי בתקופה (שהוגדרה) אתה צריך להבין כי..".

שני הקלפים האחרים: "תפקידם" של שני הקלפים האחרים הוא להציג לנו את הגורמים המתנגדים או התומכים בכיוון זה. איך יודעים איזה הקלף תומך או חוסם? לפי הקלפים שיצאו: קלפים "חיוביים" יהיו תומכים וקלפים "שליליים" יהיו החוסמים. בקריאה, יכולים להיות שני חוסמים או שני תומכים והכל תלוי בקלף ובשאלה. כמו כן ישנם קלפים שיכולים להיות תומכים עבור שאלה אחת וחוסמים לשאלה אחרת. לדוגמא: קלף 'מלך המטבעות' (מזל גדי) יכול להיות תומך לשאלה בנושא קריירה, אבל חוסם בשאלה העוסקת בזוגיות.

בשלב הבא עושים שקלול ובודקים:
האם הקלף המרכזי יכול להוציא לפועל את הכיוון אליו השואל הולך (האם יש יותר מידי התנגדות).
אם יש התנגדות - מאיזה סוג ומה עוצמתה.
אם יש עזרה - מאיזה סוג ומה עוצמתה.

אתם מוזמנים להציג את תוצאות הקריאה שלכם בפורום הטארוט של וואלה! וננסה לנתח אותה יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully