וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים את חבילת הקלפים

28.2.2007 / 10:00

מה המשותף לכל חפיסות הקלפים ואיך תבחרו את ה-אחת שלכם

בחירת חפיסת קלפים היא תהליך מאד אינדיבידואלי ואין בנושא הזה 'נכון' או 'לא נכון'. אין זה עניין של החלטה רציונלית, אלא יותר הרגשת חיבור שנוצרת עם חפיסת הקלפים. עבודה עם חפיסת הקלפים היא כמו כל מערכת יחסים בחיינו. יש בה עליות וירידות, משברים ורגעי אושר.

בחירת קלפי טארוט היא עניין אינטואיטיבי. ניתן לבחור חבילה אחת מתוך מגוון גדול של חפיסות קלפים על פי תחושות חום, צורה או תשוקה שיש לחבילה מסוימת. בשלב הראשוני יש את ה"קליק" (כמו בבחירת בן/בת הזוג) ולאחר מכן, כאשר מתחיל המסע, אני ממליץ לא להחליף את החפיסה, לפחות עד שתהליך הלימוד מסתיים.

ההבדלים בין חבילות הקלפים

את קריאת הקלפים ניתן לחלק לשני חלקים:
החלק הראשון - החלק הפסיכולוגי: זה שלב בקריאה בו אנו מצליחים להבין מהיכן השואל פועל, מדוע, מה הם המניעים שלו, מאילו דפוסי פעולה הוא פועל וכדומה. חלק זה חיוני לקריאת הקלפים ומהווה את עיקרה, כיוון שדרכו ניתן לראות לאן פני השואל ואיך ניתן להדריך אותו על מנת שיוכל לממש את הוויותיו. החלק הפסיכולוגי מתבסס יותר על הגיון והוא השילוב והחיבור בין היסודות השונים , כמו מיתוסים, נומרולוגיה ואסטרולוגיה. בסופו של דבר חיבור כל הגורמים הללו יוצר תמונה הגיונית וברורה בנוגע למצב השואל.


לדוגמה: קלף 'שלושה מטבעות' מורכב מהספרה 3 ומייצג שלב בו רואים סוף סוף תוצאות לאחר המתנה ארוכה השייכת לספרה 2. הוא מורכב מיסוד האדמה אשר עוסק בהבנה של הצרכים שלנו והגשמתם. המיתוס של הקלף עוסק בסיפוק והגשמה עצמית ולכן חיבור כל אלו עוסק במצב של הכרה וגמול. כאן השואל זוכה לא רק להכרה במעשיו אלא לגמול מספק, שאינו חייב להיות רק חומרי. יסוד האדמה דן בהבנת הצרכים שלנו ובעקרון הטוען כי במידה ונהיה מחוברים אל הצרכים שלנו לבסוף נקבל גם את התמורה החומרית שלנו (המטבע). כאן השואל מקבל את התמורה למעשיו שיכולה להיות סיפוק, התקדמות לשלב מעשי יותר בזוגיות ועוד.


החלק השני – החלק האינטואיטיבי: שלב בקריאה בו "עולים" רעיונות, תובנות ותמונות מהתת מודע, אשר מבהירים לנו נקודות הקשורות לחיי השואל. השלב השני מתעורר כתוצאה מהמפגש של הקורא עם הסימבוליקה והתמונות המופיעות בקלף.


רוב חפיסות הקלפים הן בעלות מכנה משותף בכל הקשור לחלק הראשון של קריאת הקלפים. חבילות הקלפים נבדלות אחת מהשניה בסימבוליקה ובתמונות השייכות לכל קלף. לשלב השני אין חוקים ברורים ומסגרות כפי שיש לשלב הראשון והוא התוצאה של הצבעים, התמונות, הדמויות וכל שאר הפרטים הנמצאים על גבי הקלף, ומתפרשים לפי הבנה רגעית ואינטואיטיבית של הקורא.


לדוגמה: בקלף 'שלושה מטבעות' של "ריידר", הקלף בעל רקע שחור והדמות עומדת על שרפרף. הרקע והדמות יכולים לתת מידע נוסף על מצב השואל. במקרה זה ייתכן ובנוסף לגמול ולסיפוק אשר השואל זוכה לו, השואל עדיין סגור ומופנם (הרקע השחור). ייתכן גם כי השואל זקוק קצת יותר להיות על הקרקע ולהיות רגיש למציאות סביבו (הדמות עומדת על ספסל ולא על הקרקע). ייתכן שאינטואיטיבית לא נתייחס למידע החדש, וייתכן כי המידע החדש יעזור לנו להבין,


חבילת קלפים אחרת יכולה לצייר את הדמות על רקע אדום ועומד יחף בשדה ירוק. בשני המקרים השואל עדיין נמצא במצב של הכרה וגמול, בשני המקרים הוא יהיה מאד מאושר, ובמקרה זה (ולאוו דווקא בתחום בו נשאלה השאלה) השואל מתלהב ומתוקשר אל המציאות והסביבה שלו.


במהלך הזמן מתחזק הקשר שלנו עם קלפי הטארוט. יחד אנו לומדים לתקשר עם השואל ולדבר בשפה שלו. לכן אני ממליץ שלא להחליף חפיסות קלפים בתדירות גבוהה, אלא לפתח את הקשר ולהעמיק בחיבור עם החפיסה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully