וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזור הירוק

מירב שרמן

1.2.2007 / 13:17

שיטת שרמן מתרגלת את הנשיות בזמן המחזור החודשי וכך מקצרת במידה ניכרת את משך הדימום ומפחיתה כאבים

שיטת שרמן למודעות וסת, היא קרובת משפחה של "לגדל ילדים בלי חיתולים" ואחות של "לידה טבעית". שכחו אותה בבוידעם במשך כמה מאות שנים, אבל לפני כשנתיים היא בחרה לנער מעליה את האבק ולהתגלות לעולם מחדש.

שיטת שרמן היא דרך טבעית להתנהלות בוסת, המבוססת על הידע הקיים בגופנו בפשטות. לפי שיטה זו ניתן לשחרר את דם הווסת באופן מודע בתדירות סבירה בשירותים. לומדים לזהות סימנים של מלאות, ואת הדרך הנכונה ל"קנח" הדם, ממש כמו קינוח אף. השחרור מסייע להביא את הגוף לאיזון ואת הנשים לתחושת הקלה ורוגע. השיטה מסייעת בהפחתת כאבי וסת, כאבי ראש, בצקות ותופעות קדם וסתיות (P.M.S ) ומקצרת במידה ניכרת את משך הדימום (לרוב ביומיים).

הדגש העיקרי בשיטה הוא על שחרור הדם. השחרור מתבצע בתדירות של שעה וחצי- שעתיים (בזמן דימום השיא), באופן יזום או כשמרגישים שהדם עומד לצאת. פעולה זו נעשית מתוך תשומת לב למנח האגן, שרירי רצפת האגן, מצב תודעה וטכניקות נוספות הניתנות ללמידה. הטכניקה ואין צורך בידע מוקדם או במודעות יוצאת דופן. בדומה לכל תהליך יזום של שחרור כל הפרשה אחרת בשירותים, שיטה זו מעודדת אך ורק יציאה של דם שבשל לצאת, מתוך הקשבה לגוף ולאיתותים שלו, ואינה מקדמת שום תהליך שטרם הגיע זמנו.

אם כל כך פשוט, איך נהיה מסובך? הווסת הראשונה מלמדת כל אישה להכיר את הפד או את הטמפון. ההכרות הזו מלווה במסר לא מילולי, לפיו דם הווסת דולף מאליו ללא התראה מוקדמת, ויש לספוג אותו כדי שלא יכתים. במשך דורות רבים הורגלנו להאמין, כי הפעילות הרחמית המתרחשת בגופנו בזמן הווסת, מתקיימת באופן עצמאי ונפרדת משאר הגוף. הקשר היחיד כמעט בינינו לבינה, הוא ב'ספיגת התוצאות' בלבד. אחת הדרכים המבריקות שנועדו לעודד נשים להשתמש במוצרי הספיגה, היא יצירת תדמית נשית למוצרי הספיגה, כפי שאפשר לראות בפרסומות מאז ועד היום.

איך נולדה השיטה?

את השיטה פיתחתי בזמן שעשיתי את צעדי הראשונים כדולה (תומכת לידה), בעזרת מיילדת מופלאה בשם יהודית שריג. במשך שנים (כמעט מהווסת הראשונה שלי), ידעתי כי ביכולתי לשחרר את הפרשת הווסת באופן מודע, מתוך ידיעה ברורה שבכך אני מפחיתה את עוצמת הכאב ומקצרת את משך הווסת. לא עשיתי מזה עניין, לא חשבתי שזה משהו מיוחד. במקביל השתמשתי כמו כולם גם בטמפונים וחשבתי דווקא שזה פתרון מצוין.

במהלך תקופת הכשרתי כדולה ומתוך כוונה להעמיק את הבנות הגוף שלי בלידה, מצאתי את עצמי נהנית לתרגל בכל וסת מעין 'מיני לידה', ולהתפעל כל פעם מחדש מהיכולות המדהימות של הגוף. נושא עבודת הגמר שלי, היה 'ללמד הכנה ללידה דרך עבודה עם הגוף בווסת'. אם נתרגל את שפת הלידה בווסת, נוכל להגיע ללידות כשאנו כבר מוכנות. קיים פער עצום בין הידע העצום שיש לנו היום בנושא הלידה הטבעית, לעומת המעט שאנו יודעים על הווסת, כשלמעשה גם בוסת וגם בלידה פעילים אותם האיברים (רחם, צוואר רחם, אגן, רצפת האגן, נרתיק). בנוסף, השפה הנשית שתורמת מאוד לתהליך הלידה, כלל לא מיושמת במהלך הווסת, ונראה לי שהיא עשויה להיות מועילה בוסת לא פחות מאשר היא מועילה בלידה.


מירב שרמן תנחה סדנה בפסטיבל "סגולה" - פסטיבל לנשים בלבד, שיתקיים בכפר נופש נחשולים (ליד חוף דור) ב-16-17 בפברואר, ויכלול סדנאות נשיות בנושאים שונים, מופעי בידור, תערוכת ציורי נשים, טיפולים ועוד. פרטים נוספים באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully