וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי 9 בטארוט

יציבות ושגשוג, לצד דאגה מוצדקת מהמצב. שגיא מנדלבוים טורף את קלפי ה-9 ומעניק 2 עצות חשובות למי שאבדה דרכו

בקלפי הטארוט המספר התשע מייצג סיום ושלמות. השואל בקלפים אלו יכול לסיים את התהליך בו הוא נמצא ולהיות במקום של יציבות ושגשוג. כל אחד מקלפי התשע יראה לנו כיצד זה קורה, מה עליו לעשות ומה קדם לתהליך בו נמצא השואל. כשהתהליך יסתיים הוא יהיה במקום של סיפוק, שקט פנימי ושלמות.

כשאני מלמד טארוט, חשוב לי להדגיש את החשיבות של הסיפורים המיתולוגיים הקשורים לכל קלף. הסיפור המיתולוגי מייצג את השואל וחשוב להבין כי הוא יכול לתת לנו פרטים נוספים ועזרה. הסיפורים המיתולוגיים הם חלק בלתי נפרד מהקלף ותורמים רבות לפרוש לשלו. פעמים רבות אנו יכולים להיעזר בהם, כדי להבין טוב יותר את המקום בו עומד השואל.

כך למשל, בסיפור המיתולוגי של יאסון וגיזת הזהב, שקשור לקלף 9 מטות – יאסון לא היה שיכור מהצלחת המסע. בזמן ששאר השותפים למסע בטוחים בניצחונם הקרב ובא, יאסון עמד על המשמר ובזכות ערנותו, הוא מנע את מותם של חבריו למסע. לכן קלף זה יכול להראות כי השואל צריך להיות ערני ולהבין כי מכשולים נוספים קיימים בדרך להצלחה.

9 מטות - מצב של להחזיק מעמד לקראת המכשול האחרון

השואל נדרש להחזיק מעמד עוד קצת. יהיו עוד כמה מכשולים בדרך, אולם לבסוף לאחר מאמץ אחרון הדברים יסתדרו ויהיה טוב.

כדי להבין טוב את הקלף, צריך לחזור לקלף 8 מטות ולהבין טוב יותר את הרעיון העומד מאחורי יסוד הסדרה – יסוד האש. יסוד האש קשור להתחלות ולרצונות. הוא זה הדוחף אותנו קדימה להרפתקאות חדשות בחיינו וטומן בנו את זרע התשוקה שגדל וגדל. אולם, יסוד זה מייצג רק התחלות. הוא אינו יכול לסיים תהליך ולכן, כדי לסיים את התהליך, אנו צריכים לממש אותו דרך יסוד האדמה.

תהליכי המימוש בעולם החומר הם פשוטים: הכל מתחיל ביסוד האש ולאחר מכן מתממש דרך יסוד האדמה (הסבר בהרחבה על נושא זה אתם מוזמנים לקרוא בקישור למאמר 'ארבעת היסודות של הטארוט').

יסוד האש נמצא בשיאו בקלף 8 מטות, אולם כדי שהתהליך יהיה שלם, עלינו לממש את רעיון האש הנמצא בשיאו דרך יסוד האדמה. ליבוי האש עלול להוביל לאסון. החיים במקרה זה משולים לתבשיל המתבשל על האש: כאשר הוא מוכן, אנו צריכים להסיר אותו מהכיריים ואם נמשיך לבשל אותו – הוא יישרף.

קלף 9 מטות מראה לנו כי השואל לא פעל ולא מימש נכון ובזמן את מה שהיה לו בקלף 8 מטות ולכן עכשיו הוא צריך להחזיק מעמד. בסופו של דבר הכול יסתדר, אולם אנו, הקוראים, צריכים להדגיש בפני השואל את הצורך לעבור מיסוד האש ליסוד האדמה. השואל צריך להפסיק לחפש עוד אתגרים והרפתקאות ולרצות עוד ועוד. עליו למצוא יציבות ולפעול כדי לממש את צרכים אמיתיים. הוא כבר מצא את האמת ויודע מה נכון עבורו ואין לו מה לחפש יותר. כל מה שנשאר לו זה רק להיות שם ולהפוך את זה להיות אמיתי.

יאסון וגיזת הזהב - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף
המסע אל ביתו של יאסון עבר בקלות. הכל הלך חלק, אבל ממש כמה דקות לפני שהוא מגיע הביתה, הספינות של יאסון ושותפיו למסע עולות על שרטון וטובעות. רבים מחבריו של יאסון טבעו, כיוון שרובם השתכרו או ישנו ולא ציפו לטלטלה נוספת. יאסון ידע שעלולים לצוץ קשיים של הרגע האחרון ולכן עמד על המשמר ודקות לפני האסון הוא ארגן את סירות ההצלה ותיאם את פעילויות החילוץ. הספינה אמנם טבעה, אולם הודות לערנות של יאסון ולפעולה מאומצת ניצלו חלק מחברי המסע.

9 מטבעות - מצב של רווח אחרי עבודה קשה

תשע מטבעות הוא קלף של פריון והצלחה, קלף של שפע המגיע לאחר עבודה קשה. השואל עבר כברת דרך, הוא עמל קשה וכעת הגיע הזמן לקצור את הפירות. הקלף מראה כי העבודה הקשה אותה עשה השואל משתלמת וכי עכשיו הוא משיג את ההצלחה שהוא כה איחל לה.

זהו אחד הקלפים המבורכים בטארוט. הוא עוסק לא רק בהצלחה חומרית, כי אם גם רוחנית. השואל מסופק ונהנה ממה שיש לו. גישות רבות רואות בקלף זה כקלף של הריון ואיך לא? הרי יש לנו 9 מטבעות המקבילים לתשעת חודשי ההיריון; את סיום התהליך המתחבר עם רעיון התשע והעיקרון העומד מאחורי הקלף הוא שפע ופוריות. אולם, מה שצריך להבין הוא, כי הריון הוא מושג רחב, שיכול לייצג גם פרויקט גדול שיוצא לפועל (לאחר חודשים של עבודה), פתיחת עסק לאחר תקופה ארוכה של תכנון וכדומה.

דדלוס ואיקרוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
דידלוס מקבל את העצמאות שלו חזרה. הוא חופשי מדאגות וכבר הוכיח את עצמו כראוי להיות אומן מזהיר. כל שנותר לו לעשות הוא להתחיל ליהנות ממה שהוא עושה.

9 גביעים - מצב של משאלה שמתגשמת

9 גביעים הוא קלף נפלא העוסק בהצלחה, אושר, פריון ושפע. הקלף מראה כי השואל מקבל את מה שהוא רוצה ומסופק מהתוצאות. השואל הצליח להגיע אל ההצלחה בה עוסק הקלף, בזכות האמונה, הזרימה ויכולת ההתחדשות שלו ועכשיו הוא בהחלט יכול לשמוח.

הקלפים 9 מטבעות ו-9 גביעים מאד דומים במשמעות שלהם. ההבדל ביניהם הוא, שההצלחה בה עוסק הקלף 9 מטבעות מגיעה אחרי עבודה קשה ומאמצת ואילו ההצלחה בקלף 9 גביעים מגיעה בזכות אמונה, סבלנות ובזכות היכולת של השואל לזרום, לא להתעקש ולהבין כי לפעמים זה נכון לתת גם ליקום להכתיב את הדרך.

חלק מעיקרון האמונה הוא להבין כי ישנן דרכים נוספות, באמצעותן ניתן להגיע אל ההצלחה. פעמים רבות אנו מקבלים מהיקום סימנים המראים לנו מהי הדרך הנכונה, אולם עקשנותנו היא המונעת מאתנו ללכת בה ולרוב אנו מתעקשים ללכת בדרך אותה בחרנו בעבר. השואל כאן שמע לעצת היקום, הוא הבין את הסימנים ובזכות זאת הצליח.

פסיכה וקופידון - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
פסיכה, בעזרתה של פרספונה, חוזרת מהשאול ובידה פודרת היופי והנעורים. אולם לאחר שהיא עולה מהשאול, היא מחליטה לנסות ולשים את אבקת היופי על עצמה. כשהיא שמה את האבקה על פניה, היא נרדמת לשנת נצח, שכן באבקה זו יכולים רק אלים להשתמש.

כאן מתעורר קופידון ומבין עד כמה מוכנה פסיכה להתאמץ כדי להוכיח את אהבתה. הוא מתרכך, יורד למטה, נושק על שפתיה, מעיר אותה ויחד הם הולכים לזאוס, מספרים לו את כל הסיפור ומבקשים שיחתן אותם. זאוס מסכים, נותן את ברכתו, מבטיח כי אמו של קופידון לא תרע יותר לאף אחד מהם וקובע כי מועד החתונה יתקיים למחרת.

9 חרבות - מצב של דאגה על רקע מוצדק

9 חרבות הוא ללא ספק אחד הקלפים הקשים בחפיסת הטארוט. השואל מודאג, הוא לא יכול לישון בלילה, והוא צודק: יש לו את כל הסיבות להיות מודאג, כיוון שכל מה שהוא חושש ממנו יתגשם ואף גרוע מכך.

בקלף 3 חרבות המצב היה קשה, אולם היה ניתן להבין כיצד למנוע את המפלה. בקלף זה המצב כל כך מורכב ועגום, שלרוב אפילו אין טעם לנסות לתקן. פשוט צריך לוותר על נושא השאלה, מפני שהכיוון אליו פונה השואל, יוביל אותו להפסד וצער.

אם יצא לכם קלף 9 חרבות בקריאה:
העצה הראשונה: אל תכניסו ראש בריא למיטה חולה. אל תלכו אל המקום אליו אתם רוצים ללכת. זה לא יוביל אתכם לשום מקום פרט לצער וכאב.
העצה השנייה: חתכו בבשר החי. אם אתם שם וקשה לכם, אל תתפתו להישאר. הרווח אותו אתם חושבים שתשיגו לא יגיע. הפסדתם מה שהפסדתם, אל תמשיכו. נקודה.

בית אטריאוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
הסיפור בקלף הקודם הסתיים בנקודה בה אורסטס מניף את חרבו כדי להרוג את אימו, אולם הוא לא מסוגל לעשות זאת. הוא יודע כי אם הוא לא יקדים להרוג את אימו היא תהרוג אותו. בכל זאת ההיגיון לא מצליח לנצח והוא קופא במקומו ולא מסוגל לפעול. אמו מנצלת את הרגע ומעלה את אלות הנקם. היא מבטיחה כי אם הוא יהרוג אותה, אלות אלו ירדפו אחריו עד יום מותו.

באיזשהו מקום זה מה שאורסטס היה צריך: עונש וכפרה. הוא עמד להרוג את אימו ולמעשה כולם צידדו בו ותמכו בכך: החוק עמד לצידו, ההיגיון ויצר ההישרדות עמדו לצידו ואפילו האלים שלחו אותו לעשות זאת. בפועל הוא עמד להרוג את אימו ולצאת זכאי, ללא כל עונש. עכשיו כשאימו הבטיחה לו כי הוא ייענש, הוא יכל לעשות זאת. אורסטס המסכן הורג את אימו ואלות הנקם נוקמות את מותה. הוא מוצא את עצמו נודד ורדוף. כל מה שהוא עושה לא מצליח והוא סובל.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully