וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן שנאספה מחצר קבר ר' מאיר בעל הנס

23.1.2007 / 13:53

אבן שנאספה מחצר קבר הצדיק רב מאיר בעל הנס. סגולה לבריאות, פרי בטן, למציאת אבידות והיחלצות מסכנות. האבן
מוטבעת בקוביית פרספקס, על רקע הפסוק: "דרשו ה' ועוזו בקשו פניו תמיד: זכרו נפלאותיו אשר עשה, מופתיו ומשפטי פיו" (תהילים ק"ה ד'-ה'). גודל האבן: 5 X 5 X 5 ס"מ

ר' מאיר הוא אחד מבעלי הנס המפורסמים ביותר. שמו האמיתי לא ידוע וייתכן כי נקרא כך כי היה מאיר עיני חכמים. הוא היה גדול התנאים בדורו, אדם נועז, חכם ואמיץ ותלמידו של ר' עקיבא.

הבעש"ט אמר: אם אדם בסכנה וצריך לנס, אזי יתן ח"י גדולים לנרות בשביל נשמת רמבה"ן ...ובכן יהי רצון מלפניך ה' או"א, כשם ששמעת את תפילת עבדך מאיר ועשית לו נסים ונפלאות, כן תעשה עמדי ועם כל ישראל הצריכים לנסים נסתרות וגלויים".

הסגולה למציאת אבידה נמצאת במדרש תלפיות ענף אבדה ומציאה שם נאמר: "מי שמאבד איזה דבר, אם ידור למאיר: "אם אני מוצא אותה אני נודר סך מעות שמן למאור לנשמתו של רבי מאיר" - מיד מוציא האבדה". הסגולה נשתרשה משום שר' מאיר מצא את גיסתו החטופה וניצל בדרכו ע"י אמירת "אלהא דמאיר ענני".

שליחים מאירופה שביקרו בארץ, הפיצו את מסורת הידיעה על הכוחות המיוחדים של קברו ועל סגולותיו. תרומות לקופת רבי מאיר היו סגולה להרחקת כל אסון או מחלה וצרה. בקשת: "אלוה דמאיר, ענני", היא סגולה להיחלצות מצרות שונות ולמציאת אבידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully