וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפים יגידו

10.1.2007 / 10:42

מה המסר שלכם לשנה הקרובה בנושא זוגיות ועבודה? הקלפים יגלו. שגיא מנדלבוים מלמד איך לקרוא את הקלפים בפריסת מסר

קריאת קלפים היא הזמנה לשיחה. זהו תהליך שבו אנו, הקוראים, נדרשים לעזור לשואל למצוא את האיזון ולחזור למקום הנפלא הנקרא גרעין האמת, עליו דיברתי בקלף הנזיר.

אני חסיד גדול של קריאות מועטות ואפילו, אם אפשר, אני ממליץ על קריאה אחת בלבד לתקופה ארוכה, אליה נוכל לחזור בכל זמן ולהבין ממנה מה עלינו לעשות.

שאיפתו של השואל היא תמיד לחזור לאיזון. אמנם בפועל, השואל המגיע אלינו מעוניין לדעת האם הוא יקבל קידום השנה, האם הוא ימצא זוגיות או יתחתן. אולם למעשה מה שבאמת מעניין אותו הוא לחזור אל נקודת האיזון, אל המקום בו הכול ברור, אל המקום בו אין שאלות, בו הוא יודע מה לעשות וכיצד לנהוג כאשר מתעורר ספק. השואל לא שואל אותנו באמת את השאלה שנשאלה, כי אם צועק לעזרה ומבקש כי אנו נחזיר אותו לאיזון.

ואיך מחזירים את השואל לאיזון? על ידי כך שנתעלם לרגע מהשאלה וננסה להבין מהו המסר אותו צריך השואל להבין, מה השיעור שלו ומה עליו לעשות. בפועל, זה לא משנה אם הוא ימצא זוגיות, יותר חשוב להבין מה לא בסדר ומה הוא צריך לעשות. ברגע שהוא יישם את המסר ונושא השאלה יתממש, הוא ישיג את מה שהוא רצה ויצליח לתפקד טוב יותר.

ניתן לעשות זאת באמצעות פריסת המסר:

כל פריסה היא פריסת מסר

כמעט כל פריסה, יכולה להיות פריסת מסר: פריסת sos, פריסה קלטית, פריסת מילים ועוד. לא צריך להוציא את הקלפים אחרת, לשאת תפילה או להדליק נרות בצבע ירוק בקבוק. כל מה שצריך הוא פשוט לנסח אחרת את השאלה.

כשאנו רוצים לשאול שאלת מסר, אנו פשוט צריכים להגדיר את השאלה כשאלת מסר. למשל: במקום לשאול "האם אמצא זוגיות בשנה הקרובה" עלינו לשאול: "איזה מסר עליי ליישם השנה כדי למצוא זוגיות" או פשוט: מה המסר שלי לשנה הקרובה בנושא זוגיות".

לעשות את הפריסה זה קל. עכשיו אנו צריכים להבין אותה. כדי לדעת לתת לה פרשנות ולדעת מה למסור לשואל, צריך להכיר את הקלפים טוב. לאלו המכירים את הקלפים אני ממליץ להתחיל לתרגל קריאות מסר ופשוט ללמוד תוך כדי עבודה. בהתחלה זה יהיה קשה ותצטרכו לא רק לקרוא את הפירוש הרגיל, הפשוט, אלא גם להבין יותר לעומק את משמעות הקלפים שיצאו.

מי שאינו קורא בקלפים, מוזמן להתייעץ עם חברי פורום הטארוט של בוואלה! ולבקש עזרה בפירוש הקריאה. אולם לפני שאתם פונים, מומלץ לחשוב היטב איזה מסר אתם רוצים לקבל ולהכיר את כללי הפורום, המופיעים בקישור המצורף ("קריאת טארוט ממוחשבת קריאת ה-sos").

באופן אישי כבר שנים רבות אני לא עורך קריאות בקלפים, עקב חוסר בזמן ובשל האמונה שתהליך טיפולי והתפתחותי שאדם עובר באמצעות הקלפים הוא ארוך ולא קורה בקריאה אחת. לעצמי ולמטופלים שלי אני מעדיף לעשות קריאות במסגרת של מסרים, כמו למשל הקריאה הקלטית, אותה אני עורך לעצמי פעם בשנה (בד"כ בתחילת שנה). קריאה אחת בשנה מספיקה. מכיוון שהפתרון לכל בעיה או שאלה נוספת שתצוץ לאורך השנה הזו, תימצא באותה קריאה קלטית "קסומה" וכל שאני צריך לעשות הוא רק לקרוא אותה מחדש, תוך שאני שואל את עצמי: "מה המסר שיש לי לגבי הדילמה הנוכחית". הקריאה תענה לי על השאלה כאילו הרגע ערכתי אותה.

כך אני עושה גם עם מטופלים: אנחנו מגדירים זמן ומקבלים מסר, תוכנית עבודה, לגבי נושא מסוים ובכל קושי או דילמה אנו צריכים לחזור למסר ופשוט ליישם אותו.

קריאת ה-sos

קריאת ה-sos היא קריאה קלה למסרים. כל שאנו צריכים לעשות, הוא לבקש מסר לשנה או בנושא מסוים. לאחר מכן אנו עורכים את הקריאה כרגיל: מערבבים את הקלפים, חוצים לשניים ומוציאים מהקלפים שלמעלה שלושה קלפים. הוצאת הקלפים והנחתם על השולחן נעשית מימין לשמאל (כמו בכתיבה).

הקלף האמצעי:
הקלף האמצעי הוא קלף המסר. במקרה הזה זה לא משנה אם הקלף הוא "חיובי" או "שלילי", כיוון שבכל מקרה אנו מחפשים את הצדדים הבעייתיים של הקלף. דווקא קלף "שלילי" יכול להציג יותר בקלות צדדים בעייתיים, מאשר קלף חיובי. אם ייצא לנו למשל קלף אס הגביעים לשאלת מסר בנושא זוגיות, זה לא אומר שהמסר שלנו הוא שהכל יהיה בסדר ואין מה לדאוג. מילות עידוד אלו אינן מסר, אלא תשובה - וזה בדיוק הדבר ממנו אנו מנסים להימנע.

אנו צריכים לחפש מה הקלף רוצה להגיד לנו כמסר, מה אנו צריכים לתקן. וכך, אס הגביעים, למשל, יכול להעביר לנו מסרים בסגנון: "השנה אנו צריכים להאמין יותר, למצוא דרכים להתחדש, להשתנות, לזרום ולפעול בכל דרך כדי לצאת מהתקיעות". קלף כזה יכול להראות לנו כי השנה אנו צריכים ליצור שינויים בחיינו: לצאת יותר מהבית, לבלות ולטפל בעצמנו (פיזית ונפשית).

קלפי מסר לא צריכים להגיד לנו: "הכול בסדר בחיים שלכם... המשיכו כך". הם באים להראות לנו מה לעשות ולשנות, במה להתמקד. כך למשל, אם בחודש אפריל אנו רוצים לדעת מה יקרה עם הזוגיות, נוכל לחזור לאותה קריאה שביצענו בתחילת השנה ולהבין שזה לא משנה אם יש זוגיות או לא, בכל מקרה עלינו ליישם את המסר: לבלות, לצאת, להשתנות ולהתחדש. אם לא עשינו את זה, דבר לא ישתנה. גם אם יש לנו זוגיות, הרי שאם לא נשתנה, נאמין, נזרום ונטפל בעצמנו אנו עלולים לאבד את הזוגיות הזו.

שני הקלפים האחרים:
בשונה מקריאת ה-sos הרגילה, בה שני הקלפים הללו הם תומכים או חוסמים, בקריאת מסר תפקידם להראות מה יפריע או יעזור לשואל להבין את המסר. קלפים אלו הנם מסר משני והם מתמקדים ביכולת של השואל ליישם את המסר. כך למשל, אם באחד הצדדים (לא משנה איזה צד) ייצא קלף נסיך המטבעות, נוכל להבין כי יש לשואל יש נטייה לחכות שמשהו יקרה, כי הוא נמנע מליזום. גם כשכבר קיימת מערכת יחסים, הוא יעדיף להיות הצד הפחות פעיל ולהמתין שהצד השני יעשה את הצעד.
לקלף נסיך המטבעות יש צדדים נוספים ורבים: הוא עוסק גם בעבודה, בבריאות ובנטייה לסדר, אולם הקלף הראשון קבע את המסר, ובכך הוא קבע במה עלינו להתמקד. לכן, מתוך מגוון האפשרויות הקיימות בקלף זה, אבחר את הפרוש שמתנגש עם המסר של קלף אס הגביעים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הקריאה הקלטית

הקריאה הקלטית בנויה כקריאת מסר, ובה אני משתמש לצורך קבלת מסרים. אם רק נשנה את זווית החשיבה שלנו, נוכל להוציא מהקריאה הזו הרבה יותר ולהבין לעומק תהליכים ובעיות הקיימות בחיי השואל.

הקלף הראשון הוא הקלף החשוב ביותר והוא קובע לנו, בדיוק כמו בקריאת ה-sos, את המסר, את הכיוון אליו הולך השואל. הוא מראה לנו מה השואל צריך ללמוד, להבין ולעשות.
כל הקלפים האחרים יראו לנו צדדים שונים באישיות השואל, אשר מפריעים או מחזקים את היכולת של השואל לממש את המסר. את הפירוט לכל הקלפים אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה (ויש גם דוגמאות) בקישור למטה, אולם אסכם בשורה אחת את המשמעות של המיקומים השונים:

הקלף השני: יראה לנו מדוע השואל מתקשה להבין את המסר.
הקלף החמישי: יראה לנו מה השואל סוחב מעברו המקשה עליו ליישם את המסר.
הקלף השלישי: יראה לנו אילו דפוסים שליליים (וכאן אני ממש ממליץ בחום לגשת לקישור ולקרוא בהרחבה על המושג: דפוסים שליליים) קיימים בתת המודע של השואל המפריעים לו ליישם את המסר.
הקלף הרביעי: יראה לנו מה הבסיס עליו עומד השואל. אופי הקלף יראה לנו אם יש קרקע טובה או מכשילה העוזרת או מקשה על השואל מלממש את המסר.
הקלף השמיני: יראה לנו את השפעות החברה ועד כמה היא מקשה או עוזרת לשאול לממש את המסר.
הקלף התשיעי: יציג לנו את התקוות והפחדים של השואל. אלו יעזרו לנו להבין קצת יותר את המסר ומהיכן הוא נובע. כמו כן קלף זה יעזור לנו להבין אם השואל הוא אופטימי או פסימי ביחס לנושא השאלה.

הקלפים 6, 7 ו-10 הנם קלפים מעשיים יותר, המראים לנו כיצד השואל יצליח בפועל להתמודד עם תהליך יישום המסר. קלף מספר 6 יראה לנו מה יקרה בשליש הראשון של הזמן שהוגדר, קלף מספר 7 יראה מה יקרה בשלישי השני וקלף מספר 10 יראה מה יקרה בשליש האחרון.

הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully