וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בפה ואחד בלב

אתי בר-לב

28.12.2006 / 11:48

אמנם כולנו עוטים על פנינו מסכות חברתיות מסוגננות, אבל טיפוסי ה"אגרימוני" העלו את ההסתרה לרמת מקצוענות. מטפלים בהסתרה עם פרחי באך

ד"ר אדוארד באך טען, כי עולמם הפנימי של הטיפוסים "המסתירים" שונה לחלוטין מזה המוצג כלפי חוץ. באך כינה אותם בשם טיפוסי ה"אגרימוני", על שם תמצית Agrimony
המופקת מצמח צהוב בשם אבגר.

אמנם כולנו עוטים על פנינו מסכות חברתיות מסוגננות במצבים שונים, אך טיפוס ה"אגרימוני" העלה את ההסתרה לרמת מקצוענות. כלפי חוץ, נראה כי מדובר באדם חייכן, נעים, בעל חוש הומור מפותח. טיפוס מטופח, חובב חברה ובילויים. אך למעשה מתחת למעטה הרוגע והשקט נמצא נפש כואבת ומצב רגשי סוער ביותר. ניתן להניח כי הוא מחפש את הבילויים והאקשן, על מנת לברוח מצרותיו ומהקושי להתעמת איתן.

לעיתים, על מנת להדחיק ולאלחש את הכאב, הוא עלול לחפש ריגושים והרפתקאות מסוכנות (הימורים, נהיגה פרועה, תחביבים מסוכנים) וכן עלול לברוח להתמכרויות שונות. נדיר למצוא טיפוס "אגרימוני" שישתפו את סביבתם בכאביהם או יבקשו עזרה מאחרים. הם יעדיפו להמשיך להעמיד פנים כלפי עצמם וכלפי העולם, שהחיים נפלאים. מרבית האנרגיות שלהם מתבזבזות בחוץ, ביצירת רושם ובניית תדמית שקרית, במקום להשקיע בטיפוח הרמוניה ושלמות פנימית.

כאשר אנשי ה"אגרימוני" מנהלים מערכת זוגית, סופם להיחשף ובסופו של דבר להסיר את המסכה. זוגיות מעמידה אותנו בפני מראות. בן הזוג משקף את המציאות הפנימית שלנו וזה עשוי לכאוב, במיוחד לטיפוסים שרגילים להסתתר מאחורי מסכות, ובעיקר אם הכאב האמיתי הודחק לאורך זמן ואולחש באמצעות מסיבות, התהוללויות, מין מזדמן, אלכוהול וסמים.

לכן בשלב הראשון, אין להכחיש את האמת. הודו בפני עצמכם בכאב. קבלו אותו, תנו מקום לקיומו וגלו רוך ועדינות כאשר אתם פונים אליו. ייתכן כי תאלצו לרדת מן הבמה החברתית ולוותר על מעמדכם כ"מסמר הערב" לזמן מה, אך לעומת זאת תרוויח עומק, כנות וספקטרום רגשי מורחב.

תמצית ה Agrimony עשויה לסייע ביצירת הקשר עם העומק האמיתי. היא ידועה כמחברת בין הפנים והחוץ ומסייעת בקבלת המצב הרגשי האמיתי. היא משחררת את הצורך בהדחקות ובהפנמות ובכך, מאפשרת לעולם הפנימי לבוא לידי ביטוי.


אתי בר-לב היא מטפלת רב-תחומית, מרצה ומורה להכשרת מטפלים. מלמדת "פרחי באך"- קורס מורחב וייחודי הכולל אבחון ע"פ מבנה פנים וגולגולת, "ביורגונומי ופסיכותרפיה מעשית" ומנהלת פורום ביואנרגיה בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully