וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין בעין

פרופ' משה שטרנפלד

18.12.2006 / 17:17

אם תצעקו מספיק חזק ותימנעו מאוכל תעשייתי, יכול להיות שתחסכו לעצמכם משקפיים בגיל 40. עקרונות הרפואה הסינית לראייה טובה

לחוש הראייה תפקיד חשוב בחיינו וכאשר איננו נחשפים לקשת רחבה של צבעים אנו הופכים יותר דכאוניים, מערכת החיסון שלנו נפגמת במשך הזמן, לחץ הדם נוטה לעלות ואורך החיים עלול להשתבש.

לפי הפילוסופיה הסינית, כל אחד מחמשת החושים משויך לאיבר כלשהו בגוף ואחראי לתפקודו. חוש הראייה משויך לכבד ולכן כשפעילות הכבד איננה תקינה, יתכנו גם בעיות בעיניים. כשרופא סיני מאתר בעיה בראייה, הצעד הראשון בו ינקוט הוא לברר את מצב הכבד.

אדם שהכבד שלו חלש לאורך זמן, עלול לאבד מיכולת הראייה שלו. הכבד עלול להיפגע מסיבות שונות, כשהראשונה בהן היא הרעלה מחומרים שונים, כמו חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח ועוד. מדובר בפסולת, שהאחראי לפינויה מהגוף הוא הכבד. מדובר בעבודת פינוי קשה, ולכן יש להניח לכבד להתאושש מפעילותו המוגברת מדי פעם. אם יש נטייה לאכול ארוחות כבדות בכל שעות היממה וגם בלילה, אין לכבד מספיק זמן להתאושש ולהכין את עצמו לקראת יום המחרת. כל אלו מתישים אותו ומונעים ממנו לפעול כמו שצריך.

שנים של נזקים או נזקים אינטנסיביים שנגרמים בזמן קצר, פוגעים בחוש עליו אחראי הכבד - הראייה. אנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שאנשים בסביבות גיל הארבעים לחייהם זקוקים למשקפי ראייה, אך למעשה אין זה הכרחי. בגיל הזה הראייה עדיין אמורה להיות תקינה ואנו יכולים לדאוג לכך.

גם מצבים נפשיים רופפים כמו כעס ודיכאון, עלולים לגרום לפגיעה בראייה. הדיכאון פוגע בתפקוד של הכליות ולאורך זמן, גם איבר החישה של הכליות – העיניים, נפגע.

כדי לשמור על הראייה עלינו להקפיד על תזונה נכונה ולהפחית בצריכת חומרים כימיים ומעובדים, עד כמה שניתן. חשוב גם להפסיק לאכול בשעות הערב וללמוד להשתלט על תחושות העצבות והכעס.

הטיפול המומלץ במצבים של ראייה בעייתית, כולל דיקור ושימוש בצמחי מרפא מתאימים. טיפולים אלה תומכים בכבד באופן ישיר ובאופן עקיף: הם מסייעים בהזרמת דם לכבד, שיחרור אנרגיה כלואה בכבד וחיזוק איברים השולטים על הכבד. ידוע למשל כי ישנן שתי נקודות דיקור במסלול המעי הגס, אשר משפרות את הראייה. הן פועלות דרך השליטה של המעי הגס על הכבד. בנוסף, שימוש בצמחי מרפא מיוחדים עשוי לתמוך בכליות, שנחשבות ה"אימא" של הכבד.

הגישה הסינית העתיקה מציגה ריח ייחודי, טעם ייחודי, צליל ייחודי וצבע ייחודי המתאימים לכל איבר בגוף.

כל החושים תלויים גם בנפש לפי הרפואה הסינית, כפי שהם תלויים במוח לפי הרפואה המערבית. כדי לחזק את אחד מהאיברים עלינו להפעיל את החוש המקושר אליו. אם למשל נרצה לחזק את הכבד, נוכל להשמיע צליל צעקה, לגרות את העיניים בצבע ירוק, להריח אלכוהול או ריקבון עץ או לאכול טעם חמוץ.

כדי להמשיך ולחדד את חוש הראייה, מומלץ לצאת לטבע ולא להסתפק במראות העיר. להביט על שלל הצבעים ולנסות לקלוט אותם, ליהנות מהיופי של העולם ולהתבונן בו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully