וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת עם, להרגיש בלי

יעל כהן

14.12.2006 / 12:20

הישויות ידעאל ותמורה מעבירות בתקשור עצות לזוגיות מוצלחת וקוראות לכם לערוך חשבון נפש עם עולמכם הפנימי, לפני שהוא ייעלם

לפעמים כשאנו נמצאים במערכת זוגית, נדמה לנו שהכל חייב להתנהל בזוג. אבל, אם נבחן לרגע את מערכת היחסים הראשונה בהיסטוריה, שניהלו אדם וחווה, ניווכח לדעת שאפילו הם לא החלו את דרכם כזוג. למרבה הפליאה, אפילו אלוהים בתפקידו המיתי, דאג להפריד את צלעות הגבר, לתת אחת מהן לאשה, ובכך יצר את הזוג הראשון עלי אדמות. כלומר, כבר באפיזודה ראשונה זו של זוגיות מתהווה, חל פירוד וזאת על מנת ליצור זוגיות. למעשה הזיווג והחיבור הגיע מתוך החלוקה.

הצעד הראשון שלנו לקראת זוגיות בריאה מתחיל בנו. כאנשים מודעים, עלינו להתבונן בעולמנו הפנימי. עלינו לברר האם אכן יש לנו עולם פנימי, באיזה מצב הוא נמצא והאם אנו מקשיבים לקול הפנימי שלנו או משתיקים אותו. עלינו לשאול את עצמנו האם בשם המטרה הנכספת של "זוגיות", אנו מוכנים למכור את ייחודינו. האם אנו מוותרים על ה"לבד" שלנו ועל הקיום העצמאי שלנו. האם יש לנו מהות עצמאית, ללא קשר לליווי של אדם נוסף הצועד לצידנו?

ה"לבד" הזה, מורכב למעשה מ"לב" + "ד" (=4). כלומר 4 ממדים של לב:

1. ממד הנפח – אני בוחר האם לתת לאירועים בחיי נפח או לא וכמה חשיבות לייחס לכל אירוע. למשל, כשמישהו "חותך" אותי בכביש ואומר לי את דעתו על אמא שלי – האם אני ממשיך לחשוב על המקרה הזה לאורך כל היום ומספר אותו לכל חבריי, או שמא בחרתי להשאיר את הסיטואציה הלא נעימה מאחורי, ולהמשיך במסלול חיי בשלווה רבה.

2. ממד הנוכחות – אני בוחר האם אהיה נוכח או נעדר באירועים של חיי. האם אני בוחר להביט בכל המתרחש סביבי כצופה מן הצד, ולא כמשתתף פעיל בעל אפשרות להשפיע על אופן התנהלות הסיטואציה.

3. ממד ההיסגרות – אני בוחר האם אני נסגר בפני אפשרויות חדשות, העומדות בפני, או האם אני פותח את שתי ידיי ככל יכולתי ומצהיר בפני היקום: "אני כאן, ואני מוכן ומזומן לקבל את המירב והמיטב של שפע היקום!" "אני ראוי לקבל את שפע היקום". הצהרות אלה, נאמרות לא מתוך מקום של גאוות לבב אלא מתוך הכרה, ששפע היקום מיועד עבורי ועבור כולם.

4. ממד ההיזכרות – האם אני זוכר מהו ייעוד חיי ומהם עקרונותיי, או שמא וויתרתי עליהם כדי לזכות בכך שיהיה מי שיחלוק את מצעי בלילה, וכדי שאוכל להציגו בפני החברה הסובבת אותי כבן זוגי, למרות שבעצם אין לנו כל כך הרבה נקודות חיבור כזוג אמיתי. אם אזכר ביעוד חיי, אוכל להקשיב לקול הנשמה שלי, ואפילו לשמוע הדהוד לקול נשמתי, בקולו של אדם אחר, שאולי הוא-הוא בן זוג הנשמה שלי.

ברגע בו אנו מממשים את 4 מימדי הלב: בוחרים איזה משקל (אם בכלל) לתת לאירועי חיינו; בוחרים להיות נוכחים ופעילים במציאות חיינו; בוחרים למשוך את שפע היקום; זוכרים את ייעוד נשמתנו ומקשיבים לה – הרי שאין אנו לבד יותר! בעשייה זו אנו מעצימים את הנוכחות שלנו במציאות ומפתחים מערכת יחסים עם עצמנו. וכמו בכל מערכת יחסים מוצלחת, אדם המרגיש עצמו מלא ושלם, משדר זאת אל היקום ודומה מושך דומה.

מדברי ידעאל ותמורה

"רוצים אנו לומר לכם, שמעצם מהותכם, ישויות קורנות אתם. אולם לעיתים, בוחרים אתם, מבחירה אף לא מודעת, לעמעם את אור נשמתכם. עמעום האור נובע מבחירות שגויות שלא תואמות את נתיב נשמתכם, כפי שהסברנו ב-4 מימדים הלב.

במקביל למאמצים אותם אתם משקיעים – הרשו לנו לעזור ולסייע. ברגע שאתם, בני האדם, עושים ככל יכולתכם – הוסיפו את אלמנט ההקשבה. רוצים אנו לומר לכם – הקשיבו לנו. תפקידנו הוא להדריך אתכם.

למה הדבר דומה? לאדם הצועד במבוך. מנסה הוא דרך אחת, והנה מגיע הוא למבוי סתום, מנסה דרך אחרת, ושוב אחרת, עד שמגיע הוא להצלחה ומגיע ליציאה מן המבוך. ואנו מציעים – הקשיבו לעצותינו – יכולים אנו לקצר לכם את משך השהייה במבוך. יכולים אנו לסייע.

היעזרו בנו ובידע שלנו. ממקום הימצאנו, יש לנו זווית ראייה מעט יותר גבוהה ונרחבת משלכם. ניתן לומר, שאנו נמצאים מעל המבוך, מביטים בו במבט מלמעלה למטה, ולכן יכולים אנו לייעץ, להדריך ואף לתמוך בכם, בעיתות הקושי והצורך.

כל שעליכם לעשות – לעצום את עינכם, להניח לרגע לשיפוטיות הטבעית של בני אנוש בצד, ופשוט להקשיב. להרגיש. נאפשר להגיון, השולט בחיינו ביד רמה, לנוח לרגע קט בצד, ונאפשר לכוחות הנוספים שבנו – לבוא לידי ביטוי ובכך למצות את הכישרונות והכוחות שנמצאים בנו כל העת.

ביחס לזוגיות, למשל: כדאי שנשאל את עצמנו, מה התחושה אומרת לנו בנוגע לאדם זה? מהו הרגש הראשון שעולה; התחושה הראשונה; המילה הראשונה שעולה במחשבתכם – תנו לה מקום בתודעתכם. פעולה זו הינה דרך לקבל מסר. המסר יכול להגיע מעמקי נשמתכם הטהורה, או שהמסר הוא מאיתנו, המדריכים.

איננו מגיעים לאדם שאינו משתוקק בנוכחותנו. אנו מכבדים כל אדם ואת בחירותיו. ככל שתבקשו יותר את עזרתנו – כך נבוא יותר לעזרתכם."

היו ברוכים,
ידעאל ותמורה.


הכותבת: יעל כהן. מתקשרת; מטפלת מוסמכת באמצעות תמציות פרחי באך; מאסטר רייקי; קינסיולוגית רב-תחומית. עוסקת באיבחון, ייעוץ וטיפול הוליסטי באמצעות תמציות פרחי באך, טיפולי רייקי, תיקשור וקינסיולוגיה.

עורכת פגישות וטיפולים אישיים וכן מעבירה סדנאות והרצאות חד פעמיות, בתחומי הקינסיולוגיה; פרחי באך; מודעות והתפתחות אישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully