וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי 7 בטארוט

להתעסק בטפל ולא בעיקר, להתאכזב מהקיים ולסכן את הכל כדי להגיע אל האמת. שגיא מנדלבוים מציג את כל קלפי ה-7 בחפיסה

בקלפי הטארוט המספר שבע מייצג יותר מכל התפכחות. התפכחות מהמצב בו היינו קודם, מעולם החומר והרצון לשינוי רוחני. השבע מייצג מהפך בדרך בה אנו רואים את הדברים ומוכיח כי ראיית העולם שלנו, סדרי העדיפויות שלנו וההבנה שיש לנו לגבי מה חשוב בחיינו ומה לא - השתנה. עכשיו כשיש לנו את החכמה הרוחנית אותה מייצג הקלף, אנו נהיה מסוגלים לעשות שינוי נכון ובריא בחיינו.

כשאני מלמד טארוט, חשוב לי להדגיש את החשיבות של הסיפורים המיתולוגיים הקשורים לכל קלף. הסיפור המיתולוגי מייצג את השואל וחשוב להבין כי הוא יכול לתת לנו פרטים נוספים ועזרה. הסיפורים המיתולוגיים הם חלק בלתי נפרד מהקלף ותורמים רבות לפרוש לשלו. פעמים רבות אנו יכולים להיעזר בהם, כדי להבין טוב יותר את המקום בו עומד השואל.

כך למשל, הסיפור המיתולוגי של פסיכה וקופידון, שקשור לקלף 7 גביעים - אמנם סביר להניח כי קלף זה אינו מייצג שואלת אשר עומדת להתחתן עם אל, אולם ייתכן כי יש יריבות בינה לבין חמותה לעתיד.

7 מטות - להתעסק בטפל ולא בעיקר

לשואל יש נטייה להתעסק עם הטפל ולא עם העיקר, ועכשיו הוא מבין שזה לא מביא אותו לשום מקום. הגיע הזמן להתעסק עם מה שחשוב באמת ולא ללכת סחור-סחור או לא לרדוף אחרי אתגרים, אלא פשוט לעשות את הדבר הנכון.

לא תמיד זה קל להבדיל בין עיקר לטפל והדרך לעשות זאת היא להתבונן בעברו של השואל ולבדוק האם אותן הבעיות חוזרות על עצמן, האם הוא שוב חוזר על אותו השיעור ואם כן, עליו לשנות זאת, להציב את המטרה האמיתית מול עיניו ולעסוק רק בה, כיוון שרק כך, כשהיא עומדת מול עיניו, הוא יוכל להגיע אליה.

קלף 7 מטות מזכיר לי סיפור שקראתי באחד מספריו של הווארד מקיי ("גורו" של עולם השיווק האמריקאי) ובו הוא מספר איך אשתו מלמדת אותו מה חשוב ומה לא: כשנכנסת הביתה ספה חדשה ויוקרתית, לא עובר רגע והילדים קופצים עליה עם נעליים, שוקו ועוגיות וכמובן מלכלכים אותה. כשזה קורה, קצת לפני שהוא תופס אותם בגרון, אשתו לוקחת אותו הצידה ומזכירה לו שהם לא מגדלים ספות אלא מגדלים ילדים.

השואל בקלף זה צריך לעשות סדר עדיפויות, להבין מהי המטרה האמיתית שלו ומה באמת חשוב לו. לאחר מכן הכול יהיה קל יותר.


יאסון וגיזת הזהב - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף: בקלף הקודם השיג יאסון את הניצחון שלו, אולם כאן מתברר כי המלך הפר את הבטחתו וכי עליו לעמול שוב כדי לקבל את גיזת הזהב. כאן יאסון מתפכח ומבין כי הנטייה שלו לרוץ אחר אתגרים, היא זו שמביאה אותו שוב ושוב למצוא הרפתקאות חדשות שאינן מובילות לתוצאה. עכשיו הוא מבין שעליו לקחת את גיזת הזהב שהובטחה לו בכוח ומבין כי גם כשיחזור הביתה, עליו לקחת את המלוכה המגיעה לו בכוח. בלי הרפתקאות מיותרות ומעשי גבורה.

7 מטבעות - אכזבה מהקיים ונכונות לסכן את הכל כדי להגיע אל האמת

קלף 7 מטבעות הוא קלף מורכב, המכיל בתוכו גם את המסקנות הכואבות מהעבר וגם את התובנות לגבי פעולתו של השואל בעתיד. כדי לפשט את הקלף אחלק אותו לשלושה חלקים:

חלקו הראשון שלך הקלף עוסק באכזבה שיש לשואל מהקיים. הוא לא מרוצה והמציאות מולה הוא עומד, שבהחלט רחוקה ממה שהוא ציפה.

חלקו השני של הקלף עוסק במסקנות אליהן מגיע השואל. השואל אמנם סבל, אולם הוא לא סבל לחינם. השיעור שהוא עבר בעבר, מכין אותו לדבר האמיתי ועכשיו הוא יודע מה נכון בחייו ומה עליו לעשות. בזכות השיעור אותו הוא עבר, עכשיו הוא מצא את האמת..

חלקו השלישי של הקלף עוסק בנכונות של השואל לעבור לשלב הבא. השואל מוכן עכשיו לקחת סיכון ולקפוץ למים. עכשיו השואל מוכן להסתכן ולמרות שהוא יודע שאין הבטחה, הוא מוכן לסכן את כל מה שיש לו כדי להגיע את האמת ולהוציא אותה לאור, כדי שהוא יהיה במקום הנכון לו.

כמו בכל קלפי השבע, גם בקלף זה יש התפכחות. השאול מאוכזב אמנם ממה שהיה, אולם עכשיו הוא יודע מה נכון לעשות ומוכן לקחת סיכונים כדי לעשות את הדבר הנכון.



דדלוס ואיקרוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף: אמנם בקלף הקודם דדלוס לא רק שקיבל מקלט מדיני, אלא אף קיבל מעמד של אומן הממלכה, אולם לאחר מספר שבועות הוא הבין כי הוא אינו עושה את הדבר הנכון. הוא לא באמת שימש כאומן, אלא היה כלוא בכלוב של זהב, כשתפקידו היה לשרת את המלך. לבסוף דדלוס מחליט כי עליו לחזור לאתונה, ולמרות שברור לו כי שם יישפט ויקבל עונש על מעשיו, הוא מבין כי עליו לעשות זאת, שכן זהו הדבר הנכון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

7 גביעים - חלום שיכול להפוך למציאות

קלף 7 גביעים הוא קלף מיוחד, המראה כי השואל יכול להפוך את החלום שלו למציאות. עכשיו זהו הזמן לפעול ולעשות, אולם כדי שזה יקרה, השואל צריך להפסיק לחלום, להתפכח מהנטייה שלו לבנות מגדלים באוויר ובמקום זה - לעשות.

פעמים רבות רואים בקלף זה קלף של חלומות ואשליות, אולם זה נכון באופן חלקי. השואל נוטה לחלום, אולם כאן אנו, הקוראים, נכנסים לתמונה ותפקידנו הוא להעיר את השואל מהחלום ולהניע אותו לפעול, כיוון שכשהוא יפעל וייעשה - כל החלומות שלו יוכלו להתגשם.

גם כאן, כמו בכל קלפי השבע אנו נפגוש במוטיב התפכחות. זהו המוטיב הזה שהופך את הקלף הזה לכל כך מיוחד. השואל מבין כי הנטייה שלו לחלום מבלי לפעול איננה טובה עבורו. הוא מוכן לשינוי ורק זקוק לנו כדי שנדחוף אותו למקום הנכון.


פסיכה וקופידון - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף: לפסיכה נמאס להתאבל ולחלום על העבר והיא הולכת ומבקשת מאפרודיטה, אם קופידון, שתעזור לה להוכיח לקופידון כי היא ראויה להיות אשתו. אפרודיטה לא יכלה לסרב לה, אולם היא מטילה עליה 3 משימות, או ליתר דיוק, 3 מבחנים בלתי אפשריים. פסיכה לא מצליחה לעמוד במשימות, אולם חיות וכוחות הטבע עוזרים לה והיא מצליחה לסיים את כל שלוש המשימות. היא חוזרת לאפרודיטה המופתעת, שלא נותר לה, אלא להכיר בזוגיות שלהם.

7 חרבות - תכנון ואסטרטגיה

קלף 7 חרבות הוא אחד הקלפים החזקים של יסוד החרבות, בו השואל נמצא במיטבו ויכול לא רק לתכנן, כי אם גם לבצע. השואל נמצא במקום מעשי ואקטיבי. הוא מתפכח מחוסר המעשיות שפקדה אותו ומחליט להיות יעיל ותכליתי. הוא יודע מהי מטרתו, הוא הגיוני ועושה את מה שנכון לעשות ולא יאפשר לדבר להפריע לו.

השואל בקלף זה מבריק, הרעיונות שלו מצוינים ואפשר להגיד שנחה על השואל ההשראה. לשואל יש רעיונות טובים, הוא אסטרטג מצוין ואיש של מעשים, היודע להוריד את הרעיונות והתוכניות לרמה המעשית.

הדרך לניצחון בקלף, היא דרך החשיבה וההיגיון. זה הזמן לפתור את הבעיות עם הראש, לתכנן תוכנית ולבצע. הקלף מראה כי השואל יכול לעשות את זה.

לעיתים הקלף יכול להראות כי לשואל יש נטייה ללכת בדרכים לא כשרות. בדרכים של רמאות ומרמה. פעמים רבות נפגוש בקלף זה את אלו המנסים לעשות "קיצור דרך" וללכת למקום כזה, אולם הקלף מראה כי אין זה נחוץ. השואל יכול להגיע להישגים אליהם הוא שואף, בזכות המוח שלו ויכולת התכנון שלו ואין כל צורך בדרכים לא כשרות.


בית אטריאוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף: אורסטס מתכנן את רצח אימו ומקבל עזרה מאחותו אלקטרה. הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות ואיך לעשות זאת וניגש לפעולה.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully