וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וביום השביעי

29.11.2006 / 8:07

שגיא מנדלבוים מתמודד עם המעבר הקיצוני בין המספר 6 ל-7, שוקל לרכך אותו ב-6 ו-3/4 אבל בסוף משתכנע שכך זה צריך להיות

"ויכלו השמים והארץ וכל-צבאם: ויכל אלוהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה וישבת ביום השביעי מכל-מלאכתו אשר עשה: ויברך אלוהים את-יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל-מלאכתו אשר-ברא אלוהים לעשות:"
(בראשית ב'; א'-ג')

ובמילים אלו הסתכמה בריאת העולם. החלטה זו שעיצבה את הזמן והיקום, את העולם והאנושות, חתמה גם את גורלו של המספר שבע, למספר בעל מעמד ייחודי ונשגב, המייצג את היום המקודש בימות השבוע.

מעמדו הייחודי של המספר 7 הוא חוצה גבולות, ואפשר למצוא לכך דוגמאות מכל קצוות תבל: שבעת פלאי תבל, שבע הצ'אקרות (מרכזי האנרגיה שעל פי המסורות המזרחיות האזוטריות, אחראיות על כניסת האנרגיות לגופים האנרגטיים שלנו), שבעת ימי האבל, שבע הפרות של חלום יוסף ושבע השנים הטובות והרעות, שבעה מדורי גיהינום, שבעת מדורי גן עדן, במוזיקה – שבעה שמות של תווים והרשימה אפילו עוד לא התחילה.

מדוגמאות אלו מתחוורת לנו משמעותו של השבע, כמספר המייצג שלמות, טוהר ורוחניות. רבים רואים בו כמספר המסמל מיסטיות, אינטואיציה וחוכמה פנימית ובכל הדתות רואים בו כמספר המייצג את עולם הרוח.

וכך, ללא כל אזהרה מוקדמת – מגיח לו בפתאומיות השבע

אבל יש משהו מאד מתמיהה בהופעתו הפתאומית של המספר שבע, המייצג לפתע ללא כל אזהרה מוקדמת את עולם הרוח. המספר שש והמספרים שלפניו, עסקו בעולם החומר. הם עסקו בהתפתחות ארצית שסיומה הגיע לשיא עם הופעת המספר שש, המייצג את שלמות העולם החומר ואשר מכיל את סודותיו.

במאמר העוסק במספר שש (ומי שלא קרא אותו מוזמן להיכנס לקישור ולקרוא), הצגתי את התכונות הנפלאות אותן מייצג המספר שש, אולם יחד עם זאת הצגתי את הבעיות של מספר זה. המספר שש, למרות השלמות שלו ואולי דווקא בשל כך, הנו מספר בעייתי, כיוון שהוא ממכר ומרפה את ידיהם של אלו המגיעים אל אותה השלמות. השלמות היא נפלאה, אולם מה קורה אחרי? אחרי כן עלול להתעורר היצר הרע, השטן שבנו ואנו עלולים לאבד את כל ההצלחה אותה המספר שש מייצג.

עכשיו, פתאום לאחר המספר שש הנוח והממכר, מגיח המספר שבע בפתאומיות, כאילו יש מאיין, ומדבר על רוחניות. אין כאן שום הכנה לתהליך, שום שלב ביניים. ללא אזהרה מוקדמת אנו צריכים לעשות שינוי בתפיסה, וממקום חומרי פתאום לשנות הכול ולעסוק בעולם הרוח. לכאורה אנו עוד לא מוכנים ונראה כאילו שחסר שלב או מספר בדרך (אולי 6 ו- 3/4?).

אם כן, נשאלת השאלה, מדוע אנו צריכים עוד שלב לאחר השלמות של המספר שש? מדוע פתאום בתהליך ההתפתחות הנומרולוגי, המספר שבע מדבר על רוחניות ולא על שלב ביניים כלשהוא, מדוע מוצגת כאן קיצוניות?

גם בשבעת ימי הבריאה יש קיצוניות: העולם נברא בשישה ימים ופתאום מנוחה. פתאום שביתה מוחלטת. גם כאן עולה השאלה: מדוע זה כל כך דרסטי, מדוע אין שלב ביניים שבו קצת עובדים, קצת בוראים וקצת נחים. מדוע המעבר הוא כל כך קיצוני?

כך זה צריך להיות

והתשובה לכל השאלות היא: שכך זה צריך להיות. אחרי המספר שש חייב להגיע תיקון תהליך רוחני, שכן אם לא, נשאר תקועים בעולם החומר. המעבר חייב להיות חד וקיצוני. רש"י מתייחס להופעתו של היום השביעי ואומר כי דבר אחד היה חסר לאחר בריאת ששת הימים – מנוחה. ואכן, לאחר שהסתיים תהליך בריאת עולם החומר, לאחר סיום התהליך של עולם החומר צריך להכניס דבר חדש – מנוחה, שקט מעולם החומר. צריך להכניס איזה שהוא שינוי המאפשר לנו לראות את הדברים אחרת, לעצור קצת כדי שיתאפשר לנו להבין מה אנו בעצם עושים, לאן אנו הולכים. אנו צריכים קצת זמן כדי לתפוס טוב יותר מה נכון ומה לא בחיינו.

המספר שש מסיים את עולם החומר, אולם מיד אחריו מגיע גם חוסר השקט המלווה מספר זה. אם לא ייווצר שינוי, אם לא יכנס מייד אל חיינו דבר חדש, האיכויות הרעות של השש יכלו אותנו. השטן שייך לעולם החומר, הוא צומח ממנו ומכלה מתוך עולם החומר את כל הטוב הקיים בו. לכן, אנו חייבים לעשות עצירה ולהכניס את הרוח אל תוך תהליך החומר, כדי שנוכל להתעלות מעל החומר ולבצע את סיום התהליך כפי שהוא צריך להסתיים: לא רק ארצי, חומרי, כי אם שילוב של החומר והרוח.

יחד עם זאת, בספרה שבע יש גם צד מאיים. האות השביעית, האות "ז" מייצגת את התיקון הבא לפני האות "ח" המייצגת חטא. ה-"ז" היא חרב (ו' עם ניצב קטן) והיא זו הצריכה, מצד שני, גם להעניש במידת הרחמים את אלו ההולכים למקום של חטא, כדי להחזירם למוטב.

שבע אם כך, הנו המספר המייצג את עולם הרוח, ובקלפי הטארוט יותר מכל, את סדרת החרבות. הוא לא רק מכיל איכויות רוחניות, אלא גם את הכוח היודע לחתוך ולהכאיב לנו כאשר אנו סוטים מדרכנו. כי הרי בפועל, אין מה לעשות: רק כאשר כואב לנו, כאשר אנו סובלים, רק אז אנו פונים אל עולמנו הפנימי, הרוחני. רק אז אנו לומדים ומפתחים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

המספר שבע בקלפי טארוט

בקלפי הטארוט המספר שבע מייצג יותר מכל התפכחות. התפכחות מהמצב בו היינו קודם, מעולם החומר והרצון לשינוי רוחני. השבע מייצג מהפך בדרך בה אנו רואים את הדברים ומוכיח כי ראיית העולם שלנו, סדרי העדיפויות שלנו וההבנה שיש לנו לגבי מה חשוב בחיינו ומה לא - השתנה. עכשיו כשיש לנו את החכמה הרוחנית אותה מייצג הקלף, אנו נהיה מסוגלים לעשות שינוי נכון ובריא בחיינו.

קלפי השבע יהיו דואליים וכשהשואל מגיע אלינו, אנו צריכים לחפש את שני הצדדים של המטבע: את העבר שהשואל צריך לבחון מחדש ולערוך בו שינוי, ואת תפיסת העולם החדשה איתה מגיע השואל אשר עתידה לשנות את מהלך חייו.

תפקידנו יהיה איפה לאפשר לתפיסת עולם זו לעלות על פני השטח ולאפשר לשואל לראות אותה, להבין אותה, לחזק אותה, ולאפשר לשואל, בזכות התובנות החדשות האלו, להשיל את החלקים הלא הרלוונטיים בחייו. עלינו לעזור לשואל להתקדם לעבר העתיד ללא החלקים השייכים לעבר אשר מנעו ממנו עד כה את ההתפתחות שלו.

כך, מצוידים בהבנת מספר זה, נוכל ביום רביעי בשבוע הבא ללמוד על כל אחד מקלפי השבע ולראות את שני הצדדים הקיימים בכל אחד מהם.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully