וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה בפריסה אחת

מיכל מילגרום

22.11.2006 / 10:30

קיבלתם קלפי טארוט במתנה, שאלתם אותם שאלה ולא הבנתם את התשובה? חברי פורום טארוט בוואלה! יעזרו לכם. איך עושים את זה?

פורום טארוט בוואלה! הוא מרחב שמזמין את הגולשים ליהנות משירותי ייעוץ בסיסיים, הניתנים על ידי חברי הפורום שקוראים בקלפים. מטרת הפורום היא להעניק "עזרה ראשונה" לפונים, אולם חשוב להדגיש, כי הוא אינו יכול להחליף פגישה אישית אצל קורא מנוסה.

כיוון שבמסגרת הפורום, לא ניתן להגיע לעומק הדרוש בניתוח פריסות מורכבות, נוטים חבריו להשתמש בפריסות קצרות, כמו ה-S.O.S. פריסה שכוללת קלפים רבים, דורשת ניתוח שעלול להימשך זמן רב ולייצר דו שיח אישי מדי בין השואל למשיב. יש להבין שזהו בכל זאת רק פורום וקיימת מוגבלות ביצירת הקשר בין השואל למשיב.

מלבד זאת, מטרת הפורום היא יעוץ ומתן פרספקטיבה אובייקטיבית על המתרחש בחייו של השואל. יש לזכור שמדובר בהמלצות בלבד והאחריות לבחירת הדרך מוטלת אך ורק על השואל. אנחנו לא עוסקים בניבוי וגם אם נאתר פוטנציאל להתרחשות מסוימת, ההתנהלות העתידית נתונה בידי השואל בלבד - מה שיבחר לעשות בעקבות ההכוונה יכול לשנות את התנהלות הדברים.

דוגמה פשוטה: אם אומר לאדם שבקרוב הוא עומד לזכות בלוטו, יתכן כי יחליט מראש לעזוב את מקום עבודתו. זאת בזמן שהיה אמור למלא טופס עם חבר לעבודה, במהלך קורס שהיה אמור לעבור במסגרת עבודתו. כיוון שויתר על מקום העבודה, הוא לא ייסע לקורס ובוודאי שלא ימלא טופס עם חברו - ההמשך מובן לכולנו. הנבואה לא התממשה.

לכן אנו עוסקים בייעוץ בלבד. אנחנו נותנים רק הכוונה.

מנסחים שאלה

אז איך מנסחים שאלה, כך שהתשובה עליה תהיה ממוקדת ויעילה, ואיך אפשר להימנע ממסכת שרשורים ארוכה, שנוצרה עקב ניסיונות כושלים להבין את השואל, שהלעיט אותנו בשאלות כלליות ומעורפלות?

קודם כל עליכם יש לחשוב היטב, מה למעשה אתם רוצים לדעת. פריסת S.O.S ופריסות קטנות אחרות, לרוב מתאימות לשאלות כן ולא. חשבו היטב מה באמת מכל הסיפור שמטריד אתכם הוא העיקר ומה השולי, הטפל. השאלה צריכה להיות מנוסחת כמתאימה לתשובת כן או לא. שאלה כגון "זוגיות באופן כללי" פחות מתאימה לפריסת ה- S.O.S או לפורום בכלל.

לשאול את השאלה בצורה חיובית

אנו ממליצים לנסח שאלה על דרך החיוב, על מנת למנוע דו משמעות בפירוש. לדוגמה, אם אתם עוברים תקופה קשה עם בן/ בת הזוג, יהיה נכון לשאול "האם נתגבר על העניין", יותר מאשר "האם ניפרד". התשובה לשאלה "האם ניפרד" יכולה להיות חיובית או שלילית, אבל היא יכולה לבלבל, כי למעשה טמון כאן מסר מה עלי לעשות כדי להשיג את המטרה. ומה המטרה? להיפרד? להישאר ביחד? הכל תלוי בניסוח השאלה. ניסוח נכון של השאלה על דרך החיוב, ימנע מסרים כפולים במתן התשובה.

ניסוח השאלה צריך להיות חד משמעי

כיוון שפריסת ה-S.O.S נועדה לשאלות 'כן' או 'לא',יש להימנע משאלות שטומנות בתוכן מספר אפשריות, כגון "האם אני אקבל את המשרה ואם לא אז האם אקבל את הפרויקט?". גם אם הקלפים יתנו תשובה חיובית, יהיה קשה להבין האם התשובה החיובית עונה על נושא קבלת המשרה, או אולי היא בכלל על קבלת הפרויקט? דוגמה נפוצה נוספת, היא השאלה "האם אני וחבר שלי נחזור ואם לא אז האם תהיה לי זוגיות חדשה?" שוב, על איזה חלק של השאלה תענה הפריסה? לכן מומלץ להסתפק רק בחלק הראשון של השאלה - אם התשובה תהיה חיובית כבר לא יהיה צורך בהמשך השאלה, ואם בשלב מאוחר יותר יתעורר צורך לשאלה נוספת, אפשר יהיה לצרף לה פריסה בנפרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פריסה בנוגע לשתי אופציות

לשאלות שכוללות התלבטות בין שתי אופציות, מומלץ לצרף פריסה מתאימה כגון פריסת השוואה (שניתן למצוא באתרי הפריסות הממוחשבות), או פשוט לשאול על כל אופציה בנפרד:
פריסה ראשונה: "האם עלי לקבל הצעה א'".
פריסה שנייה: "האם עלי לקבל הצעה ב".

כך המפרש יוכל לקבל תמונה ממוקדת יותר על כל אחת מהאפשרויות, ולתת את המלצותיו.

פריסה יכולה לענות על תשובה לנושא אחד בלבד

הרבה פעמים אנו נתקלים בגולשים ששואלים 3 שאלות במחיר אחד: "האם תהיה לי זוגיות בשלושת החודשים הבאים, והאם אצליח בעבודה והאם ישתפר מצבי הכלכלי?". על מה בעצם ענו הקלפים בפריסה: על הזוגיות, העבודה, המצב הכלכלי? באמת שאלה טובה, וכמעט שבלתי אפשרי לענות עליה. לכן על כל נושא יש לצרף פריסה נפרדת, ובאופן כללי מומלץ לשאול שאלה אחת, כיוון שבכל זאת אנחנו רק פורום, ושוב: זו רק "עזרה ראשונה".

אין לפרוס מספר פעמים על אותה שאלה

הרבה פעמים שואלים לוקחים את הנושא, מפרקים אותו מכיוונים שונים ופורסים פריסה על כל תת-שאלה. ברוב המקרים נוצר ריבוי פריסות על שאלה אחת. אם אני רוצה לדעת האם בחור שהכרתי מתאים לי, אין צורך לשאול "האם הוא חושב עלי, האם הוא רוצה אותי, האם הוא ייזום" ולקינוח: "מה פוטנציאל הקשר בנינו". למעשה בכל השאלות האלו אני רוצה לדעת דבר אחד פשוט: האם יש פה פוטנציאל לזוגיות. לכן השאלה "מה פוטנציאל הקשר בנינו" בהחלט מספיקה, כדי לתת את התשובות לכל אותן תתי-שאלות.

לתחום בזמן מוגדר וברור את השאלה

דבר אחרון אך חשוב: אם כבר שאלתם שאלה על התנהלות עתידית, נא תחמו אותה בזמן. שאלה כמו "האם תהיה לי זוגיות בקרוב" היא בעייתית, כיוון שזמן הוא דבר סובייקטיבי.

ניסוח השאלה המומלץ הוא: האם תהיה לי זוגיות ב...(זמן מסוים), כדי שיהיה אפשר לדעת לאיזה פרק זמן מתייחסת הפריסה. מכיוון שבפרק הזמן המדובר לא מומלץ לערוך קריאה נוספת, עדיף להימנע מהצגת פרקי זמן ארוכים כמו שנה. פריסה נוספת על אותו נושא במשך אותה שנה, תוריד מאמינותה וערכה.

יש לזכור שבאותו פרק זמן המדובר, לא מומלץ לשאול על אותו נושא שנית, כך ששאלות כמו "מתי?" הן בגדר ניחוש מחושב. הכול יכול להשתנות. הקלפים בידיים שלכם!

"הדף חלק ואתם רושם את השורות..."

ואיפה הקישור?

בסוף המאמר מצורפים שלושה קישורים חשובים: קישור לקריאת ה-sos הממוחשבת, קישור לנהלי הפורום וכן קישור לפורום טארוט. קוראים רבים ומנוסים מחכים לשאלות שלכם בפורום שלנו, כל שעליכם לעשות הוא לקרוא שוב את ההוראות, לערוך קריאה ממוחשבת ולהיכנס לפורום. בפורום אתם מוזמנים להציג את השאלה ששאלתם, את הקלפים שיצאו ולהמתין לתשובה. ייתכן ותצטרכו לחכות כמה שעות, אבל התשובה תגיע.

כותבי המאמר:
מיכל מילגרום. פסיכולוגית הוליסטית המטפלת דרך קלפי הטארוט. מיכל היא תלמידתו של שגיא מנדלבוים, אחת מהקוראות הותיקות בפורום ובעלת ניסיון של 12 שנים בטיפול וייעוץ בעזרת קלפי הטארוט.

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully