וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצאים את הדרך

8.11.2006 / 10:41

החזירו לעצמו את הביטחון העצמי, התחברו לעוצמה הפנימית הקיימת בכם והקרינו שלווה - שגיא מנדלבוים מפרש את קלף העוצמה. חלק ב'

כשאני ניגש ללמד על קלף מסדרת הארקונה הגדולה, אני מחלק את הלימוד לשני חלקים: לחלק התיאורטי (בו עסקנו בשבוע שעבר) העוסק בהתפתחות הרוחנית של הקלף, והחלק המעשי המראה את המשמעות שלו בקריאה. שני חלקים אלו אינם חלקים נפרדים וחשוב, לפני שניגשים לפרוש של הקלף, להבין תחילה את המשמעות הרוחנית שלו.

נכון, לרוב השואל לא צועד בדרך רוחנית, והוא אינו תלמיד של מאסטר גדול אשר יביא אותו אל ההארה, אולם כולנו תלמידים של החיים וההארה ביומיום היא היכולת שלנו למצוא את הייעוד שלנו. לכן, ההמלצה שלי היא: אל תרוצו קדימה. חכו מעט עם הפרוש וקראו שוב את המשמעות הרוחנית של הקלף. המשמעות הרוחנית לא תמיד תעזור לנו להבין מה הכוונה בקריאה, אולם הרוח שלה תעזור לנו להנחות את השואל למצוא את מה שהוא מחפש – את האושר שלו.

אז למי שלא קרא את המאמר הקודם, וגם למי שקרא, אני ממליץ תחילה לקרוא את החלק העוסק בהתפתחות הרוחנית של הקלף ולאחר מכן לחזור לכאן.

בקריאה

כקלף העוסק בנתיב הרוחני, קלף העוצמה מראה כי השואל נמצא במקום הנכון, ומדגיש את הצורך של השואל לשלוט בנתיבו הרוחני והגשמי, באמצעות ביטחון עצמי והתחברות לאמונה ולידיעה כי הכל יפעל כשורה. הקלף מראה כי השואל מצא את הדרך, אולם עליו להחזיר לעצמו את האמונה כי הוא יכול יצליח.

קלף העוצמה מונע על-ידי הצורך למצוא את נקודת האיזון בחיים. למצוא את הביטחון העצמי, את השלווה, האומץ והאמונה שיש בכל אחד מאתנו ולהוציאם אל פני השטח.

כפרוש

קלף העוצמה יכול להראות בקריאה כי לשואל יש ביטחון עצמי, כי יכולים להיות לו כוחות נפשיים ופיזיים, שליטה וכושר מנהיגות. הקלף יכול להראות כי האירועים בחיי השואל מתפתחים, או יכולים להתפתח באופן חיובי ללא מאמץ פיזי. לפעמים נפגוש מצבים בהם הקלף מראה כי לשואל יש מזל, כי השואל שולט על הדחפים או הצרכים השליליים שלו, כי הוא ניכר באומץ רב וכי בסופו של עניין הוא יצליח להגיע למטרתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הזיקה של הקלף

לקלף העוצמה יש זיקה למצבים או שאלות, בהם יש לשואל צורך בביטחון עצמי, מצבים בהם צריך אומץ, אמונה, כוח ושליטה עצמית, או מצבים בהם השואל מתמודד עם כוחות חזקים ממנו.

קיימת זיקה בין הקלף לבין מצבים שכוללים דיונים משפטיים, מצבים בהם השואל צריך להגן על עצמו או להיות בורר ולמצוא פתרון למחלוקות של אחרים. לקלף יש זיקה למקרים בהם יש צורך בניהול של פרוייקט מסובך, ולמפגשים ייחודיים ומורכבים בין השואל ובין דמויות או סיטואציות "מלחיצים".

מה צריך קלף העוצמה כדי להתממש בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף העוצמה מתחיל תהליך בעולם הרוח, שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. קלף העוצמה מתחיל תהליך בו השואל מתחיל לשלוט על חייו ולשנות אותם לטובה. הוא מוצא את הכוח הטמון בו, מחזק את הביטחון העצמי ומתמודד עם כל ה"שדים" הרעים שבו. בדרך זו הוא יוצר מציאות חדשה' בה הוא הקובע את מהלך חייו.

כדי לממש את העיקרון העומד מאחורי קלף העוצמה, השואל צריך להפסיק להיות תלוי בגורמים חיצוניים, להפסיק להאמין כי הפתרון "יגיע" ולהתחיל לחפש את התשובות בתוכו. עליו למצוא את הפתרונות ולא לחכות להם, להסתכל אחרת על עצמו ולפעול בכל דרך אפשרית, כדי להבין כי יש לו את הכוח לשנות את המציאות בה הוא נמצא ולהצליח להגיע להישגים אליהם הוא מייחל.

ככל שהשואל יחזיר לעצמו את הביטחון ואת הידיעה כי הוא מסוגל לעשות את השינוי, כך האנרגיה שהקלף מייצג ואשר צריכה להיות מתורגמת לעולם החומר, תתחיל להתממש ועולמו של השואל ישתנה.

הכיוון אליו הולך השואל בקלף זה, ואשר אתו הוא צריך להשלים לטוב או לרע (הקלף הראשון בקריאה הקלטית)

השואל צריך להבין כי לאורך תקופת הזמן שהוגדרה בקריאה, הוא מתחיל תהליך בחייו בו הוא מחזיר לעצמו את הביטחון העצמי. השואל צריך בתקופה זו להתחבר לעוצמה הפנימית הקיימת בו ולהקרין שלווה, ביטחון וסמכותיות כלפי הסביבה שלו. בסך הכל השואל מתחיל תהליך חיובי ומהנה בחייו, בו הכל עומד להסתדר ולהתרחש בצורה חיובית. כדאי שהוא ילמד את הגורמים אשר עלולים לעכב אותו מלהגיע למקום זה, כיוון שהכלים שהוא ירכוש במהלך התקופה שהקלף מייצג, יוכלו להישאר עמו ולתרום למהלך כל חייו.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום בו השואל רואה את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אילו משקפיים שליליים הוא רואה את הנושא עליו נשאלה השאלה.

בקלף העוצמה השואל ניגש אל הנושא עליו נשאלה השאלה, מתוך תחושה של חוסר שליטה. חלק מסוים מהשואל, שאינו מרפה, מרגיש כי השואל לא יצליח במעשיו, או כי הוא אינו מסוגל לממש את חלומו ואת רצונו. חלק זה הנו תמצית הבעיות איתן השואל מתמודד והוא הגורם לכל אי-ההצלחות שהשואל חווה בכל הקשור לנושא זה. במידה והשואל יסיר את החלק השלילי או את התחושה השלילית הזו - הדרך להצלחה תהיה סלולה בפניו.

הצדדים השליליים של העוצמה, אשר מתחזקים כאשר הקלף מקבל משמעות הפוכה או כאשר הקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כגון קלף 2 בקריאה הקלטית), יכולים להיות:

השואל יכול להרגיש חולשה פיזית ונפשית, שמפריעה לו לתפקד. השואל יכול להימצא בתקופה של חוסר ביטחון עצמי, להיות מונע על ידי עודף מיניות, לא לשלוט על מעשיו, או להיות בתהליך של התמכרות. השואל עלול להיקלע לתקופה של מזל רע בחייו, הוא יכול לחוות כישלון או שלא להצליח להתנתק מכישלון שהיה בעבר ואשר רודף אותו עד היום. השואל יכול לפתח מריבות עם הסביבה שלו. ישנם מקרים בהם לשואל ישנה תחושה של חוסר אונים, הוא יכול למצוא את עצמו נשלט על ידי אחרים מצד אחד, ומצד שני גם עודף ביטחון עצמי יכול להפריע לדרכו של השואל. הקלף יכול להראות כי השואל נמצא בחוסר שליטה עצמית, כי הוא רדוף ומפוחד. בכל מקרה השואל חייב להבין כי עליו להבין את הגורמים השליליים בחייו, בכדי להגיע אל המקום אליו הוא שואף ולעשות את השינוי.

התיקון (המסר) של הקלף (קלף מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר אל השואל בקלף זה, הוא שהשואל חייב להתחיל להאמין בעצמו ולראות כי מצב הדברים ישתפר מעצמו. נוכחות קלף התיקון במקרה זה, היא רמז לכך שהדברים בעתידו של השואל ייראו טוב יותר וכי הוא צריך להירגע, להחזיר לעצמו את הביטחון ולא להפריע למהלך הדברים.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (קלף מספר 8 בקריאה הקלטית)

החברה רואה את השואל כאדם הבטוח בעצמו, המקרין תחושת ביטחון וכי הוא יודע את מלאכתו. החברה סומכת על השואל ועל מעשיו היא רואה אותו כדמות מוערצת, ומוכנה להפקיד בידיו את היקר לה. כאשר החברה מיוצגת על ידי בן/בת הזוג, הקלף יכול להראות כי בן/בת הזוג נשבו בקסמי השואל וכי מתחיל ניצוץ של אהבה.

מהם הפחדים או התקוות של הקלף (קלף מספר 9 בקריאה הקלטית)

השואל רוצה כי ידו תהיה על העליונה. הוא מקווה כי יצליח לשלוט במצב וכי יהיה לו את הביטחון העצמי, את השליטה העצמית ואת השקט הנפשי הדרושים לו כדי להצליח. מצד שני הקלף מראה גם כי השואל מפחד כי הוא עומד לאבד שליטה, כי הוא חסר ביטחון לגבי דבר מה וכי הוא מודאג שמא הוא לא יצליח במלאכתו.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully