וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש תחת השמש

שלומי סנדק

7.11.2006 / 10:01

שלומי סנדק ממליץ לכם לא לצאת מנקודת הנחה שהדרך שלכם היא הדרך הנכונה היחידה, רק בגלל שכך נהגו אבותיכם

לפני כמה ימים ישבתי סביב המדורה עם סאלם, זוהיר ואורחים נוספים וסיפרתי להם את הסיפור הבא, כפי שסיפר אותו אושו:

כאשר החיילים הספרדים כבשו את אמריקה הדרומית, הם גילו שבט אינדיאני שלא הכיר את התנ"ך ולא שמע על עשרת הדברות. הכומר שנלווה לחיילים הבחין כי בני השבט חיים על פי אמות מוסר שונות לחלוטין מאלו של האדם הלבן: כך למשל, הוא גילה שהילדים נוהגים לישון בביקתה עם הוריהם עד שהם מגיעים לגיל בו הם מתחילים לגלות עניין במין ואז, הם עוברים לישון בביקתה הגדולה אשר במרכז הכפר - ובבקתה הגדולה היה חוק אחד בלבד: אסור לישון יותר משלושה לילות ברציפות עם אותו בן/בת זוג.

זוג שרצה לישון ביחד מעבר לאותם שלושה לילות, היה ניגש לראש השבט, מקבל את ברכתו ופורש לביקתה פרטית. מאחר ולא הייתה הגבלה על משך השהות בביקתה הגדולה, בני השבט לא מיהרו לבחור בבן זוג קבוע ולרוב לא עשו זאת עד שלא בדקו היטב את כל האופציות.

"יא סלאם", צחק סאלם, "אז לא היה סיכוי שתתחתן עם בתולה? "לא, לא ממש" השבתי, "להיפך, רוב הסיכויים היו שאשתך לעתיד שכבה עם רבים לפניך, אולי אפילו עם כל הכפר... אבל מצד שני, מכל הגברים של הכפר היא בחרה בך!"

"וואללה, זה נכון. אם היא בחרה בך מבין כל הגברים של הכפר, אתה יכול להיות שקט", ציין זוהיר.

אגב, בני השבט לא הכירו את המושגים "קנאה" ו"בגידה", הם היו צמחוניים ושוחרי שלום מטבעם.

לאחר שהתרשם מאורח חייהם המוזר, שלח הכומר למלך איגרת בזו הלשון: "גילינו שבט פרימיטיבי שלא מכיר בישוע משיחנו ומחנך את ילדיו לזנות ולהפקרות. ממתין להוראותיך". תשובת המלך לא איחרה להגיע: "להעלות את הכופרים על המוקד!". וכך, בשם המוסר ובשם האל, רוכזו בני השבט בביקתה הגדולה ונישרפו בעודם בחיים.

"אני לא בטוח שהם לא היו יותר חכמים מאיתנו, האינדיאנים האלה" הרהר בקול זוהיר, והאחרים הנהנו בראשם להסכמה.

הלקח מהסיפור הוא, שאסור לנו לצאת מנקודת הנחה שהדרך שלנו היא הדרך הנכונה היחידה, רק משום שכך נהגו אבותינו או רק משום שכך לימדו אותנו. אם נאבד את היכולת לבדוק באובייקטיביות כל אמונה וכל נורמת התנהגות לגופה, אז במה אנו שונים מאותו כובש ספרדי?

אגב, אני תוהה מה הייתם אתם, הטוקבקיסטים, משיבים לאותו כומר לו הייתם אתם במקומו של המלך.


שלומי סנדק מתגורר כיום ב"חאן עדן", באחד המקומות העוצמתיים ביותר של הנגב, שעתיים וחצי נסיעה מהמרכז. הוא מעביר במקום סדנאות שונות ואירוח אלטרנטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully