הורוסקופ. ShutterStock
הורוסקופ/ShutterStock

הורוסקופ לשנת 2022: קריירה, כסף והתפתחות אישית

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 16:20

האסטרולוג יאיר טריבלסקי בתחזית אסטרולוגית לשנת 2022 בנושאי קריירה, כספים, צמיחה אישית - ומה שביניהם

הגענו לחלק האחרון בטרילוגיית ההורוסקופים שלנו לשנת 2022, ואחרי שדיברנו על מצב הבריאות והקורונה וגם קצת על תחום האהבה והיחסים - הגיע הזמן שנעבור לדבר ביזנס. הפעם אסטרולוג הבית שלנו, יאיר טריבלסקי, נעזר בכוכבי השמיים כדי לגלות מה צופה לנו בשנה הלועזית החדשה כשזה מגיע להתפתחות האישית והמקצועית שלנו, וגם יש לו כמה טיפים לתת לאנשים האמביציונים והקרייריסטים מבינכם כשזה מגיע לרגשות, משפחה ומערכות יחסים. הנה התחזית המלאה שלו לפי חלוקה למזלות:

מזל טלה: התחדשות אנרגטית ושינויי כיוון

אין ספק - לפניכם אחת השנים היותר מורכבות מבחינה אנרגטית, רגשית, חברתית ומה לא.. נכון, לא מעט מזלות יחוו כך את השנה הזו אבל אצלכם זה יבלוט במיוחד.

השנה נפתחת כשונוס שוהה בהילוך אחורי בבית הקריירה שלכם עד סוף חודש ינואר. זהו זמן טוב לשדרג את האמביציה שלכם, להתפייס עם בוסים או אחראים ואולי לשנות משהו בדרך שבה ניהלתם את הקריירה והאמביציה שלכם בשנה הקודמת, כולל אפשרות לשינוי בקריירה, בתפקוד המקצועי או בדרך שבה אתם זוכים לשליטה מחודשת מול מוסדות וארגונים בחייכם.

ניקוי משקעים, והגדרת מטרות: יופיטר, כוכב השפע, עובר ממש בסוף השנה הנוכחית למזל דגים המאכלס את בית תת המודע והפחדים שלכם - וישהה שם עד חודש מאי. יופיטר ישפיע עליכם בעיקר מאחורי הקלעים ובעצם יכין אתכם למעברו במאי למזל שלכם. עד אז נקו משקעים רגשיים שהצטברו, בנו לכם חזון ותכניות פעולה מלהיבות ואז המתינו בסבלנות למעברו למזל שלכם. זהו זמן מצוין להגדיר מטרות בכל התחומים, אבל עדיין לא לפעול.

מימוש רעיונות ויזמות חדשות: יופיטר עובר ב-11 במאי לטלה, יעצור במעלה ה-8 במזל טלה ואז יפנה בהילוך אחורי ויחזור למזל דגים ב-19 באוקטובר. זהו פרק זמן מיוחד, שבו תוכלו לתרגם את כל התובנות של מחצית השנה הראשונה, החלומות והגדרת המטרות שלכם - לעשייה ולפעולה. יופיטר מביא איתו גישה אופטימית, תחושה שהכל אפשרי ורצון להרחיב אופקים ואזורי פעולה בתחום המקצועי והחברתי, וכשהוא בבית הראשון שלכם הוא מביא איתו לעיתים קרובות את התחושה שהכל אפשרי. יופיטר מאפשר לדברים לקרות אבל לא גורם להם לקרות: הרבה דלתות יוכלו להיפתח לכם השנה, אבל אם לא תלחצו על הידית - זה לא יקרה.

צמיחה אישית: יופיטר בבית הראשון מרחיב מחודש מאי והלאה את אפשרויות הצמיחה האישית שלכם, ומעניק לכם גישה בוטחת ואפשרות להתממשק עם העולם ועם אנשים אחרים כדי לממש חלומות, תוך שהוא גם משפר את התדמית שלכם.

שדרוג תקשורתי: תהליך נוסף שאתם פוגשים השנה - מעברו של כוכב מרס, שליט המזל שלכם, להילוך אחורי ב-31 לאוקטובר במזל תאומים, מה שאומר שבחודשיים האחרונים של השנה הוא ישהה בהילוך אחורי בבית התקשורת שלכם. זה יהיה פרק זמן שיאפשר לכם לחזור ולהתמקד במה שעברתם השנה, לשפר את הטעון שיפור ולשדרג בעיקר את כל מה שקשור לתקשורת שלכם, לסגור מעגלים תקשורתיים שמיצו את עצמם ואולי גם לתקשר אחרת כדי שהדברים יקרו כפי שאתם רוצים ולא להיפך. זהו זמן טוב להתפייס עם העולם ועם אלה שאיתם נלחמתם השנה ובשנה שאחרי - לפתוח דף תקשורתי חדש.

כדאי גם לקחת בחשבון כושר פיזי מוחלש בתקופה הזו, נטייה למחלות ואיבוד כושר. כדאי לחזק את הגוף בתקופה הזו בעיקר על ידי תזונה בריאה ומינון גבוה יותר של שינה וכושר אישי.

המלצות:
1. שנה מצוינת לשינויי כוון בחיים, בעיקר מבחינת גישה: מעבר מגישה קצת פסיבית לגישה אסרטיבית.
2. תקשורת - זמן טוב ליוזמות חדשות בנושאי תקשורת, להתקשרויות, לשותפויות מעניינות ולהרחקת תקשורת ביקורתית.
3. שנה טובה לשינויי תדמית, לשינוי סטטוס זוגי וחברתי ולשינוי בגישה לחיים בכלל.

מזל שור: שדרוג אישי וחברתי - והכנה לעידן חדש

השנה הזו מזל שור אמור לעלות כיתה, מבכל הבחינות, אבל כדי שזה יקרה צריך קודם כל לעבור מקצה שיפורים אישי, מקצועי וחברתי - ואת זה מדגישה ומאפשרת ונוס, שליטת מזל שור. ונוס פותחת את השנה כשהיא בהילוך אחורי במזל גדי ומאותתת לשוורים שהגיע הזמן לבדק בית אמיתי, בעיקר בכל מה שקשור לפילוסופיית החיים שלכם ולדרך שבה אתם דורכים במקום במקום להרחיב אופקים.

שדרוג פילוסופיית חיים וגישה בנושאי יחסים ופיננסים: הבית התשיעי שבו נמצאת ונוס מדבר על פילוסופיית החיים שלנו ועל הדרך שבה אנחנו מרחיבים אופקים דרך לימודים או נסיעות. אולם כשונוס, שליטת השור, נמצאת כאן בהילוך אחורי - מדובר קודם כל בשינוי רגשי ובהתייחסות לא רק להתרחבות שלכם בעולם, אלא גם ברצון להרחיב את אזורי הפעולה שלכם השנה. פיננסים ורגשות - ולאו דווקא לפי הסדר הזה - הם המקום שזקוק לשדרוג מחודש השנה ולסגירת מעגלים לפני שפותחים - ובהחלט פותחים בהמשך - מעגלים חדשים. עבודה טובה על נושאים אלה בינואר ופברואר בהחלט תביא איתכם למקום טוב יותר בהמשך.

מוסדות וארגונים, מעגלים חברתיים: מעברו של יופיטר, כוכב השפע והמרחבים, למזל דגים בתחילת השנה, מדגיש הן את היכולת שלכם לפעול בחכמה עם מוסדות וארגונים בחייכם, והן את היכולת שלכם להרחיב את המעגלים החברתיים שלכם, להכיר אנשים חדשים ולשתף פעולה עם קולגות מקצועיות. אם השנה השקעתם הרבה בקריירה שלכם ונתתם לאמביציה שלכם לפעול - זה בדיוק הזמן לקדם ולשווק את מה שעשיתם דרך מוסדות וארגונים, לצאת מפעילות סוליסטית אל סוגים שונים של שיתופי פעולה עם ארגונים או עם שותפים - ולצאת לדרך חדשה כשאתם לא לבד, אלא מלווים בפרטנרים שמשלימים אתכם וביחד להתמודד עם אתגרים גדולים במיוחד.

התכנסות, ניקוי משקעים והגדרת מטרות מחודשת: מה-11 למאי התמונה משתנה. יופיטר, כוכב השפע, עובר למזל טלה המאכלס את בית התת מודע, ההשראה והדמיון שלכם - והשור שלנו עובר תהליך מעניין של התכנסות פנימה, טעינת מצברים, הסקת מסקנות מכל התהליכים שעברתם בשנתיים האחרונות והתארגנות מחודשת, הן מבחינה אישית והן מבחינת קריירה - כדי לפרוץ שוב בשנה הבאה בכוחות מחודשים.

הגיע הזמן לשינויים: אורנוס, כוכב השינויים, נמצא כבר כמה שנים במזל שלכם ומכריח לא מעט שוורים לשנות אלמנטים שהתרגלו אליהם, כדי להשתדרג ולפנות מקום לחידושים. בשנה האחרונה הכריח אורנוס שוורים רבים (בעיקר אלה שנולדו בשבוע וחצי הראשונים של המזל) להתמודד עם הצורך בשינוי: בגישה, ביחסים ובנושאי חומר וכספים. כעת אורנוס עובד על אלה שנולדו בשבוע השני והשלישי של המזל ומעמיק בהם את הצורך בשינוי ומכריח את השור, מזל שבדרך כלל מכור להרגליו ולפינוקים שלו, לא רק לחשוב אחרת אלא גם לפעול, להזיז דברים ובעיקר לשנות - למרות הפחדים הקשורים לנושא הזה.

סדרת המזלות הקבועים, השור, האריה, העקרב והדלי, הם המזלות המתקשים לשנות הרגלים, והשור השייך ליסוד האדמה הוא הקיצוני שבהם. אולם מול אורנוס קשה להילחם והוא מכריח את השור שלנו לשנות את כל מה שלא הוכיח את עצמו, או מיצה את עצמו, בשנים האחרונות, להזיז הכל הצידה ולפנות מקום למשהו חדש - למרות הפחדים והחרדות הקשורים לכך: ככל שהשור שלנו יפנים שהצורך בשינוי הכרחי והוא קודם כל בשבילו ולטובתו, כן ייטב.

אורנוס מביא איתו גל מסיבי של שינויים החל מה-19 לינואר וכלה ב-25 לאוגוסט. לכל מי שכבר הרגיש את הצורך הזה בשינוי והוא נע לקראתו - לאלה יהיה קל יותר. התהליך הפעם יהיה עד ה-18 בינואר, כלומר אלה שנולדו בשבועיים הראשונים של המזל: הושיטו יד לאורנוס וגלו מוכנות - הוא בהחלט עשוי להפתיע אתכם לטובה, גם אם השינוי יהיה מזערי יחסית וקשור לשינוי דרכי החשיבה שלכם.

זהירות בנושאי חומר וכספים: בנובמבר-דצמבר 2022 כוכב מרס עובר להילוך אחורי ומזמין אתכם להתבונן לעומק באופן יסודי בנעשה בחשבון הבנק ונושאי חומר בכלל. זה הזמן לפעול בזהירות, ולהימנע מהחלטות פזיזות, בעיקר בכל מה שקשור להחלטות דרמטיות כמו השקעות גדולות ומסקנות מרחיקות לכת שאינן בהכרח נכונות. זהירות - מילת המפתח עכשיו.

המלצות:
1. להיות פתוחים לשינויים ולקבל אותם ברוח טובה.
2. להבין שחומר וכספים הם אמצעי ולא מטרה - והם לא המשאבים העיקריים שלכם.
3. להקשיב יותר ללב - אבל לתת עדיין את ההגה לראש.
4. זו שנה של חשיבה לטווח ארוך ולא רק לטווח קצר - בשנה הבאה יתחילו פריצות הדרך המשמעותיות שלכם.

הורוסקופ. ShutterStock
זה מה שמצפה לכם בשנת 2022 בפן המקצועי/ShutterStock

מזל תאומים: קריירה ודרייב - ושינוי אג'נדה ותדמית

פתיחת השנה - בדיקות התכנות, והמנעות מסיכונים: הילוכה האחורי של ונוס בפתיחת השנה מסמן בעיקר את הצורך שלכם בבדק בית לגבי המשאבים שלכם, ספירת מלאי טכני ורגשי, וצורך להתחדש כתהליך רגשי ופרקטי שאינו קל אך מאוד נחוץ עכשיו. זו בעצם סוג של התארגנות אישית ומעשית שמתרחשת במקביל לכניסתו של יופיטר, כוכב השפע, לבית הקריירה שלכם - והצורך הזה בבדיקות העומק האלה מחזיר אתכם לקרקע, לצורך בדיקות התכנות מבחינת התוכניות והיזמות שלכם והגדרות של זמן ומקום, תהליך שיושלם בתחילת פברואר. כעת אתם מוכנים לברכתו של יופיטר, אולם זכרו שאת הברכה הזו מקבלים בעיקר אלה העושים, ולא אלה המצפים שיעשו עבורכם.

קופצים למרכז המגרש: מעברו של יופיטר למזל דגים המאכלס את בית הקריירה שלכם, מזמין את האמביציה שלכם להעביר הילוך: הגיע הזמן לא רק לתכנן, כמו שעשיתם בשנה האחרונה, אלא לשים את כל המשקל, העוצמה, הנוכחות והקסם שלכם - ולקפוץ למרכז המגרש. עד ה-11 לחודש מאי, מפציר בכם יופיטר לא להסס אלא לפעול ובסופר עוצמה: הוא מצידו ירכך עבורכם את הקרקע, ישדר אופטימיות ובטחון, ולמרות המצב הסביבתי הלא פשוט - יעזור לכם כמיטב יכולתו לקדם את מה שחשוב לכם באמת מול העולם, תאומימים: כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו זה להגדיר באופן מדויק איך? כמה? למה? ועם מי? - ולעשות את הצעד.

האם זה יצליח? האם באמת תוכלו לממש את הרעיונות והחלומות שלכם השנה בעזרתו של יופיטר? ובכן, לא רק יופיטר כאן: גם סטורן ששוהה במזל דלי השייך גם הוא ליסוד האוויר עוזר לכם לממש רעיונות ויוזמות ובאופן לא נוקשה מדי: כעת הזמן לעשות מהלך, תאומימים.

מוסדות, ארגונים ושתופי פעולה: מה-11 למאי האנרגיה משתנה. כעת, כשאיכשהו תקעתם יתד בנושאים שחשובים לכם, הכרזתם הכרזה וקבעתם לפחות עובדה אחת בשטח, אתם זקוקים לפרטנרים ובני ברית. זה לא הזמן לפעילות סוליסטית, אלא לעזרה ממוסדות, ארגונים ואנשים שחושבים כמוכם, מתלהבים מהאנרגיה שלכם ומוכנים לפעול ביחד איתכם למטרה משותפת אחת, גדולה ככל שתהיה. כעת הזמן לצאת קצת מעצמכם, ולא להתבייש לבקש עזרה: הקסם האישי שלכם יוכל לפתוח לא מעט דלתות, אבל אתם זקוקים בסך הכל לדלת אחת או שתיים כדי שהדברים אכן יקרו כמו שאתם רוצים, ואת זה בהחלט אפשר לפתוח והפעם עם מעט עזרה מידידים, חברים מכרים וקולגות מקצועיות.

במקביל, זהו גם הזמן להשקעה חברתית. כעת הזמן להרחיב את המעגלים החברתיים שלכם, להכניס לחייכם אנשים חדשים ומעניינים, בעיקר אנשים שמחים שרוצים לעשות משהו בחייהם ויכולים ליהנות מהאופטימיות שלכם ולהשתתף בה. זמן מצוין גם לסיעורי מוחות עם קולגות מקצועיות וליוזמות מקצועיות חדשות ומעניינות שהמוח היצירתי שלכם יכול לתרום להן.

נובמבר ודצמבר - זהירות, היפוך מגמה: כוכב מרס שוהה באוקטובר במזל שלכם ומביא איתו הרבה אנרגיה ועוצמה, אולם ב-31 לאוקטובר הוא פוצח בהילוך אחורי והמגמה משתנה: כעת כל כוח שתפעילו עלול לפעול נגדכם ותגובות קיצוניות עלולות להרחיק את המטרה במקום לקרב אותה. כל נובמבר ודצמבר עלולים להיות קשים לעיכול, ומצריכים יותר סגירת מעגלים הקשורים לעבר הקרוב או הרחוק, מאשר פתיחת זירות או חזיתות חדשות. עשייה כוחנית או תוקפנית עלולה לבוא נגדכם עכשיו. כדאי במקביל לא להוציא כספים שלא לצורך, בעיקר כעת, כשההגיון ושיקול הדעת שלכם אינם במיטבם.

בזמן כזה חשוב גם לשמור על הבריאות, לא להגזים באכילה (בעיקר מתוקים) ולהימנע מכעסים ועימותים מיותרים עם אחרים: אלה עלולים רק להזיק לכם כעת. גם כשיש לחץ באוויר - שמרו על פרופורציות.

חומר וכספים: מהלכו של כוכב אורנוס בבית הכספים שלכם השנה, בעיקר אצל מי שנולדו בשבועיים הראשונים של המזל, מביא איתו יכולת לפתוח ערוצי פרנסה חדשים, להיעזר באמצעים טכנולוגיים ובגישות חדשניות כדי להזיז דברים ולשווק אותם ולחשוב מחוץ לקופסה: זה עשוי בהחלט להשתלם למי מכם שיעז וילך על כל הקופה.

המלצות:
1. להיות אמיצים ולהסתער קדימה בלי פחד עד מאי הקרוב.
2. כשמרקורי בהילוך אחורי - ללמוד מהשגיאות ולהשתפר בהתאם.
3. שותף/צוות מנצח הוא הכרחי השנה להצלחה ארוכת טווח.

מזל סרטן: תקשורת - עסקים ומשפחה

שדרוג מערכות יחסים: ונוס הרגשית פותחת את השנה הזו כשהיא נמצאת בבית הזוגיות והיחסים שלכם, ממש ממול - ובהילוך אחורי. הילוכה האחורי של ונוס בבית הזוגיות בחודשיים הראשונים של השנה משמעותי מבחינתכם ומראה על צורך בשדרוג הדיאלוג במערכות היחסים שלכם. זהו זמן טוב להתבונן לעומק במערכות היחסים הקרובות שלכם, אם בזוגיות ואם בשותפויות, לשנות גישה, לנקות משקעים ולפתח דיאלוג רגשי אמיתי (ובנוכחות רגשית מלאה) לאורך השנה כולה אך בעיקר בפתיחתה. זה נכון לקשר זוגי קיים, ונכון אף יותר לקשר חדש שאתם זקוקים לו כעת, וזאת - בלב פתוח ובדיאלוג בגובה העיניים. זה נכון גם לשיתופם של אחרים בחייכם וזהו זמן מצוין למציאת בן ברית כשותף לדרך, או לרעיון ואם יש לכם כזה - לשדרג את הקשר, או למצוא אחר אם הנוכחי לא עובד. גם מבחינה פיננסית - הילוכה האחורי של ונוס במזל גדי ממול מצביע על הצורך לשדרג את ההתייחסות גם לכסף, לעסקים ולכל מה שקשור לחומר בכלל.

הרחבת אופקים ואזורי פעולה: מעברו של יופיטר למזל דגים המאכלס את בית הצמיחה האישית שלכם, מראה שהסרטנון המופנם שלנו זקוק כעת להשראה חדשה. הגיע הזמן לצאת מעולמכם החמים והבטוח, כשכעת מתגבר הצורך בצמיחה אישית, הן מנטלית, הן רגשית ואפילו מקצועית. זהו זמן טוב להרחיב אופקים דרך לימודים גבוהים או לימודים מקצועיים ולחפש גם מקצועית אזורי פעולה חדשים להשקעה. פעמים רבות מיקום כזה יכול להראות דווקא על היכולת שלכם לפתוח כעת קורסים וסדנאות משלכם כדי להעביר ידע מסוגים שונים, להרחיב בכך גם אופקים של אחרים ולחבר אותם למעגלי הצמיחה שלכם. קשרים עם חו"ל עשויים להיות עכשיו משמעותיים יותר, אם דרך נסיעות ואם דרך לימודים - וזה צריך לבוא מבפנים, עם צורך חזק להתרחב למקומות חדשים ולא מוכרים.

הגדרת מטרות בנושאי קריירה: לאן אתם רוצים להגיע השנה מבחינת אמביציה וקריירה? שתי אופציות למחשבה: האם מה שחשוב לכם הוא השליטה בחייכם ממקום של משהו עצמאי שלכם, או אולי חשובה לכם עמדת כוח שאיתה מגיע גם תגמול כספי - במקום השייך לאחרים? תחילת השנה היא זמן מצוין להגדיר זאת, כיון שעם מעברו של יופיטר למזל טלה ב-11 למאי תקבלו את האנרגיה והדחף לעשות זאת. כדאי להיות כבר מוכנים עם תכניות פעולה או מגירה ולא לנסות ולהגדיר זאת אז תוך כדי תנועה.

המלצות:
1. לא לפחד לחשוב בגדול.
2. מיקוד בהתחלות חדשות יביא איתו גם את האנרגיה לכך.
3. לא להיאחז במה שקיים מתוך מחשבה שיהיה גרוע יותר.

מזל אריה: וצמיחה אישית ומקצועית

השמש, שליטת המזל שלכם, וונוס הרגשית שוהות בתחילת השנה בבית העבודה והמקצוע שלכם, ובעצם מראות יכולת שינוי משמעותית בתחום המקצועי, בעבודה ובכל מה שקשור לבריאות שלכם.

עד ה-29 לינואר 2022 תצטרכו להיות זהירים במיוחד בכל מה שקשור לחומר וכספים. התהליך הזה מתחבר לשבתאי שהיה השנה ויהיה גם השנה הבאה במזל דלי בבית הזוגיות והיחסים שלכם, עוזר לכם להפוך יחסים לפורמליים מצד אחד, אבל גם מאתגר אתכם להימצא תחת לחץ של מסגרות הדוקות ודורשניות במיוחד: זה לא ישתנה בשנה הקרובה - אבל יושפעו מהלחץ בעיקר אלה מכם שנולדו בחצי השני של המזל. גם אורנוס משפיע על אלה שנולדו בחצי השני של המזל והוא יוצר לחצים לשינוי בבית הקריירה שלכם, בדיוק במקום שמנסה להכריח אתכם לשמור על מסגרת ולהיות פרקטיים: זה יהיה קונפליקט מעניין שתחושו אותו לאורך כל השנה: שינוי - או שגרה צפופה וחונקת.

הצורך להתחדש ולהמציא את עצמכם מחדש יהיה עוצמתי במיוחד, ויופיטר במזל דגים ידרוש מכם חשיפה רגשית גבוהה יותר והתמודדות עומק עם כל מה שסגרתם בשנתיים האחרונות וניסיתם לא להתעמת איתו, לטוב ולרע. גם כאן נוכל למצוא קונפליקט: יופיטר ביסוד המים ולמזל ביסוד האש יהיה לא קל להתחבר מחדש לרגשות עמוקים שאותם הפנים בשנתיים האחרונות, ולכן התוצאה עלולה להיות דרמות - והרבה מהן. כמו שהאריה אוהב. התהליך הזה ימשך עד ה-11 למאי. נסו להרים את הכפפה הזו ולא לוותר עליה. אם תסכימו להרים אותה, תרוויחו בגדול ותראו תוצאות כבר בחצי השנה שלאחר מכן.

מעבירים הילוך: מעברו של יופיטר למזל טלה, השייך גם הוא ליסוד האש, כבר יהיה קל יותר. כעת הזמן לאסוף את המטענים שצברתם בחצי השנה הראשונה עם כל התובנות העמוקות שזכיתם בהן ולצאת למרחב, מנטלית ורגשית. זה הזמן לתרגם את כל העשייה שלכם ליוזמות חדשות מכל הסוגים ולקביעת עובדות בשטח.

צמיחה, התרחבות ודיאלוג יצירתי עם העולם: מיקומו של יופיטר בטלה מכניס את האריות, שניקו משקעים ועשו עבודת הכנה טובה, לתקופת צמיחה מהירה והרבה אקשן. אם יש לכם תוכניות פעולה אקטיביות לשנה הזו - הזמן לפעול ולהפעיל אותן הוא בין מאי לסוף אוקטובר. בתחילת נובמבר נכנס כוכב מרס להילוך אחורי במזל תאומים והדיאלוג שלכם עם מוסדות, ארגונים ועם הצד החברתי שלכם בכלל - עלול לפגוש עיכובים, קשיים ופה ושם גם מאבקי כוח, בהם מומלץ לוותר ולא ללכת עד הסוף כמו שהאריה אוהב: זה מיותר ועלול לפגוע בכם.

המלצות:
1. להפוך את ניקוי המשקעים שהצטברו לעמוק ומשמעותי ולנקות היטב את כל הרגשות השליליים שמפריעים ושחסמו אתכם בשנתיים האחרונות.
2. לשלב בכל מחיר רגשות בעשייה שלכם ולפעול עד כמה שאפשר מתוך תשוקה, השראה וריגוש - גם אם הדבר כרוך בויתור על שליטה במצב.

מזל בתולה: זוגיות, שותפויות, וקשרים של אחד על אחד

הילוכה האחורי של ונוס במזל גדי בפתיחת השנה הזו מראה על התלבטות מבחינת כיוון הפעולה בשנה הקרובה בנושאים הקשורים לביטוי האישי שלכם בדרכים יצירתיות, תחושת שייכות ואפילו אהבה. זהו זמן טוב לקבל החלטות משמעותיות הקשורות למקום שאליו תתחברו רגשית בשנה הקרובה, אם כשהמדובר במערכת יחסים קרובה שדורשת כעת יותר מתמיד, ואם המדובר בהחלטות הקשורות לסדרי עדיפויות מקצועיים.

לבטים ודילמות: הלבטים אפילו מתעצמים כשכבר מתחילת השנה פורץ יופיטר, כוכב השפע, למזל דגים המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם, וכך כשגם נושאי אהבה וגם נושאי מערכות יחסים נמצאים על הפרק - הם דורשים מכם לקבל החלטות משמעותיות שילוו אתכם לאורך השנה.

יתכן ומערכת יחסים קיימת דורשת מכם מחוייבות מחודשת שקשה לכם לתת כעת, אם בגלל שהמערכת מיצתה את עצמה או בגלל שאתם זקוקים כעת למערכת שתכיל את כל המורכבות שלכם שהתפתחה מאוד בשנה האחרונה, וכעת אתם דורשים יותר הכלה אמפטיה, הבנה וגם ריגוש - כל אלה בצירוף יופיטר שממול ימקדו אתכם השנה באיכות מערכות היחסים שלכם, הן אלה הרגשיות והן העסקיות, ובכל מה שקשור לדיאלוג אמיתי בגובה העיניים שדורש כנות ואומץ לבטא את מה שחשוב לכם כעת באמת.

הדילמות יפתרו כך או אחרת עד ה-11 למאי או ידחו לאחר מכן, כשיופיטר יעבור למזל טלה: כעת על הפרק עומד הצורך שלכם להשתנות ולשנות, להתחדש מבחינה מקצועית ואישית כדי להגיע לשלב הבא, ביחד או לחוד, ובמלים אחרות - באופן מסויים בעצם להמציא מחדש את אותם חלקים מהותיים דיפ דאון שקשורים להשראה, תשוקה, והדחף להתחדש ולעבור לשלב הבא נקיים, כנים ומיישירי מבט אמיץ מול החיים. יש מצב שהתקופה הזו תלווה בכמה דרמות שבהן תיאלצו לוותר על דברים שחשובים לכם, כדי לפנות מקום לדברים חדשים שבהם נמצא כעת מבחינתכם אותו דחף פנימי.

כשיופיטר יעבור לטלה, הצורך לבדוק לעומק את המשאבים שלנו - הרגשיים, החומריים והמנטליים - כדי לעבור לשלב הבא יהיו חזקים במיוחד: לצמוח מבחינת אישיות וקריירה או להשאר היכן שאתם, ולדרוך במקום. את התוצאות של הבחירות שתעשו השנה תראו בשנה הבאה ואפילו בזו שאחריה, אבל עצם הדילמות של השנה הזו - גם הן תוצאות של שלוש השנים האחרונות שקדמו לזו, ומגיעות כעת לשלב האימות: איזה איכות אני רוצה שתהיה לחיים שלי, ומה אני מוכן לעשות כדי שהדברים אכן יקרו אם בכלל, ועל מה להתפשר?

יופיטר במזל טלה מביא איתו אפילו דילמות גדולות יותר, שקשורות למהות הפנימית שלנו עצמנו, שממנה אנחנו צריכים לעבור לשלב הבא. מעברו של כוכב מרס במזל תאומים להילוך אחורי בחודשים נובמבר-דצמבר 2022 בבית הקריירה שלכם מחזק את הדילמה מבחינה אחרת: היכן אתם תורמים באופן העוצמתי ביותר לאמביציה שלכם, ובעקיפין - מה אתם מוכנים לעשות כדי להשיג שליטה על חייכם? ואיזה מלחמות לנהל כדי להישאר עצמאים בהחלטות ובשליטה?

מעניין שדווקא מזל בתולה שנחשב מזל מעשי כל כך מוצא את עצמו דווקא השנה בלב דילמות משמעותיות כל כך, דווקא מבחינה רגשית ואישיותית - שקביעת עובדות בשטח ופתרונות מעשיים, אלמנטים שהוא טוב בהם בסיטואציות הדורשות תשובות - לא יכולה לפתור אות.: דווקא ההחלטות שתקבלו בתחום הרגש והיחסים הן אלה שיקבעו את העובדות החדשות בשטח, או שיקבעו את המוסכמות הישנות למרות המחיר שתשלמו בכלל הפחד או הקושי להלחם על מה שחשוב לכם באמת.

המלצות:
1. להקשיב השנה קודם כל ללב ורק אחר כך להגיון.
2. להתמקד בחזון שלכם ובתמונה הגדולה. לא לרוץ ולפרק אותו לפרטים כדי לנסות ולשלוט במה שקורה.

עוד בוואלה!

הורוסקופ לשנת 2022: אהבה ויחסים

לכתבה המלאה
הורוסקופ 2022. ShutterStock
גם את ההצלחה הכלכלית שלכם ניתן לחזות באסטרולוגיה/ShutterStock

מזל מאזניים: בית ומשפחה, עבודה ויחסים

ונוס, שליטת המזל שלכם, סוגרת את 2021 ופותחת את 2022 כשהיא בהילוך אחורי במזל גדי, כשביחד איתה נמצאים במזל גדי גם השמש, מרקורי ופלוטו, ויוצרים מקבץ משמעותי שמדגיש באופן סמלי עד כמה חשובים הבית ותחושת השייכות והשורשים שלכם בשנה הזו.

הילוכה האחורי של ונוס, שליטת המזל שלכם, במזל גדי בתחילת השנה הזו עד סוף חודש ינואר, מצביעה על אחד ממוקדי הפעילות העיקריים שלכם השנה: בית, משפחה וחיזוק כל הגורמים הקשורים אליהם, הן מבחינה טכנית ופיזית של הבית וסביבתו, והן של הבסיס הרגשי והמנטלי של היחסים בתוך הבית והמשפחה.

בית, שורשים, ותחושת שייכות: נראה שכל נושא הבית והסימבוליקה שלו שכוללת מילים כמו שורשים, שייכות, מדורת השבט ותחושה שבטית בכלל, נמצאות כעת בדיאלוג עם העולם. חלק מכם חושב עכשיו על קניית בית, חלק אחר על שיפוצים ויש גם כאלה שחושבים על הרחבת המשפחה. הצורך לעבות את השורשים עכשיו מתחיל בצורך בבדק בית אמיתי הקשור לאבדן תחושת היציבות והשורשים, שמובילה לרצון לחזק את מה שיש או לחבר אותם - ואתכם - לקרקע, כשהדבק הוא בני הבית מצד אחד, והעבר המשפחתי והאישי שלכם מצד שני.

קריירה: מתחילת השנה נותן גז יופיטר, כוכב השופע מזל, ועובר למזל דגים, המאכלס את בית העבודה, המקצוע והבריאות שלכם. המאזניים נחשב למזל נסיכי ואצילי כשלעצמו, אבל בבית השישי הוא הופך להיות שירותי יותר. זהו מיקום שמאפשר למאזנאים לעסוק יותר באנשים עצמם מבחינה מקצועית ופחות בעבודות טכניות. זהו גם מיקום שהמאזנאים שלנו יכולים להרשות לעצמם להזדקק לעזרה, גם אם זה בטיפולים רפואיים או פסיכולוגיים. בני מזל מאזניים לומדים לתת יותר מעצמם במיקום הזה. יופיטר מביא איתו הזדמנויות מעניינות של נתינה חסרת סיפוק מיידי. בעצם גם עבודה היא כזו, ובתקופה הזו עד חודש מאי דווקא הצורך בעבודה שיש בה סיפוק רגשי גדול יותר מתמיד.

להתיידד מחדש עם הגוף: מאזניים, השייך ליסוד האוויר, הוא שכלתני בעיקרון ולפעמים לא מצליח להיכנס לרוטינה של דאגה לגוף הפיזי וסדר יום בריא. זה פשוט לא חשוב לא מספיק וזה נכון לפעמים לפרקי זמן ארוכים שבהם הוא עושה את המינימום. מצד שני, כשיופיטר בשטח חשוב, פעולתו מרחיבה והוא גם עלול לגרום לפינוק, לעודף אכילת מתוקים ובכלל להשמנה ולהזנחה של הגוף שלנו, ולכן משמעותי כעת הצורך לשמור על בריאותנו, לצאת לפעילות פיזית ולאכול נכון דווקא בגלל שיופיטר עלול לגרום לנו שלא לעשות את כל אלה.

מערכות יחסים אישיות ומקצועיות: ב-11 למאי עובר יופיטר למזל טלה המאכלס את בית הזוגיות והיחסים של המאזנאים. זהו מיקום מצוין לכל מאזנאי שרוצה לשפר ולשדרג את מערכות היחסים שלו בכלל, כולל שותפויות למיניהן, וזוגיות בפרט. זהו זמן להזרים אנרגיה אופטימית למערכות היחסים של המאזנאים, כשפעמים רבות יופיטר מייצג גם פרטנר או בן זוג חדש בעל אופי יופיטרי שאיתו יוצרים המאזנאים שליבם פנוי מערכת יחסים חדשה.

סטורן שנמצא באמצע מזל דלי השנה, מאפשר למאזנאים בניית מערכות יחסים פורמליות ונוחות מכיון שגם הדלי שייך ליסוד האוויר. זהו גם זמן מצוין לשינוי סוג הבילוי, למעבר לבילוי רציני יותר, ולעיתים גם לנישואים כשסטורן הופך מערכות יחסים שמגיעות מאהבה לפורמליות. מיקומו של כוכב פלוטו בסוף מזל גדי משפיע בעוצמה על המאזנאים שנולדו בשבוע האחרון של המזל: זהו זמן מצוין למינון גבוה יותר של עומק ומשמעות בחייכם, הן בתחום המקצועי והן בחתום הרגשי והמנטלי.

המלצה:
נתינה ללא תנאי - המונח הזה קצת הפך לקלישאה אבל יש באמת למאזנאים צד שנהנה להעניק מעצמו, לייעץ ולשתף בתובנות. זהו זמן מצויין להעמיק את הצד הזה אצלכם השנה: הנתינה הזו תעניק לכם מידה רבה של עומק ומשמעות ואפילו תחושת שליחות לחייכם, ומשם גם רגיעה ושלווה עם עצמכם.

מזל עקרב: ביטוי אישי, יצירתיות, ומיקוד מקצועי

שדרוג תקשורתי: הילוכה האחורי של ונוס בבית התקשורת שלכם בפתיחת השנה מראה שהשנה העקרב המופנם שלנו לומד לשלב רגש בתקשורת האישית ולבטא רגשות במילים. נראה שזהו זמן לאפשר לעצמכם לא רק ללמוד לשתף ולחלוק, אלא גם לנקות משקעים שהצטברו בשנה האחרונה, ולעקרב המופנם שלנו לא קל להתבטא. יתכן ובפרק הזמן הזה אפשר להחזיר מילים קשות מהעבר ולרכך אותן, לשדרג מילים שאמרתם ולהתפייס עם מילות העבר.

לפתוח את הלב: מעברו של יופיטר למזל דגים עוזר לעקרב הקשוח שלנו להעלות חיוך על הפוקר פייס שלו ולפתוח את הלב הרגיש והפגיע. זה בדיוק הזמן ללמוד מחדש, אחרי 12 שנה, איך לבטא את מה שעולה מבפנים, לרכך את האגו כדי שיהיה אכיל ונעים להכלה, ובעיקר לעשות את הדבר המפחיד מכל - לפתוח את הלב ולאפשר לאהבה להכנס. בזמן שהתהליך הזה קורה תחזור ונוס ותמשיך לעזור לכם לבחור מלים שיהיו תקשורתיות יותר. זה יהיה תהליך מרכך ומזכך לעקרבים שיסכימו וישכילו להרים את כפפת הרגש הענקית הזו ולא רק להתחבר ללב אלא גם ללמוד מחדש כיצד לבטא אותו.

יופיטר במזל דגים בבית החמישי מאפשר לעקרב לבטא את עצמו באופן ישיר דרך כל מה שהאגו יוצר, החל מיצירה פרופר וכלה בילדים, שהם יצירת האגו במובנה הנעלה ביותר.

להתחבר לילד הפנימי: נכון, זה נשמע קצת כמו קלישאה, אבל למרות הכל זהו זמן נפלא להתחבר לילד הרך שבתוך העקרב המופנם, לעזור לו לבטא את עצמו ואם אתם בוגרים מספיק ובניית משפחה על הפרק - זה גם הזמן ללידה של ילד, כזה שיתחבר לילד הפנימי הביישן שבכם וילמד אותו להיות ילדי וראשוני מחדש. החשוב מכל - יופיטר במזל דגים בבית החמישי מחבר אתכם אל האהבה, אותו מקום מפחיד, רך ופגיע כאחד, שקשה איתו אך אי אפשר בלעדיו, וזו בדיוק השנה שבה העקרב שלנו אם אכן יתמסר לתהליך וילמד לעשות זאת בשלמות ובלי פחד.

קריירה: מעברו של יופיטר למזל טלה אחרי ה-11 במאי מכניס את העקרב שלנו, שלמד להרגיש ולדבר את שעל ליבו, לתהליך חדש שעיקרו - הבאת תועלת ודחיית סיפוקים. במילים אחרות - עבודה. אכן, יופיטר מספק לעקרבים אפשרות לשנות אג'נדה מקצועית ואחרי שעשה עבודה על פתיחת הלב - לחבר את הלב גם לתחום המקצועי ולעבוד במה שלבכם מחובר אליו עד כמה שזה אפשרי. זהו פרק זמן שמתאים להגדרה מחודשת מבחינה מקצועית: היכן אני רוצה למצוא את עצמי מקצועית ואישית בשנים הקרובות - ואת האג'נדה הזו לקבוע השנה ולהגדיר במדויק מה אני רוצה לעשות ואיך? זה נכון גם לבחירה מחודשת של מקצוע כמו גם לשדרוג התחום המקצועי שאתם נמצאים בו היום מבחינת תפקוד, תפקיד בעבודה, תגמול מקצועי וכו'.

הגדרות מקצועיות: הבית השישי של העקרב, בית העבודה והמקצוע, נפתח במזל טלה, וכאן נוצר לו קונפליקט מסויים. מצד אחד הבית השישי מדבר על חלק ממערכת מקצועית שבה לא אתם הם אלה ששולטים בה, ומצד שני הסגנון של מזל טלה הוא תמיד עצמאי. הפתרון - עצמאות חלקית, כלומר אוטונומיה בבועה עצמאית לגמרי מבחינת שליטה וקבלת החלטות בתוך מערכת גדולה יותר שמעניקה לכם את החופש הזה. אוטונומיה כזו היא פתרון מצוין לקונפליקט שבין תלות ועצמאות בבית השישי שהוא גם מערכתי וגם עצמאי, אבל עקרבים רבים ימצאו השנה דווקא את הפתרון העצמאי שיש לסגנון הטלאי בעבודה כמתאים ומספק יותר.

גם נושאי בריאות עולים עכשיו על הפרק. העקרב הוא בדרך כלל שורד מדהים שלא אוהב להיעזר בשירותים רפואיים ולהמנע מהם ככל האפשר ולטפל בעצמו, או שהוא שייך לקיצוניות השניה שיוצרת תלות ברפואה ובתרופות. בכל מקרה, דווקא השנה אפשר לעשות מהפך בריאותי וללכת על גישה בריאותית שבנויה מתזונה נכונה, פעילות פיזית ואורח חיים בריא.

אם תוכלו לעשות השנה הזו את שני המהפכים האלה - השנה הזו תירשם בתולדות העקרב העקשן שלנו כשנה של פריצות דרך נפלאות.

המלצות:
1. מצאו עבודה במערכת גדולה שעדיין תעניק לכם את החופש שאתם כל כך חפצים בו.
2. תנו ללב שלכם יותר מקום בהחלטות ובמילים שלכם, גם בפן המקצועי.

מזל קשת: ההרפתקנים חוזרים הביתה - ומתאהבים מחדש

הילוכה האחורי של ונוס במזל גדי בבית החומר והכספים שלכם בפתיחת השנה רומז על צורך בשדרוג ההתייחסות לנושאי חומר וכספים כאייטם בפני עצמו לאורך השנה כולה. במזל גדי נמצא בנוסף גם את השמש, מרקורי ופלוטו, שרק מדגישים את מה שהכוכבים רוצים: שהקשת ההרפתקני שלנו יקח את עצמו בידיים, ובאותה רצינות עצמה גם את הנעשה בחשבון הבנק שלכם, קשתים.

אש או מים? המפגש בין הצייד ועקרת הבית: הקונפליקט האמיתי עוד לפנינו. יופיטר, שליט המזל שלכם, ששולט על מזל קשת השייך ליסוד האש, נכנס כבר עכשיו למזל דגים המאכלס את בית המשפחה שלכם ושייך ליסוד המים. מים ואש, מה יוצרים? דרמות... אנרגיות הפוכות במהותן שהשנה דורשות מהקשת שלנו לעבור סדרת שינויים ולא רק אחד: שינוי גם בתפיסה, גם בסדרי העדיפויות וגם בהתאמה לאנרגיה שמכריחה אתכם לחשוב, לפעול ובעיקר להרגיש אחרת.

אנרגיית האש של הקשת שלנו היא אנרגיה מוחצנת והרפתקנית, כי הקשת שייך גם לסדרת המזלות המשתנים, כלומר אלה הדינמיים שמעבירים אנרגיה ממקום למקום, התנועה הקשתית הזו, שהיא פנימית וגם חיצונית, לא רק מכריחה את הקשת כל הזמן להיות בסוג של תנועה - אם פיזית ואם מנטלית, אלא גם מכריחה אותו לפעול ולעשות. אולם כעת הוא זקוק לשיתופי פעולה ולא רק לעשייה בסגנון סוליסטי.

בקיצור - הקשת ההרפתקני שלנו, האקדוחן המהיר במערב, עובר מהפך ונאלץ להפנות את אנרגיית הצייד שלו לבניית בית משפחה ושורשים, שלושה מושגים שיגבילו אותו, ירתקו אותו למקום אחד ויקחו ממנו את הנכס היקר לו מכל: את החופש שלו. כאן קשתים רבים עוצרים ואומרים: עד כאן... בית? משפחה? לא בבית ספרנו, אבל בטבע כמו בחיים האמיתיים - ישנם מחזורי חיים שצריך לציית להם, התנועה חייבת להמשך ולטבע אי אפשר לומר לא.

לא לפחד מהקונפליקט - אלא להתיידד איתו: אין ספק - הקונפליקט פה בין האש למים, בין התנועה האקטיבית לשמירה הפסיבית, בין ההרפתקה למשפחה, גדול מאוד. אולם הקשת שיסכים להחליף את אשפת החיצים בסינור ועליו כתוב לאבא הטוב ביותר, יזכה בבונוסים רבים שיקח זמן להבין את טיבם ואת עומקם לאורך השנים. קשת שישקיע בבית ובמשפחה ואולי גם יוסיף ילד או שניים ויעמיק שורשים - ירוויח בגדול.

ב-11 למאי עובר יופיטר למזל טלה השייך גם הוא ליסוד האש, וכאן לקשת כבר יהיה קל יותר ואפילו שמח יותר. מזל טלה מאכלס את בית היצירתיות והרומנטיקה של הקשתים, וכאן אפשר להשתחרר, ולחזור לרוח ההרפתקנית שמאפיינת את הקשת שלנו, אבל הפעם, אחרי ההשקעה בבית במשפחה ובכל מה שקשור לשורשים - זה כבר נראה אחרת.

כל זאת עד ה-31 לאוקטובר, אז פורץ כוכב מרס, שליט הטלה, בהילוך אחורי במזל תאומים, המאכלס את בית הזוגיות והיחסים של הקשת. זהו פרק זמן מעניין של חודשיים שבהם כל נושא הזוגיות ומערכות היחסים שלכם נמצא בסוג אחר של דיאלוג עם הצד הפיזי של היחסים, או עם מעורבות מסוג אחר של האגו בצד הזוגי שלכם. כעת זה הזמן לחריש עמוק בכל מה שקשור לעבודה על הדיאלוג הזוגי בכלל, ועל קח ותן בתוך מערכת יחסים, בין אם מדובר בזוגיות ובין אם מדובר בשותפות עסקית. חשוב בזמן שכזה לא להרוס הכל כשדברים לא קורים כפי שרציתם וגם לא לאבד שליטה, אלא לנסות וללמוד בפרק הזמן הזה על הגבולות שלכם ושל הפרטנרים שלכם - ועל הנתינה בזוגיות וביחסים בכלל.

המלצות:
1. ללכת עד הסוף עם התחושות הראשוניות שלכם השנה ולסמוך על האינטואיציה ותחושות הבטן שלכם.
2. לא לפחד להתמסר לצד הביתי והמשפחתי, גם אם מדובר בויתור כביכול על הרגלי חופש שכבר נמצאים אצלכם זמן רב בסיסטם - זו הדרך היחידה להיות בסופו של דבר אדם שלם שמצליח לחוות את עצמו גם כאישיות אינדיבידואלית לחלוטין וגם כחלק נותן ומקבל במערכת יחסים משפחתית וחלק מחוויית בית וקרקע יציבה מתחת לרגלים, למרות הפחד מאיבוד החופש האישי.

מזל גדי: להגדיר מטרות במילים ולחבר אותן לבית ולמשפחה

ונוס הרגשית שוהה במזל שלכם בתחילת השנה כשהיא נמצאת בהילוך אחורי עד סוף חודש ינואר והיא מסמלת חלק מהמהפך המשמעותי שאתם עוברים השנה, אותו אפשר לסכם במשפט אחד - מורידים את השריון ומאפשרים למילים לצאת החוצה.

השנה הזו נפתחת באופן רב עוצמה: השמש, מרקורי, פלוטו וונוס בהילוכה האחורי נמצאים במזל שלכם, ומצביעים באופן מעניין על 4 אפשרויות של אזורי פעולה, או זירות, שתפגשו לאורך השנה הזו. אולם הדגש כעת הוא על התקשורת שלכם, בעיקר התקשורת הרגשית: ונוס שוהה במזל שלכם ופוצחת בהילוך אחורי כדי לאפשר לכם לבדוק דרכי פעילות אחרות וכווני עשייה חדשים ולא מוכרים. ההילוך האחורי הזה כאילו מחזיר אליכם חלקים מהעבר שלכם, שבהם אתם בודקים לעומק את סוגי התקשורת הרגשית שנקטתם בהם, חלק כדי להבין היכן שגיתם ואולי גם להתפייס עם החלקים האלה כדי לפתוח דף תקשורתי חדש, וחלק אחר קשור לתקשורת הרגשית בזוגיות וביחסים שלכם, בעיקר כשמדובר בגדיים שמעדיפים תקשורת קרירה ומעט פורמלית יותר על פני תקשורת כנה וישירה, בגובה העיניים, ובעיקר כזו שמחוברת ללב ולא להיגיון, לאגו ששומר אתכם מוגנים מפני חשיפה רגשית עמוקה מדי. התהליך הזה יקבל ביטוי מעמיק יותר ומשנה תוקף כבר בתחילת השנה עם מעברו של יופיטר כוכב השפע למזל דגים המאכלס את בית התקשורת שלכם.

אוהב, לא אוהב, אוהב: מה יופיטר בא ללמד אתכם השנה, גדיים? הוא בא ללמד אתכם להרגיש, לעשות זאת ללא פחד, ולתרגם את הרגש הזה למילים, למחוות, לשפת גוף, ולכל מה שיכול לבטא את הרגש הזה באופן המיטבי שלו כדי שהעולם הגדול, כמו גם זה הקטן סביבכם, ידע מה אתם מרגישים, יוכל לזהות זאת ולהזדהות אתכם ולא לראות זאת כחולשה, או לפגוע בכם משום כך.

הפחד הגדיי מחשיפה רגשית הוא גבוה מאוד, כבר מגיל צעיר. לגדי הקטן שלנו קשה להאמין שאוהבים אותו, ולכן הוא בונה את חייו - לפחות המוקדמים - סביב מילה אחרת: הערכה. כשהוא עושה זאת, אפשר להעריך את המעשים שלו וההערכה הזו היא מספרית והגיונית, ולא רגשית - וזה חשוב כיוון שרגש הוא פקטור משתנה ולא צפוי. לכן הגדי לא יכול לסמוך על הרגש עד הסוף, בעוד שעם הערכה הוא מסתדר מצוין - הוא פשוט מגדיר מטרות באופן מדויק ומבצע אותן על הצד הטוב ביותר. משום כך הגדי יכול להגיע למעמד לא רע כביצועיסט או קרייריסט די מהר, אולם רגשית לוקח לו הרבה יותר שנים גם לבטא רגשות וגם לסמוך שלא יפגעו בהם ובו.

מיקומו של יופיטר, כוכב השפע, בבית התקשורת שלכם עד ה-11 למאי נועד כדי לחזק את הצד הרגשי הזה, להעניק לכם יותר בטחון כדי שתוכלו לבטא אותו באופן חופשי ומיטבי, ולהעשיר את עולמכם הרגשי הן בדרכי ביטוי במערכות היחסים שלכם, והן במקום שבו אתם יכולים להאמין שהעולם ואנשים מסויימים אוהבים אתכם. להתרכך, להוריד את הביקורתיות והשיפוט, לשתף, לחלוק, לדבר ואפילו - לדבר אהבה בשפתה של ונוס שהילוכה האחורי מנסה להחזיר אהבות של פעם ללב של עכשיו ולהפוך את האהבה שבכם לסוג של תקשורת, החל מימלים רכות וכלה בחיבוק.

מעברו של יופיטר למזל טלה מחזיר לתמונה את כל מה שקשור לבית למשפחה, אחרי מסע הטירונות הרגשי שיופיטר העביר אתכם במזל דגים בבית התקשורת: כל מה שלמדתם על הדרך שבה מתקשרים עם אנשים קרובים ואהובים, או הופכים אנשים קרובים לאוהבים דרך תקשורת חמה, מילולית, פיזית ואוהבת - אפשר ליישם ולממש מה-11 למאי והלאה. זה לא יהיה קל, כי לא קל ללמד גדי זקן טריקים חדשים והגדי הרי במהותו הוא בוגר מאחרים, אבל גם אם חלק מכל זה יתממש - הרווחתם בגדול.

עלילות סטורן - וחדי הקרן: אלמנט נוסף שכדאי להתבונן בו הוא מיקומו של סטורן, שליט המזל שלכם, במזל דלי, אליו עבר בשנה שעברה. מזל דלי הוא מזל חברתי קהילתי, העוסק בחברות גדולות. סטורן נמצא כאן במקום חברתי מצד אחד, אבל גם סמכותי ואחראי ממקום שני. היכולת למצות את החכמה הסטורנית ביחד עם הברק האורני של כוכב אורנוס, שליט הדלי, ועם יופיטר כוכב השפע שהיה שם בשנה הזו, הוליד תוצאה מרתקת שאותה אנחנו רואים היטב בעיתונות הכלכלית של החודשים האחרונים: ים של יוניקורנים - חדי קרן - שהם סטרטאפים מבריקים שפורצים דרכים חדשות, טכנולוגיות ומנטליות, ובונים דברים מדהימים שישרתו את כולנו. שפע שכזה לא היה פה שנים רבות, הן של יוזמות חדשות והן של השקעות אלטרנטיביות ושירותים טכנולוגיים חדשים - וכל זאת מהצירוף המשולש הזה של סטורן, יופיטר וכמובן אורנוס. כעת אחרי תרומה רבה כזו לקהילה ולחבריה, אפשר להמשיך הלאה מהמקום השכלתני והמבריק הזה ולפרוץ דרכים חדשות שמשלבות בהם גם את עולם הרגש, שיהפוך את הכל לתלת מימדי, אישית וחברתית.

המלצה:
ללמוד להפרד ממה שמיצה את עצמו בחייכם: חפצים, בני אדם, קשרים חברתיים ואפילו זוגיות שהפכה נטל ולא מקום חם ואוהב. להיפרד זה אומר קודם כל לפנות מקום למשהו חדש שיכול להפרות במקום שבו היתה קמילה.

הורוסקופ. ShutterStock
זו הולכת להיות שנה מאוד מרתקת לכולנו/ShutterStock

מזל דלי: לטפח את חשבון הבנק, בלי לשכוח את הלב

לפרק מתחים ולחצים: הילוכה האחורי של ונוס במזל גדי בתחילת השנה הזו ומקבץ הכוכבים הגדול במזל הזה, מראים על עומס רגשי גבוה מאחורי הקלעים, איתו אתם נכנסים לשנה החדשה. העומס הזה מורכב מהרבה ציפיות שעדיין לא מומשו, משקעים רגשיים שעדיין לא נפרקו, ומשנה מרתקת שעברה מהר יחסית ושרפתם בה לא מעט שטח, אולם העומקים שפגשתם והמכשולים שחציתם עדיין לא עברו עיכול מסקנות ותובנות: החודש הראשון של השנה הזו יוקדש לאלה - ובהמשך הדברים יתפוגגו בהדרגה.

זמן להרוויח: יופיטר כוכב השפע שהה שנה שלמה במזל שלכם, פתח כמה וכמה דלתות חדשות, וביחד עם סטורן שעדיין ממשיך להיות במזל שלכם, יכלתם לכם לרוץ קדימה עם כמה תכניות פעולה, בין אם שלכם ובין אם כחלק מתכניות של אחרים - ולממש כמה דברים שרציתם לממש. אולם יש מצב שהתגמול האמיתי, לפחות החומרי, על כל המאמצים האלה ואזורי הפעולה החדשים שפתחתם והאנשים שהכרתם, יגיע רק במחצית השנה הנוכחית: יופיטר, כוכב השפע, שפתח לכם כמה דלתות חדשות - הן בראייה והן בגישה - ואפשר לכם לממש רעיונות ויוזמות, עובר בתחילת השנה לבית החומר והכספים שלכם והוא מאפשר לכם לתרגם את כל הרעיונות והיוזמות לחומר ולכסף.

זהו זמן מצוין להגדיר לכם מטרות בתחום הפיננסי, כבר בתחילת השנה הזו, כשכל יוזמה חדשה שתעזור כבר תהיה מלווה בתכנית פעולה מוגדרת ובכוונים פרקטיים של מימוש ותגמול: סטורן שבמזל שלכם מלמד אתכם לשים גבולות מדויקים כדי שלא תתפזרו ולפעול בגבולות בטוחים, ויופיטר מלמד אתכם מילה שנשמעת קלה ופשוטה אבל היא בעצם מורכבת הרבה יותר: לקבל. למה זה מורכב כל כך? כי כשאנחנו נותנים - אנחנו בשליטה, ולא מסתכנים מנוכחותו של האחר: מי שנותן, יודע בדיוק היכן הוא עומד, אבל לקבל זה כבר סיפור אחר. להרבה אנשים מוכשרים - כולל דליים - קשה לתמחר את עצמם ואת המאמץ שלהם, בעיקר כי הם נהנים כל כך ממה שהם עושים. למקום הזה מגיע יופיטר, כוכב השפע, שנכנס לבית החומר והכספים שלכם השנה. יופיטר מביא איתו קלילות, אופטימיות ותחושה של עשיתי - מגיע לי. מגיע לי כי השקעתי, מגיע לי כי זה מוצלח, מגיע לי כי... כי זה אני. פשוט ככה.

להגדיר מטרות ולהלחם על מה שחשוב: ב-11 למאי עובר יופיטר למזל טלה, המאכלס את בית התקשורת שלכם. אחרי חצי שנה רגשנית ומעט פסיבית, כעת הדלי שלנו לומד שיעור חדש: להגדיר מטרות ולהלחם על מה שחשוב לו. סגנון התקשורת של מזל טלה הוא סגנון לוחמני, והדלי לומד לעמוד על שלו, ולא לבקש אלא לדרוש.

עצמאי בשטח: בנוסף, לומד הדלי שלנו לפעול באופן עצמאי, ללא תלות באחרים. הדלי הוא מזל מורכב: מצד אחד הוא בעל אוריינטציה חברתית מאוד ומאמין בכוחה של הקבוצה להשיג מטרות ולהילחם על אתגרים יותר מאשר היחיד יכול לעשות זאת. אולם כשיופיטר עובר למזל טלה, הוא מרחיב את היכולת של הדלי להתפשט לאזורי פעולה חדשים, להילחם על טריטוריה ובעיקר - לפעול כעצמאי בשטח: להקים סטרטאפ קטן משלו, להקים חברה עצמאית, או לעבוד כפרילנסר עצמאי. יציאתו של הדלי לעצמאות היא לא רק פועל יוצא מעשי של צמיחה אישית, אלא גם סוג של סטייטמנט: מעכשיו אני תלוי רק בעצמי, לטוב ולרע. נראה שהסטייטמנט הזה הוא בדיוק האישו המשמעותי של הדלי לשנה הקרובה.

המלצות:
1. אל תפחדו לפעול באופן עצמאי ולהעז. הלחמו על מה שחשוב לכם - זה יבוא לטובתכם.
2. אל תפעלו על עיוור. הגדירו מטרות ברות השגה וצאו לדרך.

מזל דגים: וולקאם, יופיטר. הגיע הזמן לצאת למסע!

נראה שאם יש מישהו שבאמת יוכל להפיק תועלת אמיתית מכניסתו של יופיטר, כוכב השפע, למזל דגים, אלה קודם כל אתם, דגיגונים. חשוב לציין: יופיטר לא מביא איתו כסף, עושר או אהבה: יופיטר מביא איתו אווירה מקדמת פעילות חיובית, אופטימיות ושלל הזדמנויות שמאפשרות את כל אלה, אבל אתם דגיגונים הם אלה שתצטרכו ללחוץ על ידיות הדלתות האלה כדי שהן יפתחו בפניכם: יופיטר עוזר קודם כל למי שעוזר לעצמו.

הבית הראשון באסטרולוגיה הוא הבית שבו האדם מציג את עצמו אל העולם. האם זה ה"אני האמיתי" שלו? לא ולא! את ה"אני האמיתי" מייצגת השמש. בבית הראשון אנחנו פוגשים את המסיכה החברתית שעולה בעיקר במפגשים של אחד על אחד. באסטרולוגיה היא נקראת האופק ובפסיכולוגיה - הפרסונה, האישיות שלנו כפי שהיא מוצגת לעולם שממול. ישנה פרסונה נוספת: היא הפרסונה הקרייריסטית שמוצגת לעולם בבית הקריירה שלנו ואחראית לתדמית המקצועית שלנו ולדיאלוג שלנו עם העולם. בבית הראשון אנחנו מראים גישה לעולם באופן כללי.

לשלב אופטימית ובטחון עם יצירתיות והשראה: יופיטר לא נכנס לבית הפרסונה שלנו, אלא נצמד לשמש שמייצגת את ה"אני האמיתי" שלנו כפי שציינתי. הוא מעניק לשמש חום, בטחון ואופטימיות, שיתופי פעולה מעניינים שהשמש ויופיטר מייצגים אותם (צד אחד מעניק את גרעיון העשייה והשני את ההשראה והחזון) וביחד עם יוצרים צמידות שיכולה לחולל מהפכות, להפוך עולמות ולממש חלומות גדולים. אבל... כל זה תלוי גם בשאר המפה. כשיופיטר נכנס למזל השמש הוא מרחיב אותו ואת אזורי הפעולה הקשורים אליו, ומרחיב במקביל גם את הגישה האופטימית שלנו וגם את אפשרויות הצמיחה האישית של ה"אני האמיתי" שלנו - ומכל הבחינות.

עם העוצמה והכוח הזה שיופיטר מעניק לנו, אנחנו יכולים לממש הרבה יותר את הפוטנציאל האישי שלנו, לקבל הכרה מהעולם ביכולות שלנו ולקדם יוזמות, תכניות ומימושי פוטנציאל מסוגים שונים. עד ה-11 למאי מעניק יופיטר לשמש שלכם, דגיגים, את ההכרה, הבטחון והאופטימיות שאתם זקוקים להן כדי לפעול בהתאם ולרוץ קדימה. לעמוד על שלכם ולהלחם על מה שמגיע לכם. הוא עובר למזל טלה המאכלס את בית החומר והכספים שלכם, כדי שתוכלו גם לתרגם את כל היכולות האופטימיות והעוצמה שלכם לעובדות בשטח הכלכלי והפיננסי, לדרוש - ולקבל תגמול הולם על התרומה, היצירתיות, ההשראה והנתינה שלכם - וזה משמעותי מאוד, בעיקר לדגיגים.

ולמה? כי שליט מזל דגים הוא נפטון. נפטון הוא כוכב יצירתי ומלא השראה, אבל ההשפעה שלו משתנה, לא קבועה, והוא מערפל ומבלבל, ובעיקר מחליש את האגו שלנו, אותו מנגנון שבנוי על היכולת לעמוד על שלו ולדרוש בצדק לקבל תגמול הולם על הזמן והמאמץ שהוא משקיע במצבים מסויימים. החלשת האגו הזו היא אחד החסמים הפחות נחמדים של בני מזל דגים, שמתקשים לעיתים לדרוש את מה שמגיע להם ולעמוד על שלהם, ומבטלים את רצונם מפני רצון האחרים בגלל השפעתו זו של נפטון. כעת, כשיופיטר נכנס כפקטור משמעותי למשחק, הוא מאפשר לדגיג שלנו לחוש שמגיע לו ועקב כך גם להילחם על מה שחשוב לו ועל מה שהתאמץ והשקיע, והגישה האופטימית הזו יכולה ממש לשנות לא רק גישה, אלא גם את האמונה של הדגיג בכוחותיו, ביכולות שלו וכמובן בעוצמה האישית שלו - ובו עצמו.

יוזמות קצרת טווח: סגנון הפעולה של מזל טלה בנוגע לחומר וכספים הוא סגנון סוליסטי, והוא מורכב בעיקרון מיכולותיו של הטלה להשקיע מאמץ מוגבר במטרות קצרות טווח, לסיים אותן ולנוע הלאה למטרה אחרת. קביעות במקום אחד ועבודה תחת בוס קשים למי שיש לו טלה בבית השני, אולם הדגיג עצמו יכול להסתגל לכך בתנאי שירגיש שהוא מביא ערך, וגם מקבל תגמול הולם לערך שהוא מביא: הצירוף של שתי התכונות האלה יוכלו לשנות את חייו ולהפוך אותו למאושר.

בשנה הזו כדאי לזכור שכוכב נפטון שוהה במזל דגים ומשפיע בעיקר על מי שנולדו בעשרת הימים האחרונים של המזל. נפטון עלול לפעול באופן לא קל כלפי הדגיגים שלנו, למרות השפעתו הזמנית של יופיטר - הצירוף של שניהם יכול לעבוד בתנאי שכל אחד מהם יוכל לתרום את מה שיש לו לתת: יופיטר יתרום את הדחף והאופטימיות, ונפטון - את הצד היצירתי, הריגוש וההשראה: אם יכול הדגיג שלנו לחבר כוחות וליהנות משני העולמות האלה - ירוויח בגדול.

זהירות - חודשיים שבריריים: השפעה נוספת השנה תהיה על הדגיגים בחודשים נובמבר ודצמבר. כוכב מרס נכנס להילוך אחורי במזל תאומים, המאכלס את בית המשפחה של מזל דגים. בפרק הזמן הזה, היחסים בתוך המשפחה עלולים להיות שבריריים מאוד ואתם עלולים להיכנס למצבים הרסניים של מאבקי כוח ואגו על שליטה בבית או במשפחה - או ריב עם בן משפחה על טריטוריה ועל המילה האחרונה, שיהרוס לא מעט את כל מה שקשור לתחושת הבטחון שהבית אמור להעניק. אם תוכלו להתגבר על עצמכם ולזכור שהמשבר הזה הוא זמני בלבד - הרווחתם בגדול.

המלצות:
1. ללמוד השנה לעמוד על שלכם ולא לוותר - ולא משנה איזה כוחות יהיו מולכם
2. להבין שאתם בעלי ערך, שהוא גדול יותר מהתרומה שנדמה לכם שאתם נותנים, ולו רק בגלל שאלה אתם.
3. להפוך את הדמיון והיצירתיות שלכם לכלי עבודה אמיתי, תוך שילוב במדיות אחרות וכלים טכנולוגיים כאלה ואחרים.
4. לחשוב על מקצוע יצירתי או טיפולי כדרך לבטא את עצמכם, ולהשתמש באופטימיות ובעוצמה שמעניק יופיטר כדי להיכנס לתחום הרצוי, ללמוד אותו ולא לוותר למרות הקשיים - עד שתראו תוצאות בשטח.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומוצלחת!
אתם מוזמנים להמשיך להתעדכן בהורוסקופ היומי שלנו בלחיצה כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully