וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי החצר - ארבעת המינים

19.4.2006 / 10:48

נסיכים, מלכות ואבירים – שגיא מנדלבוים פוגש את משפחת המלוכה של הטארוט, ומזכיר שמאחורי כל מלך פסיבי עומדת מלכה אקטיבית

מאמר זה הוא שני בסדרת מאמרים בנושא קלפי החצר. הנושא קצת מורכב, כך שאני ממליץ לאלו שלא קראו את המאמר הקודם, לחזור ולקרוא אותו, ורק אז להמשיך למאמר זה.

הנסיכים – אנרגיה של התחלה שאין לה המשך

הנסיכים מייצגים את ההתחלה ובכל התחלה הכל נראה ורוד ומבטיח. אולם לא כך הם פני הדברים. הנסיכים הם חסרי ניסיון ואין להם את הידע או התבונה שיש למלכים או למלכות. הנסיכים מחזיקים את ניצוץ היסוד אותו הם מייצגים, את ההתחלה, אולם הם אינם יודעים כיצד להתגבר על הבעיות, כיצד לעבור את השיעור וליצור המשכיות לתהליך שהחל ולכן לרוב הם מפספסים.

לכל הנסיכים יש תפקיד חשוב בהתפתחות הרוחנית שלנו. כל אחד מהם מייצג שיעור חשוב בתהליך ההתפתחות הרוחנית שלנו. הם מהווים נקודת קפיצה ובזכותם אנו מתוודעים לתובנות חדשות, אולם בעולם החומר, ביום יום, הם מתפזרים ואינם יכולים ליצור המשכיות. השיעור אותו הם מייצגים הופך להיות המכשול הגדול של השואל ואם הוא לא יעבור אותו, השואל לא יוכל להתקדם. בפועל, כל עוד השואל לא יתגבר על השיעור אותו הוא מייצג – לא יהיה המשך!

את המשך הדיון בקלפי החצר אלווה בסיפור. הסיפור שלנו הוא סיפור אהבה והנסיכים מייצגים את תחילתו, בו בני הזוג נפגשים. הם נפגשים במקום העבודה. בחור חדש מגיע למקום עבודה ובסבב ההיכרויות שעורכים לו הוא פוגש באהבת חייו – בגיבורת הסיפור שלנו. הניצוץ נדלק ושניהם יודעים שהם רוצים אחד את השני, אבל דבר לא נעשה. בכל יום הם מחכים אחד לשני ליד המעלית, כדי שיוכלו לעלות יחד לקומת העבודה. במהלך היום הבחור מבקר מספר פעמים ומבקש דפים למדפסת והיא מצד שני מבקרת אצלו ומבקשת עפרונות ומחדדים.

אבל כאן זה מסתיים. שני הצדדים הפכו להיות מחסן של צורכי משרד ויש להם מחדדים וניירות למדפסת בשפע, אבל זוגיות לא תהיה שם. זה לא יתפתח לזוגיות. למה? כיוון שכל עוד האנרגיה של הנסיכים נשארת, כל עוד השיעור לא נלמד, הניצוץ לא יהפוך להיות זוגיות פורחת כפי שהיינו מצפים.

המלכות – אנרגיה אקטיבית

המלכות מייצגות את האנרגיה הנשית. האנרגיה הנשית היא האנרגיה האקטיבית, זו שעושה, פועלת, מבצעת ונותנת מעצמה מבלי די. האנרגיה הנשית היא זו שממשיכה, משמרת את הקיים ויוצרת יציבות.

גם בטבע האנרגיה הנשית היא האקטיבית. אמנם הגבר הוא זה שנותן את הזרע, אולם האישה עושה את כל השאר. היא זו שנכנסת להריון, היא זו שיולדת, זו שמניקה וברוב המקרים היא זו שגם מטפלת, מחנכת ודואגת לכל מחסור של הילד.

בסיפור שלנו זה סוף סוף קורה. הזוג המאושר נמצאים בשלב של החיזור, שלב המיניות, שלב ה"אקשן" בו הרומן בשיאו וייתכן שזה אפילו יתפתח לחתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המלכים – אנרגיה פסיבית

המלכים מייצגים את האנרגיה הזכרית. האנרגיה הזכרית היא אנרגיה פסיבית. לזכר יש נטייה להיות פסיבי. מה הגבר אוהב לעשות יותר מכל? לשבת מול מסך הטלוויזיה, להעביר ערוצים בשלט ולא לעשות כלום. גם האריה בטבע שוכב ומנמנם לו בזמן שהלביאה עושה הכל: היא יוצאת לצוד, מגדלת את הגורים ודואגת להם. חוץ מללעוס עבור האריה את האוכל, הלביאה עושה את הכל.

אז למה צריך את האריה בטבע? בכל זאת, מה התפקיד שלו? ובכן, את מטרתו האמיתית של האריה נגלה כאשר יש סכנה, כאשר יש איום לקיומו של העדר. אז האריה מתעורר, יוצא לפעולה ומנהיג את העדר למקום חדש ובטוח. עכשיו, הוא יכול לחזור ולשבת רגל על רגל.

האנרגיה הזכרית היא דואלית, מצד אחד הזכר הוא זה המביא את הזרע, הוא הבורא, היוצר יש מאין. מצד שני מטרתו בחיים היא להיות במקום בו הוא לא צריך לעשות דבר. זהו סיפורו העצוב של הזכר. מצד אחד הוא יוצר, יוזם ועובד קשה וכל זאת כדי שיום אחד הוא יוכל להרשות לעצמו לממש את שאיפתו הגדולה שהיא - לשבת רגל על רגל. אבל, כשמגיע היום, כשהוא יושב רגל על רגל יש לו רגשות אשם שהוא לא יוזם ועושה.

את המלכים נפגוש כפסיביים, והם ימשיכו להתנהג כך, אלא אם כן קורה משהו, אלא אם כן יש לחץ. אז הם הופכים להיות אקטיביים. את הלחץ בקריאה נוכל לראות כשיופיעו קלפים של "לחץ" או במקרים בהם נוצרת התאמה בין נושא השאלה לסוג מלך שיצא בקריאה.

קלפים המייצגים לחץ בחיי השואל יהיו ארבעת האבירים (כפי שתראו בהמשך): קלף גלגל המזל, קלף המוות, קלף המגדל וקלף יום הדין.

לכל מלך יש גורם שמניע אותו. אם נושא השאלה מתאים לבעיה אותה מייצג המלך, לגורם המניע אותו, אז המלך יתעורר ויהפוך לאקטיבי. לדוגמה, למלך המטבעות המייצג את האנרגיה של גדי חשוב קריירה ועצמאות. כך למשל, אם תישאל שאלה בנושא זה, הוא יהפוך להיות אקטיבי. אולם, אם תישאל שאלה בנושא זוגיות, הוא ימשיך להיות פסיבי, כיוון שאין כאן זיקה לגורם המניע את המלך,.

בשלב הזה של הסיפור, הזוג שלנו כבר התחתן ויש להם ילדים. הם נשואים 20 שנה באושר, אבל זה כבר לא כמו בהתחלה. אין כבר התרגשויות גדולות, המיניות יותר פסיבית והכל פחות או יותר אותו הדבר. אבל אל תטעו, הזוגיות פסיבית, כיוון שבני הזוג יכולים להרשות זאת לעצמם. המלך יושב על כס מלכות, הוא יושב רגל על רגל כיוון שהוא יכול להרשות זאת לעצמו.

אולם, אם משהו יסכן את שלוותו של המלך, ובמקרה זה אם למשל הבעל יקבל שיחות טלפון מוזרות הממוענות לאשתו, משלוחי פרחים מחשידים וכדומה, אז הוא ייהפך לאקטיבי ויצא להגן על נישואיו. הוא יחזר אחרי אשתו, יחזיר עטרה לישנה ו...יחזור לשבת רגל על רגל.

האבירים – אנרגיה של שינוי

האבירים מייצגים אנרגיה של שינוי. הם מחוללי השינוי בקריאה ובחיים. הם אלו ההופכים את הנסיך להיות מלכה, את המלך להיות אקטיבי והם מכניסים את כל הקריאה ללחץ. האבירים מייצגים לחץ הקיים בחיי השואל והנוכחות שלהם, משפיעה על כל הקלפים בקריאה.

האבירים מייצגים אירוע קצר, רעיון, תהליך או גורם הנמצא בחיי השואל. זה יושב שם, מחכה וממתין לזמן הנכון. הנוכחות של אותו אירוע, תהליך או גורם, משפיעה על כל חיי השואל ולאט לאט מעצבת את חייו. לפעמים זה יכול להתחיל שנים לפני שהשואל מגיע אלינו לקריאה ולהמשיך שנים לאחר שהוא יעזוב אותנו וימשיך לדרכו. זה שם, מציק, אורב ומחכה לזמן הנכון.

במאמר הקודם נתתי דוגמה על חתונה, והיא מתאימה גם כאן. הרעיון של החתונה מתחיל בחיינו עוד לפני שאנו פוגשים את המיועד/מיועדת, והוא ימשיך להיות שם גם לאחר החתונה וגם אם חיי הנישואים ייכשלו.

יחד עם זאת, אל נשכח כי האבירים הם קלפי חצר המייצגים רק הזדמנויות. האירוע שהאביר מייצג מתרחש טרם זמנו, כשהאירוע יתרחש השואל יהיה מופתע, לא מוכן, והנטייה הטבעית שלו תהיה להגיב בשלילה. האבירים מזכירים את האצן שיושב על קצה המסלול ומחכה לירית הפתיחה, אבל בפועל, אין יריית פתיחה, אין שופט ודבר לא יקרה. השואל מחכה שמשהו יקרה, שמישהו ילהיב אותו, שפתאום הוא יבין מה צריך לעשות, אולם זה לא יקרה לבד! אם השואל לא ירוץ קדימה, אם הוא ימשיך לחכות דבר לא יתרחש.

בסופו של דבר, אם האביר יפעל, כשהוא ייהפך למשהו מעשי הוא יהפוך להיות אס. אז הכל יתחיל, וכמו שמאחורי כל גבר (מלך) מצליח עומדת אישה (מלכה), הרי שמאחורי כל אס עומד אביר.


© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully