וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרילין מונרו שלא הכרתם: הבלונדינית של כל הזמנים בספר צילומים חדש

25.9.2017 / 12:23

היא חיה בבית הוריו כשנתיים, הייתה הבייביסיטר שלו לעת מצוא, ולפעמים אפילו עשתה לו אמבטיה. עכשיו ג'ושוע גרין, בנו של צלם וחבר קרוב של הכוכבת האהובה, מוציא ספר צילומים שלה מאת אביו הכולל תמונות שמעולם לא פורסמו. רגעים שייחרטו בזכרוננו לנצח

אתר רשמי

בווידיאו: כתבה מתוך אתר מגזין וניטי פייר על הסטייל של מרילין מונרו.

הרבה מאוד אנשים אוהבים את הסרטים בכיכובה של מרילין מונרו, מעריצים את היופי העל-זמני שלה, מצטערים על מותה בטרם-עת. אבל מעט מאוד אנשים יכולים לומר שהיא עשתה להם אמבטיה כשהם היו קטנים. ג'ושוע גרין, בנו של צלם האופנה והתרבות מילטון ה. גרין, יכול לומר זאת על עצמו. הוא היה תינוק כשאביו ואמו, דוגמנית חנות הכל-בו סאקס פיפת' אווניו, פתחו את ביתם בקונטיקט בפני שחקנית צעירה בשיא הקריירה שלה, ששניים מבין סרטיה המצליחים יצאו זמן קצר קודם, "גברים מעדיפים בלונדיניות" ו"איך להתחתן עם מיליונר" (1953).

מילטון ה. גרין פגש לראשונה את מונרו ב-1953 במסגרת צילומים למגזין LOOK. הצלם והכוכבת שיתפו פעולה מאז במשך כמה שנים, והתוצאה היא אוסף מקסים ומופתי של כ-5,000 תצלומים. בין השניים הייתה הבנה מהרגע הראשון - הרחקה ככל האפשר שלה מתדמית הבלונדינית קלת הדעת שאולפני פוקס מהמאה ה-20 קידמו לצרכים מסחריים.

מרילין מונרו (1954) בצילום מתוך התערוכה GENTLEMEN PREFER BLONDES, ליטל בלאק גלרי, לונדון, ינואר 2016. Milton H. Greene, אתר רשמי
תמונת הבלרינה נבחרה על-ידי מגזין TIME לאחת מהתמונות הגדולות של המאה ה-20/אתר רשמי, Milton H. Greene

מילטון גם עודד אותה לעבור לחוף המזרחי, על מנת לחזק את הסטטוס החדש והרצוי שלה כבלונדינית שהיא שחקנית מוכשרת ומוערכת ולא מפורסמת יפה וקלת-דעת. היא חיה כשנתיים, ב-1954 עד 1956, ביחידת הארחה בביתם של בני הזוג גרין שעוצבה לכבודה כבית כפר. עם תום החוזה שלה, גרין ומונרו הקימו את "מרילין מונרו הפקות" והפיקו את הסרטים "תחנת אוטובוס" (1956) ו"הנסיך ונערת השעשועים" (1957), ובאותו הזמן היא נשארה חברת משפחה.

"אם היית מפורסם, היה לך נמל בית בטוח אצל משפחת גרין. הבית העניק לה נוחות ופרטיות", אמר לתקשורת ג'ושוע גרין (63), בנו של מילטון וצלם בעצמו, עם יציאת הספר החדש. הוא גם הוסיף שמונרו הלכה ובאה כרצונה באחת משתי מכוניות פורד טנדרבירד שחורות שהיו לה.

עוד באותו נושא

רקוויאם לבלונדינית: תמונות של מרילין מונרו לפני מותה

לכתבה המלאה
מרילין מונרו וארתור מילר לאחר הגעתם ללונדון, 1956. GettyImages
מונרו עם בעלה המחזאי ארתור מילר, 1956/GettyImages

עם נישואיה של מונרו למחזאי ארתור מילר ב-1956, יחסיה עם מילטון התקררו, ובסופו של דבר הוא מכר את חלקו בחברת ההפקות המשותפת שלהם. בקיץ 1962, זמן קצר לפני שיצא לנסיעת עבודה בפריז, הוא התקשר אליה בעקבות בקשתה של רעייתו שחשה שהיא (מונרו) במצוקה. "הם דיברו שעה וחצי בטלפון", הוא נזכר, כשמילטון הבטיח לבוא לראות אותה בלוס אנג'לס עם שובו מאירופה. אבל הפגישה הזאת מעולם לא התקיימה; מונרו מתה ממנת-יתר של סמי הרגעה בעודו בפריז.

במהלך היכרותם, הם נפגשו כ-50 פעמים לצורך סשנים של צילום. רבות מהתמונות היו לאיקוניות; ב-1999 בחר מגזין TIME ב"בלרינה" (1954) לאחת משלוש התמונות הראשונות של המאה ה-20. תצלומים אחרים מעולם לא פורסמו - עד עכשיו. הספר "The Essential Marilyn Monro" ייצא לאור ב-1 אוקטובר. מתוך 284 התמונות שמוצגות בו, 176 טרם פורסמו. מלבד מונרו, בספר יש גם תמונות של כוכבי התקופה כמו מרלון ברנדו, סמי דייוויס ג'וניור, מרלן דיטריך, מילטון ברל ואדוארד ר. מורו.

"זו מחווה לזקן", אמר ג'ושוע, שעבד חמש שנים על הספר. מטרתו הייתה להשתמש בטכנולוגיה בת-ימינו כדי לשחזר את תמונותיו של אביו שמת ב-1985, באופן המכבד את הסגנון שלו. מהדורה מוגבלת של 500 עותקים בפורמט גדול (של 35.50 ס"מ) תהיה זמינה בעלות של 2,000 דולרים לעותק.

צילומים מתוך "The Essential Marilyn Monro" מאת מילטון ה. גרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully