וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר לנו סיפור

21.12.2008 / 12:50

ההצצה לעולם שמאחורי הקלפים נמשכת: קבלו עוד ממעלליו של יאסון והקשר שלהם לסדרת המטות. מנדלבוים עם סיפורי הטארוט, חלק שלישי

שבעה מטות

המלך המופתע שמעולם לא התכוון לתת ליאסון את גיזת הזהב, אמר לו שגם בנו צריך להחליט בעניין. כמובן שהוא ניסה למשוך זמן, אך יאסון הבין סוף סוף שבמקום לפתור את הבעיה כראוי, הוא שגה בכך שהתפתה ללכת אחר אתגרים. לכן, החליט שהוא לא יוצא עוד למשימות, לא לוקח על עצמו עוד אתגרים, אלא פותר את הבעיה באופן מיידי, מכיוון שכל אתגר ומסע רק מרחיקים אותו מהמטרה.

הארכיטיפ של הקלף:
הפירוש של הקלף עוסק במסר הקורא לשואל להתעסק בעיקר ולא בטפל. גם הארכיטיפ של הקלף דומה במקרה זה והוא עוסק בנטייה שיש לנו לרוץ אחר אתגרים, משימות או הרפתקאות, במקום לעסוק במטרה האמיתית שלנו. לא מדובר כאן רק בהסחות דעת, כי אם בנטייה לדחות דברים, לברוח למטלות פשוטות או מהנות יותר ולתת לדברים אחרים להפריע לנו. כל הגורמים המעכבים האלו הם נורות אדומות וסימן להתרחקות שלנו מהבעיה האמיתית.

שמונה מטות

יאסון הפך לענייני והוא מתכנן ביחד עם מדיאה כיצד לפעול. הוא הלך לבן המלך ובעזרתה של מדיאה לקח את גיזת הזהב בכוח. הוא נלחם באחיה של מדיאה והורג אותו, בורח מהאי ומפליג הביתה כשהכל מתוכנן היטב ומתנהל כהלכה.

הארכיטיפ של הקלף:
הפירוש של הקלף עוסק במהירות ובפעולה וזהו אחד הקלפים הטובים בחפיסה. עם זאת, הארכיטיפ של הקלף קשור למדיאה ובהקרבה שהיא עשתה לטובת יאסון. מדיאה עזבה את בית אביה מבלי לחזור. היא הקריבה את משפחתה, בגדה באביה, סייעה ברצח אחיה והכל לטובת האהוב שלה אחריו היא הולכת לארץ רחוקה. זה אולי נשמע סיפור מרוחק מעולמנו, אולם ההקרבה של מדיאה מייצגת את הקרבה שעושות נשים רבות למען הגבר שלהן (את הארכיטיפ ההפוך, ההקרבה של הגבר, נפגוש בקלף 9 גביעים).

תשאלו בוודאי, מתי האישה עוזבת את הבית מבלי לחזור? והתשובה היא: כל הזמן! אלא שצריך לדעת להתבונן. לפני החתונה באה הבת ואומרת לאביה (כמובן לא במלים אלו): "תקשיב אבא, אני עוזבת את הבית ולא חוזרת. אני הולכת אחרי בעלי לעתיד ושתדע לך שלעולם לא אחזור. בעוד כמה ימים כשאתחתן, כבר לא אהיה עוד גלית כהן, בית כהן לא קיים יותר עבורי. בעוד כמה ימים אהיה גלית נחמני ואשתייך לבית אחר". קלף שמונה מטות מראה לנו שהשואלת מוכנה לעזוב את הבית ולהיכנס בטוטאליות לתוך זוגיות שכבר התפתחה מעבר לאהבה - לבניית חיים משותפים. לפני כן היא אולי התאהבה, אבל עכשיו היא מוכנה לעזוב את הבית וללכת עד הסוף.

תשעה מטות

בשונה מתחילת ההרפתקה, ההפלגה הביתה התנהלה ללא כל הפרעות, קושי, הפסקה או תקלה. אולם המסע לא הסתיים ונפטון, אל הים, לא אמר עדיין את המלה האחרונה. ממש לקראת סוף המסע פרצה סערה אימתנית שגררה את הספינה ארגו לסלעים ואיימה להטביע את כל הצוות והגיבורים. רבים טבעו ונהרגו, אך המצב היה יכול להיות יותר גרוע לולא יאסון, שבניגוד לשאר שהשתכרו או ישנו, עמד על המשמר, חיכה עד לרגע האחרון והבין כי חייב להיות מכשול אחרון. כשהסערה החלה, הוא היה מוכן, הזעיק את הצוות והצליח להציל רבים, את עצמו, וכמובן את מדיאה וגיזת הזהב.

הארכיטיפ של הקלף:
הפירוש של הקלף עוסק בצורך של השואל להחזיק מעמד ומבהיר שעוד מעט הכל יהיה בסדר. ארכיטיפ הקלף מסביר את ההבנה בסיסית שיש לנו בחיים ש"זה לא נגמר". רבים יודעים על מה אני מדבר, מכיוון שרובנו היינו שם, במקום בו אנו יודעים, על אף שהכל נראה בסדר, שצריך לקרות משהו, שלא ייתכן שזה ייגמר כל כך פשוט וטוב. לא כל הארכיטיפים הם "חיוביים". חלקם, כפי שנגלה בהמשך, הרסניים. וכשאנחנו נמצאים במקום הזה, שבו אנחנו מרגישים שמשהו לא טוב צריך לקרות, סימן שארכיטיפ שורשי זה התעורר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עשרה מטות

יאסון חזר הביתה כמנצח, לקח את הממלכה שלו חזרה, התחתן עם מדיאה, נולדו להם ילדים ונראה היה שהכל עומד להיות טוב, אולם לא כך מסתיים סיפורו של יאסון. די מהר האש, זו שבערה בו ועזרה לו להתגבר על המכשולים והקשיים, ממשיכה לבעור בו והוא מתחיל לחשוב על הרחבת הממלכה.
הוא כרת בריתות, התחתן נישואים פוליטיים עם אישה נוספת ועוד ידו הייתה נטויה, אולם מדיאה, שראתה שמעשיו עומדים להוביל אותם לאסון, סירבה לתת לזה להמשיך. היא ראתה שגורלה שלה ושל ילדיה עומד להיות מר וכשהבינה שיאסון לא מתכוון להקשיב לה, החליטה מתוך טירוף וייאוש לנקום ביאסון שעמד לנטוש אותה.

במעשה כישוף איום היא הרגה את אשתו הטרייה של יאסון ובמעשה טירוף הרגה את ילדיה. "לא אתן שילדיי יפגעו מידי זרים", היא אמרה, " לא אתן ליד אכזרית ממני להורגם". וכך ברגע של איבוד הדעת היא הרגה את ילדיה. כשהגיע יאסון, כועס על מעלליה של אשתו ועל הרצח של אשתו הטרייה, הוא רצה להרוג אותה, אך לא ציפה לכך שיראה את ילדיו מוטלים ללא רוח חיים. הוא הספיק לראות את מדיאה עולה על מרכבה רתומה לדרקונים, עפה משם וכשהלכה הוא איבד את כל מה שהיה לו.

הארכיטיפ של הקלף:
גם כאן הארכיטיפ של הקלף דומה לפירוש שלו. הפירוש מזהיר מפני הנטייה לקחת על עצמנו יותר מדי ושאנחנו עלולים להתמוטט. לא שזו בעיה לקחת על עצמנו יותר מדי, אולם זה לא תמיד נחוץ ונטייה לא בריאה זו גוברת והופכת לבעיה כאשר הכל בסדר. אז עלינו להקשיב לעצמנו ולהילחם בארכיטיפ הרסני זה הקורא לנו לנסות להתחיל דברים חדשים, לרצות עוד, לקחת עוד מחויבות, לרוץ לעוד פרויקט ולבסוף לגלות שכל זה נעשה על חשבון הדברים הטובים שיש לנו בחיים.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully