וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע - האמביציה חוזרת

יאיר טריבלסקי

23.11.2008 / 15:20

אסטרולוג הבית יאיר טריבלסקי עם התחזית המלאה לימים הקרובים והשאלה והתשובה השבועית. והפעם: איך הכוכבים משפיעים על פעוטות?

נראה שמינון האסרטיביות הולך וגדל בהדרגה השבוע (שבין 23 ל-29 בנובמבר), עם מעברם של השמש ומרקורי למזל קשת. סוף סוף משתחררים להם השניים מהכלא הרגשי הדביק ששהו בו ויוצאים לחופש בקול צהלה ושמחה אמיתית.

אבל מה שקורה למזל קשת אינו רק נחמד, אלא לפעמים גם מסוכן: פזיזות ואופטימיות יתר הם שני מצבים שעל כולנו להיזהר מהם והכוונה היא למלים פזיזות, סיכונים מיותרים בכביש ובחיים ובזבוז כספים. אלה הנושאים שחייבים לשים אליהם לב, שכן כולנו עלולים להיפגע מהם. מי בעיקר מושפעים עכשיו ממקבץ הכוכבים החמוד הזה? מזלות קשת, תאומים, בתולה טלה ודגים.

הזוית הקשה

הצמידות בין מרקורי כוכב התקשורת שלנו לכוכב מרס האסרטיבי. זו צמידות לא קלה, שעלולה לחבר בין המלים שלנו שמייצג מרקורי, לאגו שלנו שמייצג מרס. התוצאה היא ויכוחים אינסופיים על עקרונות מבלי להקשיב לזולת ופה ושם גם עימותים מילוליים של ממש, מלים ארסיות וקושי להתמודד עם ביקורת או לשחרר.

חשוב לדעת גם איך לצאת מויכוח, עקרוני ככל שיהיה, מבלי להשמיד גם את הפרטנר שלכם או את האגו שלו תוך כדי התהליך. חיוך יכול להתוות דרך לסיום שכזה ובכלל מעט חוש הומור הוא מקום נפלא לחזור אליו כדי שלא להרוס ידידות יפה בגלל ויכוח מטופש. מי בעיקר עלול להיות מושפע מכך? מזלות טלה, קשת, תאומים ובתולה.

האירוע המשמעותי

חזרתו של פלוטו למזל גדי. כוכב פלוטו עובר השבוע למזל גדי, לאחר כ- 16 שנים של שהות במזל קשת ולכולנו זהו מעבר משמעותי מאוד. פלוטו שובר הרבה מאוד מסגרות פעולה ודפוסי חשיבה שהתרגלנו אליהם ובונה אותם מחדש בתהליך איטי אך רב עוצמה, שבו אנחנו נדרשים לוותר לא מעט על הישן ועל מה שמיצה את עצמו ולעבור קדימה לחדש ולשונה, הבלתי נודע עדיין, אך זה שמכורח הנסיבות חייב להתאים את עצמו למציאות המשתנה לנגד עינינו.

דוגמא מצוינת למציאות הזו היא המשבר הכלכלי העולמי. כניסתו הראשונה של פלוטו למזל גדי לפני כחצי שנה, סימנה בעצם את ראשיתו של התהליך הזה וקריסתן של מערכות שהיו בנויות על כרעי תרנגולת, ללא בסיס כלכלי אמיתי ומשם החל תהליך שממוטט כאבני דומינו את שאר השחקנים במערכת הכלכלית העולמית, מכריח אותם לחזור לבסיס ולשורשים, להתייעל או להתחסל ולפנות את הבמה.

פלוטו מכריח אותנו להתעמת עם בסיס הדברים ומה שלא אמיתי או בנוי באופן נכון – מתפורר ומפנה את מקומו למציאות אחרת, שתיבנה על בסיס פעולה אמיתי ונכון יותר. איך פלוטו ישפיע על כולנו ולאיזה כיוון לפנות? בכל שבוע אבדוק שלושה מזלות ואנסה לתת להם כיוון לשנים הקרובות מזוית הפעולה של פלוטו.

מזל טלה

אחרי תקופה ארוכה של התפתחות אישית, נסיעות, לימודים וצמיחה, הגיע הזמן להתמקד בקריירה. מעברו של פלוטו עוזר לכם לגדל אמביציה ולפרוץ איתה החוצה לעולם.

שינוי זה עלול לכלול איתו מאבקי כוח עם הורים, מורים או סמכויות אחרות, אבל אפשר לעשות זאת בדרכי שלום ולהגדיר קודם כל לעצמכם לאן אתם רוצים להגיע ובעיקר איך. קריירה היא לא מלה גסה אלא אפשרות נפלאה עם הפלוטו הזה והשנים הקרובות יסמנו לנו לאן הגעתם עם החלומות שאתם מתחילים לחלום עכשיו. זמן טוב לגבש לכם כמה רעיונות לגבי העמדה שאליה הייתם רוצים להגיע בעולם שמסביב, לגבי הדיאלוג עם סמכויות בחייכם ולגבי נושאי דרייב וקריירה – יש לכם הרבה הרבה שנים להתאמן, להתחשל ולהגיע לפסגת ההרים שתקבעו עכשיו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מזל שור

אחרי שנים של עבודת עומק על נושאי יחסים, כספים וכל מה שקשור לדברים שמתחת לפני השטח, הגיע הזמן לצמוח ולהתפתח ולהרחיב אופקים. אתם נכנסים עכשיו לתקופה חדשה של לימוד ורכישת ידע, שעשויה להתרחש בשתי דרכים: האחת היא בנסיעות וטיולים. בין אם מדובר במסגרת מקצועית או אישית, רכישת ידע מקצועי או אישי – הגיע הזמן להרחיב את האופק לחו"ל, לנסוע, לחוות ולפתוח את הראש בפני גירויים חדשים.

הדרך השניה היא לימודים: זמן טוב להרחיב את הידע שלכם, בין אם מדובר בלימודים ארוכי טווח לתואר או למקצוע ובין אם מדובר בסדנאות וקורסים שמרחיבים ידע נקודתי - זה בדיוק הזמן לקחת את הדברים ברצינות ולראות צעד אחד מעבר לאופק.

מזל תאומים

16 השנים האחרונות עברו עליכם בדיאלוג שקשור בעיקר למערכות היחסים שלכם, תאומימים. כעת, עם מעברו של פלוטו למזל גדי, הוא נוגע באלמנטים עמוקים ומשמעותיים בחיים: המשאבים שלנו, הרגשיים והכספיים, היכולת להתחדש ולעשות שינוי והמיקוד בעומק ולא במה שקורה על פני השטח.

ואכן לא מעט תאומים יקבלו תפניות מעמיקות למדי בתקופה הקרובה: החיוכים יפנו את מקומם לגישה רצינית וקמוטת מצח, והחיים יכריחו אותם להתמקד בנושא חומר וכספים ובסיסי פעולה בכלל. הגיע הזמן לשים את הקלילות התאומית בצד ולבנות בסיס פעולה איתן ויציב, חומרי כספי ובעיקר רגשי, ולדעת גם לעשות שינויים באופן שלא ידרוש מלחמות עולם או שינויים מפליגים, אלא בעיקר ויתור על קונספט פעולה שלא הוכיח את עצמו בשנים האחרונות. מוכנים?

שאלות ותשובות

שאלה: בתי נולדה ב-5.2.99 בשעה 1:00 בלילה. קראתי שכוכב השפע אמור להיכנס למזל שלה. איך מתייחסים לנושא הזה בהקשר של ילדים? האם גם ילדים מושפעים מכוכב מיטיב?

תשובה: שאלה חביבה, שעוסקת בנושא שלא מעט הורים עוסקים בו מדי פעם: השפעת הכוכבים על ילדים. ובכן, יופיטר נקרא כוכב השפע, כי הוא מרחיב אזורי השפעה מסויימים ומביא אותנו במגע גם עם נושאים שלא היינו מודעים אליהם, דרך הרחבת האופקים שלנו, שמתרחשת בעיקר בשני תחומים: לימודים ונסיעות. יופיטר יעלה על השמש במפת הלידה שלה וישפיע קודם כל על התחושה.

הוא מביא איתו גישה אופטימית ופתוחה ואם היא כבר נהנית מגישה כזו – איזה כיף! טוב וטוב יוצרים תמיד עוד טוב. מעבר לכך, יופיטר מביא איתו הזדמנויות נוספות להיפתח גם לאפשרויות אחרת, כמו לילדים שעד עכשיו לא הכירה ופתאום היא מגלה סקרנות לגביהם, צורות חיים אחרות (ילדים שחיים בקיבוץ מול ילדים שחיים בעיר), יותר טיולים מתמיד כדרך להתפתחות וצמיחה אישית הקשורה גם לטבע, יכולת השפעה רבה יותר על הסביבה הקרובה (ועדת כיתה, למשל) או מינון גבוה יותר של פופולאריות חברתית ואולי גם הרחבת אופקים מעבר לבית הספר באופן כללי, כמו חוגים לספורט וטיולים, מעורבות חברתית רבה יותר, עזרה לזולת ועוד. כהורה, יתכן שהייתי אפילו מעודד אותה לחוגי העשרה נוספים ומאפשר הזדמנויות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully