וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 22

שגיא מנדלבוים

9.11.2008 / 10:04

תרגול קלפי הטארוט מתקרב לסיומו. לא לפני שתגלו מה קורה כאשר מופיעים בקריאה הכהן הגדול, השטן, הנאהבים, המרכבה והעוצמה

בשבוע שעבר גילינו שבשאלות מהסוג "האם נכון לי?" תשובה חיובית יכולה להיות גם שיעור שלא בהכרח מייצג הצלחה חומרית ושלפעמים כישלון הוא שיעור חשוב יותר מאשר הצלחה בטוחה. בסדרת הקלפים החדשה שנתרגל היום נגלה, כי לפני הכניסה למאבק, כדאי לגלות מהי האמת, כלומר מה אנחנו רוצים. כאשר הרצון שלנו ברור, נשאר רק לפעול בדרך בה הקלפים הכוהן הגדול עד קלף העוצמה מראים.

התרגיל

שרה, בת 38, היא עובדת חרוצה שחיכתה ונלחמה זמן רב כדי לקבל קידום במקום עבודתה. לפני כמה ימים הודיע לה המנהל שלה שהיא לא תקודם, מכיוון שהמנכ"ל בחר להעניק את התפקיד לעובדת חיצונית. שרה מרגישה שזה לא נכון ורוצה להיאבק כדי לקבל את הקידום, אך יש לה ספקות. שאלתה היא: "האם אצליח במאבק?".

לפני שאתם ממשיכים... עצרו את קריאת הכתבה וכתבו מה הייתם עונים לשרה אם היה מופיע לכם קלף הכוהן הגדול. לאחר מכן תחשבו מה הייתם עונים אם מופיע קלף השטן, הנאהבים, המרכבה ולבסוף קלף העוצמה. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את פירושי הקלפים באינדקס קלפי הטארוט וכתבו על דף מה הייתם עונים לשרה. אחר כך, חזרו לכתבה והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שיופיעו כאן. בהצלחה.

התשובות

לפני שנתחיל ברצוני להזכיר שקלפי הסדרה המרכזית הם קלפי מסר ולכן הם אינם נותנים תשובה מוחלטת של "כן" או "לא". קלפים אלו, המכונים גם "מייג'ורים", הם קלפי התפתחות, המייצגים שיעור שהשואל עובר או עומד לעבור. הם לא עוסקים ב"כן" ו"לא", מכיוון שאין כאן "כן" או "לא", אלא יש צורך להבין מהו השיעור וליישם אותו.

המייג'ורים מראים איך השואל צריך להתנהל ולחשוב ומסבירים מה לעשות כדי "להוריד" את השיעור של הקלף לקרקע. השיעורים שהמייג'ורים מייצגים יעסקו לרוב בחולשות שעלינו להתגבר עליהן. הנטייה הטבעית של השואל היא להתנהל בצורה ההפוכה למסר של הקלף, והתפקיד שלנו הוא להראות לשואל שהוא פועל בדרך ההפוכה מהשיעור שהקלף מייצג וללמד אותו כיצד עליו לנהוג.

כשמופיעים קלפי המייג'ורים עלינו לזכור, שלא תמיד התשובה חשובה, אלא השיעור שאנחנו צריכים ללמוד. עד שהשואל לא ילמד את השיעור שעליו לעבור, כל תשובה של "כן" או "לא" אינה בעלת משמעות - תשובות מהסוג הזה לא באמת יחברו אותנו לתשובה.

עכשיו הכל תלוי בשואל: אם הוא יפעל, ישתנה ויישם את השיעור של הקלף - הוא יצליח. אבל אם הוא ימשיך לתת לגורמים חיצוניים ולעצמו לעכב אותו מלממש את השיעור, לא יקרה דבר וכל האפשרויות הנפלאות העומדות בפניו יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קלף הכהן הגדול

הקלף בהחלט תומך בהחלטה של שרה להילחם על מה שהיא מאמינה בו: הקלף קורא לשואל להוציא את האמת החוצה ומבטיח שאם נלך אחר האמת שלנו, כל כוחות היקום יעזרו לנו במטרתנו. עם זאת, עלינו להיזהר ולבדוק מהי האמת. יתכן למשל, ששרה תספר שהיא יודעת שלא תזכה ושלמעשה כבר זמן מה יש לה תחושה שמקום עבודה זה אינו מתאים לה. בפועל המסר לא משתנה וגם כאן הקלף מעודד אותה ללכת אחר האמת. כלומר, עליה להתחיל לחפש עבודה חדשה בה תהיה מסופקת ואת המאבק שלה להפנות למקום הזה.

קלף השטן

אולי קשה להבין זאת, אך קלף השטן והכהן הגדול מייצגים את אותו הרעיון. לכן התשובה שניתן לשרה בשני המקרים תהיה דומה. גם כאן עליה להיאבק וגם כאן, במידה ששרה רוצה לעזוב את העבודה, הרי שזה מה שעליה לעשות. ההבדל בין הקלפים הוא שבקלף השטן ההתנהלות שלה לקויה ולמרות שהיא אומרת שרצונה להיאבק על התפקיד, הרי שהקלף מראה שהיא מזניחה את הנושא ומטפלת בו באופן לא נכון.

קלף השטן יופיע במצבים בהם השואל פועל ממקום לא נכון, ממניעים לא נכונים ומקבל עצות לא נכונות. עלינו למצוא מה לא נכון אצל שרה: המניעים או דרך הפעולה. יש לזכור שמאחורי כל קלף שטן נמצא קלף כהן גדול שלא ייצא אל האור. למעשה, המשמעות היא שלשרה יש כנראה אמת שלא התממשה ולכן הגיעו המכשולים, העצות הרעות והקשיים. כל אלו הם רמזים לכך שמשהו לא בסדר. כך למשל, אם היא חושבת לעזוב את מקום העבודה כבר זמן מה, אולי העובדה שהתפקיד נמסר למישהי אחרת זה סימן לכך שהגיע זמנה לעזוב. עליה לנטוש את הכעס והמלחמה ולחזור לאמת שהיא רוצה מזמן להוציא לאור.

קלף הנאהבים

אין ספק ששרה מבולבלת וקשה לה להבין מה עליה לעשות, אולם בתוך תוכה היא יודעת את האמת. התפקיד שלנו, הקוראים, היא לעזור לה להוציא את האמת החוצה. הדרך הפשוטה היא לשאול אותה כיצד היתה פועלת ב"עולם מושלם". התשובה שלה - זו האמת, ואם בעולם מושלם היא היתה עוזבת את מקום העבודה כי לא טוב לה, הרי שזה מה שעליה לעשות.
עם זאת, לא תמיד קל לגלות את האמת, במיוחד בקלף הנאהבים. פעמים רבות עלינו לנקות את העומס שיש בחיינו, כדי שנוכל לראות את הפתרונות לבעיות.

כך למשל, לא יזיק לשרה לקחת חופשה קצרה, לעשות סדר בבית, בשולחן העבודה, להוריד מעצמה מטלות שמציקות לה. כשכל אלו "יירדו ממנה", פתאום הכל יהיה ברור יותר. לבסוף, כששרה תבחר בדרך פעולה, כשהיא תדע מה עליה לעשות, הקלף מראה שעליה ללכת עד הסוף ולהיות טוטאלית, מכיוון שרק כך היא תוכל להשיג את התוצאה אליה היא שואפת.

קלף המרכבה

קלף המרכבה קורא לשרה לא לוותר. זהו קלף של החלטות קשות ופעולות אמיצות, נחישות ואסרטיביות - קלף של יציאה למלחמה על הדברים שחשובים לנו. הקלף נותן לשרה לגיטימציה להיות אסרטיבית, תקיפה ובכל מחיר לא לוותר. הוא מראה, כי נושא הקידום חשוב לשרה יותר מכפי שהיא מודה בכך ושעליה להילחם על זה! אם היא תפעל בנחרצות, אם היא תעמוד על שלה ותלחם כראוי, צפויה לה הצלחה.

קלף העוצמה

גם כאן, כמו שאר הקלפים בסדרה, עלינו לוודא ששרה רוצה את התפקיד ושזו הבחירה האמיתית שלה. אם זהו המצב, הרי שקלף העוצמה קורא לה שלא לדאוג - היא נמצאת במקום הנכון. כל שעליה לעשות הוא להחזיר לעצמה את הביטחון העצמי ולהתחבר לאמונה ולידיעה שהכל יסתדר כשורה.

כשקלף זה מופיע, האירועים בחיי השואל צריכים להתפתח באופן חיובי, ללא מאמץ והחשוב הוא לזכור שהכל מתחיל מבפנים ושלא יעזור לשרה כוח, אלא אמונה וידיעה שזה מגיע לה, שהיא יכולה לעשות את זה וכך כשהיא תפעל מלאת בטחון – זה יגיע.

בשבוע הבא נתרגל את הקלפים: הנזיר עד התלוי. מי שרוצה להיות מוכן לתרגול הבא, מוזמן להיכנס שוב לאינדקס קלפי הטארוט ולקרוא על קלפים אלו קצת יותר.


© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully