וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 19

19.10.2008 / 12:00

לפני שמתחילים לפרש את הקלפים, כדאי לזהות האם מדובר בקריאה של "כיוון" או "מסר". ממשיכים לתרגל פתיחה בטארוט

סיימנו לתרגל את קלפי החצר וכולי תקווה שלמדנו פחות לחשוש מהם ויותר לאהוב את התרומה שלהם בקריאה כקלפים המייצגים את ההתנהלות שלנו ואת הנטיות שלנו ביחס לנושא השאלה. היום נלמד שלפני פירוש הקריאה, עלינו לזהות תחילה איזו סוג של קריאה זו ולהבין מתי זו קריאה של מסר ומתי מדובר בקריאה של כיוון.

בכל קריאת קלפים יש קלף מרכזי שעליו מתבססת התשובה. בקריאת ה-S.O.S הקלף ממוקם באמצע. בקריאת המילים הוא ממוקם בסוף הקריאה, ובקריאה הקלטית, שבה נתמקד היום, הקלף המרכזי הוא הראשון. אצל רבים קלף זה מכונה קלף התשובה, אולם זו הגדרה בעייתית, מכיוון שברוב המקרים הוא לא יעניק לנו תשובה חד משמעית של "כן" או "לא", כי אם מסר. לכן, לכנות את הקלף בשם "קלף תשובה", למרות שברוב מהמקרים כלל לא תהיה תשובה - מטעה.

חשוב להבין שלפני שהקלף המרכזי נותן תשובה, הוא קודם כל מאפיין את סוג הקריאה. הקלף המרכזי מחלק את סוגי הקריאות לשניים: תשובה של כיוון ותשובה של מסר. ההבדל בין שני סוגי הקריאות האלו הוא עצום והיכולת להבדיל ביניהם ולנתח אותם תהפוך אותנו לקוראים מצוינים בקלפים. אז איך נדע להבדיל בין השניים? פשוט! את ההבדל נוכל לראות לפי סוג הקלף ואופיו:

קלפי כיוון ומסר

קלפים מסוג "כיוון" הם חיוביים באופן מוחלט (10 מטבעות, אס מטות, וכדומה). הכלל הוא מאוד פשוט: אם לא ניתן לומר בוודאות שזהו קלף של התשובה "כן", אז הוא שייך לקבוצה השנייה - קבוצת המסר.

קלפים מסוג "מסר" הם כל הקלפים האחרים. קבוצה זו מהווה את רוב חפיסת הקלפים. אין בקלפים אלו תשובה של "כן", מכיוון שהשואל אינו נמצא בחייו במקום הזה. כדי שהתשובה תהיה "כן", עלינו לפעול ולהתאמץ. למרות שברוב המקרים קלפי המסר מראים שיש לנו את היכולת לעשות את זה, אסור לטעות! זה לא אומר שנעשה את זה: עלינו להתאמץ, ליזום, לשנות, להתפתח ומעטים האנשים שאכן פועלים כדי ליצור שינוי בחייהם.
כאן נכנס התפקיד שלנו ושל קריאת הקלפים: לאפשר לשואל להבין מה עליו לעשות כדי שה"מסר" יהפוך ל"כן".

כשאני מלמד ומתרגל עיקרון זה בשיעורים שלי, תמיד עולה שאלה חשובה: מדוע גם הקלפים ה"שליליים" הם קלפי מסר? כדי להבין את התשובה עלינו לזכור שהקלפים החוסמים מתחלקים לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה מראה שהשואל עומד לטעות ולהיכשל (למשל: קלף 3 חרבות). יש לו גישה לא נכונה, התנהלות שגויה ואם ימשיך בדרך זו הוא יכשל. קלפים אלו הם קלפי מסר, מכיוון שהדברים ניתנים לשינוי ואם השואל יבין היכן הוא שוגה הוא עדיין יכול לשנות.

הקבוצה השנייה מראה, כי השואל כבר עשה את הטעות (למשל: קלף 9 חרבות) ושאין דרך לתקן את המצב. במקרה הזה, המסר לשואל הוא לוותר והקריאה למעשה מנסה לעזור לו לעבור הלאה.
עכשיו לאחר שאנו יודעים להבדיל בין קריאת מסר לקריאת כיוון, ננסה להבין איזו תשובה עלינו לתת בקריאה הקלטית בשני המקרים. כפי שתראו בהמשך התשובות יהיו שונות לגמרי.

קלף "כיוון" בקריאה הקלטית (הראשון מסוג של "כן")

הקלף הראשון:
קריאה המאופיינת על ידי קלף מרכזי מסוג קלף כיוון היא פשוטה ובאה לעודד את השואל ולהראות לו שהוא בכיוון הנכון, ושהוא אמור להגיע למקום הנכון. התפקיד שלנו הוא להראות לשואל כיצד הוא מתנהל נכון ולהבהיר לו שאם ימשיך כך - הכל יהיה בסדר.

כל הקלפים האחים:
כל המיקומים האחרים מראים מה קיים אצל השואל שעוזר או מכשיל אותו בדרך למטרה. כאן נראה מהן הנקודות החזקות הקיימות אצלו, אלו משאבים יש לו, מהן נקודות החולשה שלו ומיהם השדים המפריעים לו. כל זה כדי לבדוק האם השואל אכן יגיע למטרתו. קודם כל, עלינו לגלות האם המכשולים גוברים על הגורמים התומכים הקיימים אצל השואל. אם יש יותר מדי קשיים, הרי שדרכו עלולה להיות קשה. שנית, נתבונן בקלפי העתיד. אם הם נפלאים, הרי שגם אם יתעוררו קשיים השואל ימצא את הדרך להתגבר עליהם ולהצליח.

אם קלפי העתיד קשים, סביר להניח שהשואל יתקשה להגיע למקום אליו הקלף הראשון מכוון אותו. אין זה אומר שהמצב אבוד, הרי העתיד לא נקבע, אולם המשמעות היא שכנראה הגורמים החוסמים בחיי השואל כרגע חזקים מהגורמים התומכים. עלינו לדאוג שהשואל מודע לכל הקשיים, המחסומים והמכשולים הקיימים בדרכו ולהזהירו שאם הוא לא ייקח אותם בחשבון ויגבר עליהם, הוא עתיד להיכשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קריאת "מסר" בקריאה הקלטית (הראשון מסוג של מסר)

הקלף הראשון:
לרוב, כאשר מופיע קלף מסר, המשמעות היא שהמיקוד שלנו כבר לא צריך להיות בתשובה, אלא במה שהשואל צריך לתקן. נכון, השואל רוצה לדעת אם תהיה לו זוגיות, אבל הקלפים במקרים אלו "מסרבים לשתף פעולה" עם השואל, אלא להסביר מה הוא צריך לעשות כדי לקדם את נושא השאלה.

כך למשל, אם השואלת בודקת בקריאה הקלטית מה יעלה בגורלה מבחינת זוגיות בשנה הקרובה, כשיופיע קלף מסר, הקלפים בוחרים שלא לענות על מה שיקרה השנה, אלא להתמקד במה שעליה לעשות כדי לקדם את הזוגיות. אם למשל יופיע קלף שני גביעים, נוכל לומר לשואלת: "הקלפים לא רוצים להגיד לך מה יקרה, אלא להתמקד במה שאת צריכה לעשות כדי שזה יקרה". אגב, במקרה של שני גביעים, המסר הוא ליזום ולהראות ליקום דרך תהליכים של פעולה ויוזמה, שהיא רוצה זוגיות.

הקלפים האחרים:
בשונה מהמקרה הקודם, כאן הקלפים האחרים לא יראו מה מפריע או תומך בשואל מלהגיע למטרה שלו, אלא יראו לנו מה עוזר ומה מפריע לשואל להבין את המסר ולפעול. כך למשל, קלף 5 גביעים החוצה את קלף שני הגביעים הקודם, יראה שהשואלת מיואשת, פסימית ולכן איננה מראה ליקום ולעצמה שהיא רוצה זוגיות. בפועל, היא לא נרשמת לאתרי היכרויות ולא יוצאת מספיק למועדונים, מכיוון שהיא חושבת שזה בכלל לא יעזור ובשלב הבא - גם כשהיא עושה דבר מה, היא לא משדרת עניין.

גם כאן, כמו במקרה של קלף הכיוון, שני דברים יכולים להראות לנו כמה מצבה קשה: כאשר קלפי העתיד הם בעייתיים ומעידים על כך שניצבת בפניה מלאכה מרובה, וכשהקלפים האחרים מראים לנו את הקשיים והמשאבים העומדים לרשות השואלת. גורמים תומכים רבים מהגורמים שליליים יראו שהשואלת בשלה, מבינה את המסר ויכולה לפעול ולקדם את נושא השאלה מהר וטוב יותר.

בתרגול הבא, נתחיל לתרגל את קלפי המייג'ורים ונכיר טוב יותר את ההתנהלות של קלף השוטה וקלף הקוסם, המייצגים שני שיעורים רוחניים חשובים בחיינו: החופש והרצון. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס קלפי הטארוט ולקרוא על ארבעת קלפי המייג'ורים קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד
בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully