וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע - שנה טובה

יאיר טריבלסקי

28.9.2008 / 16:00

יאיר טריבלסקי ניתח את השנה שחלפה לבני המזלות השונים ויש לו גם מה לומר על השנה שעומדת בפתח

טלה : מי יבוא ראשון אלי?

שנה לא קלה עברה על כוחותינו. הטלאים, שהם בדרך כלל אלופי ההתחלות והגרועים שבמסיימים, נאלצו השנה להזיע לא מעט בעבודה על תהליכים הרבה יותר ארוכים ממה שתכננו להם. מיקומו של יופיטר במזל גדי, דרש מכם הרבה יותר מאשר שנים עברו וסטורן במזל בתולה הביא איתו צורך בלשמור גם על הבריאות וגם על היומיום שלנו.

לא מעט טלאים כרעו תחת העומס, גם של סידורי היומיום וגם של הצורך להשקיע בקריירה ולהשקיע לאורך זמן ולא רק לכמה חודשים, אבל מי מכם שהרים את הכפפה בנושאי הקריירה, נמצא עכשיו בתהליך מקסים של עשייה ואפילו יראה תוצאות נאות בשנה הבאה. מי שפישל, חיפף, פעל בשטחיות ולא הסכים להשקיע - ינגן כמו הצרצר בשלג מהמשל, בעוד שהנמלים יחגגו להן בקן חם ובטוח (רובן מן הסתם שייכות למזל גדי...).

שור: דברים שרואים משם

השוורים נאלצו לוותר השנה על חלק מהפינוקים שלהם כמו נעלי בית נוחות, קביעות מנומנמת והרבה עבודה קשה במקומות בטוחים, כדי לגלות יוזמה ולהגיע למקומות לא מוכרים. השור הוא בדרך כלל פריק של ההרגלים שלו והם שמעניקים לו בטחון, אבל דווקא השנה נפתחו בפניו אופקים חדשים, כל זאת בתנאי שהסכים ללחוץ על הידית של הדלת ולפתוח אותה לרווחה. קשרים עם חו"ל, נושאי לימודים, סדנאות חדשות והרחבת אופקים בכלל - לשור שהסכים לוותר על הכורסה הנוחה שלו, הביאו הכוכבים אופקים ושווקים חדשים, בדמותו של יופיטר ואפילו של פלוטו, שהגיע גם הוא למזל גדי כדי להזכיר נשכחות. אלה מכם שהסכימו לפרוץ קדימה – השמים יהיו הגבול בשנה הבאה, מבחינת קריירה ואמביציה בכלל. אלה שלא – ימשיכו לנמנם מול הטלוויזיה...

תאומים: דיאלוג - לשוחח או להילחם?

נושאים הקשורים למערכות היחסים שלכם ובעיקר למלה דיאלוג, קיבלו משנה תוקף השנה הזו ויתכן שהעבודה עליהן הסתיימה: מעכשיו - איש לנפשו ורק אתם אחראים למערכות התקשורת שבניתם לכם בתקופה הזו, לטוב ולרע. זו היתה שנה משמעותית מאוד מבחינת פלוטו וההשקעה הזוגית שלכם וההשקעה בדיאלוג בכלל עם מי שנמצא ממול: חלק מכם חווה מערכת יחסים לא קלה ודורשת, חלק אחר נולד לתוך עולם הרגש מחדש וחלק אחר יגדיר מחדש את הצרכים הרגשיים שלו.

נושאים הקשורים לעומק ולביטוי רגשי השתקפו בדיאלוג הזה, לטוב ולרע, ומכאן גם שיקפו את המקום שיכול לבטא רגשות, גם אם הם שליליים ולהתפייס עם הזולת ועם עצמו. הילוכו האחורי של מרקורי ממש עכשיו, מסמל לא רק צורך להסתכל באומץ ובכנות על השנה החולפת ולהגיע למסקנות, אלא גם להבין שהשנה הבאה תהיה תלויה מאוד בכל אחת מהמסקנות האלה והאירועים שתביא יעזרו להשלים את התמונה, בעיקר מבחינת מערכות יחסים והדיאלוג עם העולם. השקיעו קצת יותר בבריאות שלכם.

סרטן: ביחד או לחוד?

מיקומו של יופיטר במזל גדי מול המזל שלכם, שם את הדגש השנה על היכולת שלכם לצמוח ולהתרחב מתוך מערכת יחסים זוגית ולגדול אף מחוצה לה. אלה שהצליחו לבנות מערכת כזו, או אלה שהיתה להם מערכת כזו והשקיעו בה יותר, עשויים להיות ברי המזל שבינינו ולגלות בין היתר אפשרויות חדשות של צמיחה והתחדשות, ביחד או לחוד.

לעומת זאת, סרטנים אחרים גילו תבוסתנות מסוימת או פחד להתמסר ולהתחייב ויתכן שפשוט לא מצאו את הפרטנר המתאים. הם יקבלו הזדמנות נוספת בשנה הבאה, אולם הפעם זה ילווה ביכולת ובצורך להשיל באומץ גם חומות ופחדים שמונעים זאת מהם עכשיו ופשוט להתמסר. הסרטן אכן רגיש מאוד, אבל לפעמים צריך לדעת גם להמר ופשוט לקפוץ פנימה ולסמוך על כל מה שצברנו עד כה, שיעזור לנהל אותנו כמו שצריך. זו היתה שנה מצוינת לסרטנים מסוג אחר, שגם בנו קשרים חדשים עם חו"ל, נסעו וטיילו, או פשוט הרחיבו אופקים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אריה – עבודה מסביב לשעון

זו היתה שנה דורשנית מאוד, אריות, בעיקר בתחום המקצועי. חלק לא קטן מכם שהגיע להישגים בשנה האחרונה, קיבל כעת אפשרות להתרחב ולצמוח הלאה, אל תוך מטרות חדשות ומאתגרות יותר. חלק אחר גילה שהדברים זקוקים להעמקה רבה יותר ממה שתוכנן קודם לכן והוא מצא את עצמו עובד יום ולילה והופך לוורקוהוליק קטן:

אלה גם אלה השקיעו לא מעט בקידום מטרות ובקידום עצמי והשנה הבאה תביא איתה יכולת לעמת את הדברים בחיים עצמם באופן זוגי בצורה של שותפות, לעבודה או לגורל, ובדיאלוג מפותח יותר עם מי שנמצא ממול. השקעה הכרחית השנה היתה בבריאות שלכם ואלה שעשו עבודת עומק בנושאי תזונה בריאות פעילות וכושר פיזי – זכו ובגדול. אלה שלא – חדר הכושר מעבר לפינה עדיין פתוח, עצלנים שכמוכם...

בתולה – הלב שנפתח

חלק לא קטן מכם ממשיך לסבול בשקט מנוכחותו של סטורן במזל שלכם, שמכריח אתכם לעשות חריש עמוק בחייכם ולקחת אותם ברצינות הראויה, תוך שהוא מכביד כספית ורגשית על אלה מכם שנולדו בעיקר באמצע המזל. במקביל, פתח דווקא יופיטר את הלב אצל לא מעט מכם ואפילו ראה כי טוב. כן, זו היתה שנה רומנטית מאוד אצל לא מעט בתולות, שבהן האהבה עלתה וצפה לה, מציפה ומחלימה.

חלק לא קטן הרים את הכפפה ונהנה וחלק אחר שלף את המיקרוסקופ הידוע והגיב באופן ביקורתי מדי. זו היתה שנה יצירתית מאוד, עם תקשורת טובה יותר עם צעירים במשפחה ובעיקר תקשורת עם אותו חלק שבתוכנו שמנסה לעשות את מה שהוא אוהב באמת ופה ושם אפילו מצליח. אלה מכם שאכן הקשיבו ללב ולא לראש המנתח, הרוויחו בגדול. השנה הבאה תביא איתה אתגרים מקצועיים לא מעטים ועם החיבור שעשיתם השנה ללב – הכל באמת עשוי להיות אפשרי, בליווי חשבון הנפש הנכון של החודשים האלה.

מאזניים – בית ומשפחה

נראה שנושאי בית ומשפחה הפכו משמעותיים במיוחד עבורכם השנה הזו, מאזנאים. פתאום גיליתם שאתם זקוקים לקרקע איתנה, חמה ואוהבת, מתחת לרגליים. קרקע כזו זקוקה להשקעה ולהשקיה, לגידול ועיבוי והדברים לא באים מעצמם. זה היה זמן של חריש עמוק בנושאי שורשים: לאן אני באמת שייך? איפה אני מרגיש בבית? והאם הבית שלי באמת מייצג אותי כפי שאני? חלק לא קטן מכם עבר דירה, עבר אזור, עבר לעיר אחרת או לאזור מגורים אחר וחווה שינוי בתחושה ובאווירה. חלק אחר קנה סוף סוף דירה והצמיח שורשים שהשנה הזו הראתה עד כמה הם באמת חשובים ולכם במיוחד. גם נושאי תקשורת עם בני המשפחה התגלו כמשמעותיים מאוד וחלק לא קטן מכם השקיעו בהם לא מעט, יותר מאשר בשנים עברו וגם ראו תוצאות בשטח. זה הזמן הזמן להתפייס עם בני משפחה שאיתם רבתם לאחרונה ולהחזיר באופן עדין את תחושת הביחד שקצת חסרה לכם בשנים האחרונות: אם פעלתם מהלב - זה הצליח.

עקרב: תקשורת מסוג אחר

תקשורת היתה המלה המשמעותית השנה הזו מבחינתכם. מיקומו של כוכב פלוטו במזל קשת סיים לעשות עבודה באופן זמני על מקורות ההכנסה שלכם, לימד אתכם פרק בעשיית כספים או ביציאה מאוברדראפט, ואז עבר למזל גדי, הכריח אתכם לתקשר קצת אחרת עם העולם וחזר למזל קשת לסיים את הפרק הכספי.

פרק הזמן הזה לימד אתכם לא מעט על התייחסות לחומר ולכספים ועל עשייה בכלל. כעת הגיע הזמן לבסס את חשבון הבנק ומקורות ההכנסה שלכם ובכלל ליצור לכם מערכת חדשה של הוצאות הכנסות וציפיות, לפני שהוא יחזור שוב בקרוב למזל גדי וימשיך לשפר את התקשורת שלכם עם העולם. חשיבה כלכלית נכונה תיצור אצלכם בסיס כלכלי שיחזיק מעמד לאורך זמן, עקרבים, ויעזור לכם להשיג את היציבות שכל עקרב כל כך זקוק לה. חשוב להיזהר במיוחד בפרק הזמן הזה מכל מה שקשור להימורים ולהשקעות ספקולטיביות. גם המלים שלכם הופכות למשמעותיות במיוחד ובידכם להרוס או לבנות קשרים באופן קיצוני: נסו לחשוב פעמיים לפני שאתם נכנסים לסרטים ולדרמות.

קשת - כלכלה וכספים

זו היתה אחת השנים היותר מוצלחות שלכם מבחינה פיננסית, קשתים. כוכב פלוטו במזל שלכם עשה טירונות ללא מעטים מכם בנושאי יחסים ותקשורת, אבל כוכב יופיטר הביא לא מעט הצלחה ובעיקר הזדמנויות ואפשרויות לרבים מכם. אלה שטרחו והרימו את הכפפה, וניצלו את ההזדמנות לעשיית כספים, בניית עסקים וזיהוי אפשרויות – הרוויחו בגדול ובשנה הקרובה ירוויחו עוד יותר. אלה שהעדיפו להסס, לשבת על הגדר או לצפות במתרחש בחיבוק ידיים, יכולים רק להצטער, או לנצל את החודשיים הקרובים לניצול כמה וכמה הזדמנויות שעדיין בסביבה, למי מכם שרוצים באמת לשדרג את הצד הכספי והכלכלי שלכם ומאמינים שעדיין זה אפשרי.

בשנה הבאה, עם מעברו של פלוטו למזל גדי, נושאי החומר והכספים יהיה אף משמעותי יותר ויצריך חשיבת עומק מסוג אחר: כעת מדובר רק בהזדמנויות להתחלות חדשות ומעניינות שכדאי לנצל. מיקומו של סטורן במזל בתולה, ממשיך עדיין להכריח אתכם להיות מאוד יסודיים בכל מה שקשור לקריירה ולאמביציה ולעבוד יותר קשה מתמיד כדי להגיע להישגים, מה שמכריח אתכם גם להיות יותר קפדניים, הישג מעניין כשלעצמו.

גדי - להתרחב ולצמוח

זו היתה השנה של הגדיים - כך כתוב בכל ספרי האסטרולוגיה, אבל הגדי, מזל הססן לעתים ובעל קצב איטי - לא בטוח שידע איך לנצל את ההזדמנויות שנתנו לו השנה ואכן ניתנו לו לא מעט כאלה. יופיטר שהה השנה במזל שלכם, מה שאומר – הרבה מאוד אפשרויות להתפתחות אישית ומכל הבחינות. בין אם מדובר בהתפתחות מנטלית, שבה אפשר ורצוי ללמוד דברים חדשים, לנסוע לחו"ל ולהרחיב את ה"אני" שלכם וגבולותיו ובין אם מדובר בקשרים חדשים ומרתקים, תקשורת אופטימית ומעניינת ויכולת לשפר את הדימוי שלכם בעיני עצמכם ולהקרין זאת גם על הסביבה – זו ללא הספק היתה השנה של אלה.

מי מכם שטרח וגילה יוזמה, שיחק אותה אם הצליח גם שלא לאכול יותר מדי – עוד תסמונת מוכרת מבית המלאכה של יופיטר. שנת הזדמנויות שכזו ניתנת רק פעם ב- 12 שנה, גדיים, עם חזרתו של יופיטר למזל שלכם, ולכן אלה מכם שלא עשו זאת עדיין – יופיטר עדין במזל שלכם ואפשר לנצל את פרק הזמן הקרוב לגלות יוזמות חדשות, כדי שלא לאחר את הרכבת. אוטוטו גם פלוטו עובר למזל שלכם ואז תתחיל חגיגה אמיתית, אבל על כך כנראה כבר בתחזית השנתית בסוף השנה האזרחית.

דלי: שנת הפוטנציאל

קראתי לשנה שחלפה שנת הפוטנציאל, כי בשנה הקרובה יכנס יופיטר כוכב השפע וההצלחה למזל שלכם ולכן כל מה שעשיתם השנה היה למעשה בגדר פוטנציאל שיתממש בשנה הבאה, אם אכן פעלתם נכון והשקעתם בשנה שחלפה. חלק לא קטן מכם כבר רואה פירות של השקעות קודמות וחלק אחר מחכה להכרה של העולם בהשקעות שלו ובעצמו. ואכן, מעברו של יופיטר יביא איתו לא מעט אפשרויות חדשות אליכם הדליים ויפתח הזדמנויות חדשות לאלה שמבקשים להתרחב ולהתפתח הלאה.

צמיחה אישית מהסוג שמביא יופיטר כוללת פעמים רבות את התחום הכספי, התחום הרגשי והתחום המנטלי וביחד עם כולם גם את התפתחות ה"אני" על כל השלכותיו. בשנה הזו עשיתם סטאז': צברתם ידע טכני, מעשי ורגשי, צברתם ניסיון ובעצם עשיתם מעין "הצהרת כוונות" לאן איך ועם מי אתם מתכוונים ללכת הלאה. השנה הבאה תוכל להראות לכם עד כמה הכוונות וההצהרות היו ממשיות ועד כמה יוכלו להתממש בשטח, וזאת – אם תהיו נאמנים לעצמכם ותלכו עד הסוף. מוכנים?

דגים: חברים חדשים ופתיחת חלון לעולם

כוכב פלוטו במזל קשת דרש מכם לא מעט השנה, דגיגים. כן, השנה מתחיל להסתיים לו תהליך ארוך מאוד של כמה וכמה שנים טובות, שבו בדק אתכם פלוטו לעומק, הביא איתו דרייב חזק לפעולה ולימד אתכם איך להילחם על התדמית שלכם, להילחם על קריירה ועמדות פעולה בשטח, לשבור סטיגמות ואפילו להצליח בגדול. בנוסף, לימד אתכם השנה סטורן הנוקשה משהו על גבולות בכלל וגבולות במערכות יחסים בפרט. זה בדיוק היה הזמן שבו יכלתם להרשות לעצמכם להיפתח לאותה מלה טריקית וערמומית שנקראת "הצלחה", להפגין כישורים ויוזמה בפני העולם ואפילו להראות מסוגלות.

כוכב יופיטר ששהה לו השנה במזל גדי פיתח אצלכם את הצד החברתי, הביא לחייכם חברים חדשים ויצר ים של אפשרויות חדשות של פעולה עם מוסדות וארגונים, ביחד או לחוד. השנה הזו, אם השקעתם נכון,תביא איתה הרבה מנוחה ומודעות בשנה הבאה. אם לא - תצטרכו להשקיע בכך שנה נוספת, אם תרצו או לא... עקשניים, הכוכבים האלה. בהצלחה!

מה קורה בשמים השבוע?

המעבר המשמעותי של השבוע (שבין 28 בספטמבר ל-4 באוקטובר): מרס, כוכב הדרייב והפעולה, עובר למזל עקרב ומצטרף לונוס. הרגשות מתחזקים ומתחדדים והכל הופך לקיצוני ולדרמתי. אם לא נזהר, נוכל עכשיו בקלות להרוס יחסים יפים. גם הרגשות תופסים כיוון יותר יצרי ופחות הרמוני. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות טלה, מאזניים, עקרב ושור.

התקשורת שלנו - כוכב מרקורי ממשיך לנוע בהילוך אחורי והצורך עכשיו הוא יותר לסגור קצוות בחיינו ולהתחשבן עם העבר, מאשר לפתוח מעגלים חדשים בעתיד. יש לא מעט נוסטלגיה בחגים האלה והרבה זכרונות שעולים ומכריחים אותנו להתייחס לעבר בדרך קצת אחרת. מי מאיתנו שיוכל להשתמש בעבר הזה כדי להסיק מסקנות לגבי ההווה ולקבל החלטות לגבי העתיד - הרוויח ובגדול. מי בעיקר יושפע מכך? מזלות תאומים, בתולה, מאזניים וטלה.

בערב החג - השמש והירח במזל מאזניים, מאפשרים לכולנו ליהנות ממלה מאוד משמעותית בימים אלה: הרמוניה. זמן לשים את את כל המחלוקות, הריבים והסכסוכים הקטנים והדרמות הגדולות בצד ולהתמקד בכל מה שמאפשר לכולנו להתמקד במכנה המשותף הנעים ביותר: לב פתוח לקראת שנה חדשה ומיוחדת. הכוונה היא לאהבה גדולה שנוכל לחוש זה אל זה ולו רק מעצם העובדה שאנחנו ביחד עכשיו כאן, מי פחות ומי יותר, שותפים לחווית חיים מיוחדת ומעניינת וכל מה שאנו יכולים באמת לעשות זה לתת לאהבה הזו לעדן אותה ולאפשר לכולנו לעבור אותה בצורה הרמונית, נעימה ובעיקר אוהבת. שנה טובה! מיאיר טריבלסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully