וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 15

שגיא מנדלבוים

21.9.2008 / 11:30

מה המשמעות של מלך הגביעים ומלך המטבעות כאשר הם מופיעים בפתיחה בקלפים? ממשיכים לתרגל קריאה בטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את מלך המטות ומלך החרבות, שבנוסף להיותם קלפים המייצגים את האנרגיה הזכרית: אנרגיה יוזמת מצד אחד, אך פסיבית מצד שני, הם גם מייצגים ציר (שני מזלות העומדים אחד מול השני) בגלגל המזלות האסטרולוגי העוסק ב"אני" מול "חברה".

בתרגול זה נעסוק בשני המלכים האחרים, המייצגים את הציר השני העוסק ב"בית" מול "קריירה", שני תחומים שפעמים רבות מתנגשים אחד בשני, אבל לא אצל השואלת שלנו. היום נגלה שלא משנה איזה מלך יופיע בקריאה, לא כדאי להעיר את האריה מרבצו, כי כשהאריה מתעורר - הוא נלחם בכל הכוח ודבר לא יעמוד בדרכו.

התרגיל

בתיה, אמו של גאי (17), לא הספיקה לרשום את בנה למשלחת מטעם בית-הספר לחו"ל. נאמר לה שכבר לא נותר מקום, אך הובטח לה שבמידה ויהיה ביטול – בנה ירשם ראשון. שאלתה היא: "האם בני ייסע עם המשלחת?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לבתיה אם היה מופיע לכם תחילה קלף מלך המטבעות. לאחר מכן, כתבו מה היתה תשובתכם אם היה מופיע קלף מלך הגביעים. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים לבתיה. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: קלפי המלכים הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות והכוונה היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות להשיג את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת לבו לפני שיהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל ומה הוא באמת רוצה. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה, ולכן כשאנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל בפניהם.

הערה כללית לגבי המלכים בכלל ומלך המטבעות והגביעים בפרט: המלכים מייצגים את האנרגיה הזכרית הדואלית - מצד אחד נטייתו הטבעית של הזכר היא להיות פסיבי וזו ההעדפה הטבעית שלו. מצד שני, הזכר הוא היזם, זה שנותן את הזרע, הבורא וזה שיוצר יש מאין. זהו סיפורו העצוב של הזכר: מצד אחד הוא יוצר, יוזם ועובד קשה וכל זאת כדי שיום אחד הוא יוכל להרשות לעצמו לממש את שאיפתו הגדולה - לשבת רגל על רגל. אבל אז, כשמגיע היום שהוא יושב רגל על רגל, יש לו רגשות אשם על כך שאינו עושה.

את המלכים בקריאה נפגוש כפסיביים והם ימשיכו להתנהג כך, עד שיקרה משהו, עד שיהיה לחץ והם יהפכו לאקטיביים. את הלחץ בקריאה נוכל לראות כשיופיעו קלפים של "לחץ" או במקרים בהם נוצרת התאמה בין נושא השאלה לסוג המלך שיופיע בקריאה. קלפים המייצגים "לחץ" בחיי השואל יהיו ארבעת האבירים (כפי שתראו בהמשך התרגולים), קלף גלגל המזל, קלף המוות, קלף המגדל וקלף יום הדין.

מלך המטבעות ומלך הגביעים מייצגים ציר של "בית" מול "קריירה", שני חלקים מהותיים וחשובים ב"אני" שלנו ובקיום שלנו. הם מייצגים הרבה ממי שאנחנו: חינוך, משפחה, הורים, מוסר עבודה ושאפתנות. כשמופיעים קלפים אלו בקריאה עלינו לבחון היכן נמצא השואל ומה חשוב לו: קריירה או בית? לרוב, תלוי בסוג המלך, הוא צריך ללמוד לאזן ביניהם ולדעת לוותר על אחד מהם לטובת השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מלך המטבעות

בדרך כלל את מלך המטבעות לא מעניינים כלל נושאים כמו ילדים, משפחה, זוגיות ובית, ולכן על פי רוב נפגוש אותו פסיבי ולא מגיב לנושאים אלו. הוא יהיה אקטיבי ומלא עניין לגבי נושאים כמו כסף וקריירה, שם נראה אותו פעיל, לוחם וחשוב מכל - משיג תוצאות! דבר אחד בטוח אפשר לומר על מלך המטבעות: הוא יודע להשיג את כל מה שהוא רוצה.

מלך המטבעות לא אוהב שאומרים לו "לא!". כשאותה מורה מארגנת אמרה לבתיה שאי אפשר כבר לרשום את בנה למשלחת, היא חשבה בטעות שהעניין יסתיים בשקט. בתיה אמרה בנימוס תודה, חייכה ויצאה בשקט, אך לא לפני שביקשה כרטיס ביקור בנימוס. היא לא פעלה מיד, נדרשו לה כמה ימים בהם היא תכננה, בדקה, הרימה טלפונים, הפעילה את קשריה ואז נכנסה להתקפה בכל הכוח.

בתיה אמנם לא תהפוך שולחנות כמו מלך המטות, היא יותר מנומסת, מאורגנת ויסודית. זה ייקח יותר זמן, אבל בסופו של דבר – היא תשיג את מה שהיא רוצה. וזה מה שהשואלת צריכה לעשות: לתת לאריה שבה לצאת ולהילחם וזה תלוי רק בה ובכמה חזק היא מוכנה להילחם (וכמובן שהיא יכולה למצוא מישהו אחר שילחם במקומה).

מלך הגביעים

על פי רוב, מלך הגביעים אוהב שקט, להיות בבית ולא יוותר על הנוחות שלו כל כך מהר. אבל אל תנסו אותו כשמדובר בילדים שלו, כי אז הוא הופך לאמא פולניה, נלחם כמו אריה והוא לא ישקוט, ידאג ויעמול עד שהוא ישיג את הביטחון והצרכים שהוא חושב שמגיעים להם. בדיוק ההיפך ממלך המטבעות, את המלך הזה לא מרגש כסף, מעמד וקריירה. חשובים לו המשפחה, הילדים והבית, ובשביל אלו הוא ילחם עד טיפת דמו האחרונה.

למלך הגביעים אין כלים כל כך כבדים כמו למלך המטבעות: הוא לא יודע להפעיל אנשים אחרים כמו חיילים, אבל הוא יודע לנגן על מיתרי הרגש והוא עושה את זה כל כך נפלא. מה בתיה צריכה לעשות? עליה להפעיל את ועד ההורים, להחתים עצומה, לספר כמה היא ובנה נפגעו ועוד. וכך, לאחר נדנודים אין סופיים, פניות ובכיות רבות, לא תהיה לאותה מורה אחראית ברירה, אלא לצרף גם את בנה. כמה בתיה תעשה מכל זה? אני לא יודע. זה תלוי רק בה, אבל אם היא רוצה להכניס את בנה למשלחת, כדאי מאוד שתתחיל להכין את חדר החמ"ל שלה.

בשבוע הבא, נתרגל את קלפי הנסיכים ונגלה שהם מייצגים אמנם התחלה, אולם זו התחלה שאין לה המשך וכל עוד האנרגיה של הנסיכים חסרי הניסיון נמצאת בקריאה, השואל לא יוכל להגיע לתוצאה. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס קלפי הטארוט ולקרוא על ארבעת קלפי העשר קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully