וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 9

שגיא מנדלבוים

10.8.2008 / 11:30

קלפי השמונה קוראים לנו לצאת לפעולה ולעבור לשלב הבא במסע שלנו - ממשיכים לתרגל פתיחה בטארוט עם שגיא מנדלבוים

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי השבע, שהיוו נקודת מפנה ואפשרו לנו להבין מה למעשה אנחנו עושים, מה חשוב ומה נכון כרגע בחיינו. קלפי השבע היו קלפים שעסקו בהתפקחות ועכשיו מגיעים קלפי השמונה, קלפי הפעולה, המאפשרים לנו לעבור לשלב הבא ולעשות את הצעד החשוב לקראת סיום ושלמות.

התרגיל

הפעם מגיעה אליכם בחורה בשם גלית, בת 24, ויש לה התלבטות בנושא זוגיות. היא יוצאת מזה ארבעה חודשים עם דני, בן 26, ועכשיו הוא מציע לה לעבור לגור איתו. נטיית הלב שלה היא לומר "כן!", אבל היא חוששת מכך שהמעבר הוא בשלב מוקדם מדי. היא רוצה לוודא שאם תשיב לו בחיוב, זו לא תהיה טעות. שאלתה היא: "האם נכון לגלית ולדני לעבור לגור ביחד?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה...תעצרו את קריאת הכתבה. קחו עט ונייר וכתבו לעצמכם מה הייתם עונים לגלית אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי השמונה. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף שמונה מטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף שמונה מטבעות, אחר כך לפי שמונה גביעים ולבסוף לפי שמונה חרבות. קחו את הזמן הנדרש לכם וכנסו לאינדקס קלפי הטארוט. תקראו שוב את הפירושים ולאחר מכן כתבו על דף מה הייתם עונים לגלית. אחר כך תחזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות המופיעות בכתבה. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר שמונה:
קלפי השמונה מצליחים לעשות את כל מה שקלפי הארבע לא הצליחו: לעבור לשלב הבא. בשונה משלב הארבע, שבו היה צורך בבניית היסודות, כאן היסודות חזקים ולכן המעבר אפשרי. עם זאת, יש לזכור כי המעבר לא תמיד קל ועלול להיות אף מורכב וקשה, אולם הוא נחוץ כדי להגיע להצלחה המיוחלת. כל אחד מקלפי השמונה יראה לנו מה דרוש כדי לעבור לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שמונה מטות

שמונה מטות הוא קלף מהיר, המייצג מציאות בעלת קצב מהיר וסוער. לא פלא שקלף זה הופיע, מכיוון שהוא מייצג היטב את מה שגלית מתארת. זהו קלף חיובי, הקורא לגלית לפעול מהר ולא לפחד מהקצב המהיר בו הדברים מתנהלים.

חשוב להדגיש, כי במיוחד בנושא זוגיות זהו קלף טוב, מאחר שהוא מייצג את המיתוס, את הארכיטיפ של האישה ה"נוטשת" את בית אביה, מחליפה שם משפחתה ויוצאת לדרך חדשה עם בעלה. נכון, גלית אינה מתחתנת עדיין, אולם היא בהחלט עומדת לעזוב את ביתה ולצאת להרפתקה חדשה עם בן זוגה. ההתאמה בין הארכיטיפ של הקלף למצב בו נמצאת השואלת מחזקת כאן את התשובה החיובית.

שמונה מטבעות

קלף שמונה מטבעות אינו קלף מהיר כמו שמונה מטות והופעתו יכולה מעט להפתיע אותנו, מכיוון שהוא אינו מייצג את קצב התפתחות הזוגיות של גלית ודני, שכבר לאחר ארבעה חודשים עוברים לגור ביחד. במקרה זה הקלף לא בא לייצג את מה שקורה עכשיו, אלא לרמוז על הדרך העומדת בפניהם ולהראות שלאחר השקעה ומאמץ יגיעו הפירות.

העובדה שזהו קלף חיובי מאפשרת לנו להיות בטוחים שהתשובה היא חיובית. מאחר שגלית שאלה האם מגורים משותפים בשלב הזה זהו צעד נכון, התשובה היא שאכן זהו השלב הנכון לעבור לגור ביחד. ההיסוס של גלית מובן והקלף אכן מייצג את התחושה שלה שצריך להתקדם לאט, שיש להם עוד הרבה לאן ללכת. אולם סביר להניח שלמרות הכל, השלב הבא עבורם הוא לעבור לגור ביחד.

הקלף מראה, כי המגורים המשותפים לא יהיו כל כך קלים בהתחלה. בשלבים הראשונים הם יעברו קשיים וההתקדמות שלהם תהיה איטית, אך לאט לאט ובצורה יציבה מערכת היחסים שלהם תתפתח, תתחזק ובהחלט ניתן להגיד שזהו צעד נכון לעבור לגור ביחד.

שמונה גביעים

הקלף שמונה גביעים מייצג צורך לוותר. אבל הויתור כאן צריך להיות על המאבק של השואל וחשוב לברר תחילה במה השואל נאבק ורק לאחר מכן לענות על השאלה. בסיפור המיתולוגי, זהו השלב בו פסיכה יורדת לשאול תוך שהיא מבינה שייתכן והיא לא תעלה לעולם ולא תוכל לחזור ולפגוש את אהובה, קופידון. אך היא מבינה שללא המסע למטה הקשר ביניהם לא יהיה שלם ושזה מה שצריך לעשות. פסיכה לא התלבטה, היא ידעה מה שעליה לעשות והקלף מייצג את הרגע בו היא יורדת לשאול כשהיא אומרת לעצמה: "מה שיהיה יהיה".

כמו במקרים רבים, גם כאן הקלף מייצג מאבקים המפריעים לנו לראות את הדרך ומבקש מהשואל לראות מה מונח לפניו וכמו בקלף הכוהנת הגדולה (שהיא אגב, מלכת השאול), קורא לנו לצאת למסע אל הבלתי נודע, אל המסתורין. מסע שבסופו הכל יתבהר.

המאבק של גלית הוא לא לגבי הזוגיות, היא יודעת שטוב לה, המאבק שלה הוא עם עצמה לגבי מעבר למגורים משותפים. לכן, עליה להפסיק את המאבק וכמו פסיכה, לעשות צעד אמיץ, לוותר ולתת לדברים לקרות. הקלף לא יכול להראות לנו מה יקרה. לא נוכל לדעת מה יקרה בעקבות המעבר המשותף, האם זה יצליח או לא, אך הקלף כן מראה שעליה ללכת אחר מה שהחיים מזמנים לה, לעבור לגור ביחד, כי רק כך היא תוכל באמת לדעת לאן הזוגיות שלהם הולכת.

שמונה חרבות

גם הקלף שמונה חרבות מייצג מעבר לשלב הבא, אך השאלה החשובה היא מהו השלב הבא, על מה צריך להתגבר כדי לעבור לשלב הבא והשאלה החשובה היא מה השואלת יודעת שנכון לעשות. כמו ברוב הקלפים של סדרת החרבות, גם כאן צריך להשתמש בהיגיון כדי לעשות את הדבר הנכון. גם כאן, השואל יודע מה הדבר הנכון, אולם הפעם הרגש הוא זה שמפריע. כשנבין מהו המכשול הרגשי, נוכל להבין מהי התשובה.

הקלף מציג שתי תשובות אפשריות ששיחה קצרה עם השואלת או התבוננות מעמיקה בקלפים האחרים בקריאה יוכלו לעזור לנו להבדיל בין השתיים ולתת את התשובה הנכונה:
אפשרות ראשונה היא שגלית יודעת שעכשיו זה לא נכון לעבור לגור יחד ומה שמפריע לה לעשות את זה היא העובדה שלא נעים לה לפגוע בו, שהיא חושבת שזה יקלקל משהו אם היא תיתן תשובה שלילית. במקרה זה עליה להגיד לו "לא!" ולא להיכנע לתחושת ה"לא נעים לי" שפעמים רבות מאפיינת קלף זה.

אפשרות שנייה היא שגלית רוצה לעבור לגור ביחד ומרגישה שזה הצעד נכון, אך היא מפחדת שאם תמהר מדי, זה ייהרס. היא חוששת מהתגובה של החברים, המשפחה ורוצה לחכות עוד קצת כדי שזה יהיה יותר "מתאים". במקרה הזה עליה להגיד "כן!" ולהילחם אחר כך בשדים המדומים האלה.

בשבוע הבא נתרגל את מספרי התשע ונפגוש את הקלפים שמסיימים את התהליך ומביאים אותו לידי סיום ושלמות. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא עוד על ארבעת קלפי התשע.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully