וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 2

שגיא מנדלבוים

22.6.2008 / 13:05

שגיא מנדלבוים ממשיך ללמד איך פותחים בקלפי הטארוט - כמה טיפים לפתיחה הגדולה, חלק ראשון

הטיפ הראשון

הטיפ הראשון הוא: אם לא ניתן לומר "כן" - זה בוודאי "לא".
רבים מהקוראים נוהגים לחשוב בטעות שאני אופטימי מדי. לא פעם שואלים אותי כיצד ייתכן שכמעט ואין קלפים המפורשים על ידי באופן שלילי. ובכן, אמנם באופן אישי אני טיפוס אופטימי וכך גישתי, אך אני רוצה להעמיד את הדברים על דיוקם ולהסביר שאין זה נכון לגבי הקלפים.

הקלפים משקפים את המציאות, שבה יש יותר מצבים שליליים מאשר חיוביים. במציאות נראה יותר כישלונות מהצלחות, אבל זה לא חייב להיות כך. ברוב המקרים, ניתן להימנע מכישלון, כאב ואכזבות ונוכל לחסוך מעצמנו צער. ואולם, השאלה היא האם אנחנו מוכנים לעשות, לשנות, לפעול. את התשובה כל אחד ואחת מכם יצטרך לתת לעצמו. למרות האופטימיות הזהירה, המציאות פעמים רבות מאכזבת ונגלה שלאנשים יש נטייה שלא לשנות ולפעול. ולפעמים אופי הקורא והמסר אותו יעביר, הם אלו שיקבעו מה תהיה התוצאה.

אם נתבונן בפירושי קלפי הטארוט נגלה, שפחות מ-25% (רבע) מהקלפים הם מוחלטים, כלומר של "כן" או "לא". שאר הקלפים, למעלה מ-75% הם קלפי מסר, האומרים לשואל שזה אפשרי, שהוא יכול להצליח, אולם עליו תחילה לעשות ולפעול.

קלפי מסר הם קבוצה של קלפים המהווים את רוב חפיסת הקלפים. אין עליהם תשובה מוחלטת, מכיוון שהדברים עדיין יכולים להשתנות והשואל יכול, אם הוא רוצה, לפעול ולהפוך את התוצאה לחיובית. כל קלפי המסר מראים, שהשואל יכול לעשות את זה, אבל אסור לו לטעות! זה לא אומר שהוא יעשה את זה, מכיוון שעליו להתאמץ, ליזום, לשנות, להתפתח, ומעטים האנשים שאכן פועלים כדי ליצור שינוי בחייהם.

את תלמידיי אני מזהיר, שלא פעם ירצו אנשים לשמוע בעת פתיחה בקלפים דברים מוחלטים, שהם "תכלס" בשטח. למשל: הם ישאלו האם תהיה לי זוגיות בחצי השנה הקרובה ויצפו לתשובות של "כן" או "לא". אבל ברוב המקרים לא יינתנו תשובות כאלו.

אם יופיע קלף כמו ארבעה מטבעות, כשנתחיל להסביר שהדברים תלויים בשואל ושעליו לעשות עבודה כדי שזה יצליח, השואל הממוצע יקטע אותנו בעצבנות ויאמר שהוא רוצה לדעת אם "כן" או "לא" ולא לשמוע ברבורים על: "אולי" ו"זה תלוי בך". "אני רוצה לדעת האם תהיה לי זוגיות השנה. בשביל זה אני משלם כסף!", הוא יאמר בכעס.

אם זה קורה, לא צריך להיבהל. הדבר הנכון לעשות בשלב הזה הוא להתנצל ולומר לשואל: "תשמע, כנראה לא הסברתי את עצמי. התשובה היא בפירוש לא!, לפי הקלפים: לא תהיה לך זוגיות השנה. אני מצטער בשבילך...". אבל לאחר הפוגה קלה נאמר: "מצד שני, הקלפים רוצים לעזור ולהסביר כיצד תוכל לפעול כדי שכן תהיה לך זוגיות. אם אתה רוצה לשמוע, אשמח להסביר, אם לא - אני מאחל לך שנה פורייה בתחומים אחרים ובהצלחה".

אין אדם שבשלב הזה ימשיך לחפש תשובות של "כן" או "לא". קרוב לוודאי שהוא יעצור ויאמר: "טוב, אז מה אני צריך לעשות?". כעת זה הזמן להסביר את המסר של הקלף ולהראות לו מה עליו לעשות. הוא יקשיב, יכתוב ואפילו אולי יעשה את זה. קורא בקלפים טוב יכול להטות את הכף ולהפוך מצב של "מסר" ל"כן", אם רק יוכל להבין טוב יותר את המסר של הקלף, למצוא את הדרך להעביר את המסר נכון ולתמוך בשואל, כך שיוכל למצוא את הפתרון.

הטיפ השני

הטיפ השני יעסוק בשאלה למי מכוון המסר בעת קריאה לאדם שאינו נוכח. פעמים רבות בעת קריאה לצד ב' (שלרוב איננו נוכח), אנחנו עומדים מול הקלפים ולא מבינים למי הכוונה. האם המסר מופנה לשואל (זה שיושב מולנו), לאדם שעליו נשאלה השאלה, או אולי לנו, הקוראים.

ראשית, עלינו להבין האם מותר לשאול שאלה על מישהו אחר ללא ידיעתו? האם זה אתי? ובכן, התשובה מורכבת. אין ספק שלקרוא לאדם אחר ללא ידיעתו הוא דבר פסול. מבחינה אתית, מותר לנו, כקוראים ניטרליים שאינם קשורים לשאלה, לערוך את הקריאה, אולם אסור לנו לעשות שימוש במידע ולהעביר אותו לצד שינצל אותו בצורה כלשהי.

זה לא יהיה אתי לספר לאמא על מצב מערכת היחסים של הבן שלה וחברתו, מכיוון שאולי הוא לא רוצה לשתף אותה. אין זה נכון לספר מה מצב בריאותם של אנשים אחרים, מה הם מרגישים, חושבים וכדומה. כל זה פסול, כי נחשפים פרטים אישיים של אדם שלא הסכים לחשוף אותם. אבל זה לא אומר שלא ניתן לעשות קריאה לצד ב' ללא ידיעתו, פשוט צריך לדעת מה כן מותר להגיד.

הכלל הגורף אומר שכאשר אנחנו שואלים שאלה על אדם ללא נוכחותו ומקבלים קלף של מסר, המסר ניתן עבור השואל - כלומר, עבור האדם ששאל את השאלה. נכון, הקלף גם מייצג את אותו צד ב', אבל תחילה המסר הוא לשואל.

כך למשל, אם באה אלינו בחורה השואלת מה מרגיש כלפיה הבחור שאיתו היא יוצאת כשבועיים ומופיע קלף מסר, כמו חמישה גביעים, הרי שמעבר לעובדה שהקלף רוצה להגיד לאותה הבחורה שהכל בסדר ושהייאוש שלה הוא בלתי מוצדק, יש כאן מסר המכוון לשואלת.

כקלף מסר, הקלף חמישה גביעים מזהיר שלא להיות פסימיים, שלא לראות הכל שחור, משום שיש סכנה שנתנהג בהתאם. הקלף מזהיר, שאם השואלת תתחיל להתנהג כאילו יש בעיה, תתחיל להיסגר, להיות פחות שמחה ופחות מתקשרת, לבסוף זה יתגשם. זו תהיה נבואה שמגשימה את עצמה ולבסוף בן הזוג המתחיל לקבל משהו אחר בזוגיות, יעזוב. ואז באמת תהיה לה סיבה להיות פסימית.

נכון, העובדה היא שהייאוש שלה הוא בלתי מוצדק ובפועל הבחור מתעניין בה ואולי אפילו מתחיל להתאהב. אך אין זה אומר שאנחנו צריכים לשתף את השואלת בנתונים האלו. זה יהיה לא אתי ופסול. כקוראים עלינו לעשות שיקול דעת ולהבין מה עלינו לספר לשואל ומה לא. לשמור את הידע לעצמנו ולעשות את המיטב כדי לעזור לשואל להגיע למקום אליו הוא שואף להגיע.

לכן, אפשר בזהירות לעשות קריאות "ריכוליות" מהסוג הזה, מכיוון שברוב המקרים הקלפים שיופיעו יהיו קלפי מסר ומקריאה זו נוכל לעזור לשואל להבין מה עליו לעשות ולעזור לו לקדם את נושא השאלה ולהגיע למקום אליו הוא שואף. בשבוע הבא, אציג טיפים ועקרונות שימושיים וחשובים נוספים, שיעזרו להבין ולערוך את הקריאות שלנו טוב יותר.

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully