וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 1

שגיא מנדלבוים

15.6.2008 / 12:43

הולך לכם קלף. שגיא מנדלבוים מציע לכם להצטרף אליו לתרגול מעשי של פתיחה בקלפי הטארוט - והפעם: קלפי השניים בסדרה המשנית

התרגיל

רועי הוא בחור בן 23, חייל משוחרר, שכבר עבר את מסע הנדודים שלו בהודו, חזר לארץ והחליט שהוא רוצה לעשות משהו עם עצמו. הוא עומד לפתוח פיצרייה ולהגשים חלום שהוא מחכה להגשימו כבר כמה שנים. הוא מגיע אליכם ושואל: "האם הפיצרייה שאני אפתח תצליח בטווח של ארבע השנים הקרובות?"

עכשיו תעצרו. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לרועי אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי השניים. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף שני מטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף שני המטבעות, אחר כך לפי שני הגביעים ולבסוף לפי שתי חרבות. קחו את הזמן, קראו את הפירושים שוב ולאחר מכן כתבו על דף מה הייתם עונים לרועי. אחר כך חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנות בכתבה. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר שניים:
קלפי השניים הם קלפי מסר. הם מצביעים לנו על דרך פעולה שתעזור לנו לשחרר את התקיעות שהביא המשבר שבו נמצא השואל. כדי שהשואל יוכל להתקדם עליו להיות סבלני, להתבונן פנימה לתוך עצמו ולהתחבר לתובנה שמציע הקלף. המצב בו נמצא השואל דומה ליין המבשיל לאיטו ומחכה לסיום התהליך. אם השואל לא יאחז בעצת הקלפים בנושא השאלה, אם הוא לא יהיה סבלני, ייתכן שימשיך לפספס. זאת מאחר שלא השכיל להתמודד מול הבעיה שלו והתוצאה היא שהוא ימשיך "לגרור" את אותו שיעור ואת אותן הבעיות.

שני מטות

הקלף שני מטות מראה שרועי רוצה להצליח בהגשמת חלומו ולפתוח את הפיצרייה כמה שיותר מהר. בוערת בו אש לעשות זאת. אבל הבעיה היא שהוא לא צבר מספיק ידע, הוא עוד לא מוכן. קלף שני מטות אומר שבשביל שרועי יצליח, עליו קודם ללמוד. נכון יהי לייעץ לרועי לפתוח את הפיצרייה, אך לא עכשיו, אלא אחרי שילמד.

ומה זה אומר ללמוד? תלוי מה חסר לו עכשיו. על פניו נראה שנכון יותר יהיה עבורו אם יעבוד מספר חודשים בפיצרייה (אצל המתחרים שלו לעתיד), לראות איך מנהלים פיצרייה ורק אחרי שילמד ויצבור עוד כלים וידע, יוכל לפתוח פיצרייה בעצמו. מצד שני, ייתכן שלא חסר לו ניסיון בניהול פיצרייה, אלא שחסר לו דווקא ניסיון בתחום השיווק. איך נדע? בשלבים הראשונים נוכל להבין את זה מהשואל עצמו ותוך שיחה נוכל לכוון את השואל למקום הנכון, בשלב מתקדם נוכל להבין את זה מהקלפים האחרים בקריאה.

חשוב להבין, שרועי יצליח אם יפתח פיצרייה עכשיו, אך הוא יצליח יותר אם קודם ילמד. אם הוא יפתח עכשיו את הפיצרייה, הוא יאלץ ללמוד על בשרו, להפסיד קצת ובסוף מצבו יהיה בסדר. לעומת זאת, אם הוא יפתח את הפיצרייה אחרי שילמד - זה יחסוך לו את הפסדים והטעויות שבדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שני מטבעות

כאשר מופיע קלף שני מטבעות המשמעות היא שרועי יודע מה הדבר הנכון לו, שהוא במקום הנכון. אולם השאלה היא מהו הדבר הנכון, מכיוון שאם חלומו האמיתי של רועי הוא לפתוח פיצרייה, הרי שצפויה לו הצלחה בהגשמת חלומו.

אבל אם הוא מרגיש מחויב לאביו ולמשפחתו, שביוזמתם הוא עומד לפתוח את הפיצרייה, אך בפועל הוא רוצה ללמוד או לעשות דבר אחר בחייו, הרי שפתיחת הפיצרייה לא תסב לו נחת והוא יכשל. לכן חשוב שנשאל את רועי מהם רצונותיו האמיתיים, מה נכון לו. נשאל אותו מה הוא היה עושה בעולם מושלם, בלי מכשולים. כשהוא יענה, אז נדע מהי האמת, נראה שהפחדים והחששות שלו אינם רלוונטיים ונגלה שההתלבטות שלו היא מדומה, הוא יודע היטב מה נכון לו.

גם בהמשך, בניהול הפיצרייה רועי צריך להיזהר ולא לתת לאחרים לנהל את הפיצרייה במקומו. תהיה לו נטייה לשמוע לעצותיהם של אחרים, ל"מומחים" למיניהם, אולם רק לו יש את היכולת להבין טוב מכולם מה נכון לעסק שלו.

שני גביעים

קלף שני גביעים מלמד אותנו שלרועי יש נטייה להיות פסיבי, לא ליזום ולחכות שדברים יקרו מאליהם, אולם כך זה לא נכון לנהל את העסק. אמנם יהיה לו מזל והעסק יצליח, אך הדברים יראו אחרת לגמרי אם הוא יזום כמו שצריך.

לרועי יש נטייה לקבל את הדברים כפי שהם, מבלי להתווכח, להתמקח, לבדוק. כך למשל הוא לא יתמקח יותר מדי לגבי גובה השכירות. אם בעל הדירה הסכים להוריד קצת, ל- 2,500$ , הוא לא ינסה להוריד בעוד 500$, למרות שזה אפשרי. כשספק הגבינות ייתן לו הנחה של 20%, הוא יגיד תודה ולא ינסה לראות מה אחרים משלמים וברור שהם משלמים חצי ממנו.
גם בשיווק הוא לא מספיק אקטיבי, לא תיבות דואר, לא טעימות חינם, לא מבצעים. "מי שיגיע יגיע", יגיד רועי.

אז מה יהיה בסוף חודש? לא נורא. הלקוחות כן יגיעו והוא כן יסגור את החודש. אבל אם השכירות היתה נמוכה ב- 500$ ועלות הגבינה נמוכה ב- 3,000$, כמות הקונים שלו היתה כפולה והוא לא רק היה סוגר את החודש, אלא חווה שפע אמיתי.

שתי חרבות

קלף שתי חרבות אינו קלף טוב וברור שרועי צועד לקראת כישלון, אולם הבעיה האמיתית היא שהוא לא יהיה מוכן להקשיב לנו. לכן אנו צריכים להערים עליו ולבקש ממנו שיספר לנו מה יכול להשתבש. "כמובן שהכל בסדר", נשקר קצת ונאמר: "אנחנו רק רוצים לשמוע תסריט דמיוני של מה יכול להשתבש".

עכשיו כשזה "דמיוני" הוא יסכים לחשוף את הבעיות שכביכול עלולות לצוץ ואת כל מה שהוא יגיד - נרשום. הוא יאמר שיכול להיות שאין לו מספיק מימון, אבל יסביר שהבנק בטוח יגבה אותו. "אין לי מספיק ניסיון", הוא יגיד, אבל מיד יספר כמה ניסיון יש למשפחה שלו. "אני חושש שהשותף שלי ואני לא נסתדר", הוא אולי יגיד... ואת כל מה שהוא יגיד, נרשום ולא נחסיר דבר.

כשהוא יסיים - נראה לו את הדף ונגיד לו שאם הוא לא יפתור את כל אחת מהנקודות שהוא ציין, הוא יכשל. אם הוא לא ישיג מימון, לא ירכוש ניסיון ולא יערוך חוזה כמו שצריך עם השותף, הוא לא יצליח. עכשיו כשזה מול העיניים שלו, כשיש לנו הוכחה שחור על גבי לבן, הוא יהיה חייב לפעול ולתקן. וכך נוכל להציל לו את העסק.

בשבוע הבא, לא נתרגל את מספרי השלוש, אלא תוכלו לקרוא מספר טיפים, עקרונות שימושיים וחשובים שיעזרו לכם להבין ולערוך את הקריאות שלכם טוב יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully