וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף גלגל המזל

שגיא מנדלבוים

25.5.2008 / 11:51

קטנים וגדולים, חיצונים ופנימים ובעיקר טובים - אלו הם השינויים שעליהם מבשר הקלף כשהוא מופיע בקריאה

קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש שמשהו חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בהארה שבה הכל ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך לשוטה - התוצאה הגדולה מסך חלקיה שלא ניתן להגדיר, להסביר או לתפוש, אלא להבין שמדובר בתוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את הצועד לההארה.

בקלף גלגל המזל הצועד בדרך השוטה לומד להכיר את "חוק הגורל". הוא מבין, שאין דבר כזה הנקרא גורל (או ישות קוסמית שעושה לנו טוב או רע), אלא שהדבר המכונה גורל הוא בעצם אוסף של גבולות שאנחנו מציבים לעצמנו כתוצאה מחוסר איזון פנימי הטבוע בנו. מקרים "פשוטים" של מציאת עבודה או בחירת חברים מתרחשים גם הם לפי החוק הזה. המכלול הפנימי שלנו, מי שאנחנו בעצם, מוביל אותנו למצוא עבודה המתאימה לנו. וכך הדבר גם בבחירת חברים: אנחנו בוחרים בחברים (והם אותנו) שמשרתים את המטרות שלנו, וכאשר הן משתנות - החברים והעבודות (ועוד דברים רבים וטובים אחרים) ישתנו גם הם..

החיים הם משוואה אנרגטית, סבוכה ומורכבת, אולם הרעיון הבסיסי של משוואה זו מאוד פשוט: אנחנו מרכז היקום. כל דבר ודבר המתרחש בעולם הוא שלנו ונועד עבורנו. כל מה שאנו רואים, חשים ומדמיינים, כל מה שקיים פיזית ובדמיון שלנו הוא השתקפות של הקיים בפנימיות שלנו. הכל כאן הוא עבורנו ונוצר כדי שנוכל ליהנות ממנו וללמוד ממנו. זהו גן העדן הפרטי של כל אחד מאיתנו ומה שנשאר הוא לקטוף את הפירות.

אבל לרוב נכשל. הסיבה לכך היא שאנחנו מחפשים את הדברים שאנחנו רוצים בחוץ, בעוד שהכל קיים בפנים. כל דבר שנרצה בחיינו מתחיל ביכולת שלנו להאמין כי הוא קיים עבורנו ומתממש דרך היכולת שלנו למצוא את זה בתוכנו. אחר כך, זה פשוט יקרה.

מריח כמו שינוי

ובכן, מתי יגיע הדבר שאנחנו רוצים? הנה מבחן קטן: דוגמא טובה לכך נוכל למצוא אצל דלית, בת 30, המעוניינת בזוגיות. כשנבקש ממנה לכתוב על דף מהן שלוש הסיבות בגללן היא רוצה בן הזוג, היא תכתוב תשובות הגיוניות וארציות ביותר- שהיא רוצה מישהו לאהוב ושיאהב אותה חזרה, שיעניק לה ביטחון כלכלי ושיהיה איש שיחה מוצלח.

בדרך קסומה, התשובות של דלית יהיו גם הפתרון לשאלה: "מתי אמצא את אהוב ליבי?". זה יקרה כאשר דלית תלמד לאהוב את עצמה, לאחר שתמצא עבודה טובה שתפרנס אותה ולאחר שתמצא לעצמה כמה חברים קרובים. רק כאשר הפנימיות שלה תהיה שלמה, ממש כמו במטה קסמים יופיע האביר על הסוס הלבן.

עד שדלית לא תשלים את המסע הפנימי שלה, מערכות היחסים שלה יהיו רק שיעורים המשקפים את חוסר השלמות שלה, שדרכם תוכל ללמוד ולשנות את הפנימיות שלה. היא תתנסה במערכות יחסים שונות: חלקן טובות וחלקן פחות, אולם עד שהיא לא תשלים את המסע - לא יגיע אליה בן הזוג המיוחל.

קלף גלגל המזל בקריאה

זהו קלף של שינויים והתפתחות. הוא מראה, שאנחנו עוברים שינויים פנימיים והתוצאה היא שבקרוב יתחוללו שינויים חיצוניים חיוביים בחיינו. הופעת הקלף מייצגת פעמים רבות לחץ בשל ההרגשה שמשהו מעורר חשש עומד לקרות. עלינו להבין, כי כאשר השינוי יתחולל, נרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגלינו, דברים רבים כבר לא יהיו כפי שהיו. אולם, השינוי לטובה, ועלינו להמשיך להיות נאמנים לדרך שהתחלנו ולא לתת לחששות שלנו או לחברה לגרום לנו לשנות את דרכנו.

פעמים רבות הקלף הוא מסר הבא להראות שהשינוי המבוקש חייב להתחיל קודם כל מבפנים. הקלף מראה, כי הגיע הזמן שניקח את הגורל בידיים שלנו ונעשה משהו, משום שאם לא נעשה זאת נמשיך להיסחף בזרם החיים וחיינו יהיו כמו גלגל: פעם למעלה ופעם למטה.

הזיקה של הקלף

לקלף גלגל המזל יש זיקה למצבים או לשאלות העוסקים בשינויים, גדולים כקטנים, תהפוכות ויד הגורל, נפש האדם וכיצד העולם שמסביב מושפע ממנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מימושו של הקלף בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף גלגל המזל מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. קלף זה הוא קיצוני במיוחד. הוא מעיד על כך, שמה שלא ניצור בתוכנו, לא יתפתח בעולם שבחוץ.

לכן, עלינו לעבוד קשה במיוחד כדי להוריד את הקלף לקרקע. נדרש כאן שינוי פנימי אמיתי וגדול. הדברים הם הרבה יותר משמעותיים ממה שאנחנו מתארים לעצמנו ועלינו להיות מוכנים לכך! עלינו להיות כנים עם עצמנו, מפוקחים ולא רק להבין מה צריך להשתנות אצלנו, אלא גם לפעול כדי לתקן את זה.

הכיוון אליו הולך השואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

בתקופה שהוגדרה עלינו להיות מוכנים לשינויים. הקלף מראה, כי אנחנו הולכים לקראת תקופה של שינויים גדולים, בעיקר פנימיים, שיולידו שינויים בסביבה החיצונית לנו. זהו זמן קריטי בחיינו, שבו הפעולות שלנו, "קטנות" ככל שיהיו, ישפיעו ובגדול על מהלך חיינו. לפעמים השינוי נראה מאיים, אך עלינו להבין שזה שינוי חיובי והוא תוצאה של בשלות פנימית ומוכנות.

מסר לשואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

עם זאת (הכוונה היא לכיוון אליו אנחנו הולכים), הקלף הוא מסר הבא לעזור לנו להבין שהמציאות החיצונית שלנו היא מראה מדויקת של המציאות הפנימית שלנו. הקלף קורא לנו להבין שרק בנו קיים הכוח לשנות. עלינו להבין שאף גורם, אדם, לרבות אלו שהם בעלי ניסיון, אינם יודעים כיצד לחולל את השינוי שאנחנו רוצים. עלינו להבין, כי אין גורל ואין יד מכוונת, דבר לא קורה במקרה ואנחנו היחידים שיכולים לעשות את זה.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (קלף מספר 3 בקלטית):
הדפוס השלילי של הקלף מראה דרך איזה "משקפיים" שליליים אנחנו רואים את הנושא השאלה. קלף גלגל המזל במיקום זה, מראה כי יש לנו נטייה להשאיר הכל ליד הגורל. יש בנו פחד משינויים ומלקיחת אחריות על הדעות והמחשבות שלנו. אנחנו בוחרים בדרך הקלה ומאשימים את היושב במרומים. יש לנו הרגשה שעלינו לקבל את מה שיש כאילו זה מה שצריך להיות ולכן אנחנו נמנעים מלפעול כדי לשנות את מה שלא טוב בחיינו. אבל אין זה כך ויש בידינו את האפשרות לשנות את הגורל.

הצדדים השליליים של קלף גלגל המזל, שמתחזקים כשהקלף מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה שלנו שאותה מייצג הקלף היא חוסר שליטה. אנחנו נוטים לתת לדברים לקרות בחיינו ולא לוקחים אחריות או מנסים לשנות. כתוצאה מכך, אנחנו עלולים לחזור לדפוסים הלא בריאים הקיימים בחיינו ולמצוא את עצמנו במקומות שבהם אנחנו מאבדים שליטה, כמו התמכרויות והימורים מצד אחד ודיכאון מצד שני.

הופעת הקלף במיקום זה יכולה להראות לפעמים שהשינוי המתחולל כרגע בחיינו הוא זמני ועלינו לחכות עד שהוא יחלוף. במקרה כזה, השינויים עלולים להיות כנגדנו בתקופה שהוגדרה ועלינו לנסות להתמודד איתם ככל שניתן ופשוט לזרום עם הדברים בשקט עד שיעבור זעם.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שגורלנו בידו. היקום אומר לנו בצורה חד משמעית: צרו את השינוי אליו אתם שואפים ואהיה עמכם. זה הזמן לקחת את מושכות הגורל וליצור מציאות חדשה, זו שאנחנו רוצים. הדגש הוא על הכאן ועכשיו. עלינו להבין שאין באמת עתיד או עבר, אלא רק את ה"עכשיו". כך שהפעולות שלנו היום הן הדבר החשוב ביותר. עלינו לזכור, כי כאשר השינוי מתחולל, תמיד יהיה מי שיתנגד. עלינו לקבל את האפשרות שחלק מהשינוי חל גם על הסביבה החיצונית ובמיוחד את אלו המעכבים אותנו בדרך לשינוי.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברים, בני הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים או כל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם בעל רבדים רבים ולא תמיד קלים להבנה. אנו נתפשים בעיני אחרים כמהירי החלטה, יודעים לקחת את החיים בקלות, לא מתעקשים והכי חשוב – כאנשים חברתיים שיודעים לעשות כיף. רבים יאהבו את הפרספקטיבה שיש לנו וישמחו לדבר איתנו על בעיות שיש להם. עם זאת, לחברה יש תחושה פעמים רבות שאנחנו טיפה הפכפכים ורוצים שנהיה פחות כבדים ושנזרום יותר.

הפחדים והתקוות של השואל (מספר 9 בקלטית)

הקלף במיקום זה מראה, שיש לנו תקווה ורצון שהשינוי יגיע. הקלף מראה שנמאס לנו להיות חסרי שליטה ולאבד את עצמנו בתוך כל הכאוס הגדול הזה שנקרא חיינו. אמנם יש לנו פחד משינויים, אך אנחנו מבינים שיש צורך בשינוי ומוכנים לעמול כדי שהשינוי יתרחש. הקלף במיקום זה מראה, שעלינו לסמוך על היכולות שלנו ליצור שינוי ובאמת להבין את הכוח הפנימי העצום שיכול לחולל נסים. כשנבין וניישם זאת, הכל ישתנה.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully