וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 6

שגיא מנדלבוים

13.4.2008 / 13:11

שגיא נדהם כשהוא מגלה שלכל קורא בקלפים יש פרשנות אישית משלו והמורה לורן מסבירה לו על הגישות השונות לקריאה בקלפים

המפגש הבא שלי עם לורן התקיים דווקא בבית קפה תל אביבי. דיברנו קצת עליי ועל העתיד שלי ובמיוחד על המקום שבו אהיה בעוד 10 שנים. בזמנו, הייתי בטוח שהעתיד שלי נמצא בעולם המחשבים. כשלורן שמעה אותי מדבר בביטחון שכזה היא צחקה ואמרה שאף פעם אי אפשר לדעת.

"העתיד לא קבוע מראש"? שאלתי.
"אין באמת דבר כזה שנקרא עתיד", היא ענתה, "העתיד הוא תוצאה של המעשים שלנו היום והוא אינו קבוע מראש. הכל תלוי בנו וביכולת שלנו להבין את הפוטנציאל שלנו ולממש אותו.
יש מקרים בהם אנשים אינם מתפתחים ואינם משתנים ולכן נראה שעבורם העתיד קבוע מראש, אבל גם כאן יש בחירה לשנות".
"אבל מה את אומרת בעצם? שאי אפשר לבדוק בקלפים מה יהיה בעתיד?" שאלתי.
"בוודאי שאפשר", לורן ענתה, "אך התשובה שתתקבל תלויה בקורא בקלפים ובגישה שלו, מכיוון שכל קורא בקלפים מכוון את הקריאה למקום אחר".

"בקלפים כמו בחיים, אין אמת אחת", אמרה לורן לאחר שתיקה ארוכה, "אין שחור ולבן ובדיוק כפי שאירוע אחד יכול להיות מתואר על ידי שלושה אנשים בשלוש צורות שונות, כך גם לכל קורא בקלפים יכולה להיות גישה שונה לגבי פירושי הקלפים. קלפי הטארוט משקפים את האדם והקריאה בהם משקפת את השקפת עולמו של הקורא בקלפים. נדירים יהיו המקרים בהם שני קוראים יהיו בדיוק בעלי אותה הגישה. גם אתה תפתח בהמשך גישה אחרת המתאימה לגישה שלך לחיים".

אותה שאלה, קלפים שונים

יש מאות סוגים של גישות ופירושים לקלפי הטארוט. במקרים רבים לא תהיה הסכמה לגבי פירוש של קלף בין קורא אחד לשני. "רגע", עצרתי אותה ושאלתי, "אז אם אבוא לשני קוראים בקלפים עם אותה השאלה, אקבל שתי תשובות שונות?".

"אתה תקבל את אותה התשובה", ענתה לי לורן, "אמנם יש בעיה עם הצגת שאלה זהה לשני קוראים, אבל אם תגיע לשני קוראים בקלפים עם אותה השאלה תקבל תשובה אחת. ההבדל יהיה בקלפים שיופיעו בקריאה. לשני הקוראים יופיעו קלפים שונים, אך הם ייתנו לכל אחד מהקוראים את התשובה הנכונה".

"זה כמו שפה", ניסתה לורן להסביר לי, "אתה יכול לשמוע את אותו המשפט באנגלית, בגרמנית או ביפנית - למרות שהכוונה זהה, זה יכול להישמע אחרת. העובדה שלא משתמשים באותם הפירושים או אותן המלים, אינה אומרת שלא תהיה אותה התוצאה. האמת היא אחת. ואם בחורה רוצה לבדוק את הפוטנציאל הזוגי שלה ושל בן הזוג שלה, לקוראים שונים יכולים להופיע קלפים אחרים לגמרי, שיובילו כל אחד מהם לתוצאה זהה. אם הפוטנציאל ביניהם הוא נפלא, לקורא אחד יכול להופיע הקלף 3 גביעים שייצג את הפוטנציאל הנפלא הזה ולאחר יכול להופיע הקלף השטן שעבורו זהו הקלף המייצג זוגיות שתתפתח להיות דבר נפלא.

ההנחה היא שיש אמת אחת עבור הבחורה שהגיע אלינו ושאלה על הפוטנציאל הזוגי שלה, אבל זה לא נכון. אמנם הפוטנציאל ביניהם הוא טוב, אבל פעמים רבות גם פוטנציאל טוב צריך ליטוש וכל קורא יכול לדבר על אספקט אחר במורכבות של הקשר. אחד יכול לדבר על הקושי שלה עם בני זוג, שני יכול לדבר על מה נכון עבורה לעשות כדי שלצד השני יהיה יותר קל ושלישי יכול לדבר על הקושי שיש לה עם הסביבה המשפיעה לרעה על הקשר".

הקלפים מתאימים את עצמם למערכת האמונות שלנו. כך, גם אם נלמד לראות בקלף שלוש חרבות קלף חיובי בכל הקשור לזוגיות, כשיבוא אלינו שואל הנמצא בזוגיות נפלאה, הקלף שלוש חרבות יוכל במקרה זה לייצג את הזוגיות הנפלאה הזו".

הגישות השונות

"כדי לעשות סדר בגישות השונות", ניסתה לורן לעודד אותי, "אפשר להגיד שהגישות השונות נמצאות על סקאלה שבצד אחד שלה נמצאת הגישה הגורלית ובקצה השני יש את הגישה ההפוכה – האקזיסטנציאליסטית.

הגישה הגורלית יוצאת מתוך הנחה שהכל קבוע וידוע מראש. כך למשל, אם תבוא בחורה לקורא בקלפים פטליסט מיסודו ותשאל על מצב הזוגיות שלה בשלוש השנים הקרובות, הוא יספר לה שהוא רואה ממש בעוד שבועיים פגישה עם בחור שקוראים לו ארז. הוא יספר שהם יפגשו בסופרמרקט במקרה ומיד תוצת אהבה גדולה ותוך שמונה חודשים כבר תהיה חתונה. כאן הוא ימשיך להוציא קלפים, פניו ירצינו והחיוך ייעלם, תוך שהוא אומר לה שלצערו ארבע שנים לאחר החתונה הוא יבגוד בה ויעזוב את הבית וגם באותה השנה יפטרו אותה מהעבודה. ובאמת לאחר כחמש שנים נראה את אותה הבחורה מתקשרת לכל חברותיה בהתרגשות ומספרת להם כמה שהקורא בקלפים ההוא צדק. "הכל נכון"! היא תגיד להם, "ואני כל כך מאושרת שיש לי קורא בקלפים שיודע על מה הוא מדבר".

לעומת זאת, הגישה האקזיסטנציאליסטית טוענת שאין כזה דבר גורל, שאין דבר הקבוע מראש ושאנחנו האחראיים הבלעדיים לעתיד שלנו. כך למשל, אם אותה בחורה תגיע לקורא בקלפים בגישה האקסיסטנציאליסטית היא תקבל תשובה בסגנון אחר לגמרי.

כאן הקורא בקלפים יסתכל על הקלפים ויאמר לה: 'בואי נעזוב לרגע את ארז ואת מה שיקרה בעוד ארבע שנים, בואי נדבר עלייך ועל מה שקורה היום'. הוא יאמר לה שעכשיו יש לה בעיה עם מסגרות ושבכל מקום בו היא הייתה במסגרת, היא הרגישה צורך לברוח. הוא יגיד לה שעכשיו יש לה בעיה עם דמות הגבר בחייה והיום יש לה קושי בזוגיות. הוא יגיד לה שאם היא תעבוד היום על הבעיות האלה, היא לא תצטרך להגיע למקום הקשה שתגיע אליו בעוד ארבע שנים".

לא רק לחזות את העתיד

זה מאד קל לחזות את העתיד למישהו, אך החוכמה היא לעזור לו למנוע את זה. בעבר, הגישה המקובלת הייתה הגישה הגורלית ואפשר להבין מדוע. האנושות הייתה כזו: אם תסתכל על מה שקרה כאן לפני 100 שנים, על מעמד האישה, על הגישה לדת ולמדינה תראה שהאזרח הקטן אמר 'אמן' לכל דבר והמשיך הלאה בחייו האפורים. היום אנשים רואים את הדברים אחרת ומחפשים שינוי. הם מטפלים בעצמם, מודעים לעצמם ובמלים אחרות הם לוקחים את הגורל לידיים שלהם.

פעם אם קוראת בקלפים הייתה אומרת למישהו שהוא יתגרש בעוד שלוש שנים, הוא היה כותב זאת ביומן שלו ובבוא העת היה מתבונן בתאריך ומציין לעצמו שהקוראת בקלפים צדקה. היום, לעומת זאת, אדם שמגלה בקריאה שהוא עומד להתגרש, זה יטריד אותו והוא ינסה לפתור זאת על ידי טיפול או שייתכן ויאמר לעצמו: "למה שאסבול כל כך הרבה זמן?" ויתגרש מיד ויחסוך לו ולאשתו שנים של סבל.

עם זאת, ולמרות שאני מאוד אקסיסטנציאליסטית, אני חייבת להודות שפעמים רבות נמצא גורמים פטליסטים (גורליים) בקריאה. יש מקרים בהם נראה בקריאות שדברים בחיינו 'אמורים לקרות', או ליתר דיוק יתרחשו לכאורה ללא שליטה. זה נכון שיש לנו שליטה על גורלנו, אבל פעמים רבות ניתן לאחרים, במיוחד לחברה, לקבוע את הגורל שלנו".

האם יש קלפים המראים שיש קושי הנובע מגורם חברתי"? שאלתי.
"בהחלט", אמרה לורן, "יש צירופים היכולים להראות את זה וקלפי החצר למשל, יכולים פעמים רבות לייצג מקרים בהם יש קושי לממש את הרצונות שלנו בשל מחויבויות חברתיות. אבל על הקלפים באופן ספציפי ועל ההקשרים ביניהם נלמד בשלב מאוחר יותר. תחילה עלינו ללמוד את כל הקלפים ורק לאחר מכן לדון במקרים המיוחדים". ובשבוע הבא, כך הסבירה לי לורן, יעסוק השיעור במספר אחד שהוא הבסיס להבנת קלפי האסים.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully