וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף המרכבה

שגיא מנדלבוים

23.12.2007 / 15:45

קלף המרכבה קורא לכם לא לוותר על החלום ולהפסיק לפחד מעצמכם: קצת אסרטיביות, ישירות ותעוזה יעזרו לו לקרום עור וגידים

בקלף המרכבה אפשר לראות שני סוסים, אחד שחור אחד לבן, אחד מושך ימינה והשני מושך שמאלה, אבל הרכב הוא זה ששולט בסוסים והוא זה המוביל אותם למקום אליו הוא רוצה להגיע. אלו הם החיים. החיים מושכים אותנו לכיוונים שונים. הם מעמידים בפנינו פיתויים, התנגדויות, קונפליקטים מסוגים שונים ועלינו לדעת כיצד לשלוט בהם ולהוביל אותם למקום אליו אנו שואפים להגיע.

פעמים רבות אנו מעדיפים לוותר ולא להתעקש על נושאים מהותיים בחיינו, מתוך מחשבה שהדברים קורים כפי שהם צריכים לקרות ואם דבר מה מתרחש הרי שזהו מקומו. אך לא תמיד כך הדבר. הפעם אנו עומדים בפני מכשול שהוא מעיין מבחן עבורנו. את המבחן נוכל לעבור רק במידה ונהיה מספיק חזקים בדעתנו ונבין כי נושא זה חשוב מאין כמוהו וזה לא הזמן לוותר ולהמשיך הלאה.

קלף המרכבה מראה שאנו לא נותנים ביטוי לחלקים השונים הקיימים בחיינו, אותם חלקים החשובים באמת. יש לנו נטייה לוותר על מה שחשוב, אבל אסור שזה יקרה. נוכחות הקלף נותנת לנו את כל הלגיטימציה להיות עקשנים, לעמוד על שלנו, להיות אסרטיביים ותקיפים. אסור לנו לוותר על החלום. כשהקלף מופיע בקריאה צריכה להידלק לנו נורה אדומה, משום שהשאלה שנשאלה איננה כל כך פשוטה כפי שזה נראה. הקלף מרמז על כך, שאנו עומדים לוותר על משהו מאוד חשוב ואסור לנו לעשות זאת, מכיוון שאם נוותר, הניצוץ בעינינו יכבה ומשהו בנו ימות וכשמשהו ברוח שלנו, בפנימיות שלנו ימות, גם משהו פיזי יכול למות.

כך למשל, אם תבוא אישה לקריאה ותשאל שאלה פשוטה לכאורה, כמו "האם כדאי לי לעבור לגור במושב בשנים הקרובות" ויופיע קלף המרכבה, אנו צריכים להבין כי השאלה לא כל כך תמימה כפי שזה נראה. ייתכן ולגור במושב, הרחק מהעיר הסואנת, זהו חלום חייה והיא עומדת לוותר עליו. כשהיא תוותר על החלום, משהו בה ימות. היא אמנם תשלים עם המגורים בעיר הגדולה, אולם זה לא יהיה אותו הדבר, היא לא תהיה יותר אותה האישה שהייתה קודם.

קלף המרכבה בקריאה

קלף המרכבה הוא קלף של החלטות קשות ושל פעולות אמיצות ונחרצות. מאחורי כל ויתור עומדת החלטה קשה והשואל צריך לעשות אותה נכון. זה אינו קלף של ערמומיות, אלא של נחישות ואסרטיביות - הכל על פני השטח, הכל ברור לכולם. לשואל אסור לוותר, מכיוון שאם הוא יוותר משהו בו ימות.

הקלף נותן לשואל לגיטימציה להיות כעת אסרטיבי, תקיף ולא לוותר בכל מחיר. הוא מראה, כי חשוב שהשואל ינהל את מהלך העניינים כפי שהוא רוצה. עליו להיות תקיף וישיר מהרגע הראשון. פעולה נכונה וישירה הנעשית מהרגע הראשון, מונעת בעיות רבות אחר כך. פעמים רבות, הקלף יגיע לפני שהבעיה תתחיל, וכדי למנוע את הבעיה, השואל צריך לארגן את המהלכים שלו בצורה מסודרת. ניהול לא נכון יוביל לקשיים ובעיות גדולות יותר בעתיד.

אם השואל יפעל מהר ובנחרצות, אם הוא יהיה ישיר, ידאג שהכל יהיה על פני השטח, חוקי ומסודר מהרגע הראשון, לא רק שהוא ימנע את המכשולים והקשיים הצפויים לו, אלא שמובטחת לו הצלחה.

הזיקה של הקלף

לקלף המרכבה יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים ב"יציאה למערכה". אפשר לפגוש בו גם כשיש לנו נטייה למלחמות ומאבקים, אך מעל לכל מדובר בלקחת שליטה על החיים. ישנה זיקה לחוזים, מאבקי כוח ותחרויות, אבל בעיקר, למקומות בהם הרצונות והחלומות שלנו עומדים להתעכב כתוצאה מהתנגשות בינינו לבין החברה.

מימושו של הקלף בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף המרכבה מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. קלף המרכבה מראה, כי אסור לנו לוותר ומסביר שאיננו צריכים לבחול באף דרך כדי שנוכל לעמוד על שלנו ולהשיג את מה שחשוב לנו. הקלף מראה שאנחנו מאוד קרובים להצלחה, אולם עלינו לקחת את עצמנו בידיים, לרתום את המושכות וללכת עד הסוף עם החלומות שלנו. עלינו להיות כנים, אסרטיביים ונכונים לכל על מנת להוציא לפועל את מה שאנו רוצים לממש בחיינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הכיוון אליו הולך השואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

קלף המרכבה במיקום זה אינו קלף כיוון, אלא קלף של מסר והוא מראה שעלינו להתכונן, מכיוון שבתקופה שהוגדרה עלינו להילחם כדי שנוכל להגשים את החלומות שלנו. הקלף מכין אותנו לקראת תקופה קשה ומאומצת, שבה עלינו לצאת למלחמה מבלי לחשוש מכלום.

מסר לשואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

קלף המרכבה הוא מסר חשוב הקורא לנו לא להיכנע. הוא מזהיר שאם נוותר - לא נסלח לעצמנו לעולם. הופעת הקלף היא סימן לכך שנושא השאלה הוא הרבה יותר חשוב מכפי שנדמה לנו ושכל וויתור עליו, על החלום שלנו, יוליד כאב.

הקלף קורא לנו להילחם, אולם יחד עם זאת עלינו לעשות את התהליך מעל פני השטח, בצורה ברורה וכנה ובלי משחקים ועורמה. הקלף קורא לנו שלא להסתיר דבר ולהראות לעולם בדיוק מה אנו צריכים ורוצים ואם אנו נלחמים על הדבר שחשוב לנו, עלינו להצהיר על כך ולהסביר שאנו לא מתכוונים להיכנע, לא הפעם!

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (מספר 3 בקלטית): מראה את המקום, שבו אנו רואים את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אלו "משקפיים" שליליים אנו רואים את הנושא עליו נשאלה השאלה. קלף המרכבה במיקום זה מראה, כי יש לנו פחד ממאבקים ואנו חוששים להתעקש, לריב ולעמוד על שלנו. התוצאה היא שאנו נוטים לוותר על הדברים החשובים לנו. במקרים מסוימים, בהתאם לכיוון או למסר של הקלף הראשון, הקלף יכול להראות גם שיש לנו נטייה להאמין שכל דבר צריך לבוא מתוך מאבק, מאמץ, או קושי.

הצדדים השליליים של קלף המרכבה, שמתחזקים כאשר הוא מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):

הבעיה הגדולה שיש לנו ואותה מייצג הקלף היא שאנו לא מסוגלים לוותר, לא מסוגלים להרפות, שאנו קיצוניים מידי, לוחמניים מידי ושכל דבר בשבילנו הוא מלחמת חורמה. הופעת הקלף במיקום זה יכולה להראות גם, כי אנו לא ישרים ועושים כל שביכולתנו בשביל להשיג את הדברים שאותם אנו רוצים, גם במחיר של דריכה על גוויות. כנראה שהגיע הזמן להיות כנים עם עצמנו, ישרים ופחות לחשוב שאנו צריכים להשיג את מה שאנו רוצים בכל מחיר.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שאנו עומדים לוותר על החלום! הקלף מזהיר אותנו שלא להיכנע, לקחת את מושכות החיים בידיים שלנו ולהוביל את חיינו לאן שאנו שואפים! הקלף קורא לנו להיות יותר אסרטיביים, בטוחים בעצמנו ולנהוג במרכבת החיים בעצמנו. לא להאשים את הגורל בבעיות שלנו, מכיוון שאנו אלו הקובעים את גורלנו! עלינו לא לוותר, מכיוון שאם נעשה כך, לא נסלח לעצמנו לעולם.

הופעת הקלף במיקום זה יכולה גם להראות, כי אנו מהססים, חוששים ושוקלים יותר מידי את הצעדים שלנו. עלינו להבין שתמיד אפשר להמתין עוד קצת או לחשוב מה אפשר עוד לעשות אחרת, אולם זמן ההמתנה נגמר וכעת זהו הזמן לפעול.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברים, בן או בת הזוג, הקולגות לעבודה, המעסיקים או כל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם המפחד לעשות את מה שהוא רוצה, המנסה לפשר, לעזור ונמנע ממלחמות. אנו בהחלט מצטיירים כאנשים ישרים, אמיתיים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות, אולם עם זאת, החברה רואה בנו אדם חזק ויודעת שאנו מסוגלים להילחם על שלנו כשצריך והיא הייתה רוצה לראות אותנו יותר נלחמים, בטוחים בעצמנו והולכים עד הסוף.

הפחדים והתקוות של השואל (מספר 9 בקלטית)

הקלף במיקום זה מראה, כי אנו מקווים ורוצים להצליח ויודעים איך להשתמש בכוח שלנו כדי להשיג את מה שאנו רוצים. מצד שני, אנו חוששים מקשיים ומאבקים, חוששים לצאת לקרב ומפחדים שנפסיד. אבל אנחנו הכי מפחדים מעצמנו: שלא נגלה את הצדדים הפחות נעימים הקיימים בנו ולכן נמנע מלהשתמש בהם.

קלף המרכבה במיקום זה מראה שעלינו להפסיק לפחד מקשיים וממאבקים, ושאם יש לנו צורך או רעיון שאנו רוצים להביא לידי ביטוי, עלינו פשוט להוציאו לפועל! לא לפחד להיות ישירים ודומיננטיים, לא לפחד מהאסרטיביות של עצמנו ולא לפחד להגיד בדיוק מה אנחנו רוצים ולמה אנו מצפים. אנו מסוגלים לצאת למלחמה על מה שאנו מאמינים בו ואם נתגבר על הפחדים שלנו ועל החשש ממה יגידו אחרים - נצליח!

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully