וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מטות

שגיא מנדלבוים

4.11.2007 / 16:25

לפי הקלף בטארוט, הדרך להשגת המטרה ארוכה היא וקשה, אבל בסופו של דבר צפוי הפי אנד והניצחון יגיע

חמישה מטות הוא קלף של ניצחון, אבל למרות שהוא מראה שאנו יכולים לזכות בניצחון, עלינו להבין שזה לא יקרה בקלות. הבעיה מתעוררת כשיש לנו אמונה שהכול קורה בקלות, במהירות וללא מאמץ ולכן כשיגיע רגע האמת - לא נהיה מוכנים ונופתע. במציאות, אנו נדרשים להיאבק כדי לנצח. עלינו להיות מוכנים למאבק, להבין שהוא תהליך התפתחותי חשוב ורק כשנהיה מוכנים אליו – גם נצליח.

הקלף רומז, כי השואל יכול לקבל עזרה שאינה רגילה. אבל עזרה קונבנציונלית, היא עניין יחסי. עבור אדם חולה המטופל ברפואה הקונבנציונלית, הקלף יכול לרמוז על צורך בעזרה מתחום הרפואה המשלימה. אולם, אם האדם מטפל ברפואה משלימה וזו אמונתו, אולי כדאי לו לפנות דווקא לרפואה הקונבנציונלית.

בקלף הקודם, השואל היה במקום בו הוא רץ קדימה לכיוון המטרה שאותה הציב לעצמו מבלי ליהנות מהדרך. כעת הוא הגיע למטרה שלו, אבל מאחר והיסודות לא חוזקו היטב במספר 4, עכשיו הוא צריך להיאבק על מנת להתפתח ולהצליח.

הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף - יאסון וגיזת הזהב

זהו השלב בו יאסון מוצא את גיזת הזהב, אולם עליו לעמוד במשימות בלתי אפשריות כדי לזכות בה. הוא מוצא את העזרה במקום לא צפוי, אצל בת המלך, מדיאה, מכשפה כה חזקה שאפילו האלים פוחדים ממנה. מדיאה שמתאהבת ביאסון, מוכנה לבגוד באביה למען האהבה.

קלף חמישה מטות בקריאה

קלף חמישה מטות מראה, כי אנו יכולים להשיג את הניצחון ואת המטרות שלנו, אבל עלינו להיות מוכנים לעמול קשה כדי להשיג אותם. הפוטנציאל נמצא וסיכויינו טובים, אולם יותר מהכול עלינו להודות בפני עצמנו שאנו זקוקים לעזרה והדרכה ולדעת לבקש אותה. אם נתכונן היטב, נעבוד קשה ונקבל הדרכה ועזרה, נצליח להשיג את המטרות שלנו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הזיקה של הקלף

לקלף חמישה מטות יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים בקשיים שבהם נדרשת עזרה או התערבות חיצונית, כמו ייעוץ, פסיכולוג, או איש מקצוע אחר. כפי שבסיפור המיתולוגי יאסון מוצא עזרה אצל המכשפה מדיאה, כך נוכל למצוא קשר בין הקלף למקרים בהם אנו זקוקים לעזרה של "מכשפה", מטפל ברפואה משלימה או איש מקצוע שהוא "קוסם" בתחומו. במקרים רבים כאשר יוצא הקלף בקריאה, הוא מראה שההצלחה קרובה, אך נשיג אותה אם נוכל לשים בצד את האגו ולהבין שמה שעומד מולנו אינו פשוט וכדי לעבור אותו אנו זקוקים לעזרה.

מימוש הקלף בעולם החומר

בשונה מקלפי הארקונה הגדולה, קלפי המינור ארקונה הם ארציים ומעשיים מיסודם. עם זאת, ניתן לחזק את התהליך ולהפוך אותו ליעיל, מהיר וטוב יותר. קלף חמישה מטות מראה, כי ככל שהשואל יפנים את העובדה שהתהליך אותו הוא הולך לעבור אינו פשוט וכי הוא זקוק לעזרה, כך המציאות שתבוא אחר כך תהיה פשוטה וקלה יותר.

הכיוון אליו הולך השואל בקלף (הראשון בקריאה הקלטית)

בתקופה שהוגדרה, נעמוד בפני מאבקים וקשיים. למרות שאנו סבורים שהדברים יתנהלו על מי מנוחות, המציאות אינה כזו ובפועל כדי להצליח עלינו להתאמץ, להיאבק ולקבל עזרה.

מסר לשואל בקלף

קלף חמישה מטות הוא מסר הקורא לנו להיות מוכנים, להתאמץ יותר ומבטיח שבסופו של דבר זה ישתלם. אנו צפויים להצליח בכל הקשור לנושא השאלה, אך לא לבדנו! אנו זקוקים לעזרה חיצונית שאינה קונבנציונלית ושונה מדרך החשיבה העכשווית שלנו. כך למשל, אם אנו רוצים להתקבל למקום עבודה כלשהו, אנו בהחלט צריכים לחשוב על קורסי הכנה, במידה ומדובר במבחני התאמה, לשקול מפגשים עם חבר שיאמן אותנו לקראת ראיון העבודה ואפילו יצלם אותנו כדי שנוכל לצפות בעצמנו בשעת פעולה ואפילו לשקול שימוש בהפעלת קשרים.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (קלף מספר 3 בקלטית):
מראה את המקום שבו אנו רואים את הדברים בצורה לא נכונה. כאן, ניתן להבין דרך אילו משקפיים שליליים אנו רואים את הנושא עליו נשאלה השאלה.

כאמור, קלף חמישה מטות מראה שכדי לנוע קדימה עלינו להכשיר את הקרקע, להתכונן ולהיות מוכנים להתמודדות עם מאבק וקשיים. מצד שני, ייתכן כי אנו לא מעריכים היטב את המצב, מסרבים לקבל עזרה ויש לנו נטייה לנסות לעשות הכול לבדנו. עלינו להבין, שאנו טועים ולא מעריכים היטב את המצב. עלינו לחפש מקורות שיכולים לעזור לנו.

במקרים מסוימים, בהתאם לכיוון או למסר של הקלף הראשון, הקלף יכול להראות שיש לנו נטייה להיות לוחמניים מידי ולפרש כל פרט כמאבק או קושי. כך למשל, בזוגיות אנו יכולים לחשוב שהיא צריכה להיות מורכבת, קשה ונצפה בה לריבים וקשיים, במקום ליהנות ולהתענג מהמערכת היחסים הנפלאה שיש לנו.

הצדדים השליליים של קלף חמישה מטות, שמתחזקים כאשר הוא מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה הקיימת אצלנו, שאותה מייצג הקלף, היא שאיננו מוכנים למאבקים הצפויים לנו ולא יודעים כיצד להתמודד איתם. אנו מסרבים לפעול ומסרבים לקבל עזרה. מצד שני, עלינו לדעת שלא להתעקש, שלא "ללכת עם הראש בקיר", להיאבק על כל שטות ולסרב לתת לדברים לזרום על מי מנוחות.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שעלינו להפנים כי מסע לקראת ניצחון, דורש לעתים מאבקים לא בהכרח פשוטים. המסר העיקרי הוא להכין את עצמנו להתמודדות עם קשיים, אך עם ידיעה שאותם קשיים ישתלמו ובסופו של דבר יגיע הניצחון.

זאת מכיוון שהמאבק כשלעצמו הוא תהליך לימודי, שבסופו לא רק יגיע הניצחון, אלא נזכה לניסיון והכרה טובה יותר של הצעדים שיובילו אותנו לניצחונות נוספים בעתיד. עלינו להשלים עם העובדה שאין לנו מספיק ניסיון וידע הפעם, וכי אנו זקוקים להנחיה. העזרה שאנו זקוקים לה נמצאת שם, קיימת ומחכה שנמצא אותה. זהו מסר מעודד הקורא לנו להיות מוכנים לקרב, אך בידיעה שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר.

איך רואה החברה את השואל בקלף (מספר 8 בקלטית)

החברים, בן או בת הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים וכל אחד אחר שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם חזק, כוחני, עקשן, הנוטה לעמוד על שלו ולעשות את הדברים בדרך שלו. החברה הייתה רוצה שנתעקש פחות ולא "נעשה עניין מכל דבר", ושנזרום, נקשיב ונקבל את דרכי החשיבה והפעולה של האחר.

הפחדים והתקוות של השואל (מספר 9 בקלטית)

הקלף מראה, כי אנו חוששים ממאבקים וחשים עייפים, שחוקים ומקווים שהכול יזרום בטבעיות וללא מאמץ. הקלף במיקום זה מראה, כי עלינו לחשוב חיובי ולא לתת לחששות לנטרל אותנו. עלינו להיזהר שלא לתת לעייפות לשחוק אותנו ולהיות מסוגלים להבין, שאנו בהחלט יכולים להצליח. לפעמים זה לא בושה להודות שאנו עייפים, שקשה לנו או שאנו מתקשים. אם רק נודה בכך, נוכל להיות פתוחים יותר לקבל עזרה וייעוץ שיכולים לעזור לנו להגיע למטרה שלנו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully