וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומר ממנו עשויים מנהיגים

27.9.2006 / 7:51

הם מלאי אשמה ונטיות אובדניות, למרות שזורם בהם דם של מלכים. שגיא מנדלבוים סוקר את הטיפוסים הנוצצים שבינינו - אנשי הזהב

אנו מסוגלים לשאת הכל מלבד הצלחה מתמדת. (גיתה)

הזהב הוא המתכת האהובה ביותר על האדם וכנראה גם אחת הראשונות בהן עשה האדם שימוש. האדם מחפש אחר הזהב כמעט משחר האנושות ואנו רואים את הזהב בכל מקום. אנו נתקשט אתו, נקבל אותו כמדליה כשנצטיין במיוחד והוא משמש כרכיב חיוני בתקשורת ומחשבים. הוא המטבע הקובע את גודל אוצר המדינה ואנו נשתמש בו בברית הנישואין.

הזהב הוא לא נחלתם של העשירים בלבד. גם האדם הפשוט מחפש את הזהב והבהלה לזהב, אולי נרגעה, אבל לא פסקה מעולם. מתכת יקרה זו נמצאת תמיד קרובה ללבנו. אך מה יש בה שהופך אותה לכה יקרת ערך. מדוע אנו כל כך חושקים בה והאם כשנשיג את הזהב, באמת נהיה מאושרים. האם כל הנוצץ, זהב הוא?

את החיפוש שלי אחר התשובה אתחיל במתכת עצמה ובהבנת התכונות שלה.

כמה עובדות ש(ייתכן) ולא ידעתם על הזהב

• זהב הוא מתכת אצילית שאיננה מתרכבת עם חומרים אחרים בקלות, לכן נמצא את הזהב לרוב בטבע בצורתו הטהורה, מבריק כמעט בכל זמן.

• ריכוז הזהב במכרות עומד על גרם אחד לטונה של אדמה. למרות יחס זה, שלכאורה אינו פרופורציונלי כלל, מחצבים בעלי ערך של מחצית הגרם לטונה נחשבים רווחיים.

• בתהליך זיקוק הזהב בעבר, נעשה שימוש בחומרים רעילים ביותר כגון ציאניד וכספית. לכן מכרות שאינם בפיקוח נחשבים למפגע סביבתי ויכולים לחולל זיהום סביבתי חמור.

• השימוש בזהב כחומר לסתימת שיניים נעשה לא בגלל היוקרה, אלא כיוון שהזהב עמיד בפני תגובות כימיות. מעניין שרק הפלואור מסוגל לתקוף את הזהב בתנאים רגילים.

• הזהב מהווה תקן לערך כלכלי ובמשך רוב היסטוריה של האדם המטבעות של רוב המדינות התבססו על הזהב, כלומר היו בעלי המרה לזהב המוחזק באוצר המדינה. כיום אין האדם סוחר בזהב כמו פעם, אולם בזמנים של אי יציבות עולמית האדם יודע לאן לחזור והמסחר בזהב עולה.

• הזהב הוא מוליך מצוין של חום וחשמל ולכן משתמשים בו בתעשיות האלקטרוניקה.

• כיוון שהזהב הוא מתכת כבדה, היו מחפשים אותו בערב במעלה הנהר, מיקום שהווה מסננת טבעית מצוינת. המוצאים המאושרים יכלו למצוא, פשוט כך, גושי זהב גדולים, נוצצים ויקרי ערך. גוש הזהב הגדול ביותר שנמצא בדרך זו היה בגודל של 90 ק"ג (בעל ערך של כמיליון דולר).

• חבל הארץ העשיר ביותר בזהב נמצא בדרום אפריקה והעיר יוהנסבורג הוקמה רק כדי לשמש את הכורים והעוסקים בזהב.

• טבעות נישואין עשויות מזהב, לא רק בגלל סימבול הזהב, אלא כיוון שמבחינה פרקטית, הן מחזיקות זמן רב ותמיד ינצנצו (שתי תכונות להן אנו זקוקים בנישואין יותר מכל).

הזהב בהומיאופתיה

כדי להבין טוב יותר מה הוא הזהב, המשכתי לחפש אחריו בתחום ההומיאופתיה. בתהליך הפרובינג (אתם מוזמנים לקרוא על התהליך בהרחבה במאמר "חוט הגורל") ניתנו למתנדבים תרופה הומיאופתית המופקת מזהב (Aurum-Metalicum). לאחר שנאספו כל הסימפטומים, התקבלה תמונה מפתיעה:

"אנשי הזהב" (אלה אשר יתגלה במהלך התשאול כי התרופה ההומיאופתית המופקת מזהב מתאימה להם), הם המלכים. הם מנהיגים מלידה, אלה הנמצאים בקצה הפירמידה וכולם הולכים אחריהם בעיניים עצומות. הם אוהבים ליהנות, יודעים לשלוט על הממלכה שלהם, מאצילים סמכויות ומנהלים טובים.

אנשי הזהב תמיד יהיו במרכז העניינים ולכן נמצא אותם במקצועות כמו משחק, פרסום והוראה. הם אוהבים להיות במרכז הבמה, שימחאו להם כפיים והם צריכים מאד להיזהר מהאגו או הגאווה שלהם, שכן פעמים רבות כל הבעיות בחייהם מתחילות לאחר פגיעה בכבודם.

אנשי הזהב, כמו המלכים, מאוד נהנתנים ואוהבים לבלות. הם מאד נדיבים והכל אצלם בגדול ובשפע. בפנים הם מרגישים כמו מלכים וכך הם גם מתנהגים ביומיום. הם אוהבי מותרות, , והכל אצלם 5 כוכבים, לא פחות! כשהם יישבו עם חבר לאכול אז זה יהיה במסעדה מפוארת "על חשבונם". הם לא יאהבו לאכול פלאפל וללכלך את הידיים (שלא נדבר על החולצה חס וחלילה), הם לא יישתו מים בכוס פלסטיק, ויעדיפו לאכול ולשתות בכלים מהודרים ולמה? כי הם המלכים. זה טבוע בהם וכך הם מרגישים.

אך לא כל הנוצץ זהב הוא - עם המעמד מגיע האחריות הכבדה

אחד התכונות הבולטות והחשובות של אנשי הזהב, היא תחושת האחריות הכבדה. כל התחומים בחייהם: משפחה, עבודה, חברים, הופכים עבורם לאחריות ועול. יש להם נטייה לקחת הכל על עצמם והם צוברים לעצמם עוד ועוד. המטלות שהם לוקחים על עצמם, גם הפשוטות שבהן, רובצות עליהם ולמרות שהם יבצעו אותן באופן המושלם והמדויק ביותר, הם לעולם לא יידעו מהו חופש.

זה לא מקרה שאנשי הזהב נמצאים בעמדות כוח. הם צריכים את זה, אולם לא מהסיבות הרגילות. הכוח שהם מחפשים הוא תוצאה של תחושת האחריות הכבדה הרובצת עליהם. אנשי הזהב מחפשים כוח, כדי שיוכלו להתמודד עם תחושת האחריות. עבורם זהו כלי המאפשר להם לבצע את המטלות שלהם טוב יותר. אולם, יחד עם צבירת הכוח מגיעים מטלות ותחומי אחריות חדשים ובפועל זה לא תמיד מיטיב עמם.

הנפילה לא תאחר לבוא

אנשי הזהב לא עומדים בסטנדרטים שהם מעמידים לעצמם. זה יכול לקרות מהר מאד וזה יכול לקחת יותר זמן, אולם בסופו של דבר לאנשי הזהב יהיה קשה להתמודד עם החיים ולכן הם יפתחו מספר סימפטומים אשר מאפיינים את התסכול שלהם:

מחשבות על התאבדות - לעתים נמצא את אנשי הזהב משתעשעים במחשבה על התאבדות. פעמים רבות נמצא אותם מתכננים את ההתאבדות שלהם (בדרך כלל הם יתכננו לקפוץ ממקום גבוה). המחשבה על התאבדות מקלה על תחושת האחריות הכבדה, אותה הם נושאים על כתפיהם, והחשיבה על פרידה מהעולם היא הדרך היחידה בה הם יכולים להרשות לעצמם להשתחרר מהעול.

תחושת נטישה ואשמה - פעמים רבות אנשי הזהב מרגישים כי הם לא עומדים בהתחייבויות שלהם ושהם מאכזבים את האהובים עליהם. הרבה פעמים הם ירגישו שהם אינם ראויים למעמד שלהם ואפילו שהם אינם ראויים לחיות. למרות שהם כמובן לא יראו זאת, הם נפגעים מאד מדברי ביקורת.

עצמאות יתר - אנשי הזהב מפחדים להיכשל ולכן הם לא סומכים על אף אחד, פרט לעצמם. הם לעולם לא יראו סימני חולשה ולא ירשו לעצמם להתמסר עד הסוף. הם גדלים עם צורך מאוד גדול להוכיח את עצמם ולהגיע להישגים, ולכן הם לרוב אנשי עבודה מסורים, המכורים לעבודתם ולהצלחה. כשמגיע הזמן, הם לא יכולים לעצור את עצמם, ולכן לא יוכלו לנוח וליהנות מפרי עמלם.

קשים הם חיי המלך וגם אם אנו לא רואים זאת, כוחם של אנשי הזהב הוא גם מקור לחולשתם. האחריות הרובצת עליהם קשה מנשוא והיא זו שתביא עליהם לבסוף את המפלה.

סימבול הזהב

הזהב סימל מאז ומעולם עושר, מעמד, הצלחה ושפע. זהו סימבול של כוח, כבוד, אצילות ועליונות. תכונותיו הפיזיות העניקו לו את מעמדו בכלכלה והן גם אלה היוצרות מגוון מעניין של סימבולים.

תכונתו הכימית החשובה ביותר של הזהב, היא שהוא אינו מתרכב עם מתכות אחרות. הוא אצילי וטהור ומסיבות אלו נמצא אותו מייצג את המלך האציל והטהור, זה שאינו נשחק או הופך למושחת. זהו סימבול של כבוד ועושר, של חכמה ושל שלמות.

הזהב בטבע אינו נשחק ובדרך כלל יהיה נוצץ, לכן הוא מייצג אושר שאינו נגמר, אינסופיות וערכים מוחלטים. יחד עם זאת, זו מתכת יקרה, לא פשוטה, שאיננה מתאימה לכל אדם, כך שלמרות שהזהב מייצג שלמות, עליונות ורעיונות נשגבים וטהורים, הם אינם מתאימים תמיד. הזהב יכול לייצג קונספט, את הבלתי מושג, את הנצחי. את הרעיון שיוכל להתגשם רק בעולם מושלם.

צבעו של הזהב מייצג את אנרגיית השמש - אנרגיה של החיים, של אושר ושמחה. זהו האבא, הדמות הסמכותית המעניקה לנו ביטחון ויציבות בחיינו.

הזהב הנו אחד מהסימבולים הרבים המעצבים את חיינו, הוא חלק ממי שאנו והוא מייצג אנשים המתהלכים בינינו – את עצמנו. להבין סימבולים ככלל זה אומר להבין את החלקים מהם העולם ואנו מורכבים, ובמקרה זה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איזה חלק בנו "הזהב" מייצג ומתי.

כולנו נמשכים לזהב. כשאני ראיתי באחד המוזיאונים בחו"ל מושבה גדולה של זהב, החסרתי פעימה והתרשמתי עד עומקי נשמתי. הזהב הוא כל–כך מושך ומרשים שלא ניתן להתעלם ממנו. עכשיו אנחנו מבינים מדוע אנו נמשכים כל-כך לזהב. זה לא למתכת שאנו נמשכים כמו שאנו נמשכים לסימבול שלה, למה שהזהב מייצג. אנו נמשכים למעמד, לכבוד ולשפע שהוא מייצג, אבל יותר מכל אנו נמשכים לרעיון של המלך אותו הזהב מייצג ובכל אחד מאתנו נמצא המלך. כולנו רוצים להיות מלך.
אולם מה שעלינו להבין הוא שייחד עם המלוכה והעושר מגיעה האחריות הגדולה והחיפוש אחר המושלמות שאותה הזהב מייצג. שלמות זו אינה יכולה לעמוד באף סטנדרט. הטוהר, הנצחיות והמושלמות אותה הזהב מייצג בסופו של דבר הם אלו שיביאו למפלתו, וכך הזהב נשאר בסופו של דבר יתום מהנאה או שמחה.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully