וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף העולם

6.9.2006 / 9:30

שגיא מנדלבוים סבור שאם הגעתם לפסגת חייכם, הגיע הזמן לקפוץ חזרה לתהום, ולא על מנת להיהרג. משמעותו של קלף העולם בטארוט

קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכל ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך אל השוטה. השוטה הוא התוצאה הגדולה מכל חלקיה, שלא ניתן להגדיר אותה, להסביר אותה או לתפוס אותה. יש להבין כי השוטה הוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלה הם שיביאו את צועד אל ההארה.

בקלף הקודם, קלף יום הדין, זה קרה. הצועד בדרך השוטה הפך להיות מואר. עכשיו המודעות שלו התאחדה עם יקום, הכל ברור וידוע, אין חושך והוא הגיע אל השלמות, אל פסגה שמעטים מגיעים אליה. אולם, המסע אינו מסתיים, נשאר עוד קלף אחד – קלף העולם. כאן מתעוררות מספר שאלות: "כיצד זה אפשרי? האם יש עוד שלב אחרי ההארה?" האם שלב ההארה אינו השלב האחרון בהתפתות הרוחנית שלנו? מה יש אחרי?

התשובה היא שאין שלב נוסף. ההארה היא אכן ההישג הגבוהה ביותר שהאדם יכול להשיג. הבעיה היא שבמרוצת הזמן, העבודה עם עולם החומר והחיים עצמם שוחקים את ההישג האנרגטי הזה, ולכן צריך לעבור עוד שלב ובו נוכל לקבע את ההישג הזה.

קלף העולם, אם כך, הוא החוליה החסרה, השלב בו נוכל לקבע את ההישג האנרגטי. הקלף פותר את החידה ומחבר אותנו חזרה אל קלף השוטה ואל המיתוס, האומר כי הפעולה אותה צריך לעשות המואר, היא לקפוץ אל התהום. לאחר שהמסע הושלם וההארה הושגה, הצועד בדרך השוטה צריך כעת לקפוץ אל התהום. הקפיצה אל התהום לא תביא את המואר אל מותו, אלא תאפשר לו לאבד את הגוף הפיזי. לאחר הקפיצה, המואר לא יגיע אל קרקעית התהום, אלא יהפוך לישות אנרגטית נטולת גוף. משלב זה הוא יוכל לבחור מתי להתממש בגוף פיזי ומתי להישאר במצבו האנרגטי החדש, כישות נטולת גוף.

הקפיצה לתהום

ברמה הארצית הקלף מחזיק באותם הרעיונות ופעמים רבות כשמגיעים לסוף הדרך, כשמגיעים לשלמות אותה אנו מחפשים, בכל תחום, צריך לדעת לקפוץ לתהום. צריך לדעת להתחיל מהתחלה דבר חדש. כשמגיעים לפסגה יש תחושה ש"עשינו את זה", אבל אם לא נתחדש כל הזמן, ההישג יהפוך תוך זמן קצר לחסר משמעות ויחליף אותו דבר חדש - השעמום. התחדשות ותהליכים חדשים רק יקבעו את ההישג הקודם, הם לא יחלישו אותו, כיוון שהטעות הגדולה שאנו יכולים לעשות היא לדרוך במקום. זו הסכנה האמיתית, המכשול בכל תחום ועלינו לחשוש מפני נטייה זו, במיוחד כשהגענו אל השיא אליו שאפנו.

לדוגמה, אדם שהחליט להיות מטפל לומד רייקי, הילינג והופך להילר. בשלב מסוים הלימודים מסתיימים והוא חייב להמשיך הלאה. סביר להניח כי השלב הבא יהיה לטפל, ואכן זה מה שיהיה, אולם גם לאחר שלב זה הוא יגיע לשיא וירגיש שהוא משתעמם טיפה. זהו הסימן שצריך להמשיך הלאה. הוא יכול להתחיל ללמד וכשזה יקרה, הוא רק ישפר את יכולת הטיפול שלו. אם בכל שלב הוא ייעצר, הוא יפסיק להתפתח וההישג שאליו הוא יגיע יאבד לו.

יש אנשים שכל הזמן לומדים ולומדים. רצים הלאה מקורס לקורס. הרבה פעמים כדאי לעצור ולשאול: אולי אנחנו משתעממים? אם זו התשובה, אולי צריך להתמקצע ולעסוק בתחום אותו למדנו ולא רק ללמוד עוד ועוד.

גם בזוגיות מתקיים אותו העיקרון. החתונה, שבהחלט מייצגת את שיא הזוגיות, היא איננה הסוף, זוהי רק ההתחלה. כל הזמן צריך להתחדש ולהתקדם. אם לא נמשיך להתפתח בזוגיות יחד ולחוד, אנו נשאר במקום והזוגיות תיעצר.

לכן, כשאנו עושים קריאות הקשורות להתפתחות הרוחנית שלנו, כאשר אנו עומדים בפני שאלות כמו "איפה אני תקוע? מדוע לא הולך לי?", הקלף מרמז על כך שהשואל הגיע לשיא, הוא כבר עשה הכל, יודע הכל ועכשיו מגיע החלק המסוכן שבו הוא מתחיל להשתעמם. כאן הוא מתחיל להישחק, ואם הוא לא יעשה קפיצה לתהום, הוא יפסיד את כל מה שהשיג.

מהי הקפיצה לתהום? הקפיצה יכולה להיות התפתחות בתחום העיסוק ויכולה להיות התחלה של משהו חדש כמו לימודים:, תפקיד נוסף או אחר בעבודה, עיסוק (תחביב) חדש וכדומה. הדבר החדש אותו נתחיל לא ירחיק אותנו ממה שהשגנו, אלא ייקבע את ההישג אליו הגענו.

קלף העולם בקריאה

קלף העולם הוא קלף נפלא. קלף של סגירת מעגלים, הצלחות ושלמות. השואל הוא כבר אדם בוגר הרואה הכול בפרופורציה. הוא רואה את הדברים ממבט על ואינו מוגבל לזווית ראייה אחת. הוא איש העולם הגדול, מנוסה ורואה את הדברים גם מזוויות הראיה של אחרים. לכן הוא יודע להתמודד טוב עם החיים ואינו כבול לרעיון מסוים, למסגרת, לאדם. הוא עושה את מה שנכון לו. רבים מייחסים לקלף העולם משמעות של חתונה. חתונה היא סיום של תהליך, סגירת מעגל. זהו המקום המושלם אליו כל זוגיות שואפת.

זהו גם קלף של נסיעות לחו"ל. השואל אינו מוגבל בחשיבה ובתפיסה שלו רק למקום אחד. הוא אינו מוגבל ב-ד' אמותיו ושואף להרחיב את האופקים שלו, להיות מעבר למה שהוא היום. הוא כבר איש העולם הגדול הרואה את עצמו מעבר למקום בו הוא נמצא.

קלף העולם הוא קלף העוסק בשלמות. שלמות אליה אנו שואפים להגיע בכל תחום, אולם עלינו להיזהר שלא לתת לשלמות זו לקלקל את ההנאה שלנו. פעמים רבות כל כך נרצה את השלמות, עד שנדחה את מה שאינו שלם בחיינו. פעמים רבות הקלף יכול להראות לנו שהשואל מונע מעצמו את ההנאה בחיים, כיוון שהוא שואף יותר מדי לשלמות. עלינו להבין כי את ההנאה אנו צריכים להפיק מהתהליך עצמו, מהחיים. השלמות תהיה התוצאה, התגמול. שלמות היא היכולת שלנו להמשיך להתפתח, לשאוף להתקדם וההנאה אינה צריכה להיות תלויה בתוצאה, אלא להיות חלק מהתהליך, סימן דרך לכך שאנו בדרך לשלמות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully