וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שלא הורג - מחשל

8.3.2006 / 16:24

הוא אמנם מציג אנשים קופצים מגג בגלל אש יוקדת, אבל בעצם הוא לא כזה שלילי. קלף המגדל בטארוט

המגדל הוא קלף אזהרה. הוא לא טוב או רע. הוא עומד שם, אחד השלבים בהתפתחות הרוחנית שלנו, וקורא לאלו הצועדים בדרכם הארוכה אל ההארה לעצור, לחזור אחורה ולבדוק האם הכל כשורה. אלו שימשיכו מבלי לחזק את היסודות בחייהם – יתמוטטו.

קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכל ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך אל השוטה. השוטה הוא התוצאה הגדולה מכל חלקיה שלא ניתן להגדיר אותה, להסביר אותה או לתפוש אותה, אלא להבין כי הוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את צועד אל ההארה.

עד לשלב אותו מייצג קלף המגדל, התפתח המאסטר והתקדם. משלב המחפש הוא הפך להיות חניך, מתחיל לצעוד בדרכו הרוחנית ולבסוף הפך למאסטר המקריב הכל למען מטרה אחת – ההארה. כאן המאסטר קרוב מתמיד למטרה שלו, נשארו לו כל כך מעט שיעורים, אולם הוא נקרא לעצור. לא להתקדם הלאה ולוודא כי היסודות מונחים כהלכה. עליו לוודא כי בטרם הוא ממשיך בדרך העומדת להיות מסוכנת, כי כל השיעורים נעשו והושלמו וכי הוא אכן שלם. אם לא – עליו לחזור, לחזק את היסודות ולהשלים את השיעורים.

רבים רואים בקלף המגדל כקלף קשה שמייצג מפלה והרס, אולם זה לא חייב להיות כך. הקלף אמנם מבטיח טלטלות, אולם עכשיו זה בידי השואל. אם היסודות לא יהיו יציבים, אנו נתמוטט, אולם אם הם יהיו מונחים כהלכה, אנו נתחזק. כפי שאומר הביטוי - מה שלא הורג אותנו מחשל אותנו.

השלמות הפנימית

החיים מעמידים אותנו במבחנים רבים. פעמים רבות אנו נמצאים במצבים מאתגרים וקשים, אולם המבחן האמיתי שלנו הוא התגובה שלנו למצבים אלו. כאן האנשים נבדלים בין אחד לשני. אנשים מגיבים באופן שונה למצבי משבר והתמוטטות: יש כאלו אשר עולמם חרב והם אינם מתאוששים, הם נופלים ולא יקומו. לעומתם יהיו כאלו שכשעולמם חרב, הם נופלים, אבל יכולים לקום ולהמשיך הלאה. אז מה מבדיל בין אלו לאחרים? התשובה היא עולמם הפנימי.

קלף המגדל, למרות חזותו החיצונית עוסק בעולמנו הפנימי. הוא עוסק בשלמות הפנימית. אדם שעולמו הפנימי מלא, שהינו שלם, אינו מתבסס על חיצונית. אושרו ומעשיו נקבעים על פי אמות מידה פנימיות והוא אינו זקוק לאישור העולם חיצוני. גם אם הוא ייפול, הוא יתאושש, יקום וימשיך הלאה. לעומת זאת אלו שעולמם הפנימי ריק מתוכן, נתלים על עולמם החיצוני. עולם זה הופך להיות כל עולמם וכשזה יתמוטט, לא נשאר להם דבר ועולמם חרב.

שני אנשים, לצורך הדוגמה, יכולים לאבד את כל ממונם. האחד לא ישתקם מנפילה זו, עבורו הכל אבוד והוא אף ישקול לשים קץ לחייו. השני יכאב, יתאבל, אבל יקום ויתחיל הכל מהתחלה.

כשתומס אדיסון נכשל שוב ושוב בניסיונותיו להמציא את נורת החשמל, הוא רואיין על ידי כתב של הניו-יורק טיימס ונשאל: "איך אתה מרגיש אחרי 700 כישלונות? איך מרגיש אדם שנכשל כל כך הרבה פעמים?" תומס אדיסון ענה: "לא נכשלתי ואפילו פעם אחת, פשוט הצלחתי להוכיח כי 700 הדרכים האלו אינן נכונות. כשאסיים למצוא את כל הדרכים הלא נכונות אמצא את הדרך הנכונה".

לא ההצלחות, הכסף, המעמד, או הרכוש שלנו הם אלו המקנים לנו את כוחנו. הכוח האמיתי שלנו, חוסננו ועוצמתנו באה מהפנימיות שלנו וכשזו תהיה שלמה, טלטלות חיצוניות לא יזיקו לנו. אולי נאבד, נתאכזב או נפגע, אולם נוכל להמשיך הלאה.

השלמות הפנימית היא הדבר אותו אנו צריכים לתקן בקלף זה. אלו היסודות הרעועים אליהם מתייחס הקלף. את היסודות בנינו לאורך 15 השיעורים הקודמים לקלף זה. כל אחד מהקלפים הקודמים היה שיעור רוחני העוסק בבניית השלמות הפנימית שלנו. עכשיו נקרא הצועד בדרכו הרוחנית שלא להתקדם קדימה, לחזור אל אותם השיעורים ולתקן את אותם החלקים החלשים.

ומה קורה בחיי היום יום

בחיים לפעמים חשוב לבדוק לא רק כמה אנחנו מוכנים, אלא חשוב לא פחות לבדוק כמה אנחנו לא מוכנים. זה נכון כשאנו עוסקים בהתפתחות רוחנית וזה נכון בכל מצב: גם כשעומדים בפני ראיון עבודה, רוצים לשכור דירה או מבקשים הלוואה בבנק. הקלף מראה כי זה לא הזמן להסתכל קדימה, אלא לעצור ולהתבונן אחורה לבדוק מה שכחנו, מה לא עשינו לחזור שוב על התהליך, לבקש מחבר שיבחן אותנו. להתעכב שוב לא יזיק ופעמים רבות זה יכול לשנות את חיינו.

זהו לא קלף העוסק רק ברוח ולא רק עולמנו הפנימי צריך להיות שלם. השלמות צריכה לבוא לידי ביטוי בכל תחום. זה הכל עניין של גישה. איך אנו ניגשים לתחומים בחשובים לנו בחיים. בכל תחום אנו נדרשים להיות יסודיים, לבדוק מה לא בסדר ולתקן את מה ששגוי. הנטייה שלנו לרוץ מהר קדימה, לסיים את התהליך כמה שיותר מהר פעמים רבות תגרום לנו לפספס, לטעות. לא תמיד זה יהיה כל כך נורא ולפעמים, עם קצת מזל זה אפילו יסתיים טוב, אולם כשיוצא קלף זה אנו צריכים להיזהר שבעתיים. אם לא נהיה יסודיים ואם נרוץ קדימה – נכשל ומהמפלה של קלף המגדל יהיה לנו מאד קשה לקום.

קלף המגדל בקריאה

בקריאה קלף המגדל קורא לשואל לעצור. לא לרוץ קדימה. לא לחתום על חוזה, לא להתחייב עכשיו ומייד, משהו לא נכון וחייבים לבדוק עד הסוף. זה הזמן "לקרוא את האותיות הקטנות", ללכת לייעוץ אצל רואה חשבון, לשכור עורך דין, לקחת שמאי, לעשות ביטוח.
זה לא אומר שהשואל לא צריך לעשות כלום. הוא בכיוון הנכון, אבל הוא פשוט צריך להיזהר ולא לרוץ קדימה.

פעמים רבות אנחנו נמצאים במצבים מביכים בהם אנו יודעים שכדאי לנו לקבל משהו בכתב, הסכם, זיכרון דברים, אבל הצד השני מתעקש כי אצלו לא צריך הסכמים. "אצלי מילה זו מילה" הוא אומר. אין בעיה. תחזרו הביתה ותשלחו למר "מילה זו מילה" מייל או פקס בו אתם מודים לו על הפגישה ושמחים כי הגעתם לסיכום אותו אתם מעלים עכשיו וכתבו את הסיכום.
אולי מילה זו מילה אבל כשיגיע היום בו הזיכרון יבגוד במר "מילה זו מילה" (וכשמדובר בקלף המגדל, תאמינו לי – זה יקרה!), תוכלו לשלוף את מכתב התודה ולרענן לו את הזיכרון.

קלף המגדל מבטיח טלטלות, אלו הם החיים. אבל אם השואל ידאג כי היסודות יהיו חזקים הטלטלות יחזקו אותו. מי יודע... אולי אם "נסגור את כל הפינות" אם נבדוק את הכל בצורה יסודית – הטלטלות פשוט לא יגיעו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully