וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודיני של הטארוט

1.3.2006 / 15:35

הוא אומן החיים, מחובר למציאות ומגיב במהירות. שגיא מנדלבוים על משמעות קלף הקוסם בטארוט ובחיים

במידה מסוימת קלף השוטה וקלף הקוסם קשורים זה בזה. השוטה מייצג את הרעיון בלבד ואין בו מימוש, ואילו הקוסם הוא הקלף שיכול לבטא את הרעיון בעולם החומר. אפשר להגיד כי באיזו שהיא מידה הקוסם הוא הפנים-ארציות של השוטה. את מעשי שניהם לא ניתן להבין. לא בגלל שהם מסתירים משהו, אלא כיוון שאנו עוד לא נמצאים במקום המסוגל לתפוס את מעשיהם.

בקלף השוטה, המחפש לומד להכיר את החופש. זהו שיעור חשוב עבור המחפש, שבזכותו הוא למד להשתחרר. בקלף הקוסם המחפש לומד להכיר את הרצון, שהנו הכוח החשוב ביותר היקום.

מהו הרצון

הרצון הוא מנגנון עצמאי, הנמצא בכל אחד מאתנו. הוא מושך ומרכז אל המרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום. הוא הכוח אשר מביא, הלכה למעשה, את כל הנחוץ לנו אל חיינו.

היקום כשלעצמו הנו פסיבי. כל תפקידו הוא לשלוח את אותן אין-ספור אנרגיות עצומות למרחבי ומימדי הקיום. היקום לא מחליט מה ייעשה עם האנרגיות וכיצד נשתמש בהם. היקום שולח את האנרגיות אשר בזכותן הכל יכול להתקיים. בזכות אנרגיות אלו כל רעיון או מחשבה יוכלו להתממש. היקום שולח את האנרגיות ותו לא. אנחנו הם אלה שצריכים לעשות משהו עם האנרגיות האלו. הרצון הוא היחידה הפועמת בלב היקום והוא הבחירה החופשית, עליה מדובר כה רבות. הוא זה העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותן כפי שאנו רוצים. היקום אינו מתערב ואנו הם אלו העושים את העבודה לטוב או לרע.

הרצון אוסף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום ועל ידי העברתם למימד הקיום שלנו, נוצרת ההוויה שלנו, האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף, גם הפיזית. ריכוז אנרגיות זה יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים. כך, כשאנו נלך לעולמנו, לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת, והם יפוגו לכל עבר.

כך, אם תרצו ניתן לדמות את הרצון לאיבר היושב באזור החזה/בטן (אצל נשים יותר זה נוטה לעלות למעלה) המושך את הדברים אותם אנו צריכים בחיינו אל תוך הקיום שלנו. מצד שני, הוא האיבר השומר על אחידות הקיום שלנו וניתן לחוש בו היטב כאשר אנו נעמוד במצבי חירום או סכנה המתקרבת אלינו, אז נרגיש את הדגדוג בבטן/בחזה – זהו הרצון המנסה לשמור על האחדות שלנו.

הרצון, אם כן, הוא נקודת החיבור בין הרוח לחומר. הוא זה היוצר יש מאין. ממנו הכל מתחיל ושם גם הכל יסתיים. הרצון הוא הכישוף, החוליה החסרה ביצירת היש מאין. קראולי בספרו "Magick In Theory And Practice ", מבסס תורת ה-"Magick" שלו על 28 אקסיומות כשהראשונה מהן אומרת: כל דבר שיש בו כוונה או רצון הוא כישוף.

ולמה הכוונה: הכוונה היא שכל דבר בחיינו מתחיל בדרך שלא ניתן להבינו. החוליה החסרה אשר ממנה הכל נוצר. ניתן כמובן להסביר את התהליכים הנוצרים, אולם לא ניתן להבין מדוע זה התחיל. מה יוצר את הכל בחיינו: מה גרם לזוג חברים להידלק אחד על השני לאחר 5 שנות ידידות ומדוע זה לא היה קודם, מה גורם ליזם לבנות קניון ומה גורם לאדם לעזוב את מקום העבודה דווקא לאחר 10 שנים ולא קודם או לאחר מכן. אותו הדבר הקסום נקרא – הרצון. זוהי החוליה החסרה היוצרת יש מאין.

הקוסם הוא אומן של החיים

הקוסם הוא אומן. הוא האומן של החיים. הוא יודע ליצור יש מאין, איך לגרום לדברים אותם הוא רוצה - לקרות. הוא יודע מתי לחייך, מתי לכעוס, מתי להיות עקשן ומתי לוותר. הוא יודע להיות כל מה שצריך כדי להשיג את מה שהוא רוצה. זהו אדם שהוא כל יכול. הוא יודע לעשות להטוטים, הוא כריזמטי ותמיד נופלים בקסמיו. דיויד קופרפילד, אחד הקוסמים הבולטים כיום, יכול להעמיד מאות אנשים כשהם מחזיקים ידיים סביב קטר של רכבת ולאחר כמה דקות הקטר נעלם. זה ברור שזה קסם, זה ברור כי הקטר לא "התפוגג", אבל מה זה משנה? הוא קוסם! הוא הצליח לגרום לאותם מאות אנשים ולאותם מילוני צופים להאמין כי הקטר נעלם. אז למי אכפת שזה "רק טריק" הוא קוסם! הוא גדול מהחיים, וזהו הקוסם של הקלפים – גדול מהחיים!

הקוסם שולט על כלים שאדם רגיל לא תמיד יכול לראות אותם. הוא יודע יותר, מלומד יותר, מנוסה יותר והכי חשוב - יש לו חיבור עם האינטואיציה שלו הוא קשוב לא רק כלפי חוץ, אלא גם כלפי פנים. זהו כוחו וזה מה שמאפשר לו להיות טוב יותר מכל אחד אחר. אנו קוראים למעשי הקוסם קסם, רק כיוון שאנו מוגבלים ביכולת התפיסה שלנו. אנו פשוט לא רואים ולא מבינים את מעשי הקוסם ואי הידיעה – היא זו שהופכת את זה לקסם.

קלף הקוסם בקריאה

קלף הקוסם מראה שהשואל יודע מה הוא רוצה ואיך להשיג את מה שהוא רוצה. זהו קלף של עשייה, של מעשים. לשואל יש פוטנציאל, ידע ויכולת והוא יודע להשתמש בכל אלו כדי להשיג את מטרתו.

הוא מחובר לכאן ועכשיו ואנו נראה בקלף זה תוצאות. הקלף מראה כי השואל מחובר לאינטואיציה, יש לו הבנה פנימית, דריכות ועירנות המאפשרים לו לראות בבהירות מה נכון, מה הוא רוצה. הוא זריז, מגיב במהירות, יודע איך לפעול ואיך להגיע למטרה שלו. בקיצור, השואל הוא קוסם!

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לפעמים הקוסם צריך "דחיפה" קטנה

אולם, יחד עם כל זאת יש לזכור כי כמו בכל קלפי המייגורים - זהו קלף של רוח, של תובנות ותיאוריות בלבד. זה לא מספיק כדי לקבוע אם יתרחש דבר, אם יהיה מימוש. אנו נראה את תהליכי המימוש רק בקלפי המיינור ארקונה (הארקונה הקטנה) וללא קלף של ארציות, ללא נוכחות של המיינורים, לא נוכל להיות בטוחים כי יתגשם וימומש הפוטנציאל.

במקרה כזה צריך להציג לשואל את הבעיה ולהסביר לו כי אמנם יש פוטנציאל, אולם עליו להיות יותר פעיל כדי שיהיה מימוש. אם השואל לא יהיה פעיל, זה פשוט לא יקרה ולא משנה כמה חזק קלף המייגו'ר עליו אנו מדברים.

כשיוצא קלף כמו הקוסם, או כל קלף אחר אני תמיד שואל את עצמי: "למה לא ייצא 10 מטבעות". לא ייצא קלף 10 מטבעות, כיוון שהשואל לא שם. הוא אולי רוצה להיות שם, אבל יש לו עוד דרך ארוכה. כדי להגיע למימוש ולהצלחה השואל צריך להבין את המסר של הקלף ולכל קלף מייג'ור יש את המסר שלו, את הסיבה שבגללה השואל עלול שלא להגיע למימוש.

אם קלף הקוסם מופיע כתשובה סופית, צריך להבין כי יחד עם כל הדברים הנפלאים והמחמאות שחילקנו לשואל, יש כאן מסר עבור השואל והוא שאם הוא לא יפעל זה לא יקרה. הסיבה שבגלל לא יצא 10 מטבעות היא שהשואל כנראה מפחד להיות קוסם. הוא מפחד להשתמש בכוח שלו, לעשות את מה שהוא רוצה. יש גורמים המעכבים אותו והוא נותן להם לעשות זאת. זה יכול להיות פחד, עצה לא נכונה, תחושת "לא נעים לי" ופעמים רבות זו בדיוק הבעיה של השואל. הוא צריך להיות קוסם! ליצור יש מאין וכל השאר לא רלוונטי.

עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל ויהיה קוסם הכל יצליח, אבל אם הוא ייתן לגורמים אחרים להשפיע עליו ולעכב אותו, לא יקרה דבר וכל התכונות הנפלאות של השואל יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.



© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully