וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה עליכם

11.1.2006 / 9:00

שגיא מנדלבוים מספר על משמעויותיו של המספר חמש ומה צפוי לכם אם תשלפו את קלף 5 מטבעות. חלק א'

המספר חמש עוסק בתקשורת, ומהי בעצם תקשורת? התקשורת היא היכולת שלנו להגיב. להגיב בצורה הנכונה ביותר, הטובה ביותר, המדויקת ביותר ובמידה הנכונה. אנו מגיבים תמיד. גם כשאנו לכאורה לא מגיבים - אנו מגיבים. אם לדוגמה, תשאלו את בן הזוג שחזר הביתה איך היה בעבודה והוא ישתוק, גם זו תגובה, שיכולה להיות יותר רועמת מכל תגובה רועשת אחרת.
אך כיצד ניתן להגדיר מהי התגובה הנכונה והמדויקת לכל סיטואציה? לפי התפיסה ההומיאופתית, קיימת בגוף האדם מערכת אנרגטית חשובה הנקראת כוח החיות. כוח החיות הוא המנגנון האחראי על התגובה. הוא זה המאפשר לנו להגיב. כל תגובה בחיינו "מיוצרת" על ידי המנגנון הזה. אם יורד בחוץ גשם – זהו המנגנון היודע לתת לנו את האינפורמציה לקחת מטריה. אם מישהו צועק עלינו הוא המנגנון המאפשר לנו את התגובה הראויה וגם אם נכנס חיידק לגוף זהו המנגנון הנותן תגובה מדויקת כך שהפולש ייעצר.

בכל אדם קיים מערך תגובות האופייני לו. בדומה לטביעת האצבעות שלנו, כך גם מערך התגובות הוא ייחודי, וכל אדם יגיב בצורה שונה לאירועים שונים. גם אם לפעמים נראה שהתגובות דומות, עדיין לכל אחד יש את האפיון שלו.

הבעיה מתעוררת כשאנחנו לא מצליחים להגיב כמו שהיינו רוצים או אמורים וכאן הכל מתחיל.
לדוגמה, ריב בין הורים - אם אתם אנשים בוגרים ובין ההורים שלכם יפרוץ ריב, סביר להניח שתגיבו בצורה הנכונה ביותר עבורכם – תנסו לגשר ביניהם, להתעלם מהסיטואציה, או אולי להביא למפגש המשפחתי הבא פסיכולוג. לעומת זאת, תינוק בן שנה, למשל, לא יוכל להגיב כפי שהיה רוצה - הוא יכול להתהפך מצד לצד או לבכות, אבל אף אחת מהתגובות לא ישרתו את המטרה שלו. לכן ייתכן שהוא יפתח תגובה שונה, שהיא בעצם פיצוי לתגובה שהוא היה רוצה להגיב. במקרה זה התינוק עלול לפתח חום, שפעת או דלקת אוזניים, שתקל על חוסר הרצון שלו לשמוע את הריבים. כוח החיות לא תמיד יכול להגיב כפי שהוא רוצה ולכן הוא יגיב בצורה הטובה ביותר הוא יכול.

אם כך, תקשורת היא לא רק היכולת שלנו להגיב, אלא גם הצורך שלנו להגיב, ובכל מחיר, אפילו אם התגובה שלנו אינה מדויקת כפי שאנו היינו רוצים. זהו הצורך החשוב והמרכזי בחיינו ולכן למערכות הגוף האנרגטיות חשוב יותר כי נגיב מאשר הדרך והאופן בו נגיב. כשאנחנו לא יכולים להגיב בצורה אידיאלית, כוח החיות מגיב לפי חוקיות, בה הוא מעביר את הבעיה הרוחנית/נפשית אל הרבדים היותר גשמיים. הכלל הוא פשוט: החלקים הגבוהים שלנו צריכים להישאר מאוזנים אפילו על חשבון החלקים הפיזיים. בדרך זו המערכת תמיד תישאר מאוזנת.

קלפי החמש מייצגים מצבים בהם לשואל כבר נמאס מכל מה שמייצג המספר 4. נמאס לו לחכות, נמאס לו לבנות את היסודות, הוא כבר רוצה לעשות, להגיב ולפעול. לכן הוא פועל ולרוב הוא "שובר את הכלים". הצורך לבטא את מה שיש בו חזק ממנו והוא פועל בכל מחיר.

זהו אותו עובד שמתפרץ לחדר של המנכ"ל, צורח עליו, הופך את השולחן ואחרי 5 דקות מוצא את עצמו ללא עבודה. לפני שאנחנו שופטים את אותו עובד, אנחנו צריכים להבין שהוא כבר לא יוכל היה לסבול, הוא לא יכל לחכות יותר והיה חייב להוציא החוצה את מה שיש לו. נכון, הוא עשה את זה לא מאוזן, אבל בדיוק כפי שהתינוק בדוגמה שלנו פיתח דלקת אוזניים וחום, כך השואל שלנו חייב לבטא את התסכול שלו. זה היה חייב להיעשות כיוון שזוהי דרכו של החמש.

ומה עם קידום בעבודה?

קלפי החמש מראים כי השואל נמצא עכשיו במקום זה, בו הוא מגיב לא מאוזן, כיוון שאת היסודות הוא לא בנה כמו שצריך. הוא לא התייחס ברצינות לתקופה שקדמה לתקופה בה הוא נמצא שאותה ייצג המספר 4. הוא לא פעל נכון על מנת לתקן את היסודות, ועכשיו, לרוב, זה כבר מאוחר מידי. אלא שזה לא חייב להיות כך. אם השואל היה מגיע אלינו בזמן, כשהוא היה נמצא בתקופה אותה מאפיין המספר 4, היה ניתן למנוע את התגובה הקיצונית של מספר זה. אם השואל היה מאוזן, התגובה הייתה, מן הסתם, מקדמת אותו למקום נכון יותר בתהליך ההתפתחות שלו.

כשנעשה קריאת קלפים בה נשאלת שאלה לגבי העתיד וייצא קלף מספר חמש, הרי שהשואל נמצא בתקופה המיוצגת על ידי המספר 4 ורק בתום תקופה זו הוא יעבור לשלב שהמספר 5 מייצג. כאן המבחן הגדול שלנו כקוראים בקלפים כיוון שאם נעזור לו ונכוון אותו הוא לא יהיה חייב להגיע לאותו מקום לא מאוזן ולהגיב לא נכון.
אם למשל השואל ישאל: "האם אני אקבל קידום בשנה הקרובה" וייצא קלף 5 מטבעות עלינו להבין כי הוא אמנם עתיד להיכנס לתקופה המיוצגת על ידי 5 מטבעות, אולם זה יקרה כיוון שהיום הוא נמצא בסיטואציה המיוצגת על ידי קלף 4 מטבעות שתתפתח ותחריף עד לנקודה בה הוא יהיה, בעוד שנה, במקום המיוצג על-ידי קלף 5 מטבעות. מן הסתם אם הוא לא יטפל במה שמייצג 4 מטבעות מצבו יתדרדר ובסופו של דבר לא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב להגיע למקום של 5 מטבעות.

בשבוע הבא אציג את הפירושים של קלפי המספר 5, ועד אז תחזרו על החומר. חזקו את היסודות ולמדו שוב את קלפי המספר 4.



© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully