וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקלפים יכולים לטעות

14.9.2005 / 9:10

נותרתם ממורמרים, מבולבלים ועם תשובות לא מספקות - מדריך קצר ומעודד למאוכזבי הטארוט

לפעמים במהלך קריאת קלפים, נראה כי הם לא נותנים לנו תשובה, טועים או אפילו מטעים. מה זה אומר? מה אנו עושים? הקלפים הם כלי העוסק באמת. אולם, לא תמיד האמת כל כך פשוטה או ברורה ולעיתים נמצא את עצמנו חסרי אונים מול קלפים שנראה מאכזבים אותנו. במקרה כזה קחו נשימה עמוקה. זה לא קרה סתם. בואו נבחן מהן האפשרויות בגללן זה קרה:

אולי לא היינו צריכים לעשות את הקריאה?

פעמים רבות אנו עומדים בפני סיטואציה בה אנו לא רוצים לקרוא בקלפים. זה יכול להיות בגלל שאנו עייפים, אין לנו מצב רוח, אנחנו רוצים להיות לבד או שסתם השואל לא נראה לנו. במקרים אלו אני ממליץ – אל תקראו!
כדי שהקריאה בקלפים "תעבוד" עלינו להיות מכווננים. אנו חלק מתהליך גדול בו המיקרו משקף את המאקרו ואם נהיה עייפים וללא חשק, לרוב, לא נוכל לתפקד נכון כקוראים. ברוב המקרים האלו התשובות פשוט לא ייצאו נכון.

אולי אנחנו לא אובייקטיבים?

פעמים אחרות נמצא את עצמנו קוראים לעצמנו או לאחד מהקרובים שלנו. במקרים אלו עלינו לקחת בחשבון כי אנו לא אובייקטיבים. ייתכן שנפרש את הקלפים כפי שאנו רוצים ולא כפי שמהלך העניינים אמור להתרחש.
אני אישית דווקא מעודד את התלמידים שלי לקרוא בקלפים לעצמנו ולקרובים לנו, אולם עלינו לקחת בחשבון את האפשרות כי נטעה בפירוש שלנו. זה לא אומר שעלינו להפסיק לנסות כיוון שבסופו של דבר, כשנוכל ללמוד לעשות לעצמנו קריאה בקלפים נוכל גם להיות יותר אובייקטיביים כלפי החיים שלנו.
אז מה עושים? רשמו את הקריאה שיצאה לכם וחזרו אליה לאחר כמה שעות או יממה. נסו לפרש אותה שוב, אפילו כתבו את הפירוש שלכם על דף נייר וחזרו מידי פעם לפרש מזווית ראיה אחרת את הקריאה. זה לא רק תרגיל טוב לקריאה בקלפים, אלא תרגיל מצוין להתבוננות על החיים.

אולי אנחנו לא רואים את התמונה הגדולה?

לאחר ששללנו את המקרים בהם אנו פשוט טועים בהבנת הקלפים ואת המקרים בהם אנו לא אובייקטיביים, כדאי לבדוק את האפשרות שהתשובות לקריאה אינן מובנות או אפילו לכאורה מוטעות. אני מאמין כי במקרים אלו אנו טועים בהערכת המסר שאנו מקבלים מהקלפים. זה לא שהתשובה איננה נכונה, אלא יש לתשובה רובד עמוק יותר אותה לא הבנו. וכאן אנו עומדים במבחן האמיתי כקוראים בקלפים. זו האומנות של הקריאה בקלפי הטארוט.

לעתים קרובות נראה לנו שאנו מחפשים תשובה לשאלה, אבל לא התשובה היא מה שאנו מחפשים אלא אנו מחפשים הכוונה, להבין מדוע אנו "תקועים" ולא תשובה של "כן" או "לא". במקרים כאלו הקלפים אינם מכוונים לתשובה של "כן" או "לא", אלא מייעצים ומכוונים ולכן קשה יהיה לנו להבין ולפרש את התשובה.

אני אתן דוגמא. יכול להגיע בחור צעיר אשר רוצה לפתוח עסק. פתיחת העסק דורשת השקעה גדולה (יחסית) והבחור רוצה לדעת אם העסק יצליח. הקלפים לעומת זאת, רואים את התמונה הגדולה ומכוונים לענות על השאלות היסודיות והעמוקות שלנו. ייתכן והשאלה ה"אמיתית" עבור הבחור היא "האם נכון לי לפתוח את העסק?" מה ההבדל ? ייתכן והעסק ייכשל והוא יפסיד כסף, אולם זהו בסופו של דבר פתיחת העסק הנו צעד שהוא חייב לעשות כיוון שאם הוא לא יעשה את זה הוא תמיד ירגיש שהוא מפספס משהוא בחייו.

לכן התפקיד שלנו, במקרה זה, הוא לא לתת תשובה של כן ולא כי אם לדבר עם השואל על הוויה הקיימת בו ש"חייבת" לממש את התשוקה והרעיון שלו לפתיחת עסק. ייתכן ואם השואל יבין כי הוא פועל ממקום כזה הוא יפתח את העסק אם ציפיות קטנות יותר ואם זהירות גדולה יותר, אפילו עם שותף וייתכן שהעסק אפילו יצליח במידה מסוימת.

במקרה הזה סביר להניח כי קריאה של "כן" ו"לא" הייתה מכוונת את השואל לפתוח את העסק, למרות שסביר להניח שללא הכלים הנכונים העסק יכול להיכשל ולכאורה אנו נקבל תשובה לא נכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אז איך יודעים מתי אנו שואלים את שאלה הלא נכונה?

אנו לא ממש יודעים. זה עניין של ניסיון ותהיה. מאד מומלץ להקדיש כמה דקות שיחה עם השואל לפני שנגשים לקריאה, על מנת שנוכל להבין יותר טוב מה הוא באמת רוצה לדעת. עם הזמן אנו לומדים לשאול את השאלות הנכונות.
כאשר אנו נקבל תשובה ובה הכל וורוד (ואני לא מדבר על הצבעים של הקלפים), ייתכן וזהו רמז. כאן עצרו ושקלו את האפשרות שאולי הקלפים מנסים להעביר מסר של הכוונה והם לאו דווקא עונים על השאלה שנשאלה. אם למשל נשאל "האם נצליח בראיון העבודה?" וייצא לנו רצף של קלפים כמו: אס המטבעות, 10 גביעים ו- 10 מטבעות, זה קצת יותר מידי טוב. יכול להיות שראיון העובדה יצליח כל-כך, אבל גם יכול להיות שלא שאלנו את השאלה הנכונה. בפועל ייתכן ולא ממש יצליח לנו שם, אבל הקלפים רצו "לעודד" אותנו לנסות, כיוון שזה היה חלק חשוב מתהליך ההתפתחות שלנו. אולי נכשל בראיון זה, אבל ההתנסות תלמד אותנו הרבה. סביר להניח כי אם היינו שואלים שאלת הכוונה – היינו מקבלים את התשובה הנכונה.

דבר אחרון: אמונה!

אל תאבדו את האמונה שלכם ונסו תמיד לראות מה הקלפים, או היקום, מנסים להגיד לכם - מה המסר הגדול. לפעמים הכישלון, לכאורה, הנו צעד חשוב במטרה גדולה וחשובה יותר.


מנדלבוים שגיא מנהל פורום טארות בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארות וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully